ההרגל המגונה של האו"ם

האשמות שקריות, מקורות מפוקפקים והרבה מאוד צביעות – עוד יום אנטי-ישראלי שגרתי בארגון

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש | President of Ukraine, Creative Commons Attribution 4.0 International

האו"ם אימץ לו בשנים האחרונות הרגל מגונה של האשמת ישראל בכל עוולות העולם – החל מטענות מפוברקות על "אפרטהייד" ועד לפגיעה זכויות נשים וילדים. אותו ארגון ממש שנשבע להגן על זכויות האדם באשר הוא, התדרדר להאשמות נוסח צהובון זול שלעיתים גובלות בעלילות דם של ממש. כך קרה שוב כאשר האו"ם הודיע כי הוא שוקל לצרף את ישראל לרשימה השחורה של מדינות הפוגעות בזכויות ילדים באזורי מלחמה.

ההחלטה המוזרה התקבלה למעשה ללא שום ראיות, ובין היתר מאשימה את ישראל ב"גיוס שלושה צעירים פלסטינים כמגנים אנושיים בקרב". נציגות ישראל באו"ם הגדירה את הטענה הזו כ"קיצונית, שגויה ובלתי-סבירה", והדגישה כי "מקרים כאלה לא התרחשו מעולם".

אחד הגורמים המובילים במאמץ הקנאי לצרף את ישראל לרשימה הוא ארגון בשם World Vision International, אשר פרסם מכתב פתוח המיועד למזכ"ל האו"ם בו חזר שוב על אותן האשמות מזויפות בנוגע לגיוס ילדים. לארגון עצמו היסטוריה ארוכה של פעילות אנטי-ישראלית, כולל השוואת צה"ל לצבאו של היטלר והסתבכות של אחד ממנהליו בהעברת כספים לחמאס. על המכתב חתמו 18 ארגונים נוספים, 'המי ומי' בעולם התעמולה האנטי-ישראלית, כולל Human Rights Watch ממחברי דו"חות ה"אפרטהייד" הידועים לשמצה.

המכתב אמנם מזכיר בקצרה סכסוכים שונים ברחבי העולם בהם נפגעים ילדים, ואף מקרה בו "קבוצות פלסטיניות חמושות" היו אחראיות לפגיעה כזו, אך ממליץ באופן בלעדי על הוספת ישראל לרשימה השחורה ומתעלם לחלוטין מן הרשות הפלסטינית. זהו חלק מהמשחק הכפול המוכר בו הרש"פ מבדילה עצמה, כאשר זה נוח לה, מזרוע הפת"ח החמושה ומארגוני טרור אחרים, וביד השנייה מסיתה אותם כל העת לטרור ואלימות.

בין המסמכים המצוטטים במכתב ועליהם הוא מתבסס, נמצא מסמך מאת ארגון Watchlist המהווה מעין דו"ח בסוגיית ילדים באזורי סכסוך וכולל המלצות מדיניות בעניין עבור האו"ם. לא ברור כיצד אותו ארגון השיג לעצמו עמדת השפעה כזו באו"ם, אך ברור כי שאר הארגונים החתומים על המכתב מחייכים בשביעות רצון למראה האזכורים לישראל באותו מסמך.

ב-Watchlist מסבירים כי הגיעו למסקנות המסמך אודות "הרג והטלת מום ומתקפות על בתי חולים ובתי ספר" אך ורק מתוך "בחינת מקורות פומביים זמינים". במילים אחרות, הארגון לא טרח לשלוח לשטח מומחים כדי לוודא את הטענות נגד ישראל, והסתמך על דיווחים של ארגונים אנטי-ישראלים אחרים, ארגונים אשר מטה לחמם תלוי בליבוי תמידי של הסכסוך.

כפי שמציין מכון NGO Monitor העוקב אחרי פעילות אותם ארגונים, מדובר בחלק ממאמץ נרחב ומתמשך להתאים את ישראל להגדרות הרשימה השחורה:

הסיבה העיקרית ל"הטלת מום בילדים על ידי כוחות ישראלים" המוזכרת בדו"ח המדובר היא שימוש בגז מדמיע. זו האשמה המופיעה כבר בדו"ח קודם מ-2019, אלא שבאותה שנה ממש דו"ח מטעם מזכ"ל האו"ם הגדיר שאיפת גז מדמיע כ"פציעה" ולא כ"הטלת מום". במסיבת עיתונאים מחודש יוני דאז, נציגת האו"ם המיוחדת לעניין הכירה בהבחנה הזו בין ההגדרות וציינה כי משרדה בוחן את הרחבתה"

ובנוגע להאשמת ישראל ב"מתקפות על בתי ספר ובתי חולים", ברור היטב כי היא חסרת ההקשר המתאים. "בעולם של חמאס, בתי חולים הם מפקדות צבאיות, אמבולנסים משמשים להעברת מחבלים וחובשים משמשים כמגנים אנושיים – הכל תוך הפרה בוטה של החוק הבינלאומי", נכתב במסמך של משרד החוץ מ-2014. המסמך מוסיף עוד על בית החולים וופא בעזה במהלך מבצע 'צוק איתן':

בתגובה לאיומים על כוחות צה"ל מאותם מקומות, צה"ל הזהיר שוב ושוב את צוותי הרפואה, גורמים פלסטיניים, וארגוני סיוע בינלאומיים, בבקשה להפסיק ולהשתמש בבית החולים למטרות צבאיות. רק לאחר שווידא כי אזרחים בלתי-מעורבים אינם נוכחים, תקף צה"ל את מתחם בית החולים במטרה להסיר איומים על כוחותיו"

בהקשר הזה יש לציין כי ישראל זכתה לשבחים רבים על הצעדים חסרי התקדים בהם היא נוקטת כדי להימנע מפגיעה בחפים מפשע ופגיעות בלתי-נמנעות אחרות, אפילו במחבלים. צה"ל אף נקט בצעדים קשים נגד חייליו שלו שהפרו את ההוראות בעניין.

מנגד, תופעת ההסתה לשנאה וטרור אותה חווים ילדים פלסטינים מגיל צעיר מתועדת היטב ואינה ניתנת לערעור. הסתה זו מתרחשת מצד ארגוני טרור כמו חמאס והג'יהאד האסלאמי, אך באופן דיסקרטי יותר גם מצד הרש"פ המתונה כביכול. גם הצהרותיו של מחמוד עבאס לנתיניו בערבית שונות מאוד מדבריו לתקשורת הדוברת אנגלית.

לאור הסכומים האסטרונומיים הנשפכים מדי שנה על הפלסטינים דרך ארגוני סיוע ותורמים בינלאומיים שונים, העובדה כי רבים מהם עדיין חיים בעוני ובמחנות פליטים היא לא יכולה להתפרש אלא כמכוונת להשגת מטרה מאוד מסוימת, תוצאה של שלטון מפוקפק בלשון המעטה. השילוב בין הסתה לשנאה מגיל צעיר, סגידה למחבלים כגיבורים ומחסור וחוסר תקווה הוא מתכון בדוק לטרור:

שיעורי האבטלה והתסכול מרקיעי שחקים… אנחנו רוצים להפוך לשהידים למען האל. עד הקבר ולא פחות מכך. אנחנו לא מעוניינים להתחתן או להחזיק משרה. לקבר בלבד"

תמונות של אותם ילדים מתים מתדלקות אהדה בינלאומית ותרומות נוספות, אשר ברובן מגיעות לכיסי בכירי הרש"פ, בני משפחותיהן ומקרוביהם שנהנים מהחיים הטובים על חשבון בני עמם – והכל בשם "המאבק הפלסטיני" נגד ישראל.

https://twitter.com/AdamAlbilya/status/1626364700001697794?s=20

ארגון נוסף החתום על המכתב המעוות לאו"ם הוא Defense of Children International – Palestine. באתר הארגון ניתן למצוא תמונות של נערים צעירים אשר לגביהם נטען כי היו קורבנות תמימים של תוקפנות ישראלית. במקרים רבים מתברר במהרה כי אותם תמימים עסקו בפעילות טרור כזו או אחרת.

ניקי היילי, לשעבר שגרירת ארה"ב באו"ם, דיברה גם היא על גורלם האומלל של ילדים פלסטינים:

כל מי שבאמת דואג לילדי עזה צריך לעמוד על כך שמאס יחדול מיד מהשימוש בהם כבשר תותחים בסכסוך מול ישראל… זהו עניין של הגינות פשוטה. כל עוד המנהג הברברי של שימוש בילדים כמגנים אנושים נסבל ואינו זוכה למענה, האנושות כולה נפגעת"

כל ארגוני הסיוע התומכים בהאשמת ישראל בפגיעה בילדים מכריזים גם על דאגתם הבלתי-מתפשרת ל"רווחה הנפשית" ולצרכים האחרים של ילדים פלסטינים, בעודם מתעלמים לחלוטין גם מחלקם של הפלסטינים עצמם בפגיעה בצרכים אלו, וגם מפגיעת פלסטינים בילדים ישראלים.

אף אחד מאותם ארגונים מעולם לא דרש מהפלסטינים דין וחשבון על פעולות טרור בהם נרצחו ילדים ישראלים או יריר של מאות רקטות המכוונות לגני ילדים בישראל. אף אחד מאותם ארגונים לא תרם למיגון גני משחקים בישראל או סייע לטיפולים נפשיים לנפגעי טרור ישראלים. וכאן עולה השאלה: האם אכן "רווחת הילדים" היא העניין כאן, או שמא עוד ניסיון לדמוניזציה של ישראל, המדינה הדמוקרטית היחידה באזור שבאמת מכבדת זכויות אדם?

כפי שהסביר הפרשן האוסטרלי אהרון שפירו:

אי אפשר להתייחס לניצול הציני של ילדים פלסטינים בידי התנועה הלאומנית הפלסטינית מבלי להכיר בכך שאותם ארגוני הטוענים לסיוע לילדים למעשה מעודדים את הפגיעה בכך שהם מסרבים למתוח ביקורת על הפלסטינים. הדוגמה המובהקת לכך היא ארגון Defence of Children לגביו דווח כי הוא עומד בקשרים הדוקים עם ארגוני טרור כמו החזית העממית.

אם אנחנו באמת רוצים להגן על זכויות ילדים פלסטינים כמו על זכויות ילדים בכל מקום אחר, הרי שחייבים להפסיק את הפוליטיזציה של העניין. האחריות צריכה להיות הורים פלסטינים לגדל ולחנך את ילדיהם בסביבה נקיה מהסתה ושנאה, ולמנוע מהם לעסוק בפעילות אלימה. יש לדרוש מהם את האחריות הזו בנחישות לא פחותה מאשר נחישות הטוענים נגד ישראל שהיא פוגעת בילדים"

החלטת האו"ם האחרונה כחלק מאותו קמפיין בריוני של דמעות תנין מצד שלל ארגוני דמוניזציה ותחת אצטלה של דאגה לזכויות ילדים לכאורה, אינה רק מחליאה אלא גם מהווה פגיעה נוספת בלגיטימציה של האו"ם וארגונים אחרים המשתתפים בהונאה הזו.

במקום להמשיך במלחמתו נגד ישראל, אולי כדאי שהאו"ם יתחיל לשם לב להפרות הרבות מספור של זכויות אדם ולפגיעה המסיבית בילדים הנעשית בידי הפלסטינים, גם נגד ילדיהם שלהם וגם נגד יהודים.


גרסה מלאה של הטור התפרסמה לראשונה באתר מכון גייטסטון.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 תגובות למאמר

  1. ואת מי אתם *לא* שומעים מגיב לשקרים אלה?

    נכון, את רוצחי הישראלים עבור פרסים מאוסלו.

    בדיוק כפי שכתוב במאמר, למשל חלק מהארגונים, מסתמכים על פרסומי פרופוגנדה ומסיקים מהם את ה"מסקנות". כלומר, "הארגון לא טרח לשלוח לשטח מומחים כדי לוודא את הטענות נגד ישראל, והסתמך על דיווחים של ארגונים אנטי-ישראלים אחרים, ארגונים אשר מטה לחמם תלוי בליבוי תמידי של הסכסוך." כלשון המאמר (המדויקת, כמובן).

    עכשיו, נוכלי הסמול במדינתנו, תמיד סיפרו (הכוונה, סיפרו לדיקטטורי המקרופון בראיונות מלטפים, אשר התרכזו בניסיונות להוכיח שרצח ישראלים עבור פרסים מאוסלו זה שלום, דמוקרטיה וכל שאר בליל המילים הריקות מהמילון לסמולן הפומפוזי והשקרן – לוחמה פסיכולוגית סטנדרטית אגב, של דיקטטורי המקרופון בתשקורת), אז נוכלי הסמול תמיד סיפרו שהם עוסקים ב"עדויות", "מציאת האמת" ו"רק מביאים לידיעת הציבור, את אשר התרחש".

    עכשיו, חקר האמת כולל 2 מעשים, אשר אף אחד מהם אינו פחות חשוב מהשני: הראשון, הנו חקר אובייקטיבי של הנעשה וניסיון חהסיק מה באמת קרה, ע"ב הראיות שנאספו והשני – הנו הכחשת שקר.

    נמחיש זאת באמצעות אנלוגיה משפטית: נניח, מישהו עומד לדין על תאונה חמורה עם נפגעים. הפרקליט והסנגור, עוסקים כל היום בחקר, מציאת והבאת העובדות בפני בית המשפט. עכשיו, נניח ומישהו ניגש לפרקליט ומציע לו להוסיף אישום, אשר הפרקליט יודע שהנו שקרי. נניח, אישום בעוד תאונת דרכים חמורה, עבירת אלימות/רכוש כלשהי וכדומה. בבחינת – האדם עומד להיות מורשע בלאו הכי (נניח שבשלב זה של המשפט, אנחנו יודעים זאת כמעט בוודאות) ואם הוא יכנס מאחורי סורג ובריח בגלל עבירה X או בגלל עבירות X + Y, מה זה כביכול משנה?

    עכשיו, ברור שכל פרקליט רוצה ופועל להרשיע ע"ב הראיות שלפניו (בישראל, זה גם קצת ע"ב למי הוא הצביע, אבל לא שמעתם את זה ממני). זה תפקידו וזה לא רק "תפקידו" על הנייר, אלא קיים אינטרס ציבורי מובהק ורשות מוסרית לעשות כן, במידה וזהו משפט צדק. אך זהו בדיוק העניין – ע"ב הראיות שלפניו ואגב, גם לא בכל מחיר. דהיינו, לצד כל רצונו של הפרקליט להרשיע בתיק לפניו, פרקליט מוסרי יסרב לכלול אישום שהוא יודע שהנו שקרי (בדוגמא שלנו זה ברור, כי מישהו מציע להוסיף אישום "סתם כך") ולהיפך, מה זה אומר עם הפרקליט ופועלו, במידה ויסכים? האם אתם יכולים להסתמך על כזה פרקליט, גם אם הוא טוען שהוא פועל רק ע"ב ראיות? האם לדעתכם, פרקליט כזה פוגע רק באישום הנוסף?

    רוצה לאמר – חקר האמת אכן מגיע לצד הכחשת השקר.

    זה לא "אחד לא קשור לשני" או כל תירוץ אחר. אלה 2 חלקים של אותו שלם. האם הפרקליט בדוגמא שלנו, יכול לשקר באמצעות השתלת ראיות? האם מותר לשקר לגבי Y, גם אם אתם יודעים בוודאות גמורה ש-X נכון? התשובה ברורה, נכון?

    וזו הסיבה, מדוע ציינתי בתחילת דבריי, את מי אתם לא שומעים מוחה כנגד השקר הגס. עכשיו, אתם וודאי חושבים שפשוט לא בדקתי. פשוט לא אני ולא כותב המאמר, לא ביקרנו באתרים, פרסומי חדשות ושאר מקורות המידע מאת רוצחי הישראלים עבור פרסים מאוסלו. אך ביקרתי ולא רק זאת, אלא אף הגדלתי לעשות וביצעתי כמה כמה חיפושים באינטרנט (באמצעות מנוע החיפוש של גוגל), עפ"י כל מיני חתכים, אשר היו צריכים להניב את תגובתו של גורם כלשהו להחלטת או"ם זו, במידה ותגובה כזו היית קיימת.

    אף אחד מהשרלטנים הסמולנים, לא טרח להוציא אפילו שורה 1 כתובה, כנגד השקר.

    וזו הסיבה, מדוע אני מדגיש זאת. תזכרו זאת, כאשר הנוכל הסמולני הבא טוען לפניכם שהוא וחבריו לשקר, פועלים רק ע"ב "עדויות" ומעוניינים להגיע ל"אמת". פעמים רבות, תוכן חשוב יותר נמצא דווקא במה ש*לא* נאמר. זהו המקרה לפנינו.

    מדוע חשוב לשים לכך לב? זה אלמנטרי, שתיקה זו היא עוד אחת מהראיות המצביעות על כך שמטרתם האמיתית של כל השרלנטים המסתתרים תחת שימות פומפוזיים – במו "בתסריט" או "עכשיו קורבנות עם סאלאם" וכל שאר השימות המגוחכים שנוכלי הסמול מדביקים לעצמם בפמפלט של שוקן ("חזיות למען סאלאם", "הועד הקוסמי כנגד אינסטלציה דפרסנטית", "המוקד להפגנת הרצח" וכדומה) – מטרתם היא לוחמה משפטית ו/או פסיכולוגית כנגד הישראלים.

    כאשר מזדמן בדרכם לעשות זאת בעמצם, הם עושים. דוגמא אלמנטרית תהיה כאן – https://images1.ynet.co.il//PicServer4/2015/06/24/6128116/imti.jpg (תראו אפילו את הכותרת, בקישור זה) אך כפי שאתם יכולים עתה להסיק, הם גם לא מתכוונים להפריע לשותפיהם לדרך, להפיץ שקרים. מה שבהכרח אומר, שמטרתם זהה.

    ואת זה, חשוב ללמוד מידיעה זו.

    רוצים הוכיח שאני טועה? אלמנטרי, פשוט הביאו קישור (אסתפק בקישור) בו כל ארגון סמולני, המנהל לוחמה פסיכולוגית ו/או משפטית כנגד הישראלים, יוצא כנגד שקר זה. אחרי הכל, שמו"ם זה ארגון בינלאומי חשוב.

    כך לדוגמא, במאי 2023 נבחר שגריר איראן לאו"ם, עלי בחריני לתפקיד יו"ר הפורום החברתי במועצת זכויות האדם, חרף מצב זכויות אדם באיראן. עפ"י דוגמא זו, כנראה סמולנינו מתכוונים לזכויות אדם כמו בטהראן 🙂

  2. הבעיה אצלנו, היהודים שמתגוררים בארץ ישראל.
    תדמיינו ילד בן 3-4, שצועק בפןמבי קוסומו קוסומו, דוקא כשההורים שלו לידו, ודוקא כשהם רוצים להיראות כמשפחה למופת. ככל שההורים ינסו להשתיק את הילד, הוא יצעק עוד יותר ויבייש יותר את הוריו.
    הפיתרון – להתעלם מהצעקות של הילד, ואפילו להתעלם ממנו. כשהילד ירגיש שקהל היעד שלו (הוריו) אינו משתף פעולה ואף מתעלם ממנו במופגן, הוא יפסיק את הצעקות שלו.
    כל עוד מדינת ישראל מתייחסת לארגון האו"ם כשמו "אומות מאוחדות" ולא בהתאם לתפקידו ותיפקודו כסניף הניו-יורקי (בחסות אמריקאית) של המפלגה הנאצית, האו"ם ימשיך לצעוק ולפעול נגד ישראל.
    כל עוד מדינת ישראל חברה באו"ם, ובעיקר בארגוני המשנה שלו (למשל המועצה לזכויות אדם), האו"ם וארגוני המשנה שלו ימשיכו לתקוף את ישראל.
    לכן כל עוד מדינת ישראל חברה בסניף הניו-יורקי של המפלגה הנאצית, אין לפוליטיקאים וכותבי מאמרים מה לטעון כנגד האו"ם. ומשום כך מאמר זה מיותר. זה כמו לכתןב מאמר ארוך ומנומק היטב על מזג האויר, מבלי לעשות שום דבר (כי בפועל אי אפשר לעשות משהו) כדי לשנות את מזג האויר.