שיקלי נגד ברק ואולמרט: "חבורת אנרכיסטים מסוכנת"

שר התפוצות בעקבות תחקיר ערוץ 14 שחשף התכתבות מובילי מחאת השמאל: "ככל שמצוקתם גוברת כך גוברת קנאותם"

צילומי מסך מתוך youtube, דמוקרטTV, ערוץ 14

שר התפוצות עמיחי שיקלי ביקר בחריפות אמש (ראשון) חלק ממנהיגי מחאת השמאל, והגדיר אותם כ"חבורת אנרכיסטים מסוכנת", בעקבות תחקיר של מוטי קסטל בערוץ 14 אשר חשף התכתבויות בקבוצת ווטסאפ של כמה מראשי המחאה.

על פי התחקיר, בקבוצה המצומצמת בה חברים בין היתר ראשי הממשלה לשעבר אהוד ברק ואהוד אולמרט, הרמטכ"לים לשעבר משה יעלון ודן חלוץ, ועוד כמה ממפגיני השמאל המוכרים, התנהל דיון בשאלה כיצד לעורר את המחאה הגוועת.

כך למשל קרא ישי הדס המזוהה עם קבוצת 'קריים מיניסטר' "לייצר טריגר משמעותי שיחזיר אותנו ואת ההמונים לתמונה…חייבים לייצר דרמה ציבורית!". אולמרט התייחס לדברים אלו וכתב: "בראשית המחאה אמרתי מאבק זה לא סמינרים ונאומים אקדמיים. צריך לנהל מאבק ראש בראש, יד ביד…נראה לי כי תוקף הדברים לא פג".

אהוד ברק, שרק בסוף השבוע האחרון התראיין בחדשות 12 וקרא שוב ל"מרי אזרחי", הפציר גם הוא בחברי הקבוצה להגביר את פעילותם "בכל הכוח". לדברי ברק, "כל התחלה קשה ואנחנו בתחילת שלב חדש. יהיה קשה ובכל זאת חיוני. אסור לדחות".

על פי חשיפתו של קסטל בערוץ 14, סוגיה נוספת שעלתה לדיון בקבוצה נוגעת למספר המתמעט של המשתתפים בהפגנות והצורך לגייס אנשים נוספים למחאה. כך למשל, דן חלוץ כתב "אם לא נגייס אלפי משתתפים כדי לייצר את האפקט הנדרש אז מוטב לא לעשות. צריך לרכז מאמץ בבניית הכוח". בהקשר זה כתב ישי הדס: "זקוקים ל-35 אלף איש. אם המערכת התקשורתית של מטה המאבק לא מסוגלת לייצר דרמה שתביא את כמות הקהל – סימן שכבר לא מתייחסים אלינו כלל".

בין הרעיונות שעלו הייתה יוזמה לחסימה המונית של נתב"ג, ברק ייעץ למארגני המחאה לגבי שיטת הפעולה הרצויה לדעתו: "אנשים יתקשו לבוא אם לא נדע להעמיד בימים שנותרו קרן גדולה בהכרח שבכוחה להבטיח שיפוי לאזרח הפרטי (יש לבדוק מראש האם ובאיזו דרך שיפוי כזה יהיה חוקי)".

לאחר שידור התחקיר אמש, השר שיקלי יצא במתקפה חריפה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "ברק ושותפיו האסיר המשוחרר אולמרט, הברוקר חלוץ והקמב"צים שלהם במצוקה קשה וככל שמצוקתם גוברת כך גוברת קנאותם. כדאי שכל אזרח יקרא את ההתכתבות בקבוצת הווטסאפ של הגנרליסימו והצעיף, יקרא וישפוט בעצמו אם הוא רוצה להיות חלק מחבורת האנרכיסטים המסוכנת הזו".

הבוקר שיקלי התייחס פעם נוספת למפגינים שקיימו מחאה מול ביתו הפרטי וכתב: "קומץ בריונים אלים ולא רלוונטי. ואגב תחסכו מאתנו את דגלי ישראל שמנו לב שכל מובילי המחאה וחבורת קריים מיניסטר באותה קבוצת ווטסאפ, אפשר לחזור לדגלים השחורים".

אירוע חריג נוסף התרחש אתמול בתל-אביב, שם באירוע לציון מאה שנים להדלקת החשמל הראשונה בעיר, מפגינים גידפו ותקפו את שר האנרגיה ישראל כ"ץ. על פי דיווחים, חלק מן המפגינים קראו לעבר כ"ץ "חזיר שמן" ו"חבר של פוטין", וירקו על חליפתו כאשר עזב את המקום בליווי אבטחה.

כ"ץ עצמו סיפר על האירוע וצייץ: "ממול ניצבו מפגיני החושך שצווחו וגידפו ומסתבר שבסוף גם ירקו. לא אירתע מאלימות המתחזה לדמוקרטיה. אמשיך לבנות את המדינה על פי דרכי וחזוני".

יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ הגיב לתקיפת השר וצייץ: "עבריינים מבחילים, אין גבול שלא נחצה עם האנרכיסטים האלו. להקיא". גם שר החינוך יואב קיש כתב בחשבון הטוויטר שלו: "התקיפה הערב של המפגינים נגד שר האנרגיה ישראל כ"ץ היא מסוכנת ועלינו להוקיע אותה מכל וכל. תעצרו את האלימות!".

בהתייחס לאירוע קודם בו מפגינים ניסו בסוף השבוע לתקוף את השר ניר ברקת בבוסטון ונהדפו על ידי המאבטחים, ברקת כתב בטוויטר: "רצח פוליטי הוא עניין של זמן במדינת ישראל. בחסות המחאה יש מי שהתיר את דמם של נבחרי ציבור. אנחנו במדרון חלקלק ומסוכן. אני מודה למאבטחי היחידה לאבטחת אישים שהדפו את התוקף ומנעו פגיעה בי. אלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 תגובות למאמר

  1. ומה חסר בהתכתבות של הבולשביקים?

    אלמנטרי – אין נימוק מדוע עמדתם נכונה ודרכים להביא זאת לידיעת הציבור. כל מה שהבולשביקים דנים בו, זו אלימות ועד כמה החונטה המשפטית תיתן יד לחציית החוק ו/או לשטח האפור בו.

    חוק העונשין, ס' 136(2) מגדיר את עבירת ההמרדה כך: "להסית או לגרות את יושבי הארץ שינסו להשיג, בדרכים לא כשרות, שינויו של דבר שיסודו בדין".

    כאשר ברור שקריאה גלויה לאלימות (ברור שבעיניי הכותבים היא מוצדקת – לא רק כי בעיניי כל פושע היא מוצדקת, אלא מהנימוק הפשוט שכל פושע *חולק את תוכניותיו* רק עם מי שהוא מאמין שחולק את אמונתו בצדקתו) הינה "להסית או לגרות את יושבי הארץ שינסו להשיג, בדרכים לא כשרות שינויו של …"

    ודיון ציבורי ברשות הנבחרת, הנו בהגדרה "דבר שיסודו בדין".

    זו תפקידה של הרשות הנבחרת – דיון ציבורי בשאלות בעלות חשיבות ציבורית שעל הפרק והכרעה באמצעות הצבעת הרוב. ולמען הנוכל הסמולני המחכך ידיו בתירוץ הנצחי "אבל זכויות המיעוט, המיעוט" אוסיף, כי למיעוט מספר זכויות *מוגדרות* מוגנות במשטר דמוקרטי. כגון חופש הדת (פגשתם סמולני שמכיר אגב, אפרופו זכויות מיעוט, בחופש חוקתי זה?), חופש ההתכנסות וכדומה – ולא כהוראתו של האפיפיור ברק, הזכות לעצור כל החלטת רוב בטענות מצוצות מהאבצע על קיפוח.

    עכשיו, ברור שלקוראים לאלימות יש אינספור תירוצים מדוע זוהי לא עבירת המרדה. אך זו בדיוק הסיבה שציינתי בתחילת דבריי, לגביי מה *לא* רואים בהתכתבות שלהם.

    רדידות "נימוקיהם", מתחרה אפילו בטענות של בני סלע לאורך החצאית של קורבנותיו. זה שהבולשביקים הקוראים להמרדה כהגדרתה בחוק, בטוחים שהם קנו את הדמוקרטיה ועכשיו רק הם מחלקים אישורים – רדוד כאמור, אפילו מבני סלע.

    וזו בעצם הסיבה, למה השאלות שהם שואלים זה את זה – עוסקות באיזו אלימות לעשות, איפה, מתי וכיצד בדיוק ליצור את האלימות הרצויה (הפרטים).

    גם, כיצד לחמוק מאכיפת החוק (לא שיש לי ספק, כי מינויו של חסר תעודת הבגרות לא תגיש כתב אישום כנגדם (למען הסר ספק, אינני טוען שסיבה שהיא תצהיר שאינה עושה זאת, תהיה כי גם חסר תעודת הבגרות שמינה אותה – נמצא באותו צד פוליטי, כמו הבולשביקים הממרידים) – אם כי חשוב לציין שכתב אישום בעבירות המרדה יוגש רק בהסכמתו של היועץ המשפטי לממשלה, סתם שתדעו).

    וזה שהחונטה המשפטית, לא רוצה לאכוף את החוק – זה בעייתה של החונטה בלבד. גם השופטים של היטלר לא רצו לאכוף חוקים באופן שיוויוני וזה שהם יכלו לשלוח "עליכם" את הגסטאפו (בדקתם לאחרונה, אם מותקנת בטלפונכם תוכנת מררי, עמכם הסליחה – פגסוס?), לא מנע את נפילתם וזכרונם לדראון עולם.

    גם אם לוחמי הסייבר האמיצים של המשטרה (כן, כן, אתם בהר חוצבים) רק "ממלאים פקודות".

    כי זהו גורלם של הנאצים. גם אם הם מכריזים "הדמוקרטיה זה אני". סופם בפח הזבל של ההיסטוריה. אין ביכולתם של הבולשביקים הממרידים, לשכנע את הציבור בצדקת דרכם. גם אם קציני משטרה בכירים מאוד תומכים בשתיקה באלימותם וגם אם חונטה עם גלימות, מכריזה שרק פלוגות הסער (כן, ה-SA) מחלקים אישורים על דמוקרטיה. גם בימיה האחרונים של מלחה"ע השנייה, כאשר היה ברור שאלימותם תגיע לסופה מהר מאוד – המשיכו הנאצים לגבות קורבנות. כך גם בישראל. נכון שהיה עדיף להכריע את הדיון הציבורי באמצעות נימוקים ושכנוע אך כאשר מצדו השני של שולחן הדיונים, נמצאים נרקיסיסטים אלימים המכריזים "דמוקרטיה זה אני", ההיסטוריה נועדה לחזור על עצמה.

    הבולשביקים הממרידים היו יכולים לנהל דיון ציבורי באמצעות נימוקים אבל כאמור, אין להם. ומה עושים במצב כזה, כאשר אינך אדם בוגר (המבין שכאשר לצד השני יש נימוקים ולך אין, זה אומר שעמדתך שגויה ויש לקבל את עמדת הצד שני) אלא נרקיסיסט אלים הבטוח כי "דמוקרטיה זה אני"? נכון, מדרדרים לאלימות – ואם יש לך השפעה ציבורית כלשהי, גם את הציבור שלך. זו הסיבה שהדגשתי בתחילת דבריי, מה אין בדיוניהם של הבולשביקים האלימים – דיון לוגי בצדקת דרכם והדרך להביא זאת לידיעת אנשים נוספים.

    זו הסיבה, שלמרות כל התמיכה מרשויות האלימות הממסדית, סופם יהיה זהה לנאצים (אשר חשבו שאלימות היא תחליף לשכנוע אחרים).

    וטוב שכך 🙂

  2. הגיע העת לשבור להם את ה"עצמות" , שמעכשיו יבניו ישי הדס ודן חלוץ ואולמרט שכל ניסיון של עיצומים של חסימת כבישים או לשבש את תנועת בנתבג הוא ניסיון אלים, ויענה בהגנה עצמאית(בשפתם זה נקרא "אלימות"), וזה נכון לכל קבוצה שתחשוב לשבש את את סדר הציבורי בעתיד.