"ברגע הזה הבנתי שלחמאס יש תודעה נאצית"

דוידי בן ציון לחם בכפר עזה וברצועה. הוא סיפר על החוויות בפודקאסט "כור ההיתוך"

דוידי בן ציון. צילום: שניאור ובר

רס"ן במיל' דוידי בן ציון, מפקד מכלול גדוד 71 וסגן ראש מועצת שומרון, התארח בפרק השלישי של פודקאסט 'כור ההיתוך', עם יציאתו מהלחימה בחאן יונס אחרי חודשים ארוכים בשדה הקרב, ושיתף בחוויה המטלטלת שעברה עליו מה-7 לאוקטובר ועד לשחרור ממילואים.

בן ציון מתאר ל'כור ההיתוך' את הלחימה הקשה ב-7 לאוקטובר בכפר עזה, הרגעים שלא ישכח מהיום הארור, משחזר את הקרבות הקשים בחאן יונס, מתייחס להיערכות הצבא למלחמה ומדבר על האתגרים המורכבים בשדה הקרב.

במהלך הראיון חשף בן ציון כי בימים שאחרי הטבח המזעזע המשיכו קבוצות של מחבלים לנסות לחדור לשטח ישראל דרך הפרצות בגדר ונבלמו בידי כוחות הצבא שהוצבו בסביבת גדר המערכת, ועל הלחימה העיקשת להצלת תושבי כפר עזה, תוך היתקלות במראות קשים ביותר.

במהלך השיחה, מספר בן ציון כי באחת הפשיטות הגיע לביתו של מפקד פלוגה בכיר בחמאס ומצא בחדר השינה שלו את הספר 'מיין קאמפף' מתורגם לערבית. לדבריו, "ברגע הזה הבנתי שלחמאס יש תודעה נאצית".

 

את הראיון המלא ניתן לשמוע ב"כור ההיתוך" בספוטיפיי וביוטיוב. אם אהבתם את הפרק, מוזמנים לעשות מנוי ולתמוך בשניאור. תקבלו גישה לתכנים מיוחדים ובלעדיים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 תגובות למאמר

  1. מכתב האישום נגד אדם שהתחזה לקצין והצליח להשיג מידע סודי, כאשר בין היתר הצליח לשים את ידיו על ידיעות סודיות על סדרי כוחות הביטחון, אמצעים קיימים בשימוש צה"לי, אמצעים חסרים, הסברים על יכולות מסווגות ועוד.לא מדובר בחולה נפש מדובר בקצין בצה"ל .ואם הוא העביר מידע לאויב אף אחד לא יספר לצבור על זה . אבל המסקנה מהפעילות של הבחור והיכולת והרושם האישי שלו מובילות אותי למסקנה אחת בלבד. הוא לא מהימין כי אחרת ערוצי התבהלה היו משתוללים. הוא מהשמאל שחלק מהרשות שניתנה לחדור היא לטובת המרד האלים נגד הרפורמה. לגבי זהותו בא ממשפחה אמידה מאוד כך אמרה אתמול אילה חסון, כלומר שהוא לא עשה זאת בשביל כסף. מכתב האישום הבנתי, שהמפקד נתן לו למלא כתב מינוי בעצמו, ואז חתם בלי לראות מה נכתב באותו כתב מינוי וזה יכול לקרות רק אם מדובר מאיש שמאל המזוהה עם המורדים בממשלה בעניין הרפורמה. אין שגגה, תסתכל על מה אתה חותם, זה לא חוזה של מאה עמודים, בקושי עמוד אחד עם כמה עשרות מילים. העביר את המידע לגורמים אנרכיים ואנשי צבא לשעבר. והמניע כנראה פוליטי לכאורה נראה שאחים לנשק הוא המתאים ביותר. לא סתם מסתירים את שמו, כי ידיעת השם תעשה את הפיצוץ והכל יצוף למעלה. כתב האישום עצמו מציין "ריגול חמור". המערכת מתעקשת להסתיר ולשגר עיתונאים שיקטינו, ילעיגו ויעלימו. כשהם מסתירים מידע מהציבור באופן שיטתי, ההנחה המתאימה היא אשמה חמורה. עצם העובדה שאנשי ימין היחידים שדוחפים לחשיפת זהות הבוגד עשויה להאיר מעט על השתייכותו הפוליטית. בג"ץ כנראה ישקוד על הסתרת זהותו מהסיבות הברורות.

  2. פודקאסט מאלף. דובר רהוט ומעורר השראה. יישר כח ואשרינו שזכינו בבנים כאלה.