תסמונת פרדו

כחלק מקמפיין פוליטי, ראש המוסד לשעבר מספק עוד דלק שקרי לתעמולה אנטי-ישראלית

צילום מסך מתוך youtube

תמיר פרדו, ראש המוסד לשעבר, התראיין לסוכנות הידיעות AP ואמר כי ישראל מנהלת משטר אפרטהייד. לגבי השליטה הישראלית ביהודה ושומרון טען כי "בשטח בו שני עמים נשפטים תחת שתי מערכות משפט – יש אפרטהייד". לדבריו, כאשר כיהן כראש המוסד הזהיר את ראש הממשלה שעליו להחליט מהם גבולות ישראל, מכיוון ש"מדינה ללא גבול היא מדינה ללא גבולות".

קריאתו של פרדו היא יצירת חורבן מתוך הבית שמשרתת את תודעת האויב הפלסטיני. פרדו הולך רחוק עוד יותר מאנשים כמו עיסאוי פריג', המתנגד גם הוא ל"כיבוש" ופועל לסיומו, אך הדגיש כי "ישראל לא מדינת אפרטהייד". כפי שסיפר לעיתונאים זרים: "יש לנו הרבה בעיות, אבל מכאן ועד הגדרה של ישראל כמדינת אפרטהייד יש מרחק רב".

דווקא פרדו, כמי שמכיר מקרוב את מערכת הביטחון ואת האופן הקפדני בו היא מתחקרת כל אירוע חריג, בוודאי בהשוואה למדינות אחרות הנמצאות במצבי מלחמה, בוחר לפזר שקרים חסרי ביסוס מן הסוג הזה המתדלקים בקלות תעמולה אנטי-ישראלית ברחבי העולם, ועושה זאת כחלק מקמפיין פוליטי מוטה. בכך הוא מכתים לא רק את שמו ואת שירותו האישי, אלא גם את המדינה אותה שירת ואת כל חייליה ואזרחיה.

כיצד קורה שאדם אשר הגיע לצמרת הארגון הביטחוני החשוב בישראל, מרשה לעצמו להשחיר כך שוב את שמה של המדינה? מדוע? מהיכן השנאה העצמית הזו? אני באמת לא מצליח להבין וכנראה גם לא אצליח להבין, מהיכן מגיע שיגעון הגדלות של אנשים שעשו דבר או שניים למען המדינה, ובכל זאת מביישים את עברם ומחפשים בכל דרך אפשרית לקלקל את המורשת שלהם ושל המדינה בה הם חיים.

ובשם מי? מי שם אותך תמיר פרדו? איזה ציבור שלח אותך או בחר בך לומר את אותם דברים? מעוניין לשנות את פני המדינה, כך שתתאים יותר להשקפת עולמך? במקום לפזר הצהרות פוליטיות בתקשורת התכבד והתמודד בבחירות הארציות, נסה לשכנע את הציבור ודבר אליו בעברית. אף אחד לא שם אותך להוציא את דיבתה של מדינת ישראל בעולם, אותה מדינה אשר עדיין מעניקה לך פנסיה נדיבה.

אין מה לומר. באמת כבר נגמרו המילים מרוב הכאב על מה שקורה כאן. המדינה הזו והאנשים שבקצוות שאפילו לא נמצאים במגרש הפוליטי מצליחים להצית כל פעם מחדש זעזוע נוסף. ואנחנו? כרגיל נאלץ לנשוך שפתיים, ולהמשיך בשגרת חיינו כאילו כלום לא קרה. עד האמירה השערורייתית הבאה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

24 תגובות למאמר

  1. פרדו…מהשבכ…הינו כתם שחור .. על מדינת ישראל
    הצחורה …אם ישראל היא מדינת אפרטהייד…זה משליך
    בעיקר עליך כראש מוסד…גם בתקופתך !!!!
    איש מטנף ןמטונף …מטנף את.חייליו ופיקודיו…
    .שירד מהפסים..האם קרן וקסלר השפיעה עליו..???
    לכאורה…..

  2. מסכימה אתך בנקודה העיקרית – אדם המייצג את ישראל, ובשל תפקידו המכריע בעבר, הוא עדיין מייצג את ישראל, לעולם לא ילבה אש אוייבנו, ובודאי לא מחוץ לגבולות הארץ. זוהי דיעה שיש לה מקום בקבוצות סגורות בלבד.

  3. תסתכלו על המינהל האזרחי, והמת"ק, והאגף האנטישמי בשב"כ, וימ"ר ש"י (אם שוטר היה ממית ערבי ב"תאונה" היה פה קרקס תקשורתי מטורף, אבל אהוביה סנדק היה בסה"כ יהודי, ועוד מהזן המאוס ביותר על הגופים הנ"ל), וכל שאר הגופים האנטישמיים הרשמיים שפועלים ביו"ש מטעם ממשלת ישראל.
    חד-משמעית יש אפרטהייד מצד ממשלת ישראל, לרעת היהודים.

    וכן, צריך לסיים את הכיבוש. צריך להכריז שמדינת ישראל לא מספחת את יו"ש, אלא מממשת, בשלב זה חלקית, את הסכם ועידת סן-רמו, או לכל הפחות את הזכות שלה לחלק שממערב לנהר הירדן. לכן כל ערבי שאינו יכול להוכיח שאבותיו ישבו בתחומי ארץ ישראל לפני 1917, יקבל תושבות ארעית בתוקף לשנתיים שבהן יזכה למימון ממשלת ישראל לרכישת מקצוע מבוקש באירופה וביבשת אמריקה, ולאחרי השנתיים הוא יקבל תעודת מסע ויוכל לעבור לכל מדינה שיחפוץ, בתוספת סכום מסוים של כסף שיאפשר לו להתחיל בחיים חדשים במדינת היעד.
    טענות, איומים, וכד', יהיו גם יהיו מצד שונאי ישראל. אז מה חדש? למדינת ישראל יש מספיק כלים להבהיר לשונאי ישראל ש"לעולם לא עוד" יבוצע באופן האולטימטיבי, ואם שונאי ישראל בכל זאת מתעקשים – bring it on.

    1. אשריך.
      לא הרבה יהודים מודעים לכך בכלל.

      אכן הטענה העיקרית צריכה להיות חזרה להחלטות ועידת סן רמו תוך ביטול תכנית החלוקה שאינה קבילה מחוסר סמכות וביטול הרצון של בן גוריון לקבל כאן ועכשיו משהו.

      בנוסף, יש להטיל על בריטניה את האחריות לנזק שנגרם בעקבות מסירת עבר הירדן המזרחי לבית האשם בניגוד למנדט שהוטל עליה.
      בירדן קיים הכיבוש האמיתי של בדואים מהחיג'אז שאינם שייכים לשם בכלל.

      אז הממלכה הבריטית המלוכלכת מוזמנת להקים את מחוז האשמשייר בתחומה ולתת לעבדאללה לעשות שם כרצונו.

    2. שיר של אלתרמן ששמו "ארץ ערבית" ,מוקדש לתועמלני אש"ף ה"ציוניים" ולאנטי ציונים המוצהרים: הגיב:

      שיר של אלתרמן ששמו "ארץ ערבית" ,מוקדש לתועמלני אש"ף ה"ציוניים" ולאנטי ציונים המוצהרים:

      נוצצים כוכבי ליל במצמוץ

      וזורעים את אורם הרעוד

      על העיר השוקטת אל-קודס

      שחנה בה המלך דאוד.

      ומשם הם צופים ורואים

      את העיר אל-חליל ממרחק,

      עיר קברו של האב אברהים,

      אברהים שהוליד את איסחק.

      ומשם קו אורם השנון

      אץ לצבוע בזוהב אורו

      את מימי הנהר אל-אורדון

      שיעקוב במקלו עברו.

      לילה צח. ברמיזה אורירית

      נוצצים כוכבי ליל כחוק

      על הריה של ארץ ערבית

      אשר מוסה ראה מרחוק.

  4. אדם שזיקנתו – אשכרה מביישת את צעירותו – והכי גרוע – שהוא לא היחיד – והמבין יבין!

  5. כמו שהעוכר הזה נראה…
    הוא אכל הרבה טריפות בחיים
    שדפקו לו את המוח(אם היה לו).

    חלק נכבד מהבעיה עם אנשים כמותו
    זה הימין הממלכתי הדפוק שמתעקש
    על התנהגות גנטלמנית מול בולשביקים
    ארורים ואז הוא גם ממנה אותם לתפקידים
    בכירים במחשבה שטובת עם ישראל תגבר
    על הבורות ההיסטורית והפוליטית שלהם.

    אבל אותם ארורים מגיעים שטופי מוח
    מהבית הרקוב אידיאולוגית שלהם והם
    לעולם ישימו את דעתם הנאלחת לפני הכל.

    אם הימין חפץ בטובתו של עם ישראל
    בארץ ישראל, הוא חייב לבצע טיהורים
    רעיוניים בכל שדירת הפיקוד תוך דילוג על דור
    או שניים מאותם מהונדסי תודעה מקולקלים.

    העובדה שזה לא קרה עד היום נזקפת לחובתו
    של הימין שעדיין שבוי בפולניות של בגין
    ובדרכו של הרב קוק.
    שני האישים הנל צדקו, אבל זה היה נכון
    לתקופתם בלבד ומאז היה צורך לבצע את
    הטיהורים הנל ביתר שאת.

    אין פה כוונה להקים מחנות מעצר או
    חיסולים חס וחלילה…..
    אבל בהחלט יש להפסיק את שירותם
    של בעלי תפקידים שבית גידולם
    מראה כי הם בעיקר תומכים באויב
    דרך קבלת טיעוניו הטריטוריאלים והאחרים.

    1. אז שמאלנים יקרים – הגיע הזמן שתפנימו כי סיימתם את תפקידכם בארץ ישראל הגיב:

      אז שמאלנים יקרים – הגיע הזמן שתפנימו כי סיימתם את תפקידכם בארץ ישראל,וכאמור הפכתם להיות בלתי רלבנטים בעליל…וכעת אתם לא רק שמיותרים, אלא גם מזיקים!!!

      מאחר והנכם בלתי רלבנטיים, הפכתם להיות זועמים ומוטרפים, ואת כל זעמכם וטירופכם ותיסכולכם המבהיל, אתם מפנים לשווא נגד מדינת ישראל ואזרחיה הטובים.

      אז כעת חשוב שתעשו שרות חשוב לעצמכם ולבני ביתכם. אולי כדאי שתשבו רגע עם עצמכם, חישבו טוב טוב, בצעו הערכת מצב כנה ואמיתית והסיקו מסקנות אישיות…ופשוט עופו מארץ ישראל ,הלא היא ארץ אבותינו וארץ הקודש.

      ברור מאד כי כבר אין לכם מה לחפש כאן, בארץ ישראל…ואם תלכו נסתדר בלעדיכם טוב מאד. הרבה יותר מאשר כשאתם כאן ומחרחרי ריב ומדון, מחרימים חרמות, מקלקלים את מיטב הנוער ומייצרים רוח גבית לטרור.

      אני במקומכם…הייתי אורז את חפצי ומיטלטלי ומסתלק לארץ "ידידותית" אחרת כמו נורבגיה או שבדיה או ספרד.

      בלאו הכי יש לכם דרכון אירופי או אמריקני או אוסטרלי, או ניו זילנדי, פלוס אשראי לא נורמלי מהבנק, פלוס דירות להשקעה בכל מיני מקומות באירופה, פלוס 4 כרטיסי אשראי בצבעי זהב ופלטינום….פלוס פלוס…הצטרפו לכוחות "הידידותיים" למדינת ישראל ולישראליים, הפסיקו גם אתם לקנות את תוצרת הארץ…תחיו שם טוב…והעיקר העיקר…העיקר הניחו לנו!!!

      אז שמאלנים יקר ים – הניחו לנווווווווווווווווווווווו
      אז שמאלנים יקרים – הניחו לנוווווווווווווווווווווווו
      אז שמאלנים יקרים – הניחו לנווווווווווווווווווווווו

      וגם אתם שמאלני תיאטרון מתוסכלים, שמאלני אקדמיה מטורפים, ושאר ירקות שמאלניים –

      הניחו לנוווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווו

      כי פשוט אתם וכל מה שאתם ומחאתכם הקיקיונית מייצגים, כבר לא רלבנטיים, וגם נמאסתם עלינו עד מאד!!!

      ועצה לי לכם…

      רדו מהארץ…תעקרו אתם ובני ביתכם וזרעכם לאמריקה…או לרמאללה –

      כשתהיו שם יהיה לכם יותר קל להביע את מחאתכם, ולנו יהיה הרבה יותר קל להתעלם מההזיות שלכם.

      וביננו לבין עצמנו…ספרו לי כשאף אחד לא ישמע…

      מה לקחתם…שהעביר אתכם על הגיונכם???

  6. הגעתי לאתרהזה במקרה. ואני רואה שהוא מתנהל בהגיון ולא בהתלהמות. אני לא תומך בממשלה הנוכחית ומעוניין להבין כיצד אתם רואים את הפעילים בה כגון טלי גוטליב, אמסלם ואחרים שמלבד עסקנות ורדיפת כותרות לא נראה שיש שם כשרון יכולת או דרך ארץ. לפחות עבורי ?

    האם אלו נציגי הציבור שבחרתם ואתם גאים בהם להוביל את ישראל קדימה ?

    1. בניגוד לנציגים הגאונים שלכם שנבחרים בידי רודן יחיד, האנשים שאת שמותיהם ציינת נבחרו בבחירות דמוקרטיות, ואם בוחריהם לא יהיו מרוצים הם יוכלו להחליף אותם.
      חחחחחחח ובנוגע לכשרון…. ביום שהמנהיג שלך יאיר לפיד יצליח להשלים תעודת בגרות, אז אולי תוכל להתחיל להתנשא על מישהו

    2. אילו היית מדבר לגופו של עניין או רעיון ולא לגופם של נבחרי ציבור, אפשר היה לדון בבעיות הבוערות. מכיוון שאתה מזהה את עצמך רק עם גינונים, נימוסים והליכות של הנציגים בכנסת, תסתכל על מטפסי השולחנות והדופקים עליהם יוראי להב-הרצנו, ולדימיר בליאק, אורנה ברביבאי בועדת חוקה חוק ומשפט ותשאל את עצמך עד כמה הם דומים לך או אם אתה רוצה להיראות כמותם.
      טלי גוטליב היא משפטנית מוכשרת, גם אם לפעמים טועה כנבחרת ציבור. גם דודי אמסלם. המזג של שניהם לא מגביל אותם לעשות עבודה פרלמנטרית או מיניסטריאלית טובה, וזה מה שחשוב לנו בימין. זה שאתה כבר ביטלת את הכשרון שלהם בלי קמצוץ של הוכחה לזה, כבר מעיד על הדעה הקדומה שלך וחוסר הבנה בעבודה של פרלמנט וממשלה. מה חשובים הנימוסים אם הביצוע על הפנים. פרס למשל, או יוסי ביילין, או שולמית אלוני או דדי צוקר, או יוסי שריד היו עם תדמית, אמיתית או מזויפת, של בני תרבות, והם המיטו עלינו את אוסלו. אלה נציגי הציבור שבחרת להוביל את ישראל קדימה? ישראל התקדמה למרות "ההצלחות" שהם הביאו לנו.

    3. אם אתה כותב תגובה שכלל לא קשורה לנושא ואם מבחינתך מי שלא כמוך הוא חסר כישרון ודרך ארץ , אז אתה בן אדם צר עין וצר אופקים. תסלח לי מאוד.

    4. א.מי אמר שבחרנו בהם? הצבעתי לכמה ליכודניקים מסוימים בפרימריז ואח״כ נתתי להם את קולי בקלפי אבל זה לא אומר שהצבעתי לכלל שותפיהם.
      ב.הכנסת אמורה לייצג את כלל העם ולא רק את מי שמתאים לי שייוצג. אני גם מסכים עם כל הביקורות של ראשי האופוזיציה על הציבור החרדי אבל עדיין סבור שיש להם זכות לייצוג הוגן והזדמנות להיות חברים בממשלה.
      ג.עדיין הם גם משתלמים לי יותר מגנץ, ליברמן ולפיד. אלה חסרי סובלנות הפוסלים את רוב הקואליציה, דורשים משרדי ממשלה בחמדנות ולא מוכנים להגיע לפשרות במגוון עצום של נושאים. אתם יכולים להתעקש להיות פנאטיים אבל אחר כך אל תתפלאו שאתם לא מצליחים להחליף את נתניהו או למנוע מהחרדים כח.
      ד.במקרה של גוטליב אני גם לא מאשים אותה אחרי העוול שנתניהו עשה לה(הוא מינה את כל הח״כיות של הליכוד לשרות, כולל אפילו הח״כית הנורווגית גולן, חוץ מגוטליב!). יתכן שאם הייתי במקומה גם אני הייתי נכנע ליצר הנקמה.

  7. זו הסיבה שבשמעון הצדיק מפגינים סמולנים 'רדיקלים' – שונאי השם ושוכבי משכב זכר, לצד מוסלמים שמרנים.

    למען פגיעה בעם ישראל הם מוכנים להתרועע עם אנשים שמייצגים את ההיפך מכל מה שהם מתיימרים להאמין בו.

    הסמולניות המפגינות למען ערביי מזרח ירושלים, הציבור שמחזיק בשיא של פיגועים רצחניים בעם ישראל, מוכנות למען האירוע "להגיע בלבוש צנוע".

    זו הסיבה שבעכו ,ביום כיפור אשתקד, היהודים חטפו מכות מהערבים, בעוד התשקורת סיפרה על "פוגרום" של היהודים בערבים.

    בשבוע שלאחר מכן תנועת 'שלום עכשיו' שלחה אוטובוסים של פעילים להביע תמיכה בערבים.

    כל הפעילים והפעילות – כולם היו סמולנים וחילונים.

  8. בכל דור ודור יש לנו את היודנרטים שלו.

    בשואה צמחה לנו המפלצת קסטנר שהסגיר את 600.000 יהודי הונגריה למשרפות, היו לנו את היודנרטים של הגטאות שעזרו לנאצים להעלות יהודים על הרכבות לאושויץ.

    גם אז במהלך מלחמת יום כיפורים מי שחי כאן ועבר את המלחמה האיומה הזאת על בשרו, חש במשחק הכפול והמזוהם של קיסינג'ר, שמטרתו היתה לגמד אותנו ולהקיז את דמנו למען המצרים.

    היה זה קיסינג'ר הארור שכפת את ידי גולדה, ולא נתן לה לצאת למהלומה מקדימה, רק כדי לתת למצרים את האפשרות לקבל תחושת הצלחה, כדי לקומם את כבודם האבוד, על חשבוננו ועל חשבון ילדינו היקרים, שנפלו שם כמו זבובים.

    פליטת הפה שלו חשפה את תהומות הנפש שלו שהניעו אותו, והיום מתברר שהיינו נתונים בידיהם של שני אנטישמים מסוכנים שלא היו רחוקים מהרצון לחסל אותנו, לאחר שהפילו אותנו בפח של "לא להיות הראשונים".

    נכון שגם גולדה ודיין אשמים, והם שילמו על זה ביוקר, אבל קיסינג'ר לא שילם על זה עד היום, כי הוא עשה זאת בשירות הפריץ שדווקא אהב את הרעיון. יימח שמו וזיכרו של הצורר קיסינג'ר! יותר גרוע מהמן הרשע. אסור לשתוק לו על זה ויש להעמיד אותו לדין לפני בית המשפט של העם היהודי.

  9. ככה מדבר בן אדם – שבעבר היה ראש המוסד – כ כ ה |?????????????

    1. אל לנו להתפלא. זה קרה וקורה להרבה בכירים במערכת הביטחון. לרוב המדובר בבעיה פסיכולוגית ובבחירה של מירוק מצפון. הם נסוגים מתחושת השליחות וממירים אותה בנטייה לרצות את הקהילה הבינלאומית. ללא דבקות במטרה, ללא נחישות – מי אנחנו?

  10. תתייחס אליו כאל חלק מן המרד, על מנת שנבואות הזעם לגבי תוצאות הרפורמה יתקיימו צריך להכריח אותם להתקיים. כך עם הכלכלה, עושים הכל לפגוע בכלכלת המדינה, כך עם האג, עושים הכל להביא אותנו להאג.גם פרדו וגם עמירם לווין עושים זאת במכוון.

  11. זה בעיקר מראה שהמאבק המתנהל על מערכת המשפט כביכול הוא המשך המאבק הישן והמתמשך נגד מדינת ישראל. אחרת למה לפרדו החושש מ"דיקטטורה" להגיד לסוכנויות הידיעות: כן, סליחה. שכחתי. לא רק דיקטטורה. אפרטהייד כבר אמרתי? את מוטיב האפרטהייד שמעתי מפיו של עמי אילון כבר לפני 23 שנים.

  12. השאלה היא לא "כיצד קורה שאדם אשר הגיע לצמרת הארגון הביטחוני החשוב בישראל, מרשה לעצמו להשחיר כך שוב את שמה של המדינה"
    אלא – כיצד קרה שאדם כזה הגיע לצמרת הארגון הביטחוני החשוב בישראל ?

    1. השאלה ששאלת מתאימה לכל גוף בכמעט כל צומת מרכזית בממסד של מדינת ישראל.
      איך רוב הקצינים בצה"ל בדרגת תת-אלוף הינם שמאלנים, ואיך כמעט כל הקצינים בדרגת אלוף הינם שמאלנים, ואיך, מאז רפול ז"ל, כל הרמטכ"לים הינם שמאלנים?
      איך התברגו לתפקיד מפכ"ל המשטרה אנשים שלא מסוגלים לתפקד ולאכוף את החוק על קבוצת אנרכיסטים שפוגעים בכלל הציבור במדינה?
      איך קיבלו אך ורק שמאלנים קיצוניים את תפקיד ראש השב"כ ב 40-50 השנים האחרונות, מבלי שאף אחד מהם נענש על הנזק שגרם לתושבי מדינת ישראל (למשל אלו שיישבו משת"פים בלוד, וגרמו לנזק שכרגע עדיין קטן יחסית, אבל בשומר חומות 2 נגלה טבח שהמשת"פים יבצעו ביהודי לוד)?
      איך התפקידים בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על התלמידים בבתי הספר במדינת ישראל נתפסו ע"י אלו שמנסים לחנך את הילדים נגדה? איך, למרות ששרי החינוך בשנים האחרונות היו רובם אנשי ליכוד (חוץ מגלנט שהוצנח ע"י נתניהו), לא הוחלפו בעלי התפקידים הנ"ל?

      הבעיה לא בפרדו. הוא בסה"כ מציף אל פני השטח בעיה (בעלי תפקידים בכירים שהינם שמאלנים) שרבים מודעים לה אך לא חושפים אותה לציבור. הבעיה במי שמינה אותו לתפקיד כה חשוב, ובמי שממשיך למנות אנשים שידוע מראש שיפעלו נגד מדינת היהודים רגע אחרי שיסיימו את תפקידם. איך אני, תושב ואזרח מדינת ישראל, יכול להיות בטוח שפרדו לא פעל נגד מדינת ישראל ונגד תושביה היהודים, עוד בעת תפקידו כראש המוסד?

  13. יש הרבה מה ללמוד מהתקופה הזו.

    לדוגמא מישהו שסיים תפקיד בכיר יהיה חייב לא רק לשמור על סודיות עד סוף חייו אלא גם על הפה, במיוחד אם הפה הוא מתוצרת ג'ורה.