שופט "מקצועי" הוא שופט "משלנו"

הדרישה הפתאומית למנות לעליון שופטי מחוזי בלבד היא עוד ניסיון של האקטיביסטים להמשיך לשכפל את עצמם

דיון הוועדה לבחירת שופטים

בחודש הבא תדון הוועדה לבחירת שופטים במינוי שופטים חדשים לערכאות השונות. כפי שמסתמן כרגע, ערכאה אחת בה לא ימונו שופטים למרות המחסור היא בית המשפט העליון.

על פי הדיווחים מדיוני הוועדה נראה כי קיימת מחלוקת בסוגיה. שר המשפטים יריב לוין מתעקש למנות שופטים בעלי אג'נדה שמרנית-לאומית עמה הוא מזוהה ואילו מנגד שופטי העליון החברים בוועדה התעקשו למנות רק שופטים "מקצועיים", או במילים אחרות שופטים "נכונים".

מי הם אותם מקצוענים מהוללים? לפי הדיווחים מן הוועדה, השופטים החברים בה טענו כי ראוי למנות רק מועמדות שמכהנות כרגע בבית המשפט המחוזי. נניח לסוגיית הדרישה המגדרית ונתמקד בשאלת המקצועיות. בבית המשפט העליון היום מכהנים שלושה שופטים אשר לא כיהנו קודם לכן בתפקידי שפיטה: אלכס שטיין ודפנה ברק-ארש שהגיעו ישירות מהאקדמיה, ויחיאל כשר שמונה בהיותו עו"ד על ידי שר המשפטים גדעון סער.

האם מינוי שאינו מבית המשפט המחוזי אומר בהכרח שהוא לא יהיה מקצועי? המציאות מוכיחה שהדברים אינם כך ובין המינויים מהאקדמיה, בדיוק כמו מינויים מהמחוזי, ישנם שופטים חדים וכאלו שפחות. אז מהיכן מגיעה הדרישה דווקא למועמדים מהמחוזי? זה פשוט, בשבועות האחרונים הוזכרו מספר שמות כמועמדים למינוי על ידי השר לוין, ביניהם ד"ר אביעד בקשי, ד"ר רפי ביטון ופרופ' גדעון ספיר – כולם אנשי אקדמיה ולא שופטים מכהנים. חלקם כמו ספיר אף נחסמו בעבר ממינוי לשיפוט בגלל דעותיהם השמרניות.

השופטים בוועדה יודעים היטב כי השר לוין מעוניין למנות שופטים שבאמת ייצגו את דעותיו ואת הציבור שבחר בו; הם גם יודעים שיהיה לו הרבה יותר קשה למצוא שופטים כאלו במסדרונות המחוזי כי במערכת המשפט יודעים לשמור היטב מפני כניסת דעות זרות. ולכן החליטו פתאום כי מינוי "מקצועי" הוא דווקא מינוי מהמחוזי.

מה שאפילו יותר מדהים היא עצם העובדה שאחת השופטות שטענו זאת בוועדה היא לא אחרת מאשר ברק-ארז, שבעצמה מונתה לעליון הישר מהאקדמיה. עובדה זו לא מפריעה לה כלל לטעון כי חייבים מינוי מנוסה מהמחוזי, אבל כבר התרגלנו לכך ששופטי העליון לא רואים עצמם מוגבלים על ידי סתירות פשוטות כאלו.

אז האם שופטי העליון באמת רוצים שופטים מקצועיים? האם זה באמת כל מה שעומד לנגד עיניהם בבואם לדון במינוי עמיתיהם? ברור לכל בר דעת כי התשובה שלילית. מה שהם באמת רוצים זה להמשיך ולשכפל עוד ועוד אקטיביסטים כמוהם. כמובן שהכי נוח לצייר את עצמם כ"מקצועיים" נטולי פניות ואינטרסים, ואת השר נבחר הציבור כמי שעוסק בפוליטיקה זולה.

ואם כבר בניגודי עניינים עסקינן, אי אפשר שלא לציין את הדיווח המדהים על כך שהשופט עמית נכח בוועדה בזמן בו היא דנה במועמדותו שלו לנשיאות העליון. על פי נטעאל בנדל ב'ישראל היום', חברי הוועדה "הובכו" כאשר עמית בחר שלא לצאת מן החדר בזמן הדיון במינוי הנשיא.

האם יתכן שאדם יישב בוועדה אשר דנה במועמדותו שלו? כיצד עמית היה שופט אדם מן השורה הנמצא בניגוד עניינים מובהק כזה? בכל הקשור לנתינים רגילים, בג"ץ יודע היטב להחיל את החוק במידה מחמירה ביותר. אך כאשר מדובר בשופטים עצמם, נראה כי החוקים הרגילים פשוט אינם חלים.


עו"ד יותם אייל הוא מנכ"ל הפורום המשפטי למען ישראל

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 תגובות למאמר

  1. לראות את כנופיית עורכי הדין האלה שבחרו את עצמם בעצמם מעורר ממש סלידה הגיב:

    עד שיחוסל שלטון 15 עורכי הדין הקרויים בג"צ ויוחלף בבית משפט תקין, לא תיוושע ישראל. שם קבור הכלב המרושע והמסוכן.

    כל המדינה הזו מתפרקת בגלל ההפיכות המשפטיות היומיומיות האלה במשך עשורים באמצעות החלטות מופרעות ומסמרות שיער לעם ישראל של מה שמתקרא בהטעיה – בית משפט. זה כלל אינו בית משפט. מדובר במפלגה שמאלנית פרו ערבית מבחינת ההחלטות ופיסקי הדין.

    אין אפשרות לעשות שום דבר בנידון כל עוד לא יחוסל בג"צ במתכונתו הנוכחית והשופטים ייבחרו אך ורק על ידי ממשלות ישראל המתחלפות כמו בכל העולם המערבי – ואך ורק לאחר שימוע עומק בכנסת במהלכו יובהרו עמדות המועמדים ויחסם למדינה היהודית, לציונות, לעם ישראל ולקדימות שרידותו על פני כל אידאולוגיה מכל סוג שהוא.

    כל עוד בג"צ הנוכחי במתכונתו המסוכנת קיים,לא יכול איש לעשות בישראל דבר נגד חיסולה העיקבי והמפחיד כמדינת היהודים והיהודית היחידה בעולם. ישראל באמצעות הבג"צ והמימסד המשפטי הזה כורה את קבר עצמה במו ידיה.

    ואיזה פרצופים.

    1. אלמלא מטכ"ל השמאל שהיא מערכת המשפט בג"צ/מר"צ עוכרת יהודים, חטיבת הפרקליטות הרקובה והמושחתת הגיב:

      אלמלא מטכ"ל השמאל שהיא מערכת המשפט בג"צ/מר"צ עוכרת יהודים, חטיבת הפרקליטות הרקובה והמושחתת, חטיבת התקשורת המרעילה בעורמה, הגנרלים השמאלנים הנרקיסיסטים /woke והשמאל במלואו לא היו מסרסים את צה"ל והמדינה, לא היינו במלחמה הזאת!

      עליהם נאמר מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו.

    2. לגבי "אלמלא מטכ"ל השמאל" וגו', מספיק שהיו מקשיבים לתצפיתניות ולא היינו במלחמה. צריך שינוי יסודי במערכת הבטחון והעם חייב לדרוש זאת בקול גדול, אחרת זה לא יקרה. במקום זה מפילים את האשמה על נתניהו (מקור כל הקונספציות בשמאל ולא בנתניהו ואפשר להוכיח זאת) וימנים נאיביים חושבים להצביע לגנץ, מה שיביא לממשלת שמאל ולהקמת מדינה פלשתינאית שתהווה איום קיומי על ישראל.

      אנחנו לא צריכים פחות ימנים בממשלה ובכנסת, אלא יותר ימנים במוקדי הכוח הלא נבחרים. ימנים המצביעים לגנץ יביאו עלינו חורבן.

  2. טליה איינהורן. אישה משכמה ומעלה, מומחית בעלת שם עולמי למשפט. זה המינוי הראוי

  3. באיזו סמכות שופטי בג״ץ מבטלים החלטות של ממשלה נבחרת ופוסלים חוקים של הכנסת ( נבחרי העם )? ולמה זה תמיד לטובת השמאל , הערבים , מחבלים , בדואים ומסתננים בלתי חוקיים ?

    1. על החצי הראשון – אני לא יכול לענות.
      אבל על החצי השני – לדעתי, הסיבה היא שהימין לרוב שמרני. ולכן, גם אם הם מתנגדים להחלטות השמאל (בהנחה שהוא בשלטון וכדו') הוא לא יגיד כלום, כי הוא שמרני ולא נוטה להתערב בהחלטות הממשלה. בעוד שהשמאל יותר אקטיביסטי, ולכן כאשר המצב "לא נראה לו" – הוא מפשוט מתערב…

    2. וכידוע מי ששולט זה תמיד הבריון.

      מדובר במפלגת שמאל ביריונית קיצונית פרו ערבית ואנטי יהודית

  4. חוסר יושרה של ברק ארז צריך להוביל לפיטוריה.

    ברק ארז לא עברה על אף חוק, כאשר דרשה כי השופטים החדשים יבואו מהמחוזי, אך הדרישה כי שופט חייב להיות אדם ישר – ברור מאליו, כי אינה צריכה להיות מכוחו של חוק!

    הדרישה להחיל על מינוי השופטים החדשים לעליון, דרישה שברק ארז עצמה, אינה מחילה על ברק ארז עצמה, היא צביעות כהגדרת הצביעות. צביעות היא ההפך מיושרה.

    כך שגם אם חוקית, איני יכול לדרוש את פיטוריה, מוסרית (וזה חשוב פי כמה) – אינה יכולה יותר לכהן כשופטת.

  5. כמה פרצופים דוחים
    אף אחד לא היה מקבל אותם למקום עבודה, הגון, ששם השקר אינו מדד להצלחה.

  6. דווקא זה רעיון טוב מאד. ומי שימנה הם שופטי המחוזי בעצמם. הם יודעים היטב מי הטובים שביניהם

    1. רק שללא אפשרות להנחית אף אחד מבחוץ יהיה קל לצמרת המערכת (וגם ככה למשפטנים יש מספיק קולות להטיל וטו) לסנן מועמדים שלא מתאימים להם ולחסום את קידומם. ראה לדוגמה מה שקורה בצבא.
      וכמובן שזה יוביל למצב ששופטי מחוזי לשעבר יצטרכו לבחור מתוך קבוצת שופטי המחוזי את המועמדים הבאים. אבל למי שלפני רגע היה שופט מחוזי יש שם הרבה חברים וזה יפגע מאוד ביכולת הועדה לבצע מינויי ראויים.

  7. הנזק שגרם לנו אהרון ברק הוא עצום היה אזור חיץ שבו יש לטנקים יתרון בירי ובראיית לילה. בג"ץ בראשות הדיקטטור הנאור מנע ירי גם על חמושים על הגדר.

    1. שני יהודונים בולטים בהיסטוריה היהודית ושניהם קידמו חורבן ואסון לאנושות כולה הגיב:

      קרל מרקס האוויל שחלם על ביטול הדתות בעולם ולכן נרצחו עשרות מיליונים.

      ואהרון ברק האוויל שחולם ומקדם חיסול הלאומיות והלאומים בעולם וגם זה יוביל לעשרות מיליוני בני אדם שישלמו עבור הטמטום והטירוף הזה.

      זה כמובן לא יצליח לעולם אבל האסון שהם מייצרים הוא בממדים שלא יאומנו.

  8. היי צריך להשתמש בסיום המאמר במילה אחת נוקבת – "חוצפה " או בשתי מילים "עזות מצח" או במילים ( הפעם בגסות ) אחרות – שמים זיין