תנו לישראל לנצח

קריאות להפסקת אש הן פרס לטרור; במקום זאת העולם צריך לעמוד לצד ישראל עד להשלמת המשימה

רה"מ נתניהו ומזכיר המדינה בלינקן | חיים צח, לע"מ

פחות משבוע לאחר שישראל פתחה במבצע הקרקעי ברצועת עזה, וכבר נשמעים קולות שונים הקוראים להפסקת אש. לא רק שצריך להתעלם מהם, חובה להוקיע אותם.

מדוע? מכיוון שקריאות להפסקת אש הן פרס לברבריות. הצביעות עובדת כאן קשה במיוחד: מחבלי חמאס תכננו במשך שנים את הטבח ביותר מ-1,400 יהודים, וממשיכים להחזיק מאות מהם כבני ערובה, בזמן שהם משגרים אלפי רקטות לעבר ערי ישראל. ואחרי כל זה, משום מה, האחריות לגלות ריסון עדיין מוטלת על ישראל.

זהו פירוש מופרך לחלוטין של המצב. חמאס עצמו יכול לשים קץ לעימות מחר בבוקר, אם רק ישחרר את החטופים, יניח את נשקו וייכנע. חמאס, לא ישראל, הוא ה"כובש" ברצועת עזה. חמאס, לא ישראל, הפר כל חוק בינלאומי. חמאס, לא ישראל, גונב מזון, דלק ומים מאנשי עזה. העובדה שבכלל צריך לציין שוב ושוב את כל אלו היא עדות לכך שמוסדות המערב – התקשורת, האקדמיה ועולם התרבות והפוליטיקה – שבורים ללא תקנה.

הפסקת אש תהיה חסרת טעם ורק תחריף את המצב. אם ישראל תעצור כעת את המבצע הקרקעי, כאשר חמאס עדיין שולט ברצועה ומסתיר את החטופים בנבכי רשת המנהרות שהקים מתחת לעזה, יהיה זה ניצחון מדהים לטרור. המתקפות נגד יהודים רק יתחזקו.

חמאס יתארגן מחדש. האסטרטגיה בה הוא משתמש באזרחים ככלי משחק בזירת התודעה העולמית תוכיח פעם נוספת את יעילותה. הוא יחזק את השורות ויתכנן את מזימתו הבאה. "מבול אל-אקצא", השם שניתן לטבח ה-7 באוקטובר, "היה רק הפעם הראשונה", הסביר בכיר החמאס גאזי חאמד בראיון בטלוויזיה הלבנונית והדגיש: "תהיה פעם שנייה, שלישית, רביעית".

הצהרות כאלו מפי ראשי ארגון הטרור בעצמם מחזקות את הלקח מהטבח: לא ניתן לשמור על הפסקת אש מול חבורת מטורפים צמאי דם בעלי כוונות רצחניות. מאז 2007 ישראל האמינה כי ניתן לשחד את החמאס, שניתן לשלם עבור רגיעה בסבבי רקטות תקופתיים ולנהל את הסכסוך בשיטת "כיסוח הדשא". זו הייתה אשליה. בתום כל סבב של עימות, חמאס השתמש בתקופת השקט כדי לתכנן עוד ועוד מתקפות טרור, עד שהוציא לפועל את זו הקטלנית ביותר. הוא יעשה זאת שוב אם יקבל את ההזדמנות.

אסור שישראל תיתן לו את ההזדמנות הזו, בוודאי לא תחת לחצים זרים להפסקת המבצע ברצועה טרם השלמתו. למרבה הצער, בעודי כותב שורות אלו, הלחץ על ישראל לעשות זאת הולך וגובר. ברור כי האו"ם מעוניין בהפסקת אש; "פעילי שלום" למיניהם משמיעים דרישות דומות; הקמפוסים בארה"ב נשטפים בתעמולה פרו-חמאסית וקולות אנטישמיים.

חברי הפלג הרדיקלי במפלגה הדמוקרטית משמיצים ללא הרף את ישראל וידידיה בארה"ב, בעודם מפיצים אותה תעמולה תומכת טרור. פקידים במחלקת המדינה ובבית הלבן זועמים על הנשיא ביידן בשל תמיכתו בזכות הישראלית להגנה עצמית. שלל יועצים במפלגה חוששים כי המחויבות שהפגין ביידן לישראל עלולה לעלות בו בקולות בבחירות הקרובות.

וביידן מתחיל להישבר. באירוע במינסוטה בשבוע שעבר, משתתפת מוזרה מן הקהל הטיחה בנשיא כי עליו לכפות הפסקת אש. ביידן היה יכול להתעלם. הוא היה יכול לפרט את זוועות חמאס ולומר כי אמריקה עומדת לצד ישראל במאבקה ברשע. אך במקום הוא סיפר למאזיניו כי הוא סבור ש"אנחנו צריכים הפסקה. עצירה משמעותה לתת זמן להוציא את האסירים". מסר דומה הועבר על ידי מזכיר המדינה בלינקן לראש הממשלה נתניהו.

הגיע הזמן לשים סוף למשחקים האלה. "עצירה" משמעותה לא פחות מאשר הפסקת אש קצרת ימים, ועבור ביידן היא מהווה לא יותר מתירוץ. זו דרכו לנסות ולהרוויח זמן ולהוריד את השמאל הקיצוני מהגב.

אך זה לא יעבוד. ראינו בעבר "הפסקות הומניטריות" בלחימה שנועדו להכניס סיוע לרצועת עזה. חמאס גנב את הסיוע והשתמש בו להמשך הלחימה. גם בעימות הנוכחי ראינו הפסקות שאפשרו לתושבי עזה להתפנות דרומה, ולחלקם לעזוב את הרצועה למצרים דרך מעבר רפיח. חמאס לא מאפשר להם. מאז ה-7 באוקטובר חמאס שחרר חמישה חטופים בלבד. מאות עדיין מוחזקים בעזה, כולל 32 ילדים, הצעיר בהם בן תשעה חודשים.

אם ביידן אכן ייכנע למאגפים אותו משמאל, אם אכן יצליח לשכנע את ישראל לעצור לפני שכל אחד ואחת מן החטופים משוחרר ולפני שחמאס פסק מלהתקיים, המזרח התיכון כולו יהפוך למקום מסוכן בהרבה. איראן תקבל זריקת עידוד משמעותית, כאשר "טבעת האש" שהקימה סביב ישראל תמשיך לעמוד על כנה. חיזבאללה יצפה בעניין וימתין לשעת כושר, וישראל כולה תספוג מפלה מורלית.

זו בדיוק התוצאה שאסור שתתרחש. הטראומה והקשיים איחדו את החברה את הישראלית סביב מטרה משותפת: לשים קץ לארגון הטרור שביצע את הפשעים המזוויעים ביותר נגד יהודים מאז השואה. ובעוד הנשיא ביידן הביע תמיכה פומבית בישראל, הוא גם הקפיד לנזוף בה אודות "שמירה על חוקי המלחמה", הגנה על חיי אזרחים והפסקת הלחימה לתקופות מסוימות על פי לוח זמנים שרירותי. הרמיזה האמריקנית כאילו ישראל אינה עושה כל שביכולתה להימנע מקורבנות אזרחיים ובכך מפרה את החוק הבינלאומי, היא עלבון לנרצחים ועלבון ללוחמים.

מדוע לא לנסות הפעם שיטה אחרת? מדוע לא לומר שחמאס הוא האחראי הבלעדי לכל פגיעה בנפש משני הצדדים, שישראל זכאית להגן על עצמה בכל דרך, ושאמריקה תעמוד לצדה עד להשלמת המשימה? לא עוד כפל-לשון, לא עוד הססנות, לא עוד ציות לכללי התקינות הפוליטית. תנו לישראל סוף סוף לנצח.


גרסה מלאה של הטור התפרסמה באתר 'נשיונל רוויו'.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 תגובות למאמר

  1. הפסקת אש היא תבוסה של ישראל.
    הפסקת אש היא פגיון בלב היהודים בארץ ישראל.
    הפסקת אש משמעותה ניצחון הטרור ולא בנקודות אלא בנוק אאוט מהיר.
    הפסקת אש משמעותה חיי יהודים לא חשובים כלל.
    הפסקת אש פגיעה מוראלית קשה בעם ישראל.
    הפסקת אש היא פגיעה בריבונות ישראל כמדינה עצמאית.

    1. המשפט האחרון הוא החשוב ביותר.
      למעט בתקופת טראמפ, מדיניות החוץ של האמריקאים תמיד הייתה כזו שרואה את הרעיון של ריבונות מדינות עצמאיות כדבר רע. האמריקאים מעולם לא הפסיקו להיות קולוניאליסטים.
      חיי אדם, צדק, מלחמה בטרור וכל השאר זה רק במקום השני.

  2. ולמה בדיוק האמריקאים כאן? לוודא שישראל לא תצליח יותר מידי.

    1. לא בטוח. נתניהו נחוש. אכן ישראל לא מעצמה אך יש לחכות לסוף ובע"ה נראה ישועות

    2. יתכן גם שלאירן פצצה כזו או אחרת והנוכחות האמריקאית מרתיעה. כל השאר ישראל לבדת למרות ששני הרמטכלים הקודמים גנץ ואייזנקוט הקטינו את המלאים של ישראל ויצרו תלות בארה"ב

    3. נתניהו נחוש? הכנסת גנץ ואיזנקוט לקבינט מראה את ההפך.
      צה"ל לקח את איש השמאל הקיצוני אודי דקל כיועץ לצבא ליום שאחרי. עצותיו של דקל היו "הפסקת אש עם חמאס, שחרור מחבלים מהכלא, שיקום תשתיות ברצועה, הרחבת אישורי העבודה לפועלים עזתים" – ממש לא מראה על נחישות.

    4. משה צודק.
      רק חשוב להוסיף שלא רק שנתניהו הכניס שניים מבכירי צה״ל שאחראים למחדל אלא גם שהוא העיף מקבינט החירום את כל מי שמעז להראות נחישות.
      ועוד
      לא דיברנו על איך שגנץ מקפל את נתניהו כל פעם שהוא רומז לאחריות ראשי מערכות הבטחון. זו לא התנהגות של מנהיג חזק.

  3. בחסות של הנשיא פרס, אשכנזי ראש המוסד החבר של גפרי אפשטיין כולם הראו שאפשר לא להישמע לראש הממשלה ולא להיענש. כמה שעות לפני שחמאס פתח במתקפת הפתע, הגיעו לאזור היישובים בעוטף עזה אנשי שב"כ. הדיון הלילי המקדים במערכת הביטחון מסתיים בלי כלום ואז חלק מהגנרלים מהם הולכים לישון. תארו לכם סוגרים את נתניהו בחדר סגור ולאחר כיבוש הישובים מוציאים אותו ואומרים לו קח אחריות, רק אתה אשם. צמרת הביטחון לא עדכנה בזמן, לא תגברה כוחות ולא שלחה תגבורת במשך שעות רבות. מה עשה שם צוות של השב"כ. האם הגנרלים האלו פעלו אישית נגד נתניהו בכל מחיר.
    אחרי רצח רבין היו טענות שהשב"כ נכשל או הצליח אני לא נכנס כן יגאל אמיר לא יגאל אמיר. לו היה נרצח פרס ואז מה ערוצי התבהלה היו אומרים ראש הממשלה, הממונה על השב"כ, אשם. הרי הפעולה כוונה נגדו אישית. יש קצין בכיר שהתראיין לרשת ב ואמר נפעל, נהרוס את נתניהו וביתו אחרי המלחמה. זו בגידה בזמן מלחמה והרבה לא נעשה.
    מי אשם ומי אחראי. מי פיקד על צהל עד שחיילים התחילו לפעול במשך שעות שבהם האויב רצח, אנס, אפה תינוקות, ערף ראשים. מה האחריות של ראש הממשלה שגנרלים מורדים נגדו. אהרון ברק הוא אבי אבות הטומאה. תראו מה כתב עליו השופט חשין.
    חשין על ברק: "הוא מוכן שיתפוצצו -30 50 אנשים אבל שיהיו זכויות אדם". אהרון ברק טען שמי שינצח זה מי שיקשיבו לו מפקדי הטנקים

  4. העולם והתקשורת ובגצ אוהבים לראות את ישראל כנועה על הברכיים. לא נכחדת אבל על סף הכחדה. זה מצב הצבירה האהוב על הציבור בעולם. ברגע שישראל עומדת על רגליה או חלילה מנצחת – כל העולם נכנס ללחץ ועושה הכל כדי לעצור אותה. הפעם היחידה שזה חמק מהעולם הייתה מלחמת ששת הימים וזאת משתי סיבות: ששת הימים הייתה מלחמה סופר קצרה. עד שהעולם הבין מה קורה, כבר כבשנו את כל מצרים כמעט. דבר שני, מלחמת ששת הימים לא תוכננה במקור כמכת מנע אלא כספיגה ואז התקפה, כמו בכל המלחמות האחרות שישראל נלחמה. אחרי ששת הימים העולם קבע כלל שישראל לעולם לא תוכל לנצח אלא מקסימום לחזור למצב שקדם למלחמה. איך? הכלל הוא שישראל חייבת קודם כל לחטוף ואז להגן על עצמה, אבל רק להגן. במשוואה היא פשוטה: קודם תחטפו מכה קשה וכואבת, עש שתתאוששו ועד שתגיבו נראה מה קורה, ואם תצליחו יותר מדי נמצא תירוץ ונעצור את המלחמה. בסוף, תעמדו על אותם קווים בדיוק. ככה זה תמיד. תראו כמה לוחצים על ישראל לעצור ולעשות הפסקת אש. המון! כי ישראל מצליחה באופן מפתיע להתקדם בעזה בלי יותר מדי אבדות ובלי מעצור אמיתי שיבלום אותה.

    1. התגובה הכי מדוייקת שקראתי עד עכשיו ואוסיף. כל ההתקפות על נתניהו נובעות מהאסטרטגיה שלו בנושא הפיתוח הכלכלי והצבאי של ישראל והפיכתה למעצמה אזורית מה שמעלה את החשש שמישהו עצם עיין בכוונה ממה שקדם להתקפה הנוראית והם מנסים להלביש אותה עכשיו על נתניהו. התקפה צבאית אמיתית על ישראל לא אפשרית אבל התקפת גרילה נקודתית כן.

  5. מדויק.

    לעצור את הלחימה עכשיו, זהה לעצירת טיפולי כימותרפיה כי הם פוגעים גם בתאים בריאים.

    מי שמציע הצעות כאלה, אינו חרד לבריאותו של האדם לו הוא מציע. מי שמציע הצעות כאלה, רוצה שהסרטן ישאר.