בתום הפסקת האש חייבים לחסל את חמאס

השיטות הנלוזות בהן ארגון הטרור משתמש בזמן הפוגה מראות בדיוק מדוע אסור לאפשר לו לשרוד אחריה

צילום מסך מתוך youtube, כאן11

“Don’t look away”

זו המנטרה החוזרת על עצמה מאז ה-7 באוקטובר. היא מתקשרת בעיקר לסרטונים ותמונות המתעדות את פשעי חמאס מאותו יום ארור ובחלקן מופיעים מעשים ברבריים מזעזעים. גם מול זוועות כאלו אסור להפנות את המבט, ורובן נשארות חרוטות בזיכרון גם זמן רב לאחר שצפינו בהן.

אסור להפנות את המבט משום שכעת אנו מקבלים הוכחה חשובה לכוונות חמאס. לאחר שהושגה הפסקת אש ומתווה מסוים לשחרור החטופים, לפחות ביומיים הראשונים רוב המשוחררים היו מבוגרים וחלקם הקטן ילדים, על פי בחירת חמאס. שוב מתברר כי מדובר במפלצות לא רק בזמן מלחמה אלא גם בזמן הפוגה, כאשר הם שבים לנהל את החיים בעזה. אל תסיטו את המבט.

ולא מדובר רק באופן בו חמאס מטפל בילדים החטופים. כפי שדווח בלילה שבין חמישי לשישי שעבר, חמאס דחק בתושבי עזה לשוב לצפון הרצועה שם התרכז המאמץ ההתקפי של צה"ל בשבועות האחרונים, ובניגוד לסיכום במתווה הפסקת האש.

זה קרה, כזכור, לאחר שאותו חמאס מנע מעזתים רבים להימלט מסכנה כאשר הורה להם להתעלם מאזהרות הפינוי הרבות של ישראל, ולהישאר בכל זאת בצפון הרצועה במהלך הלחימה.

עם כניסת הפסקת האש לתוקף צה"ל פיזר שוב כרוזים המזהירים את תושבי הרצועה מחזרה לצפון. דווח כי צה"ל מתכוון להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות כדי למנוע מאנשים לנוע צפונה ובכך להפר תנאי ההסכם ולסבך עוד יותר את האפשרות להשמיד סופית את חמאס לאחר סיום הפסקת האש.

מן הסתם, חלק מן העזתים רוצים לשוב לבדם וללא עידוד חמאס. "אלו הבתים שלנו, הכסף שלנו והחפצים שלנו", אמר אחד מהם ל-CNN. אך החלטת הארגון לדחוק באזרחים לשוב לאזור מלחמה מהווה פעם נוספת שימוש בוטה באוכלוסייה גדולה כמגנים אנושיים.

חמאס ואדוניו באיראן שואפים לסיים את המלחמה כעת, כאשר הארגון נמצא עדיין בשלטון בעזה, גם אם נחלש מאוד. אך השיטות הנלוזות בהן הוא משתמש מראות בדיוק מדוע אסור לאפשר לכך לקרות.

אל תסיטו את המבט – הביטו כיצד חמאס מצעיד אזרחים אל קו האש בעוד צעד נואש להיאחז בשלטון. הביטו כיצד חמאס מחזיק ילדים חטופים כבני ערובה רק כדי לאמלל עוד יותר את משפחותיהם. חמאס לא מייצג רק אלימות ברברית; הוא מייצג פירוק מוחלט של מרקם החברה האנושית כולה, והתדרדרותה לשפל בלתי נתפס.

הפסקת אש לא תביא להפסקת האלימות מצד חמאס. אין חמאס של ימי שלום. כאשר אנשיו אינם רוצחים בדם קר ישראלים, הם פשוט מארגנים ככל יכולתם מוות של אזרחים פלסטינים.

אנו רואים את הכל מתרחש בזמן אמת בדיוק משום שחמאס רוצה שנראה, משום שהוא גאה במעשיו הברבריים. ראשי חמאס חושבים שהעולם יציל אותם מהגורל לו הם ראויים, במקום שיציל את הפלסטינים המדוכאים תחת חמאס ואת הילדים שחטף ממיטותיהם.

הכל קורה מול עינינו כעת. אל תסיטו את המבט.


הטור התפרסם באתר קומנטרי.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

  1. דמי אחיך ששפכת , צועקים אלי מן האדמה , וקולם שמעתי. חוזק השרשרת נקבע על פי החולייה החלשה. אם נקרעו שתיים זה לא סביר. אם נקרעה כל השרשרת יש פה בגידה, חפרפרת מבפנים. האם יהיה פה עד מדינה בעניין הגופות הצפות בירקון. מי דאג לשלול מרפאל חיון, שניהל רשת האזנה עצומה לחמאס וסיפק לקצינים בצה”ל מידע שלא יסולא בפז, את ציוד האזנה שלו ? הוא טען בראיון שקצינים בכירים שניסו להתערב למענו אמרו לו שההוראה המוזרה הגיעה מהמפקד הכי בכיר. מיד הבנתי שהוא מתכוון לראש אמ”ן. מי דאג להזהיר את התצפיתניות שדיווחו שהן רואות הכנות למתקפה, שיחדלו להעביר את הדיווחים הללו ואם ימשיכו יוכנסו לכלא? אמנם הן לא טענו במקרה הזה שזה מגיע מראש אמ”ן אלא ממפקדם הישיר, אבל אני מציע לחקור מי הורה לו להשתיק אותן, ובעיקר למה? מי דאג למנוע מביבי שלא יקבל שביב של מידע אודות ההתרעות, כולל אלו שהגיעו בלילה שלפני. ראש אמ״ן אהרן חליווה קיבל את מסמך ההתרעה המזעזע של הנגדת באמ״ן אך התייחס אליו בביטול ולא העביר אותו לרמטכ"ל ולראש השב"כ. נראה כי הוא רצה לעשות כיפה אדומה לנתניהו לאחר שהשופטים החליטו שאין ראיות לשוחד.

  2. הביזיון והכניעה בהסכם החלפת השבויים/ חטופים עם חמס צריך להיפסק עכשיו. צריך לחזור מיד להשמדת עזה על היושבים בה, עם פסקי זמן קבועים לאפשר לאלו הרוצים לעזוב אותה להמלט.
    כדי למנוע בזיונות כאלו בעתיד, דמוקרטיה ישירה כדוגמת שוויץ היא המנגנון היחיד שיכול להציל את ישראל מממשלות ו״הנהגה״ שאיבדו את אמון העם, ופועלות באופן קבוע בניגוד לרצונו בין בחירות לבחירות.

    1. לא היה צריך להיכנס לעסקה הגרועה הזו-אבל אם כבר נכנסנו אז צריך להשלים אותה.
      בדיוק כמו עם מתווה הגז בזמנו, גם אם מדובר על הסכם גרוע(מה שלדעתי נכון עכשיו אבל לא אז) הפרה של הסכם פוגעת בשווי של המילה של ממשלת ישראל מה שפוגע בהסכמים עתידיים. וזה מחיר גבוה יותר.

  3. א) כולם כעת באופוריה בזכות שיחרור חלק מהחטופים, ובציפיות לשחרור שאר החטופים מידי החמאס.
    אבל סינוואר ימ"ש מכיר את היהודים הרבה יותר משהיהודים מכירים את עצמם.
    לא סתם החמאס משחרר ילדים ללא הוריהם, בעיקר ללא האבות.
    בעוד כמה ימים, אולי שבוע שבועיים, יחזרו הרל"בים להפגנות נגד הממשלה בדרישה לשחרר את כל החטופים, אלא שבהפגנות הללו הם ישתמשו, ברשות או שלא ברשות, בחטופים, בעיקר הילדים, ששוחררו, ויטענו כנגד נתניהו שהוא עושה סלקציה בין הורים (חטופים) לילדיהם (ששוחררו).
    סינוואר ימ"ש מכוון בדיוק לזה. הוא כבר התנסה בלחץ על נתניהו לשחרר אסירי חמאס תמורת גלעד שליט, והוא יודע שנתניהו לא יעמוד בלחץ הזה.
    רק שתמורת שיחרור עוד חלק מהחטופים, הימ"ש ידרוש מחיר הרבה יותר גבוה, ורשעים שבינינו, כולל אידיוטים שימושיים, יעשו הכל כדי שהימ"ש יקבל את מבוקשו. ומצידם שהקרבנות הבאים ילכו לעזאזל.

    ב) רבים מתושבי עוטף עזה, בעיקר השמאלנים מביניהם שחוו את הזוועות והטבח בשבת שמחת תורה, מדברים כיום ככהניסטים. הם אינם מאמינים בשלום, אינם רוצים שותפות עם תושבי רצועת עזה, ולא רוצים להעסיק ולפרנס אותם.
    האם הם באמת נהפכו לכהנסיטים? בבחירות הבאות רובם ככולם לא יצביעו לבן גביר, ולא לסמוטריץ. אפילו לא למפלגת הליכוד, יהיה מי שיהיה בראשה. תושבי העוטף השמאלנים יצביעו ללפיד, לגנץ, למיכאלי, ולמר"צ. זה לא שהם משקרים לכולם. הם פשוט אנשים חולים. תמיד היו ותמיד יהיו. הם חיו בפנטזיה, וכשזו התפוגגה בבוקר שבת שמחת תורה, הם פנו לקיצוניות השניה. אבל בבוא מועד הבחירות, לא יעלה על דעתם שאפשר להצביע לגזענים חשוכים (ליכוד ומפלגות ימין). הם יעדיפו שוב להירצח, להיאנס, להיחטף, להיפצע, ובלבד שלא תעלה לשלטון מפלגה שתבצע רפורמות משפטיות (הכרחיות למען עם ישראל), תתעלם במקרה הטוב מזכויות האדם של תושבי רצועת עזה ש"לא כולם פעילי ותומכי חמאס", והכי גרוע – תהפוך את מדינת ישראל לחרדית ומשיחית.
    לפי נוהלי ההצבעה בקלפיות במדינת ישראל, תושבי העוטף יוכלו להצביע במקומות אחרים, כלומר ההצבעה שלהם תיספר בקלפיות שאינן בעוטף, וכך הם יוכלו להסוות את בחירתם. מי יוכל לגלות שתושב העוטף שעדיין תומך ב"שלום" הצביע בקלפי בשדרות עבור מר"צ?
    הם פשוט אנשים חולים. תמיד היו ותמיד יהיו.
    ועבור אנשים חולים אלו הפוליטיקאים שעומדים בהנהגת מדינת ישראל מסכנים את חיילי צה"ל וגורמים למות רבים מהם. יש מה לעשות כדי למנוע מאותם חולים לגרום לפגיעה במדינת ישראל ובתושביה היהודים, אבל זה מצריך מנהיג שלא חושש להשתיק את החולים ולהתעמת בגלוי עם רוב העולם.

    ג) נתניהו הבטיח שלאחר שיחרור כל החטופים, התמרון (מעניין, עכשיו זה תמרון. לא מלחמה) יימשך. ואם נתניהו הבטיח, אז…..

    שלושת ההערות הנ"ל באו לחשוף מה צפוי לנו בקרוב. זה לא משהו שמישהו יכול לשנות. מטרתי היא רק לחשוף את הצפוי כדי שמי שקורא, ומפנים, לא יופתע לרעה ולא יתאכזב.

    ארור הגבר אשר יבטח באדם ושם בשר זרועו ומן ה' יסור ליבו. מאידך, ברוך הגבר אשר יבטח בה' והיה ה' מבטחו.
    התנ"ך, היסוד של עם ישראל, מלא בפסוקים וארועים שמהם למדים מה הנזק בלבטוח באדם. בשבת שמחת תורה ראינו מה קורה כשאנחנו סומכים על אדם שאומר שהחמאס מורתע. ראינו מה קורה לאחר שסמכנו על "מומחי בטחון" ו"אנשי מקצוע מוסמכים".

  4. זה בערך כמו לומר חייבים להעביר את הרפורמה. עם אותו סיכוי

    1. תקריבו תקריבו את חיילי צה"ל למולך של החטופים.

      פעם היו לנו "קרבנות השלום" של הפושע פרס, היום יש לנו את קרבנות המולך, החטופים . חבורת פשע שאינה חסה על חיילי צה"ל.

  5. הנה התחזית ואני מקווה שאני טועה. בסוף יש הכל תמורת הכל. כל הרוצחים כולל אלו שהשתתפו בטבח 7.10 משוחררים תמורת החטופים. צהל נסוג מרוצעת עזה. משקיעים מיליארדים ברצועה. חמאס גונב חצי ומתעצם אפילו יותר ממה שהיה לפני המלחמה. ישראל מובסת לחלוטין. ניצחנו בקרבות אבל הפסדנו במלחמה. לא מבינים שצריך לשנות את ההייחסות לנושא חטופים. גם אם הרגנה 30,000 מחבלים ורסנו 200,000 מבנים זה לא מזיז להם. רק כיבוש מלא של הרצועה ומלחמה ללא פשרות ואי נסיגה מעזה זה יבהיר לשונאים שלנו שיש מחיר. הרוגים ו\או הרס לא מזיז להם בכלום. האמריקאים ברחו מוויטנאם כי לא הבינו מה מזיז לאויבים שלהם. לדוגמא נהרגו 60,000 אמריקאים וקרוב למילון וויטנאמים אבל כולנו יודים מי ניצח.

  6. אירוע רב זירתי עם מאות רבות של מעורבים. חמאס רוצחת אונס, שורף וכורת איברים מיהודים בעודם בחיים ואין צבא. אם זה לא קונספירציה לכיפה אדומה לנתניהו מה כן? חוזק השרשרת נקבע על פי החולייה החלשה. אם נקרעו שתיים זה לא סביר. אם נקרעה כל השרשרת יש פה בגידה, חפרפרת מבפנים. הרבה אנשים קנו SHORTS והרוויחו הרבה כסף. איך הם ידעו וחליוה לא ידע. או שהוא מפגר או שרצה לעשות כיפה אדומה לראש הממשלה.