כשהאופוזיציה מופקרת באמת

ראשי 'מחנה השלום' בשמאל שוב מנסים לסכל הסכם שלום, רק כי הוא מגיע בכהונת ממשלת ימין

במשך שנים ארוכות מחנה השמאל בישראל נהג לנכס לעצמו בין היתר את תווית "מחנה השלום". על פי התעמולה המקובלת, הימין הישראלי האלים מתאפיין בסרבנות לשלום וחרחור מלחמה, ואילו השמאל אוהב אדם וחדי-קרן ורודף שלום באשר הוא.

במציאות, כפי שקורה תמיד, התמונה האמיתית כמובן שונה לחלוטין. בזמן שבשמאל בעיקר מדברים ומצדיעים לגנרלים כושלים, ממשלת הימין היא זו שהביאה בשנים האחרונות ארבעה הסכמי שלום בעלי חשיבות אסטרטגית רבה, ועל פי דיווחים שונים מתקדמת לקראת הסכם נוסף עם סעודיה.

לכאורה היה ניתן לחשוב כי במחנה השלום יברכו על התפתחויות חיוביות כאלו. סוף סוף, לאחר עשורים של קיפאון, העולם הערבי מחליט להתקרב לישראל ולמסד באופן רשמי את הקשרים עמה, מתוך עמדה של עוצמה ישראלית ומבלי לבצע ויתורים מסוכנים. בפועל, השמאל הישראלי עשה הכל כדי להמעיט בחשיבות הסכמי אברהם. באישורם בכנסת יאיר לפיד נשא נאום נלהב על כך ש"אנחנו חיים כאן ולא במפרץ הפרסי" ואז נטש את המליאה לפני ההצבעה. כל זה כמובן לא הפריע לו בהמשך לבקר בחגיגיות בדובאי ולקחת לעצמו קרדיט על השלום.

כעת גם פריצת דרך היסטורית אפשרית מול ריאד זוכה בשמאל שלנו לקבלת פנים צוננת ולעתים עוינת. כך למשל, חברת הכנסת מרב מיכאלי דרשה השבוע לכנס את ועדת החוץ והביטחון כדי לדון ב"השלכות הסכם הנורמליזציה המתגבש עם סעודיה", משום שלדבריה "עלינו לוודא שהחלטות מדיניות הרות גורל מתקבלות לפי האינטרס הביטחוני והקיומי של מדינת ישראל, ולא לפי האינטרס האישי והפוליטי של נתניהו".

הגדיל לעשות יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, שעל פי דיווח בחדשות 13 שוחח עם משלחת של חברי קונגרס דמוקרטיים והזהיר כי יתנגד להסכם אשר עשוי לכלול אישור להעשרת אורניום סעודי ולדבריו "מסכן את ביטחון ישראל והאזור".

לפני שנה בלבד, גם לפיד וגם מיכאלי השמיעו זמירות שונות מאוד בכל הקשור ליחסים עם סעודיה, כאשר בישרו על פתיחת שמי סעודיה לטיסות ישראליות, תוצאה נוספת של הסכמי אברהם. "זה עוד שלב לעבר יחסים טובים וחזקים יותר עם מדינות המזרח התיכון, שיאפשרו לחזק את הקשרים האזוריים המתהדקים הקריטיים לביטחון ולכלכלה שלנו", אמרה אז שרת התחבורה. גם ראש הממשלה לפיד בירך על "בשורה משמחת" כחלק מ"העמקת הנורמליזציה". כדי להדגיש את חשיבות הקשר עם הסעודים, לפיד אף התריע לאחרונה מפני הפשרת היחסים בין סעודיה לאיראן, והגדיר את ההסכם בין השתיים כ"כישלון גמור" של מדיניות החוץ.

ביטחון ישראל לא הטריד במיוחד את אותו לפיד כאשר החליט למסור שטחים אסטרטגיים ללבנון ללא אישור הכנסת ובניגוד לחוק, בממשלת מעבר ורגע לפני בחירות, מבלי שישראל מקבלת בתמורה דבר ותוך כניעה לאיומי חיזבאללה. במעמד החתימה החד-צדדי לפיד אף לחש בחצי חיוך לשליח האמריקני כי עכשיו "יסלחו לו על הריסת היחסים עם סעודיה". אלא שפתאום מתברר כי לפי המדינאי הדגול, התקרבות ישראלית לסעודיה היא דווקא סכנה לביטחון ישראל, כל עוד היא נעשית על ידי ממשלת ימין כמובן.

לפיד ומיכאלי הם פופוליסטים ידועים, ובחודשים האחרונים הקצינו עוד יותר במסגרת איבוד העשתונות הכללי בשמאל. כל עוד הצהרותיהם השטחיות וחסרות האחריות הושמעו במסגרת פנימית, היה עוד ניתן להתייחס אליהם כחלק מהמשחק הפוליטי או סתם צביעות רגילה. כעת כאשר מחנה השלום מחרחר מלחמה, כבר מדובר בחתרנות לשמה ובפגיעה באינטרסים אסטרטגיים, רק בשביל עוד כותרת זמנית או ליטוף מהתקשורת. אם נשאל לרגע את הביטוי החביב על לפיד עצמו, במצבנו הנוכחי ובנסיבות האזוריות הקיימות, ישראל לא יכולה להרשות לעצמה אופוזיציה כל כך מופקרת.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 תגובות למאמר

  1. לפי מתנגד להסכם עם סעודיה על רקע האפשרות לגרעין אזרחי.
    אותו לפיד תמך בהסכם עם איראן שאישר לה יכולות גרעין התקפי (נקודת פריצה).
    לפי כנראה חושב שכולנו מטומטמים.
    יש לי חדשות בשבילו, אנחנו לא. הוא פשוט רגיל לטמטום של המצביעים שלו ולסגידה של הרשימה שלו.

  2. ההסכם עם סעודיה היה אמור לקרות בתחילת כהונתו השניה של טראמפ.

    אלא מאי….
    כוחות הפרוגרס העולמיים דאגו לזייף את הבחירות בארהב לטובת הביידן(איראן+ונצואלה ושאר הסחלה).

    כאן אצלנו, הרפורמים מארהב דאגו ללחוץ על בניטו כדי שיבגוד בבוחריו ויעלה את השמאל המופקר שתומך באויב הבלשתיני….

    זה מה שעומד מאחורי האמירה ההיא של עמוס הוכשטיין הנבל הבוגדני!!!

    ישראל וסעודיה לא יעשו כלום בשנת הבחירות בארהב, שני הצדדים לא מעוניינים לתת הישג כלשהו לדמוקרטים הנאלחים שתומכים באויב האיראני, בגלל זה הם ממסמסים את הרדיפה הפרועה של הממשל אחרי ההסכם הנל.

    אחרי הבחירות שם זה יסתדר.
    לא משנה מי "יבחר" שם.

  3. האירוניה היא שלפיד מנסה למנוע מביידן את ההסכם שיכול להבטיח את נצחונו בבחירות.
    מצחיק איך השמאל הוא לפעמים האויב הכי גדול של עצמו.

  4. יאיר לפיד הלהטוטן חי בסרט בתסריט שעדיין לא נגמר ותמיד נוספים פרקים לפי רצונו התיאורטי בו הוא מציע עתיד ממלכתי ורוד בהיר לעם ישראל היושב בארץ לא לו.
    אם הוא יזכור מה הוא אמר אתמול..יבוא המשיח מן השמאל התיאורטי.
    שקרים עובדים יפה מאוד על 24 מנדטמבלים שהולכים אחרי החתיך המסו-קס שמקום שירותו לא נודע וכל נאום שלו..הצגה באוף אוף עוף כבר מפה.
    גילוי נאות -אנחנו מכירים כארבעה עשורים.
    ד"ש לליהי היפה בנשים.