סקר: רוב מוחלט של הפלסטינים תומך במתקפת חמאס

על פי סקר עדכני שנערך ביו"ש ובעזה, התמיכה בארגון הטרור ופעולותיו עלתה בחדות לאחר ה-7.10

צילום מסך מתוך youtube

עשרה אחוזים בלבד מן הפלסטינים החיים ברצועת עזה וביו"ש סבורים כי חמאס ביצע ב-7.10 פשעי מלחמה כאשר פלש לישראל ותקף את יישובי העוטף, כך עולה מסקר שנערך לאחרונה.

מנגד, 95% מהמשיבים בסקר שנערך בראשית חודש דצמבר הסכימו עם הטענה לפיה ישראל היא זו שביצעה פשעי מלחמה, ו-85% אמרו כי לא צפו בשום תיעוד שהתפרסם ב"כלי תקשורת בינלאומיים" והראה את זוועות חמאס. רק אחוז בודד מהפלסטינים ביו"ש אמרו כי הם מאמינים שחמאס רצח אזרחים.

עוד מצא הסקר שבוצע בידי חליל שקאקי מהמרכז למדיניות ומחקר כי רוב מוחלט של הפלסטינים (82% ביו"ש ו-57% בעזה) תומך במתקפת ה-7.10, בהתחשב בתוצאותיה עד כה.

בדו"ח המסכם של תוצאות הסקר שפורסם השבוע, כותב שקאקי בין היתר: "חשוב לציין כי ישנם הבדלים משמעותיים בין הגישות של תושבי יו"ש בהשוואה לתושבי עזה, במובן של 'נכונות' החלטת חמאס ועניינים אחרים. הגישות בעזה נוטות להצביע על סקפטיות רבה יותר לגבי ההחלטה".

עוד הוסיף: "מן הממצאים ברור כי האמונה ב'נכונות' ההחלטה של חמאס אין משמעותה תמיכה בכל המעשים שיתכן ובוצעו בידי אנשיו בשבעה באוקטובר".

התמיכה הנרחבת במתקפת ה-7.10 שכללה בין היתר טבח מתועד היטב באזרחים, הובילה לעליה בתמיכה בחמאס הן בעזה והן ביו"ש, שם נרשמים אחוזי תמיכה גבוהים פי שלושה בהשוואה לסקרים קודמים. על פי עורך הסקר, "חשוב לציין כי התמיכה בחמאס בדרך כלל עולה באופן זמני במהלך או מיד לאחר מלחמה, ושבה לשיעורה הקודם מספר חודשים לאחר מכן".

העליה בתמיכה בחמאס נרשמת במקביל לירידה חדה באמון בנשיא הרש"פ מחמוד עבאס. כמעט 90% מן הנשאלים אמרו כי היו מעדיפים לראות אותו עוזב את משרתו, בה הוא מחזיק מאז נבחר ב-2005.

המועמדים המובילים להחליפו כוללים את מנהיג הפת"ח מרואן ברגותי המרצה עונש של חמישה מאסרי עולם בשל פיגועי טרור אותם יזם, ומנהיג חמאס איסמעיל הנייה. במקרה של התמודדות בין הנייה ועבאס, האחרון יזכה על פי הסקר לפחות מ-16% של הקולות.


גרסה מלאה של הטור התפרסמה באתר 'נשיונל רוויו'

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 תגובות למאמר

  1. ואם זו ההרתעה שהמצב בעזה יצר מול יו״ש רק דמיינו כמה חוששים בחיזבאללה, החותים וכמובן אירן עצמה.
    אולי הימין צודק כשהוא טוען שמוות והרס לא מרתיעים מוסלמים?!

    1. לא צריך להרתיע אף אחד רק לחסל ולחסל ההרתעה היא פיקציה אצל המוסלמים כי מבחינתם המוות הוא קדוש אז אני אומר בוא ניתן להם את מה שהם מייחלים לו הכי הרבה פשוט לחסל אותם בלי הכרה ובלי לפחד מהעולם גם ככה אנחנו עושים להם טובה או שיעשו טרנספר מרצון או לא מרצון ,אני עד כמה שידוע לי ברגע שמדינה ( לשם העניין חמאס פלסטין)ואתה תוקף בחזרה ומנצח אז יש לך זכות לקחת שטחים ולגרש לקיבינימט את מי שישב שם לפני זה ופתח עליך במלחמה כדי לשבת במקומך בשטח שלך!!!@