האם ויקיפדיה תומכת בחמאס?

בדפי האתר בערבית מופיעים לוגו ובאנר עם דגלי פלסטין ומסרים תומכי חמאס. ויקיפדיה בתגובה: הנושא "מסור לידי הקהילה המקומית"

עיבוד תמונה מתוך צילום מסך

מי שייכנס לעמודי ויקיפדיה בשפה הערבית יגלה כי המיזם התגייס באופן מלא לטובת חמאס והפלסטינים. בראש כל העמודים בשפה הערבית מופיע לוגו ויקיפדיה כשהוא עטוף בדגל פלסטין, כאות הזדהות עם הפלסטינים בעזה, ובראש כל דף מופיע לוגו רחב עם הכיתוב הפרו-חמאסי הבא:

בסולידריות עם זכותו של העם הפלסטיני
לא לרצח עם בעזה…. לא להרג אזרחים
לא לכוון לבתי חולים ובתי ספר…. לא לסטנדרטים מטעים וכפולים
להפסיק את המלחמה…. שלום צודק וכולל"

לחיצה על הבאנר מובילה לערך בערבית שכותרות "מלחמת ישראל-פלסטין 2023".

מדובר בעמידה ברורה ומובהקת לצידו של החמאס במלחמה, שפרצה כזכור לאחר טבח מחריד שביצעו מחבלי הארגון באזרחים, נשים וילדים בישראל. נראה אבסורדי שצריך להזכיר זאת, אבל בעזה לא מתבצע רצח עם, להיפך. התושבים קיבלו הוראות להתפנות לאזורים הומניטריים אליהם ישראל מכווינה אספקה שוטפת. ויותר מזה: חמאס מנצל את האזורים ההומניטריים לירי טילים על אזרחים בישראל, משתלט על האספקה ומשתמש בבתי חולים ובתי ספר להוציא פיגועים ולצבור אמל"ח למתקפות על חיילי צה"ל.

פנינו להנהלת ויקיפדיה בנושא והתשובה שהתקבלה היא לא פחות ממדהימה:

"שינויי לוגואים ובאנרים בדרך כלל מסורים לידי הקהילה המקומית", נמסר לנו על ידי דיוויד ספנס מצוות התגובות של המיזם.

צילום מסך מאתר ויקיפדיה בערבית

כן, הבנתם נכון. הנהלת ויקיפדיה מאפשרת לקהילה המקומית, קרי: הערבים במזרח התיכון, להעביר מסרים התומכים בטרור האסלאמי הרצחני שמפעילים ארגונים כמו חמאס. זו הפקרות מוחלטת מצידה של הנהלת המיזם הדיגיטלי, שמצהיר על עצמו ככזה אשר מטרתו "להיצמד לסטנדרטים מחמירים של אמינות, נייטרליות ורהיטות לשונית".

הבחירה לאפשר במה לתעמולה חמאסית היא הפרה בוטה של כל אחת מההצהרות הללו. אין כאן לא "אמינות", שום "סטנדרטים", בטח שלא "מחמירים". ובוודאי שכל יומרה ל"ניטרליות" מצידה של המערכת היא בדיחה עצובה. אחרי הטבח הנורא של ה-7 באוקטובר והתגובות האנטישמיות במערב הפרוגרסיבי, גם ויקיפדיה נכבשה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

6 תגובות למאמר

  1. אני עצמי לא הופתעתי, אבל עוד מקרה שגורמים שונים שרבים חשבו עליהם כי הם א-פוליטיים או על-פוליטיים התגלו כמוטים וחסרי ניטרליות.

  2. ויקיפדיה נמצאת בשליטת השמאל וכהרגלו הוא עושה בה שימוש פוליטי ואם השמאל רוצה להחיות את הסלוגן "שתי מדינות לשני עמים" הוא חייב להכשיר את השרץ.

  3. ומה תגיד על כך שב" ציר הזמן " של גוגל ירושלים נמצאת ב"פלסטיX"
    אם מישהו יודע איך לשנות את זה אודה לו

  4. למה זה מפתיע אותך ביגמן?
    זה אתר שמאל פרוגרסיבי רדיקלי כבר שנים.

  5. הפסקתי לבדוק ב ויקיפדיה הרבה שנים מצאתי לנכון שהרבה מהחומר שמספק ויקיפדיה מפוברק חומר לא נכון. הם גם משנים את החומר בהתאם לשוק ויקיפדיה בתחילת הדרך היה מנוהל על ידי אדם אחד היום זה אחרת היום הרבה אנשים יכולים לשנות את האינפורמציה