אחים יכולים לחשוב אחרת: תשובה לרקטור אוניברסיטת חיפה

ד"ר קרן אסייג עונה לפרופ' אלרואי: אותי לימדו שאקדמיה אמורה להיות בית לריבוי דעות, לא ניתן יד להשתקה פוליטית

ד"ר אסייג ופרופ' אלרואי. תמונות באדיבות המחברת, צילום מסך מתוך פייסבוק

כאשר קראתי אתמול את דבריו של רקטור אוניברסיטת חיפה פרופ' גור אלרואי על כך ש"תומכי נתניהו הם לא חלק מהחברה שלי, הם כבר לא האחים שלי", בדיוק הגעתי למעבדה באותה אוניברסיטה ממש. התחושה הייתה כמו לקבל אגרוף בבטן.

אני מעריכה את ראש הממשלה נתניהו, הצבעתי עבורו בבחירות ואני תומכת ברפורמה המשפטית. האם זה אומר שיש להדיר אותי מן האוניברסיטה שלי, רק כי העזתי להשתמש בזכותי הדמוקרטית כדי לבחור במי שלטעמי היה המועמד המתאים ביותר? האם לדברי הפרופ' המכובד עליי להיות מנודה?

מה זה אומר בכלל, לא אחותך? יש בין חבריי לצוות המחקר גם כאלו המתנגדים לרפורמה. הם נחשבים בתור אחים שלך, ואני לא? איזה מין מסר אתה מנסה להעביר למי שחושב אחרת ממך? האם אני כעת אויבת בעינייך? האם זו אקדמיה בעינייך?

אותי לימדו שאקדמיה אמורה להיות בית לריבוי דעות, דוגמה ומופת לפלורליזם ופתיחות מחשבתית. מדוע עלי לחוש כאילו בכירים במוסד בו אני חוקרת מנסים להשתיק אותי, רק בגלל תיקון לחוק שהעבירה הקואליציה? האם במוסד הנאור אין יותר מקום ל"משיחיים וחרדים", כדבריך?

ויש גם עניין אישי. השלמתי דוקטורט בטכניון לפני זמן לא רב. לאוניברסיטת חיפה הגעתי רק לפני שמונה חודשים וכאן אני ממשיכה בפוסט-דוקטורט. בתפקידו כרקטור, פרופ' אלרואי משמש למעשה כסמכות העליונה בכל הנוגע למינוי וקידום של אנשי סגל אקדמי.

מי יכול להבטיח שכאשר אהיה מועמדת לקידום או אנסה להתמודד על מינוי מסוים, עמדתי הפוליטית האישית לא תיזקף לחובתי? הרי אני כבר לא "אחות", איך אדע שאני מקבלת הזדמנות שווה ביחס לעמיתים שאולי קרובים יותר בדעתם לבכירי האוניברסיטה, "אחים" יותר על פי הרקטור?

למרות החשש מפגיעה מקצועית, אני מרגישה שאני לא יכולה יותר לשמור בבטן ולשתוק. זה חוטא לאמת שלי. הצדק חייב לצאת לאור. מה שקורה באוניברסיטת חיפה ובכלל באקדמיה, הוא טרור. טרור מחשבתי מהסוג החשוך ביותר.

המכתבים הפוליטיים שמרצים וחוקרים מפרסמים, לכאורה בשם המוסד כולו או עולם האקדמיה כולו; השביתות הבריוניות והחד-צדדיות כחלק מתנועת המחאה. הם משתמשים בנו, אנשי הסגל והסטודנטים, כחיילים במשחק שלהם. הם מנסים להפעיל מכבש לחצים על הממשלה, ומייצרים מצג שווא בו כולנו פה אחד מתנגדים לרפורמה. ברור הרי שמדובר באבסורד.

עולם ההשכלה הגבוהה בישראל אינו שונה בהרבה מהרכב האוכלוסייה הכללי. קיימות בו דעות מכל רחבי הקשת וכן, גם הרבה מאוד אנשי ימין. הבעיה היא שבגלל התנהלות המיעוט המחזיק בכוח, רובם חוששים לדבר או להיחשף. גם אני הייתי אנוסה באקדמיה. במשך 14 שנים שתקתי עד שאזרתי אומץ והחלטתי לצאת מהארון הפוליטי.

זה קרה לפני כארבעה חודשים ומאז פנו אליי בהבעת הזדהות סטודנטים ומרצים רבים, אך לא רק – גם קצינים בכירים, טייסים, רופאים, אנשי היי-טק, אנשי חינוך ועורכי דין. רובם לצערי עדיין אנוסים, אך לא מעט מהם כבר מתחילים לצאת גם הם מהארון.

אני קוראת לאחיי ואחיותיי באקדמיה, בצבא וברפואה, בהיי-טק ובכל מקום אחר: אתם ראויים! אתם לא פחות חכמים, לא פחות מוצלחים ולא פחות מוסריים. צאו מהארון! אל תתנו יד להשתקה המזעזעת הזאת. זכותכם המלאה לחשוב אחרת. אל תפחדו.

אני אישה מזרחית מהפריפריה וגדלתי בבית ערכי וציוני. אחיי ואני עשינו שירות צבאי משמעותי, אנחנו תורמים לחברה בכל הזדמנות, משלמים מיסים, מתנדבים בעמותות ובתי תמחוי. כולנו גם חווינו השתקה באקדמיה, כל אחד בתקופה אחרת ובתואר אחר. בנוסף לשלושת אחיי הביולוגיים, הוריי האהובים אימצו עוד חמישה ילדים, שלושה מתוכם עם צרכים מיוחדים ואחד מהם מוסלמי שהתגייר לאחרונה.

אותי חינכו לאהוב ולקבל את השונה, ולכן בהזדמנות הזו אני רוצה להגיד לרקטור האוניברסיטה הנכבד: אני מקווה שתבין שעם ישראל אחים זה לזה וערבים זה לזה. גם באקדמיה יש מקום לאהבת חינם ולא לשנאת חינם.

אתה אח שלי, ואני אמשיך בנחישות, באהבה ובעקשנות להילחם על זכותי לחשוב אחרת ממך.


ד"ר קרן אסייג היא בעלת תואר דוקטור בתחום מדעי הרפואה מטעם הטכניון, כיום מובילה צוות מחקר בתחום סרטן השד

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

87 תגובות למאמר

  1. קודם כל , כל הכבוד לך על האומץ. מקווה שהרבה ילכו בעקבותייך. התחושה של השמאל שהמדינה שלהם לא הגיעה יש מאין, שידרו להם את זה בכל מקום שהגיעו אליו. הם בטוחים שהם הכי הכי בכל דבר.
    ובכן, צר לי לאכזב אותם. לפי איך שארה"ב ואירופה ניראות, בכל מקום שהשמאל והפרוגרס מגיעים אליו, נשאר רק הרס. וגם אצלנו לא חסרות דוגמאות.
    מקווה שזה לא יעלה בקידום ואם כן, תתבעי להם את הצורה.

    1. קרן היקרה! לכי בכוחך זה והשמים הם הגבול.
      הרקטור יכול לקשקש כאוות נפשו, את גדולה וחזקה ממנו. הבית שלך ערכי ממנו וחכמתך כנראה עולה עליו.
      אל תברחי לשום אוניברסיטה אחרת, כי זה מה שהרקטור חחבריו מקוים. שישארו אצלם רק אנשים בצלמם ובדמותם. המשיכי במחקרייך הגדולים, בטוחני שעם ישראל כולו יהיה נשכר מהם כולל הרקטור המתנשא והשונא את אחיו.
      באשר לקידום? הוא לא יעז להתנכל למוכשרת ומיוחדת כמוך. ואם זה יקרה כולנו מאחורייך@

    2. כל הכבוד קרן!!!!
      ראשית יושרה אישית מעידה על יושרה מקצועית.
      אתיקה ויושרה נדרשים כתנאי לעולם האקדמיה והעדר פתיחות ושלילת זווית ראיה מהווה תעודת עניות לאתיקה נדרשת זו.

    3. השמאל הזה בנה לך את המדינה. לזה אתה קורא הרס?
      הבחורה המרשימה הזאת מדברת על ערבות הדדית ואהבת חינם והתגובות שלכם מלמדות על שנאה ונקמה. צביעות ותחושת עליונות קיימת בשני הצדדים.

    4. נו הנה הגזענות נחשפת סוף סוף – אסייג מטירת הכרמל גנבה לרינה שלנו את המדינה.
      אז גברת רינה כדאי שתביני דבר אחד – ימי מפאי העליזים חלפו ועברו. צורת החשיבה הקדמונית שלך שייכת לאתמול ואנחנו כבר התקדמנו מזמן. ככל שתקדימי להפנים את זה כך יוטב לך.

  2. חזקה וברוכה, אני מברך אותך על האומץ והיושרה.
    אני בטוח שהמחקרים שלך נפלאים ומועילים
    בתור אבא ל4 ילדים אני נפעם מהיכולות של משפחתך, ממש מעל הטבע.

    1. אני לא מבין את הפרופסור .
      מי אתה שתעשה באוניברסיטה סלקציה אתה לא בבית המוסד המכובד לא פרטי ולא שלך .
      בביתך תגיד מה שאתה רוצה.
      אתה במקום ציבורי.
      אסור לתת לפרופסור לקבל את חותמת האוניברסיטה

      חוצפה

    2. בסיום טקס חלוקת.תואר ראשון השנה, קיוויתי שאכן ישירו את המנון "התקווה", וכששרו את ההימנון התרגשתי כ"כ כי פחדתי שלא יעשו כן, אבל מי שלא שר אותו היה לא אחר מאשר "הרקטור" הבושה הזה, וכל כך היה מאוס בעיניי באותו הרגע, שלא הבנתי איך הוא לא מתבייש להיות במדינת הלאום של העם היהודי עם תקווה של אלפיים שנות גלות להגשים את התקווה המיוחלת והוא אינו שר את "התקווה" רק כי הוא לא מקבל את הכרעת הרוב.
      בעיניי, זה דבר היה בזוי ומבייש.

  3. זה לא רקטור שלי. זה דרעקטור של השמאל הקיצוני שמאמין ובטוח שהמדינה רק שלהם וחס וחלילה לבצע שינויים. כמהו ישנם עוד מספר אחוזים קטן במדינתנו והגיע הזמן שידעו את מקומם.

    1. כמה כאלה יש לנו במדינה🤮
      חושבים שהמדינה שייכת להם בלבד.כמה בושה

  4. את פשוט מדהימה באומץ שלך
    כל הכבוד על חשיפת הצביעות ןהדיקטטוטףרה המחשבתית

    1. תודה, קרן, על לקיחת האחריות, על הדיבור הבהיר, הקולח והלא מתנצל.

    2. נהדרת שאת. כל הכבוד על האומץ והגילוי הנאות. לא עוד למשוואה הפסולה של ימנים = בבונים.
      סורה חטשך הלאה שחור….

  5. הרקטור הגיב לשימוש הנלוז של המחנה הפאשיסטי"אנשים אחים אנחנו". אם את מזדהה עם האנשים האלה, את אכן אויבת המדינה היהודית המכונה "דמוקראטית (ליברלית)…ואז באמת כדאי לך לחשוב אם אוניברסיטת חיפה היא מקום בו כדאי לך לבנות קריירה אקדמית. חשבת על אריאל? שם יקבלו אותך בזרועות פתוחות…

    1. בהחלט, הדרך הכי טובה להילחם כרגע היא להצביע ברגליים.

    2. וכמובן שכל מי שלא מסכים עם השמאל המטורלל הוא פאשיסט. שוין. איזו דעה חדשה ורעננה הבאת פה

    3. גם הנאצים הכריזו שמי שלא מסכים שהם בעד שיווין,

      הם "את אכן אויבת המדינה היהודית המכונה "דמוקראטית (ליברלית)". הנאצים כמובן דיברו על מדינה אחרת אך לא על איזו מדינה מדובר, עקרוני לקריאות מהסוג הזה.

      אז לפני שאתה מחלק לעצמך ציונים (תשאיר לנו, הקוראים של "תגובתך", לקבוע האם יש קשר כלשהו בין "תגובתך" לדמוקרטיה או לכל ערך נעלה אחר, לצורך הדיון – גם אם אתה בטוח שהדמוקרטיה זורחת מ*שבנך), תעבור אתה יחד עם הרקטור לקוריאה הצפונית – רק שם תוכלו לקרוא "אוייב" למי שחושב אחרת מכם ולהבדיל מכם, יודע גם לנמק את עמדתו.

  6. מצמרר.כל הכבוד קרן.אם הרקטור נגד משיחיים המטומטם הזה נגד הנוצרים שכולם משיחיים.כנראה נבער.כל הכבוד לקרן שעולה בכל פרמטר על רקטור טיפש ואנטידמוקרט.

  7. ראשית, כל הכבוד לך. זה דבר שדורש אומץ גציני.
    שנית, אפשר וצריך לחוקק חקיקה שתגן על חופש הביטוי באקדמיה. לצערנו, שר החינוך קיש מעדיף לשקוד על שמריו.
    הןא צריך ללמוד משהו מהשרים לוין וקרעי.

  8. תודה, קרן, על לקיחת האחריות, על הדיבור הבהיר, הקולח והלא מתנצל.

  9. 1. אני מציעה שכל אחד בשם עצמו בלבד.

    2. כאשר מישהו מדבר בשם קבוצה או ארגון, שיוודא עמדות של הקבוצה/ארגון לפני שיציג אותן.

    1. לפני שמוודאים את עמדות הארגון-חשוב לוודא האם יש לארגון זכות לעמדה.
      אוניברסיטה היא גוף שאמון על תרבות דיון ולכן מחויב לתת במה לכולם וזה אפשרי רק אם אין לאוניברסיטה עצמה עמדה.

    2. לא, חופש אקדמי אמיתי דורש שהמוסד ייהיה לא פוליטי. לכל אדם הגעה הפרטית שלו, וזה נהדר, אבל לסגל ובמיוחד לסגל ניהול בכיר אסור להתבטא אקס קתדרה בנושאים פוליטיים. המוסד הוא מוסד במימון ציבורי ולכל אזרח בו מותר להחזיק בדעתו בלי לדעת שהוא נגד המוסד.

  10. הרקטור הזה בזמן המהומות בערי ישראל פרסם שיר של דרוויש
    המשורר הלאומי הפלסטיני
    השמאל פתוח לשמוע רק את הצד שלו , אנחנו כבר לא אחים שלו, זו אמירה חמורה מאוד
    הוא ירוץ לתפקיד נשיא אוניברסיטת חיפה
    האיש לא מתאים

  11. כל שהוא אמר הוא את לא אחות שלו. הוא לא חייב להיות אחיך. הוא לא אמר שאת לא יכולה לחשוב אחרת ממנו. תקבלי קידום ע"פ הישגיך.

    1. כמה סתומה את יכולה להיות,??? קראת את הדברים שלו?????
      תקראי ותבימי את תגובתה המרגשת. מקווה שתצליחי להבין.

  12. מדהים כל הכבוד. כסטודנט בעברית מזדהה עם כל מילה. אוניברסיטת חיפה באופן ספציפי מהווה מדבר לאנשי ימין. אגב, הם נאבקים למלא את השורות שלהם, ואולי כדאי באמת לא להגיע לשם. בכל מקרה תחזיקי מעמד

  13. הרקטום הזה לא לבד. ה'אחים' הביביסטים שלו יושבים בערוץ ה'ימני' עכשיו 14, ערוץ שמתהדר בדבקות בחופש הביטוי ומתקומם נגד ניסיונות הסמאל הפאשיסטי לסתום לו את הפה. אבל אתמול בערב ראינו שהם בעצם אותו מוצר פגום ודוחה כמו אלה שסותמים להם ולכתבים שלהם את הפה: אתמול הם סתמו את הפה בבריונות למשתתף התוכנית שלהם 'הפטריוטים', עו"ד ארי שמאי שכל חטאו היה למחות נגד הפסיקה של בג"ץ בעניין ביטול 'החוק הפרסונאלי' על הבחירות בטבריה. ארי שמאי גינה את האיפה ואיפה של בג"ץ שמתנגד ל'חוק הפרסונאלי' בטבריה, אבל אישר ותמך בחוק הפרסונאלי נגד יגאל עמיר שהורשע במשפט מלא חורים ברצח ראש הממשלה רבין, חוק שאסר לקצוב את עונשו. וכך, בעוד מחבלים ערבים רוצחי ילדים וחיילים משוחררים בעסקאות כאלה ואחרות או שהם זוכים לקציבת עונשם מידי הנשיאים התורניים, מעמיר נמנע ה'חסד' הזה ע"פ חוק פרסונאלי של הכנסת בתמיכת הבג"ץ. בתגובה, ה'דמוקרטים' של ערוץ 14 סילקו מייד את ארי שמאי מהפאנל שלהם ואסרו עליו להופיע שוב במוסד המפוקפק שלהם. זאת ועוד, הם צינזרו את התוכנית של עצמם וגזרו ממנה את הקטע שבו ארי שמאי השמיע את דבריו. ואיש בערוץ הזה לא קם למחות. להיפך, שדרני הערוץ הופיעו בריאיונות כמו כתבים עבדותיים של ה'פראבדה' ז"ל והוסיפו את הרוטב הדלוח שלהם למעשה הנבלה של הבוסים שלהם. איזה גועל נפש !

    1. מסכים עם כל מילה שלך
      הם פשוט פוחדים מהצל של עצמם
      זה ימין דרדלה
      ימין לייט
      ימין של ביבי ושמאלה משם…

    2. כל מילה!!
      בערוץ מקביל גיבו גיבוי מלא את גלית גוטמן על דבריה בתוכנית בוקר. לדעתי הם היו חמורים יותר.
      ארי שמאי השווה את היחס לחוק פרסונלי של בג"ץ, בעתירות המדוברות היום.
      לפני שנים לא רבות השופט גרוניס מונה לנשיא על סמך חוק פרסונלי.
      היו דברים מעולם עם חוקים פרסונליים, תלוי מי המוטב לחוק.

  14. ד"ר אסייג את מלכה, אלופה, ראויה ואין לך מה לחשוש מעלוב נפש זה או אחר, לא משנה באיזה תואר הוא מתהדר. במדינה מתוקנת היו מדיחים אותו מתפקידו.
    אנחנו נלך עם האמת שלנו וננצח. כן, אנחנו תומכים בביבי, ראש הממשלה הגדול ביותר שידעה המדינה הזו, כן אנחנו תומכים ברפורמה, כן אנחנו מתנגדים לדיקטטורה המשפטית שהנחיל אהרון ברק, וכן, אנחנו הרוב.

  15. כל הכבוד!!! לא לדאוג. את נמנית על החלק הגדול יותר של העם. תשמרי את השמות של כל התומכים בך פה ואם חלילה הרקטור המכוער הזה יתנכל לך, אני בטוח שכולנו נשמח להתארגן ולעזור לך.

  16. קרן אסייג היא רופאה והרקטום הזה גור אלרואי הוא היסטוריון. היה "חוקר" בחיל אויר 32 שנה והפסיק את "שירותו" בכאב. מה אגיד לכם. באמת אובדן גדול למדינה. העיקר הוא ממשיך לקבל שכר של קרוב למאה אלף שקל לחודש מהמדינה הנוראה והמפלצתית שלנו עבור "מרכולתו" היקרה מפז. קדימה, לשלוח אותו לנבור בפחי אשפה – עיסוק המשקף את חשיבותו האמיתית לחברה.

  17. ד"ר קרן אסייג. במילה אחת תגדיר את מה שאני מרגיש כלפייך את אלופה וכן ירבו כמוך.

  18. אלרואי הוא אפס אינטלקטואלי. פרסם 54 פרסומים עד כה עם 400 ציטוטים ו-H-index=11 שזה בערך האינדס של דוקטורנט מתחיל. בקיצור אפס מחקר, אפס אינטלקט, אפס ענין בקהיליה המדעית בהגיגיו. כל הרוצה יבדוק ב-https://scholar.google.com/citations?hl=iw&user=_ITQm4MAAAAJ

  19. אני איש ימין, ואני מסכים עם מה שאותו פרופסור אמר

    השמאל הם לא אחים שלנו
    תשכחי מיזה
    ריבוי דיעות או לא ריבוי דיעות
    השמאל לא מכיר בערכים האלה באמת
    רק בתור סיסמאות לאחרים
    השמאל בבסיסו הוא דיקטטור שמשליט את כוחו בכוח הזרוע ובכל דרך אפשרית. חוקית ולא חוקית.
    השמאל הם לא אחים שלנו והם מעולם לא היו
    אלה האויבים הכי גדולים שלנו. של העם היהודי. של של מי שהוא מזרע ישראל.וככול שתתעוררי להבין זאת כך ייטב !

  20. את אלופת עולם .
    המהירות שבה הפכתי ל לא אח יותר מדהימה אותי .
    חלוקים ככל שנהיה .אכן .אחים .
    ואחיות .
    ישר כח .

  21. ד״ר קרן אסייג, את תותחית-על !!!
    כל הכבוד לך – לא למצמץ, לא לוותר ולא להתפשר אפילו בקמצוץ !!
    הפרופ׳ הלא-מכובד הוא, לכל היותר, רקטום לא רקטור !!!!

  22. חזקי ואימצי. התחושה של השמאל הפוסט ציוני שהמדינה זה הם. הם חיים בסרט. ישראל של 2023 איננה ישראל שלפני 20 30 שנה. אזרחי ישראל ידרשו ויכפו את מה שמגיע להם. המחאה העלתה את כל הרפש מהשמאל. יחידות צהל יםתחו את שעריהם לכלל אזרחי ישראל. פריוילגים תם זמנכם. מערכת המשפט תעבור רפורמה. שוםטים לא יבחרו את חבריהם. מישהו הזיז את הגבינה שלהם ולכן הם מוטרפים עד כדי שמוכנים לשרוף את המדינה. אבל זה לא יעזור. מה שהיה לא מה שיהיה.

  23. כל הכבור לד"ר קרן על אומץ ליבה
    כאדם שעבר מסלול באקדמיה, אני יודע כיצד משתיקים דעות שאינן עולות בקנה אחד עם אג'נדה פוליטית מסויימת ובעיקר עם אג'נדה "אקדמית".
    ירבו כמותך בישראל ובעולם.

  24. אישה מרשימה עם שורשים ורקע ערכיים ואיכותיים, דעתי שונה משלך וזכותך כמו זכותי שתהיינה לנו דעות שונות ועצמאיות ושתינו נוכל להביע אותן בחרות וללא מורא או חשש שמא יבולע לנו, בסופו של דבר כולנו עם אחד ובאותה סירה

  25. אף אחד לא רוצה אח כזה.בושה לך
    אני לא חייבת להסכים עם הדעות שלך.אבל היגזמת.
    אתה כנראה לא באמת ברמה של מצביעי הליכוד.
    מחנכים לכבוד ולא נראה שיש לך את זה.

  26. אני ממליץ לחוקק חוק שאדם שמחזיק במישרה ציבורית/ממשלתית/שייכת לכל הציבור לא יוכל להביע דעה כלשהי המשפיעה ציבורית על האנשים שהם תחת חסותו במקום עבודתו. ולא יושפעו מעצם נטייתו מכל סוג.פוליטית.מגדרית.דתית.וכו.

  27. אני ממליץ לחוקק חוק שאדם שמחזיק במישרה ציבורית/ממשלתית/שייכת לכל הציבור לא יוכל להביע דעה כלשהי המשפיעה ציבורית על האנשים שהם תחת חסותו במקום עבודתו. ולא יושפעו מעצם נטייתו מכל סוג.פוליטית.מגדרית.דתית.וכו.

  28. כל הכבוד חשוב מאוד להפריד בין פולטיקה לבין מקום עבודה .כל אחד יכבד את חבירו והדעות שלו בלבד

  29. דוקטור קרן – ישר כח לך ולכל המשפחה המוגדלת שלך , עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל ונאמר אמן.

  30. קרן היקרה האומץ שלך והיושרה שלך ראויים להערכה רבה מותר לכל אדם להביע דיעה בכל תחום .ולכן כל אדם כולל "הרקטור המכובד" שמנסה לכפות דעתו רק בשל מעמדו וכוחו אין בו דעת ולא חוכמה .לכי עם האמת שלך כי האמת תמיד תנצח.

  31. ד"ר קרן אסייג יקרה,
    אכן להשמיע דיעה ימנית היא בבחינת אומץ בימינו, דווקא כלפי אלו שמחשיבים עצמם לכאלו.
    כל הכבוד על דברייך ובמיוחד להורייך על המשפחה הבטוח יפה שיצרו. סיפור משפחתך כפי שעלה מדברייך מדהים! זאת ציונות אמיתית . נקודה. תודה שפירסמת דהרייך ועכשיו בטוח שהרקטור לא יתנכל לך לאחר דברייך אלו.
    הייתי שמחה וגאה לחברים כמותך. עלי והצליחי במחקרייך ובחייך. כל טוב.

  32. כל הכבוד קרן!!!!
    ראשית יושרה אישית מעידה על יושרה מקצועית.
    אתיקה ויושרה נדרשים כתנאי לעולם האקדמיה והעדר פתיחות ושלילת זווית ראיה מהווה תעודת עניות לאתיקה נדרשת זו.

  33. בסיום טקס חלוקת.תואר ראשון השנה, קיוויתי שאכן ישירו את המנון "התקווה", וכששרו את ההימנון התרגשתי כ"כ כי פחדתי שלא יעשו כן, אבל מי שלא שר אותו היה לא אחר מאשר "הרקטור" הבושה הזה, וכל כך היה מאוס בעיניי באותו הרגע, שלא הבנתי איך הוא לא מתבייש להיות במדינת הלאום של העם היהודי עם תקווה של אלפיים שנות גלות להגשים את התקווה המיוחלת והוא אינו שר את "התקווה" רק כי הוא לא מקבל את הכרעת הרוב.
    בעיניי, זה היה דבר מביש ובזוי.
    לא ראוי להיות רקטור!!!

  34. אלרואי דוגמה לאנטישמיות האירופית המזוהמת. כן יש יהודים אנטישמי

  35. אלרואי דוגמה לאנטישמיות האירופית המזוהמת. כן יש יהודים אנטישמי

  36. לא, ד"ר אסייג, הוא לא אח שלך. הוא רם, מתנשא, הוציא את עצמו מהכלל. שחצן אקדמאי שחושב שהשמש זורחת מאחוריו

  37. קרן יקרה את ענקית.הרקטור הידוע צריך לעוף לעזה שם נמצאים האחים שלו

  38. קקדמיה…..עולם רדוד של אנשים שלכאורה מבינים המון על נושא אחד אם לא, רבע נושא. זה לא הופך אותם לחכמים יותר, פתוחים או נאורים. לרוב זה אנשים טפשים….
    אל תעלבי ותמשיכי בדרכך

  39. האקדמיה זה אחד המקומות עם הכי פחות גיוון מחשבתי. רק עכשיו גילית את זה? תתאפסי על עצמך ותביני איפה את חיה

  40. אחותי, עלי והצליחי.הם לא שווים את חלקת האדמה עליה את דורכת. הם מפחדים מאיתנו כי הפסקנו להיות הפודלים שלהם. את שעשו להורינו , סבנו וסבתותינו, לא יעשו לנו.
    צריך לעשות אאוטינג לכל הפרענקים החכמים עם התארים הגבוהים. בדיוק כמו שגל אוחובסקי, להבדיל, אנס להטאבים לצאת מהארון.
    זהו זה. מה שהיה לא יהיה יותר.ומי שלא מתאים לו שישתה מי ים או שיתכבד וישמיש את עשרת הדרכונים שהם שומרים בבוידעם, וייסע לבית שרכש בגרמניה ובבודפשט. אוי , כמה שהזיכרון קצר. אה, שכחתי, כסף, יש להם בטונות בבנקים בשוויץ. הרי הם אוהבים ירושות ואספני רכוש.
    בסוף, אנחנו ננצח. לא עוד.

  41. מי ששולל זכותם של אחרים לדיעה אחרת, בוודאי על רקע פוליטי, הוא הכל חוץ מליברלי.

    מישהו צריך לשים מראה מול פניו של אותו 'רקטור דיקטטור' ולבקש ממנו לבחור בין להיות מוגדר כלקקן חסר עמוד שדרה שאומר 'מה שהחונטה רוצה לשמוע' , או שהוא פאשיסט קטן שאולי עומד בראש מוסד אקדמי, למד 'ממש הרבה' אבל פספס את כל הרעיון של רוח האקדמיה, נאורות וחשיבות מגוון דיעות ושיח פתוח ללא הפחדות ואלימות כזו או אחרת.

    מי שאימץ את הצרחות 'בושה' עשה בצדק מבחינתו, כדי שלא נשתמש בצעקות אלה כלפי הלוזרים מסוגו של הפרופסור הזה מחיפה או זה מרייכמן – בושה.

  42. תודה לך דר נכבדת
    כייף שאת מעבירה את המסר באופן ככ ברור .
    אני ד"ר לפסיכולוגיה רפואית.
    דוגל מאוד בגישה שאת מציגה כאן.
    ולגבי הרקטום/רקטור כבר הבנו שהוא שופר ולא מעבר….אולי ברק משלם לו

  43. את לא יכולה להיות אח או אחות של גור. כי אח שלו, האדריכל רועי אלרואי הגיש וקיבל היתר בניה בניגוד לכל דין, תוך סיכון שלום הציבור, ע"פ חוו"ד ותצהיר מזוייפים של מהנדסת קונסטרוקציה הכי ידועה בירושלים. נו, את רוצה לומר שהיה לך "אומץ" וחוצפה לעשות זאת??? אז את לפלפית שלא נחשבת