דרמה במשפט נתניהו: "קושי להוכיח שוחד בתיק 4000"

תגובות סוערות לדיווח לפיו השופטים הצביעו בפני התביעה על קשיים בסעיף האישום העיקרי. השר קיש: "נתניהו עבר רדיפה שקרית", השרה דיסטל: "המשפט הוא נקודת שפל אפלה"

צילום מסך מתוך כאן 11

המערכת הפוליטית, מערכת המשפט וזירת התקשורת חוו כולן אמש (חמישי) ערב דרמטי במיוחד, עם הדיווחים על כך שהשופטים במשפט נתניהו פנו לתביעה במסר לפיו היא "תתקשה להוכיח שוחד" בתיק 4000.

על פי הדיווח של אביעד גליקמן וברוך קרא בחדשות 13, במהלך דיון שנערך שלשום, קראו השופטים לנציגי הפרקליטות ולצוות ההגנה לחדרם, שם העבירו להם מסר חד וברור כי הם יתקשו להוכיח עבירת שוחד בתיק 4000, העוסק בפרשת בזק-וואלה". עוד דווח כי אמרו השופטים לצדדים כי "טובת המדינה מחייבת עסקת טיעון".

פרשני חדשות 13 הוסיפו כי למרות שפרטי הפגישה חסויים עדיין ברובם, ניתן לומר כי "שלושת השופטים טענו כי יהיה קשה להוכיח את הסעיף המשמעותי ביותר בתיק, סעיף השוחד", וזאת לאחר ששמעו את מרבית עדי התביעה העיקריים בתיק, שהיו אמורים לבסס לכאורה את החשד לעברת השוחד.

במקביל דיווחו אבישי גרינצייג ותמר אלמוג בכאן 11 כי באותה פגישה בין השופטים וצוותי התביעה וההגנה, אמרו השופטים כי "יהיה קשה להוכיח את סעיף השוחד בתיק 4000". על פי הדיווח, השופטים "למעשה אמרו לפרקליטות שאין להם סיכוי להרשעה בסעיף זה בתיק, זאת, אחרי שכבר נשמע חלק משמעותי מהעדים בתיק".

כעת אמורה היועמ"ש בהרב-מיארה להחליט כיצד להמשיך להתנהל במשפט והאם לשאוף לעסקה כלשהי, דבר אליו התנגדה כל העת. בינתיים במערכת הפוליטית מיהרו להגיב לדיווחים, כאשר שר החוץ אלי כהן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "נורות אזהרה בוהקות הבהבו מעל חקירות נתניהו לכל אורך הדרך. כל מי שעיניו בראשו יכל לראות את שלל החורים וסימני השאלה בתיקים שהם חסרי תקדים. שמח שהאמת מתחילה להתבהר".

שר החינוך יואב קיש צייץ: "אחרי שנים של רדיפה תקשורתית ומשפטית נגד ראש הממשלה, רדיפה שהפכה כאן מדינה שלמה, היום גם השופטים אומרים בצורה ברורה שאין סיכוי להרשעה בשוחד. נתניהו עבר רדיפה לא אנושית כשכבר מהרגע הראשון היה ברור שהיא גם שקרית". שר התרבות מיקי זוהר כתב: "היום כולם מבינים מה שאמרנו לכל אורך הדרך: לא יהיה כלום כי אין כלום".

שר התפוצות עמיחי שיקלי צייץ: "שבע שנים, חמש מערכות בחירות, כאוס פוליטי, אינסוף שנאה וחרמות, מחאות מדי שבת מבלפור דרך כיכר גורן והגשרים ועד קפלן, שלילה מוחלטת של חזקת החפות, עינויי עדים, הדלפות סיטונאיות מחקירות, שיימינג שאי אפשר לתאר במילים לאדם שהקדיש את חייו לתקומת ישראל. ובסופו של דבר, כשהחברה שלנו פצועה משנאת חינם ואותה חבורת קריים-מינסטר עלובה, בצירוף עוד כמה לשעברים ממורמרים שהציבור שלח הביתה ממשיכה בשלה, מתברר שהכל עורבא פרח. לא שוחד, לא מרמה, לא פרשת צוללות ולא שוד הגז".

שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן כתבה: "בערב הזה אני רוצה להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו. על זה שלא נשבר כשכל אדם אחר במקומו היה מתרסק לרסיסים. על זה ששמר על שפיות כשכל אדם אחר במקומו היה כבר משתגע. על האצילות האינסופית שבה נהג מול הרודפים. על הממלכתיות, המתינות, החוזקה שאין לה הסבר ואין לה אח ורע…המשפט הזה הוא נקודת השפל האפלה ביותר שידעה מדינת ישראל. הקושרים, הרודפים והמפלילים עוד יתנו דין וחשבון אבל הערב אני רק רוצה לומר תודה לראש הממשלה מר בנימין נתניהו".

פרשן חדשות עמית סגל כתב בערוץ הטלגרם שלו: "מתנגדי נתניהו החלו לפני שבע שנים את המסע הגדול נגדו תחת הכותרת ״שוחד מרמה הפרת אמונים״, והנה השוחד איננו. הפרסום הערב בחדשות 13 על האמירה הדרמטית שיקף זאת: הרי בערוץ הזה ניהלו מסע של שנים, כולל משפט שדה בתכנית, שהסתיים בהרשעתו החלוטה של נתניהו. שופטי ההרכב העזו לסבור אחרת. משמעות אמירתם היא שאם היועמ״שית תסרב לגישור, ייתכן שעוד לפני שלב ההגנה הם יודיעו שיש למשוך את סעיף האישום. זה מה שהמליצו לפרקליטות".

עוד הוסיף סגל: "היועמ״שית הנוכחית, נטולת כל ניסיון פלילי שכה מתעקשת לדרוך על כל מוקש, קיבלה תמרור אדום בוהק מהשופטים…וכל זה מתרסק עוד טרם החל שלב ההגנה. הפרקליטות בהתנהלותה גרמה נזקים אדירים שלא ישוערו למדינה. החשדות הובילו את האישומים והאישומים את החרם הפוליטי שהוביל לחמש מערכות בחירות…מנדלבליט וניצן, שהחליטו ״בלב כבד אך בלב שלם״ להוביל את ישראל לשם, חייבים הסברים לציבור, ובדחיפות".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 תגובות למאמר

  1. מנדלבליט וניצן, יש למצות את הדין איתם.
    בחומרה, על כל הנזקים ״המשניים״ סביב ההחלטות שלהם.
    נתניהו חייב לתבוע את המדינה על הרדיפה וההפקרות המשפטית הזאת.

    1. לא רק אותם.
      כשהפארסה המתרחשת בבית המשפט תגמר ישלהקים ועדת חקירה שתחקור כל משפטן, כל חוקר וכל עיתונאי שהיה מעורב בתפירת התיק וניצולו הפוליטי.

  2. אני רק מקווה שזה לא תרגיל כדי לגרום לפרקליטי נתניהו להיות יותר שאננים ופחות זהירים.

  3. תרגיל שקוף של החונטה. אל תקנו!

    מה אתם חושבים, כאשר הדיקטטורים המשפטיים על חיינו (גם על חיי חברי הכנסת, הממשלה, כל הרשות הנבחרת – כמו סטאלין) יושבים ודנים שם בצלאח א-דין, איך לשקר לעם שהם לא דיקטטורים, לשקר לעם שהוא לא באמת עלה שיטותיהם – הם יוצאים ברעיונות כמו לחלק 2 בורקסים לכל אחד והם ישכחו?

    לא!

    זה בדיוק הרעיונות שיבואו להם לראש: בואו "נפסיד" באיזה הליך. ככה הישראלים יראו שאין דיקטטורים בירושלים.

    איך "מפסידים" בהליך? מה אתם חושבים, הם כולם במקרה "פספסו" שלא היית יכולה להיות פגישת "הנחיה"? מה אתם חושבים, הם רשמו בכתב אישום שנתניהו רצח את ארלוזורוב? שהוא גנב סוכריות משולחנה של בן ארי?

    לא! רושמים איזו שטות, מוצאים "עדים" שמשכנעים אותם שהיית פגישה. פושטים על בתיהם של איריס ושאול אלוביץ – בפשיטה שאף פעם לא תראו בנגב – כאשר מאיריס אלובים מחרימים אפילו עגילים שענדה (מה אתם לא מכירים? בעגילים מסתתרת העדות הכי חשובה על בזק – ביזיון של שוטרים, שקיבלו לפתע כוח על אישה מבוגרת). מקליטים "בטעות" (כל הזמן טועים השוטרים האלה, שמתם לב?) שיחה בין עו"ד ללקוח, מאיימים על שאול אלוביץ כי עורך דינו עלול להביא למותו (לחוקר היה פשוט עולם דימויים עשיר מאוד, אני יודע. וודאי וודאי). מביאים לחקירה את אמה החולה (!) של איריס אלוביץ ע"מ לברר האם רכב בן 10 שנים העולה גרוש ורבע הוסתר מהשוטרים ששדדו את העגילים ולקינוח – מביאים את פזננסקי כץ שרוקמת עיסקאות עם התביעה, מאחורי גבה של ההגנה – מה לא שמעתם שהחוק לא חל על פוזננסקי כץ?

    ואז, כאשר בית המשפט "מוצא" שלאור מעשיה, השטאזי "יתקשה" להוכיח אשמה יוצאים לציבור בחגיגות – אתם רואים? אתם רואים? הנה, אנחנו לא שטאזי ולא דיקטטורים! גם אם שיקרנו והסתרנו כל הדרך, השופטים הרחמנים עלו עלינו כי מעניינת אותם האמת ורק האמת ואת אמה החולה של איריס אלוביץ הזמנו כדי לאחל לה בריאות שלמה.

    על מי הם עובדים? יש עוד 3 סעיפים בכתב האישום שהנוכלים המשפטיים צריכים רק 1 (כן, אחד!) ע"מ להשלים את סיכולו של נתניהו, ע"י הרשאה עם קלון.

    טריק כזה שקוף לא ראתי מימיי. אפילו ילדים מצליחים לשקר יותר טוב מפרקליטינו.

    אל תקנו!!! זהו טריק שכל מטרתו לגרום לכם לחגיגה מוקדמת ולהוריד את ההגנות. ב-שח מרבים להקריב חייל על מנת להבטיח את ההתקפה.

    אל תקנו!!! נהפוך הוא, תגידו לדיקטטורי המשפט – אתם לא תעבדו עלינו עם איזו הקרבה מדומיינת. הכאה על חטא שקרית, לפיה פשוט "לא ראיתם" ועכשיו אנחנו (בפחליטות) "אנשים טובים יותר". תגידו להם שאת השד שהם הוציאו, כבר לא ניתן להחזיר לבקבוק – כי שמתם לב ששיטותיהם, הם של שטאזי, שופטיהם כמו פוזננסקי כץ ומטרתם – סיכול הרשות הנבחרת, בכל אמצעי, כולל טרור כנגד הישראלים ע"י "טייסים" ו"לוחמים".

    מדוע במרכאות? כי חיילינו אמונים על הגנת הישראלים מפני טרור. מי שמפעיל טרור וסחיטה על ישראלים, לא נמנה על חיילינו! שיחזרו לאחיהם בחמאס. שם הם יכולים לספר כמה הם "דמוקרטיים" בין שיגור קסאם אחד לשני.

    רוצים להוכיח שאני טועה? סתם רואה שחורות? פשוט ביותר – הסבירו מדוע העליון החזירו את פוזננסקי כץ לשפוט, למרות שעברה על הכלל היסודי ביותר במשפט הישראלי (שיטה אדברסרית) לפיו שופט לעולם לא לוקח צד בדיון וכל הטענות לפניו נשמעות מפי הפרקליט או הסנגור, כאשר שניהם נוכחים (!) – לאחר שהפאשלה שעשתה באמצעותה התגלו מעשיה שניסתה להסתיר, ירדה מכותרות היום?

    רוצים עוד הוכחה שאני צודק? בבקשה – https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001300444 – עוד כוכב של "פרשת המסרונים", עו"ד ערן שחם-שביט, לפתע "גילה את האור" ובוכה דמעות תנין על "פתאום אתה מבין שחשודים באמת לא ישנים בלילות". חדי העין ביניכם בוודאי הבחינו כי הוא הראיון בקישור הוא משנת 2019. אך זו בדיוק הנקודה – לאחר סיפורי ההדחה המקוריים, פרשנינו המשפטיים בסבר ישבן חמור מודיעים בתדהמה, כי זוהי מלחמת יום כיפור של המשפט הישראלי, זהו מעשה חמור שאין כמוהו, אשר פגע פגיעה אנושה באמון כלפי עבודת האלילים (תפילות לפסליהם של השופטים, הקרויים בפי העמך בני תמותה לפעמים כ:"הליך בבית המשפט") – הוחזרו שניהם, פוזננסקי כץ וערן שחם-שביט לעבודתם. מה חשבתם? החונטה תוותר כל כך מהר על מכשירי שיטות הגסטאפו, לאחר כמה כתבות? הצחקתם אותי.

    בקיצור, אל תאמינו לדמעות התנין. תרגיל שקוף ביותר להרדים אתכם ע"י הרגשה מזויפת של ניצחון. תמשיכו ללחוץ על הדיקטטורים בשיא הכוח! מי שצריך פיהרר, שיכריע עבורו דיון ציבורי ולא באמצעות שכנוע בוחרים ובחירות לרשות הנבחרת – שיעוף לטהראן. שם יש דמטקרטיה כהגדרתו ואייתולות למשפט, כמו שהם אוהבים.

  4. אל תאמינו לרגע שהשופטים לא מוטים. אפילו לא לרגע. זו עוד הצגה מבית המדרש של מערכת עלאק משפט הגיב:

    ישראל נשלטת בפועל ע"י אליטה ולא ע"י העם (או נבחרי הציבור כמו בדמוקרטיה).

    רוב האליטה היא אשכנזית ורוב העם הוא מזרחי.

    בג"צ או בתי המשפט בכללותם הם רק זרוע אחת של התמנון, המורכב מהרבה גופים: תקשורת, פרקליטות, בעלי הון, אנשי צבא וממשל לשעבר, ארגוני שמאל, ואנשי אקדמיה הפועלים בסימביוזה כדי לשמר את שלטונם במדינת ישראל.

    הכנסת רוקנה מסמכויות שהעבירוו אותם בעורמה לגופי ממשל ובעיקר לבג"צ.

    האמת היא שישראל היום אינה דמוקרטיה. האליטה האשכנזית שחולשת על כל מוקדי הכוח בפרקליטות, בבג"צ, בתשקורת ובאקדמיה, רוקנו את הכנסת מסמכויות והעבירו אותן לידיהם, כך שהבוחרים בוחרים ימין, אבל מי שבסוף קובע את מדיניות המדינה, אלה אנשי שמאל אשכנזים שנבחרו ע"י עצמם.

    בהיגיון המעוות של השמאל, דיקטטורה שמאלנית היא דמוקרטיה ושתלך לעזאזל דעת הרוב.

    כדאי להבין שבג"צ מתווה את מדיניות הענישה של בתי המשפט בישראל, כי הוא בעצם בוחר את השופטים שרובם בעלי עמדת שמאל קיצוני והדבר מביא לענישה מקלה ששברה את ההרתעה של האוייב הערבי לאפס.

    האליטה הזו שומרת על עצמה ודואגת לעצמה על חשבון הציבור.

    בג"צ מגן בעיקר על מספר קבוצות בישראל ופוגע באזרחים היהודים כדי להגן על הקבוצות הללו: בג"צ לאורך ההיסטוריה תמיד מגן על בעלי ההון והמונופולים, כדוגמא אחת הוא פסל תביעה יצוגית כנגד תנובה בעניין מחיר הקוטג'. דוגמא נוספת היא הענישה המקלה לאנשי האליטה שסרחו, ביניהם – הטייקונים אליעזר פישמן ,תשובה ודנקנר, הבנקאים מלאומי רקפת רוסק עמינוח שבג"צ אפילו מנע את החזרת הבונוסים לבנק, למרות ששגו ועשו נזק עצום.

    מה לגבי השופטות פוזננסקי, אלשייך וענת ברון המושחתות, הפרקליטים שי ניצן ורות דוד ורונאל פישר?!

    בג"צ דרך בתי המשפט מגן על הבדואים בחירוף נפש, נותן להם ענישה מקלה ועוזר להם לבצע השתלטות עויינת על שטחי מדינה, ורק כדוגמא בדואי שפרץ לבית ואנס ילדה בת 10 קיבל 5 שנים בכלא.

    ומה לגבי כל עצירות ומניעת הריסות הבנייה הבלתי חוקית שבתי המשפט יומם וליל עוצרים?

    ואוכלוסיית המסתננים שבג"צ מונע גירושם? התוצאה היא שכל שנה נולדים 10,000 ילדי מסתננים חדשים פה. בקרוב מאוד הם יהפכו למיעוט חדש בישראל, שידרוש מקום בתרבות, בתקציבים ובצביון של המדינה.

    כל העוולות האלה הן מעשי בג"צ וביוזמתו המנוגדת לטובת העם היהודי במדינה הקטנטונת.

    לדעתי אין שום גוף בעולם כולל חמאס שגרם נזק למדינה היהודית יותר מבג"צ.

    זה מוסד עם אנשים חולים בעלי השקפת עולם מסוכנת ולכן חייבים להחליף אותם באנשים עם תפיסת עולם יותר לאומית, שתומכת במדינה יהודית.