להיערך להפתעה בהאג

שלל ארגונים עלולים לנצל את המלחמה כדי לקדם האשמות נגד ישראל. איך אפשר להתמודד?

justflix, Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International

לפני כשבועיים דווח על מינויו של המשפטן דני אנדראס לאורסן כחוקר מיוחד "לבדיקת פשעי מלחמה שישראל מבצעת בעזה", מטעם בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

אותו לאורסן עבד בעבר בארגון האנטי-ישראלי 'אל־חק' ברמאללה, ארגון שהוכרז באוקטובר 2021 על ידי ישראל כארגון טרור המסונף לחזית העממית לשחרור פלסטין.

החזית העממית נחשבת אולי לתנועה חילונית ובעלת אידיאולוגיה פאן-ערבית אך הסכין אותה סכין, והרובה אותו רובה. יעידו על כך המחבלים, ששחטו את משפחת פוגל הי"ד, והיו מזוהים עם הארגון. זהו ארגון טרור מתוחכם המפעיל עשרות גומי משפט ותעמולה המקדמים התנגדות "רכה" נגד ישראל, ובמיוחד הלבנת כספים לטובת הפעילות "הקשה" של החזית. בין היתר, הבטחת משכורות לפעילי הטרור בלילות, על ידי פעילות "רכה" שלהם בימים.

אחת הדוגמאות הבולטות לסידור הזה הוא שעואן ג'בארין, ראש ארגון 'אל-חק' ומחבל מורשע שישב בכלא הישראלי בגין גיוס מחבלים לשורות החזית העממית.

לפני מספר שנים ביקש ג'בארין לצאת מישראל לטובת גיוס כספים בצרפת ומערכת הביטחון התנגדה לכך. ג'בארין עתר לבג"ץ והפסיד ובפסק הדין נכתב:

"העותר דנא פועל ככל הנראה בבחינת ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד. בחלק משעות פעילותו הוא מנהל של ארגון זכויות (אל-חק) ובחלק אחר הוא פעיל בארגון שלא בוחל במעשי רצח ובניסיונות לרצח, אשר דבר אין להם עם זכויות, ואדרבה, שוללים הם את הזכות הבסיסית מכולן, זכות היסוד שביסוד, שבלעדיה אין זכויות אחרות – הזכות לחיים".

ג'בארין הוא גם פעיל דומיננטי המרכז סביבו ארגונים נוספים המזוהים עם החזית העממית. בין השנים 2014-2018 היה מראשי 'המזכירות לזכויות האדם והמשפט הבינלאומי' שפעלה מרמאללה באמצעות כספי ממשל אירופאיים, במטרה להעמיד לדין חיילי צה"ל בגין פשעי מלחמה כביכול שביצעו במבצע 'צוק איתן'.

פעילות המזכירות מתבצעת על ידי מימון וסנכרון בין ארגונים ערביים וארגונים ישראליים בעלי אג'נדה דומה. בתוכנית המענקים של הארגון בשנים 2016-2014 חולקו למעלה מ-12 מיליון דולר לארגונים שונים. כ-3.7 מיליון הועברו לארגונים בצלם, עדאלה, יש דין, שוברים שתיקה, במקום, גישה, המוקד להגנת הפרט ורופאים לזכויות אדם.

כספים אלו עשויים להסביר מדוע עם ההכרזה על 'אל-חק' וחמישה ארגונים פלסטיניים נוספים כארגוני טרור, הארגונים הישראלים יצאו ראשונים להגנתם. עשרות ארגוני שמאל קיצוני נוספים הניזונים מכספי ממשל אירופאים הצטרפו אליהם חיש מהר.

ארגוני השמאל הישראלי לא ניסו כמובן להגן רק על אל חאק, אלא על כלל "מוצבי הגזרה". בהובלת 'האגודה לזכויות האזרח' פעלו בצלם, במקום, גישה, הוועד הציבורי נגד עינויים, יש דין, עדאלה, עיר עמים, עמק שווה, מכון עקבות, רופאים לזכויות אדם ועוד לגינוי בינלאומי נגד ישראל לאחר פשיטת השב"כ על משרדי ארגון אדאמיר, שהוכרז גם הוא כארגון טרור.

רואה החשבון של ארגון אדאמיר, סאמר ערביד, עמד בראש חוליית המחבלים שבאוגוסט 2019 רצחה את רנה שנרב בת ה־17. בראש תשתית הטרור עמדה חאלדה ג'ראר, חברת הפרלמנט הפלסטיני מטעם החזית העממית ומראשי אדאמיר.

מתוך הדברים ניתן לשער שנרקמת כאן נקמה משפטית מתוחכמת נגד ישראל. ארגוני החזית העממית, יחד עם הארגונים הישראלים שתומכים בהם וממילא פועלים להעמדת ישראל וחיילי צה"ל לדין בינלאומי, ינסו הפעם לסגור חשבון ארוך נגד הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון.

כדי להקדים תרופה למכה, כדאי להתחיל בזימון ראשי הארגונים הישראלים לחקירה, לבחון האם קיימו מגעים פעילי טרור ועובדים בארגונים המוגדרים כארגוני טרור,, להטיל עליהם עונשים בהתאם לחוק וכן לשלוח תזכורת מהדהדת לבית הדין הבינלאומי – את האובססיה החולנית שלהם נגד ישראל אנחנו לעולם לא נקבל כאן.


מתן פלג הוא יו"ר תנועת אם תרצו, מחבר הספר מדינה למכירה

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 תגובות למאמר

  1. פרקטיה יישומית, אני מקווה שמישהו בעל השפעה ושכל קורא את זה ועושה משהו בנדון

  2. נו באמת, נראה לכם ששמאלנים יחקרו שמאלנים? כל מה שהם עושים עם כל אמצעי המעקב המתוחכמים שנתנו להם זה להדביק את הטלפונים של יועצי ראש הממשלה, לאיים עליהם שיהרסו להם את החיים אם הם לא יפלילו אותו וכדי להדגיש את הנקודה להזמין את המאהבת לחקירה ללא שום עילה ולדאוג שהיא תעבור במסדרון מול הפרצוף שלהם. זה מה שהביא לנו את ה7/10. חולי כוח שהחליטו להחליף את השלטון בכל מחיר.

  3. אלו פעולות טובות וחשובות אבל כדי שניתן יהיה ליישם אותם וכדי שבכלל יהיה רצון ליישם אותם צריך לפני זה לייבש את הביצה, צריך להכיר בעובדות איך הגענו למצב הזה ולנסות לתקן אותו.

    והדרך לכך היא הקמת משהו כמו "מרכז שלום לפרס", מרכז אקדמי אשר יחקור את פשעי בוגד זה אשר יזם והמציא והתווה וייסד את האסטרטגיה של כיבוש השלטון בישראל שלא באמצעות חבר-הבוחרים בהליך של בחירות אלא באמצעות חיבור לשונאי ישראל בעולם והפעלתם נגד המדינה. הארור המאורר שמעון פרס עשה את כל זה בכוונת מכוון וביודעין, המניע: הדחף שלו למחוק את התו של "הלוזר" אשר הפסיד את שלטון מפלגות הפועלים למנחם בגין, וכן הדחף החולני שלו להוכיח לאשתו – אשר התנגדה נחרצות להפיכת העיסוק בפוליטיקה למקצוע חייו והתחננה אליו שהיא רוצה חיים אזרחיים נורמליים והתחננה אליו פתח נא קריירה בתחום אחר – שהוא כן הגיע להישגים עולמיים, ועוד שלל מחלות פסיכולוגיות על הגבול של נרקיסיזם, הם הביאו אותו להגות את הרעיון הבוגדני של שיסוי העולם נגד המדינה שלו ונגד האחים שלו והוא זה שהנחיל את "תורת לחימת אופוזיציה בישראל" הזאת לדור שלם של משוייכי מפלגות השמאל, עד שכיום רוב הצעירים אפילו לא מבינים מה לא לגיטימי בזה (אילולא הארור המאורר הזה לא היה לנו היום תופעה כמו רונן צור למשל).

    לכן, ולמרות ששארית גופתו כבר שקועה הרבה שנים מתחת ללוח שש, ללא עקירת הפרסיזם והפיכת מתכון פעולה זו ללא לגיטימית, לא ישתנה שום דבר ולא ייעשה שום דבר. האתגר מחכה למי שמוכן להרים, והיא הקמת "מרכז שלום לפרס לחקר תולדות הבוגדנות בישראל"