רשת הקונספציה של קרן וקסנר

במשך עשרות שנים קרן וקסנר שותפה בהכשרת הקצונה הבכירה של צה"ל. אחרי כישלונות בוגריה ב-7 באוקטובר הגיע הזמן לחשבון נפש יסודי

אלופי הפיקוד הבכיר של צה"ל. בוגרי הקרן מאיישים תפקידים בכירים רבים. צילום: דובר צה"ל

הנאום המתריס של תא"ל דן גולדפוס בשבוע שעבר, בו הציב דרישות פוליטיות לדרג המדיני, וחשיפות נוספות שהראו כי אצלו מדובר בשיטה של ממש, מחייבים דיון מעמיק על השיטה שיצרה מפקדים-פוליטיקאים מהסוג הזה ועל מידת האחריות שלה למחדלי ה-7 באוקטובר.

גולדפוס הוא בוגר טיפוסי של המערכת, ואחד מהפרטים החשובים בביוגרפיה שלו בהקשר הזה היא היותו בוגר לימודים בבית הספר לממשל באוניברסיטת הרווארד, כעמית בתכנית רקנאטיקפלן, במסגרתה למד במקום במשך שנה בשנת 2021.

הקמפוס של הרווארד הוא בעייתי ביותר. המקום סובל מהטיה אנטי-ישראלית חמורה, מעניק במה חופשית לתומכי חמאס ומסרב עד היום לגנות כהלכה את הטבח שבוצע ביישובי העוטף. מדובר הלכה למעשה באוניברסיטה ה"נעורה" ביותר באמריקה, עם הציונים הנמוכים ביותר לחופש ביטוי והמקום האחרון למעשה שקציני צה"ל צריכים ללמוד בו, וניתן רק לתהות מה למד גולדפוס באותה שנה בהרווארד וכיצד היא השפיעה על תפיסת המציאות והפוליטיקה שלו.

אבל גולדפוס הוא רק קצה הקרחון. עשרות רבות של קצינים בכירים בצה"ל עברו במשך השנים בבית הספר לממשל של הרווארד, רובם במסגרת תכניות העמיתים של קרן ווקסנר, המפעילה תכניות לימודים מקיפות לבכירים במנהל הציבורי ובמערכות השלטוניות בישראל, ביניהם צה"ל, המשטרה, שב"כ והמוסד.

רק לאחר פרוץ המלחמה התברר עד כמה עמוקה ההשחתה האינטלקטואלית בהארוורד, שאפילו הקרן הודיעה על הפסקת שיתוף הפעולה איתו בתחילת המלחמה בשל העובדה שהאוניברסיטה נתנה במה ציבורית לתכנים התומכים בחמאס. אבל המהלך חשף גם את עומק הבעייתיות של הקרן עצמה ומעלה שאלה רטרואקטיבית: האם קרן וקסנר לא ידעה בזמן אמת מה מתרחש בקמפוס? האם ראשיה לא הכירו את הבעיות במוסד אליו נשלחו עשרות בכירים בשירות המדינה? היכן האחריות של הקרן על מה שהתרחש שם כל השנים?

בוגרי הקרן מאיישים תפקידי מפתח בכירים רבים, ביניהם מספר תפקידים הנוגעים באופן ישיר לשורת המחדלים שהובילו ל-7.10. במידה והלימודים בתכנית היוקרתית השפיעו על ראיית המציאות של בכירי מערכת הביטחון שלנו, ראוי להציב את שאלת אחריותה של תכנית הלימודים הזו ליצירתה של הקונספציה שהובילה את צה"ל לאחד הכישלונות הגדולים בתולדותיו.

רשימת הבכירים בוגרי הקרן מהממת, ורק כאשר מרכזים את המידע יחד מבינים את היקף ההשפעה של הקרן על מערכת הביטחון והמערכות השלטוניות שלנו בכלל. הקרן מפעילה שתי תוכניות – תכנית עמיתים ותוכנית למנהיגות בכירה, ולהלן נזכיר את הרלוונטיים בהקשר למחדלי הצבא במלחמה הנוכחית. רשימת השמות המלאה מופיעה באתר הקרן.

 

מחזורים של קונספציה

ראשית, נפתח במטכ"ל: הרמטכ״ל לשעבר אביב כוכבי, שאחראי על בניין הכוח ועל תכניות ההגנה של צה"ל בשנים שקדמו לטבח, הוא בוגר המחזור ה-8 של תכנית העמיתים. האלוף אמיר ברעם – סגן הרמטכ״ל; בוגר מחזור 15 של תכנית העמיתים; האלוף ירון פינקלמן – מפקד פיקוד דרום, בוגר מחזור 2023 של תכנית המנהיגות הבכירה; תא"ל אבי רוזנפלד, מפקד אוגדת עזה בוגר מחזור 2022 של תכנית המנהיגות הבכירה; אלוף פיקוד צפון אורי גורדין הוא בוגר מחזור 22 של תכנית העמיתים; אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס – הוא בוגר מחזור 2015 של התכנית למנהיגות בכירה, פוקס היה מפקד אוגדת עזה בשנים 2016-2018; האלוף סער צור מפקד הגיס הצפוני ומפקד מערך התמרון ביבשה של צה״ל בוגר מחזור 2023 של תכנית המנהיגות הבכירה. לכך יש להוסיף את רונן ברזובסקי (בר) – ראש השב״כ, שהוא בוגר מחזור 16 של תכנית העמיתים ואת אבי גיל המזכיר הצבאי של רוה"מ, בוגר מחזור 2017 של תכנית המנהיגות הבכירה. כפי שרואים, כמעט כל שדרת הפיקוד הבכירה כיום מאוישת בבוגרי הקרן.

בתחום בניין הכוח, לבוגרי הקרן נוכחות בולטת במיוחד: האלוף תמיר ידעי, מפקד זרוע היבשה הנוכחי, הוא בוגר מחזור 2016 של תכנית המנהיגות הבכירה; האלוף יואל סטריק – מפקד זרוע היבשה עד שנת 2021; הוא בוגר מחזור 15 של תכנית העמיתים; וגם האלוף קובי ברק מפקד זרוע היבשה עד שנת 2019 הוא בוגר מחזור 2015 של התכנית למנהיגות בכירה. התוצאה היא למעשה כי שלושת מפקדי זרוע היבשה האחרונים, שהיו אחראיים על בניין הכוח ותכניות האימונים מאז שנת 2016 ועד היום הם כולם בוגרי קרן וקסנר.

גם במכללות הצבאיות לבוגרי הקרן נוכחות מכרעת. האלוף נמרוד אלוני, מפקד פיקוד העומק ומפקד המכללות הצבאיות הוא בוגר מחזור 2020 של תכנית המנהיגות הבכירה; קודמו בתפקיד מפקד המכללות ופיקוד העומק, האלוף איתי וירוב, הוא בוגר מחזור 2018 של תכנית המנהיגות הבכירה; קודמו האלוף אמיר ברעם, בוגר מחזור 2015 של תכנית המנהיגות הבכירה; וגם קודמו יוסי ביידץ, הוא בוגר מחזור 2015 של תכנית המנהיגות הבכירה. עד לפרוץ המלחמה מדובר ברצף של לא פחות מ-12 שנים בהן בוגרי ווקסנר עיצבו את השיח הדוקטרינרי של הפיקוד הבכיר בצה"ל.

רבים מהמופיעים ברשימה הזו גם שימשו כמפקדי אוגדת עזה, כך שהשפעתם על עיצוב תפיסת ההגנה בעוטף היא דרמטית: איתי וירוב 2016-2014; יהודה פוקס 2018-2016; נמרוד אלוני 2022-2020; וכמובן מפקד האוגדה הנוכחי אבי רוזנפלד.

לאלו יש להוסיף את מפקד יחידה 8200 עד לשנת 2021 אסף כוחן, בוגר מחזור 17 של תכנית העמיתים; איל חולתא, ראש המל"ל לשעבר תחת ממשלת בנט-לפיד; ונוכחות בולטת מאוד של בגרי הקרן בצמרת חיל האוויר: עמוס ידלין, נמרוד שפר, עידו נחושתן ועוד, ולשעברים רבים בזרוע היבשה כמו יאיר נוה, נועם תיבון ועוד.

 

שאלות קשות

אחת ממטרותיה של קרן וקסנר היא יצירת רשת של בוגרים המשתפים זה את זה ומלווים את זה זה בעיצוב מדיניות במוסדות הממשל השונים: "בוגרי תכנית העמיתים מצטרפים עם שובם ארצה לקהילת בוגרי תכנית העמיתים, והשבים מתכנית הבכירים מצטרפים לרשת המנהיגות הבכירה" מוצהר באחד מאתרי הקרן. כפי שנראה מהסקירה לעיל, הקרן אכן הצליחה במשימתה: ליצור רשת של קונספציה הרסנית בצמרת מערכת הביטחון.

האם שנים ארוכות בהן בכירים במערכת הביטחון עוברים את אותו חינוך אידאולוגי, אותה הכשרה ואותה הטיה אידאולוגית במוסד פרוגרסיבי קיצוני בחו"ל, לא היו חלק מהגורמים שהובילו את מערכת הביטחון לסטגנציה ועיוורון? שירות המדינה ונציב שירות המדינה מקבלים כמובן מאליו שכל הבכירים יוסללו לאותו מסלול הכשרה באותם מוסדות. האם איש לא מבין שכך נוצרת קונספציה?

כפי שהעידה אחת מבוגרות הקרן על חוויית הלימודים שלה בהרווארד:

"התכנית אפשרה לי נקודת מבט אחרת על העולם, לימדה אותי להקשיב לקולות ורעיונות חדשים, ואפילו להיכנס לנעליים של אחרים בעלי חווית חיים שונה משלי […] זוהי שנה שפותחת את הלב והראש, ומעניקה נקודות מבט חדשות על מה שעשינו עד כה ועל מה שעוד נעשה למען הציבור בישראל".

כפי שנחשף מאז תחילת המלחמה, בהרווארד "נקודות מבט חדשות" כוללות את אלו של תומכי החמאס ומצדיקי הטבח ביישובי העוטף. האם יכול להיות שלימודים במוסד שכשל כל כך בנושא הזה, כשל גם בהכשרת קציני צה"ל להתמודדות עם האתגר? האם מרצים ומומחים הרואים בתמיכה בחמאס עמדה לגיטימית החוסה בצל "חופש הביטוי" יכלו להכין את בכירי מערכת הביטחון למלחמה העתידית? האם יכול להיות שהשנה ש"פתחה את הלב ואת הראש" לכל כך הרבה קצינים בכירים בצה"ל, העניקה להם "נקודות מבט חדשות" שעודדו את המחשבה שהחמאס מורתע, או שכדאי לתת היתרי עבודה לפועלים עזתיים בישראל?

ההתקשורת של המדינה עם קרן וקסנר ועם תכנית הלימודים שלה הציפה כבר לפני מספר שנים שאלות קשות, הן על טיבה המנהלתי, הן על התכנים הנלמדים בה והן על הקשרים הבעייתיים שלה. לאור הכישלון המהדהד של בוגריה במלחמה הנוכחית, הגיע הזמן להפסיק להפקיר את הכשרת הפיקוד הבכיר שלנו בידי מוסדות פרוגרסיביים בחו"ל, ובידי קרנות פרטיות שכשלו שוב ושוב באספקת המוצר הבסיסי שהן התחייבו לו: שירות ציבורי יעיל וראוי.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

52 תגובות למאמר

  1. מדובר כנראה בבית ספר לדיקטטורה שימושית. העיוות העיקרי במחלקות למדיניות ציבורית היא עצם הרעיון שפקידות יכולה וצריכה להתוות מדיניות. מהמחלקות הללו לא יוצאים פוליטיקאים שמציעים את עצמם לבחירה דמוקרטית אלא אנשים שלומדים לפעול מאחורי גבם של נבחרי הציבור כ״מומחים״ כאשר לרובם אין את הנסיון המצטבר ואת החזון לקבל החלטות הרות גורל. חבל שכל כך הרבה אנשים שילמו בגופם ובנפשם כדי שנלמד שלא משנה מה מנת המשכל שלך, הגיון בריא, אינטואיציה וחושים טובים אלו דברים שאי אפשר ללמוד באוניברסיטה.

    1. לא רק שאי אפשר ללמוד אותם.
      לפי העובדה שאיש מהבוגרים לא הצביע מעולם על הפגמים של התוכנית ושרובם ככולם פועלים להשתיק את מי ששוב ושוב מוכיחים קריאת מציאות מפוכחת-כנראה שבתכנית הזו הצליחו להרוס את ההגיון, האינטואיציה והחושים.

  2. הוצאת ההכשרה הצה״לית מהשפעה חיצונית איננה מספיקה ולראיה אזכיר את הכשלון הדומה של רובן ככולן של הפקולטות למשפטים בישראל.
    אבל זו התחלה מצוינת.

    1. כל אלה כולל הרצי הלוי ידעו בשעה 3 על פשיטה כזו או אחרת. במשך כמה שבועות הם החזיקו בתפיסה מוטעית שביבי ינסה ליצור הרעה ביטחונית כדי להיטיב עם מצבו הפוליטי. יש אומרים שלכן סירבו לעדכן את הדרג
      המדיני. יש אומרים שלא עידכנו את את דרגי השטח בעוטף ולא את המשטרה והמסיבה כי חשבו שיהיו כמה נפגעים ואולי ישוב או שניים כבושים וזה יפיל את ביבי. שני תיאוריות. בכל מקרה צריך לחקור את אנשי השיחה הלילית תחת אזהרה.

  3. רשימה -שמלבד הנתונים הסטאטיסטיים המובאים בה [מספר ושמות בוגרי הקרן]- כולה התחטאות מתממת. הרווארד כלל וכלל אינו "מוסד שכשל כל כך בנקודות מבט חדשות של תומכי החמאס ומצדיקי הטבח ביישובי העוטף" ו"בהכשרת קציני צה"ל להתמודדות עם האתגר". העובדה שכל יוצאי הקרן מבהירים בשפה ברורה ואחידה את תוכניותיהם אינה מעידה על כשל אלא על הצלחה. כנראה שהכותב אינו מפרט מסקנה זו שמא יאושם בקיצוניות ר"ל. מטרתם המוצהרת של בוגרי הקרן היא הרס הריבונות הלאומית היהודית ונאמנותם היא לבעלי בריתם הערבים שיש לפעול להקמת מדינה עבורם שבירתה ירושלים. היהודים הם מכשול -או אויב מוצהר [הכותב יכול היה לראות את דברי עמי איילון מ-11 מרץ שנה זו-] – ויש לרכזם במעין גיטו בו הם יהיו במעמד של דימי לערבים, למסתננים וכמובן לבית המשפט העליון בצורתו הנוכחיתו אם הכותב היה רוצה יכול היה למצוא בסיס לטענה זו בקריאת הפלייר מ-15 מרץ שנה זו – פק"ל רמדאן מת"ק חברון לגדודי התע"מ בו מצווים היהודים [במדינה היהודית!], בין השאר, "להימנע מאכילה שתייה ועישון במהלך פעילות משותפת עם פלס".

    1. אתה בוטה מאוד והאמת שלהוכיח משהו כזה – קשה מאוד. אבל אני מסכים שבמבט מפוכח, ככה זה נראה – בוגרי התכנית של קרן וקסנר נוטים לצד השמאלי של המפה ויש להם מערכת קשר סגורה.

      לדעתי, יש בוגרים שהפכו לבוגדים. זו אינה בגידה של העברת נתונים לאויב או ביצוע של הוראותיו ולכן מאוד קשה להוכיח את זה. זו "בגידה רכה" של חבלה מתמשכת ונטייה לעזור לאויב מבלי שהדבר יראה כמו יותר מטעות בתום לב – למשל, האם קיצוץ במספר אוגדות משוריינות שחוסך כסף למדינה זו החלטה שמשחררת תקציבים לנושאיש חברתיים או דחיפה קלה למנוע יכולות מצה"ל להלחם ביותר מזירה אחת – וזה חבלה?

      הפתרון רק בראש המחליט. כמו שאמר סיסרו:

      A nation can survive its fools, and even the ambitious. But it cannot survive treason from within. An enemy at the gates is less formidable, for he is known and carries his banner openly. But the traitor moves amongst those within the gate freely, his sly whispers rustling through all the alleys, heard in the very halls of government itself.

    2. האמת שלהוכיח משהו כזה – קל עד קל מאוד. לא נדרשת נבירה בארכיונים או הקלדות בגוגל. הציטוטים המפורשים והברורים, כמו גם הפעולות הננקטות הם דבר שביומיום. למרבה האימה החסר במדינה היהודית היא חשיבה הגיונית לאן מובילים רעיונות ומהלכים אלו, ויותר מכך האומץ להכריז על כך בקול-שזו בדיוק טענתי בענין היתממות כותב הרשימה בשל חששו [-להשערתי] שמא יואשם בקיצוניות, ר"ל.

    3. השמות בכתבה אומר הכל לא צריך יותר מידי להתפלסף.

  4. A nation can survive its fools, and even the ambitious. But it cannot survive treason from within. An enemy at the gates is less formidable, for he is known and carries his banner openly. But the traitor moves amongst those within the gate freely, his sly whispers rustling through all the alleys, heard in the very halls of government itself.
    Marcus Tullius Cicero

  5. A nation can survive its fools, and even the ambitious. But it cannot survive treason from within. An enemy at the gates is less formidable, for he is known and carries his banner openly. But the traitor moves amongst those within the gate freely, his sly whispers rustling through all the alleys, heard in the very halls of government itself.
    Marcus Tullius Cicero
    רשת תקשורת סגורה לבוגרי הקרן.
    בגידה

  6. מה קונספציה, איזה קונספציה? על מה אתם מדברים בכלל? לזלי וקסנר וג'פרי אפשטיין היו חברים טובים. אפשטיין ניהל לו את הכספים, ועל הדרך היה לו גם בית בושת לנערות מתחת לגיל ההסכמה, קצת אחרי בת מצוה כזה. בפנקס שלו הופיעו שועי עולם, מהנסיך אנדרו דרך קלינטון ועד ביל גייטס, וגם אהוד ברק נצפה כשהוא נכנס לאחד מבתי הפאר של אפשטיין.

    כל זה לא היה זר ללזלי, שמצידו רכש את ויקטוריה סיקרט, למרות שהיתה הפסדית. זהו עסק שכולל המון נערות ונשים צעירות חתיכות ויפות באופן יוצא דופן, המיטב העולמי, והמוני נערות צובאות על משרדיו של וקסנר כדי להתקבל ולזכות ב"בוק" ובעבודה, והן מוכנות לעשות לא מעט בעבור זה.

    אתם זקוקים ליותר כדי לחבר את כל הנקודות?

    עכשיו תגידו לי אתם: כיצד מפתים ולוכדים גברים מתבגרים על סף גיל העמידה?

    נכון שלא צריך להסביר יותר?

    הקונספציה היא בסך הכל התירוץ, האידאולוגיה-דה-לה-שמאטה. הביזנס כאן הוא ללכוד גברים שכבר הבינו שעבורם תם עידן הצעירות היפהפיות, ואז מגלים שהוא בהחלט מתחדש בשנת השתלמות משתלמת במיוחד, היכן שהוא בין לזלי לג'פרי, בין מטוס ה"לוליטנ" והאי הפרטי של אפשטיין.

    גברים כאלו יהיו מוכנים להאמין לכל שטות ולציית לכל גחמה – של מפעיליהם, של ספקי נתח הדג באקווריום של קרן וקסנר.

    ככה שולטים גורמי חוץ במדינה ומשתלטים עליה. סחיטה ופיתוי, זה שם המשחק.

    זה הסיפור האמיתי. ככה בונים מאפיה עם חיילים נאמנים.

    ועכשיו תחשבו לבד מי אלו שנבחרים לעלות בדרגות הבכירות בצבא ובפקידות הממשלתית, ואז נשלחים להשתלמות בקרן וקסנר: אלו שיש אפשרות להשפיע עליהם בעזרת הסחורה שהקרן מציעה, או לא?

    אתם תחליטו.

    רמז:
    "חמצוואר".

    1. יש הרבה נשים בתכנית וקסנר, גם הן פותו על ידי אפשטיין?
      ומה זה אומר לגבי המטרה של וקסנר? למה למשל וקסנר לא עשה אינדוקטרינציה של הרב כהנא, לכיוון ימני חזק?
      השאלה היא לא ״איך עשו את האינדוקטרינציה״ (אגב, שנה באמריקה בחינם הייתה לרוב עם האשה והילדים והזדמנויות לבקר באי של אפשטיין היו מוגבלות לאלופים בהארוורד)
      אלא
      ״מה היא האינדוקטרינציה ומה רצו להשיג בהשתלת אנשים במאות מוקדי כוח ציבוריים במדינה עם אידיאולוגיה שכזו ״

    2. רובם הגדול של הקליינטים של אפשטיין היו גויים אמריקאים ובריטים.

    3. לאשר פט,
      לשאלתך : ״מה היא האינדוקטרינציה ומה רצו להשיג בהשתלת אנשים במאות מוקדי כוח ציבוריים במדינה עם אידיאולוגיה שכזו ״ ?

      התשובה הפשוטה היא שזה הכל קשור לפורום הכלכלי העולמי בראשות קלאוס שוואב על שורשיו הנאצים ולתוכניתו "מנהיגות צעירה " שבאמצעותה הם משתלטים על ממשלות ומדינות , וקשור למאות ארגוני הגלובליסטים שרוצים להשתלט על העולם תוך כדי דילולו המאסיבי "ממילארדים שלא מועילים" .
      אני לא מצליח להבין אין אנשים אינטילגנטים שכותבים פה, לא רואים את הדברים הפשוטים האלה כשהם כתובים וצועקים לאורך ולרוחב במסמכי האו"ם והפורום הכלכלי העולמי ועוד ארגוני רשע מבית היוצר שלהם.
      ואידך זיל גמור.

    4. האם במהלך הלימודים הם צולמו בפעילויות מתקדמות ומאז מוחזקים בגרון ?

    5. למרדכי
      אני לא חולק עליך לגבי הסכנה של ה-WEF, אבל במקרה שלנו (א) אין הוכחה או אפילו רמז לכך שבוגרי קרן וקסנר פועלים לפי הוראות ה-WEF וחבר מרעיהם, ו(ב) אנחנו לא יכולים להכנס לראש של אנשים ולקבוע שהם מופעלים על ידי מישהו, רק לשער ולבסס את זה על מה שהם אמרו (כלומר גילו את מה שיש להם בראש) ו/או עשו – ולשאול הם ייתכן שאדם לא מוטה יעשה את השגיות ורשלנות רק לצד אחד של הכיווונים הפוליטיים.

  7. הבעיה היחידה היא באידיוטים שעדיין רואים בארהב כאומה לגיטימית ורודפת דמוקרטיה ולא רואים אותם כפי שהם באמת:
    אומה של גנבי אדמות, שודדי אוצרות טבע ומשמידי עמים שלמים בכל רחבי הגלובוס.
    והכל לתועלתם הפרטים ולקידום ההגמוניה הגרמנו-אנגלית העולמית.

    השימוש הנרחב שלהם בכוחות פרוקסי מקומיים בכל רחבי העולם כדי לייצר סכסוכים ומריבות פנימיות שיביאו להשלטת נאמניהם ומתוך כך לשליטה על כלכלתם, הןא עתיק כמעט כמותם.

    במאה ה20, ארהב הייתה מעורבת בכמעט כל סכסוך על פני הגלובוס למרות שהיא לא נלחמה בגבולותיה.
    אירופה×2, קוריאה,ויאטנם,קמבודיה, אמריקה הלטינית למכביר וכמובן המזה"ת…
    כל סכסוך כזה נועד מלכתחילה לבצר את ההגמוניה האמריקקית המסואבת לשם לקיחת עוד ועוד מדינות כבנות חסות שיחוייבו להתחבר לכלכלה האמריקקית ולחזק אותה.
    בחלק נכבד מהמקרים בניגוד מוחלט להצבעות הרוב בבחירות ותמיכה במיעוט קולני.
    כיום הם עושים זאת באוקראינה ובישראל.

    כאן אצלנו, התמכרו כרגיל לתדמית היחצנית שמשווקת בידי הוליווד ואין לה כלום עם האמת.
    רוב הישראלים חסרי הבנה בגיאופוליטיקה עולמית וניחנים בזכרון של יתוש מעוך על קיר…והראיה היא התמיכה באוקראינה.
    אבל מה כבר יש לצפות מצופי הטלוויזיה הנבובה והשיטחית במחוזותינו…

    נאחל למעצמת הרשע הקפיטליסטית והחזירית שלא תוציא את שנתה בנעימים.

    1. מה שאתה מתאר זאת בדיוק אותה פקידות בכירה (כמו בישראל) שהשתלטה גם על הפוליטיקה האמריקאית בעיקר על ידי שליטה בפוליטיקאים מושחתים מהמפלגה הדמוקרטית אבל לא רק. רוב שונאי טראמפ במפלגה הרפובליקנית הם חיילים טובים של הדיפ סטייט ומושחתים בעצמם. זאת הסיבה שהם העלו את ביידן לשלטון על ידי זיוף הבחירות והם אלה שביימו את אירועי השישי בינואר כדי להרחיק את הבוחר הממוצע מהמפלגה הסוררת שרוב הנציגים שלה למעט דינוזאורים כמו מיטש מקונול מצביעים באופן עצמאי. הכל כמובן לכאורה כי הרי לעולם אי אפשר יהיה להוכיח את הדברים הללו אבל מי שראה מה התחולל בבחירות האחרונות בארה״ב ורואה איך כל הדמוקרטים מצביעים באופן זהה כמו חיילים טובים, צריך להיות עיוור וחירש כדי להאמין אחרת.

    2. לתוהה:
      אויב ידוע וגלוי עדיף עשרות מונים על אויב נסתר בתחפושת של ידיד.

      ההסתכלות הצרה רק מהזווית הישראלית היא אסון.
      כולם ראו איך ארהב עושה בעבר מעשים נבזיים מול מדינות אחרות אך התעלמו כי מול ישראל היא הייתה בסדר….
      וזה חזר לנגוס את ישראל בישבן.

      מצד שני….
      מה כבר אפשר לצפות מתוהה,תועה וטועה שעדיין חי באותה תפיסה שגויה שציינתי בהודעתי המקורית?😆

  8. האם מגדלים בצבא מפקדים חסרי השכלה וחסרי חשיבה עצמית ועצמאית. איני מקבל את הגישה שלך מר ביגמן. מי שהגיע ללמוד שם היה מראש שייך למגמות התכנית. זהו צה" שלמעשה דאג למנוע מקצינים בעלי דעות אחרות להתקדם.את אשם צריך לחפש בצה"ל ולהפסיק להאשים אחרים.

    1. שאלה:
      ואף אחד מרשימת הקצינים הנכבדה לא שאל 'מדוע הלימודים שלי ממומנים ע"י גוף פרטי, ולא ע"י המדינה'??..

  9. הדוגמה הבולטת לשלטון הפקידים הממונים, מה שמכונה "דיפ סטייט", נתנה דינה זילבר בהיותה עובדת מדינה בכירה, בספרה "בירוקרטיה כפוליטיקה":

    "…חשוב שהדרג הפקידותי יכיר בכוחו לעצב מדיניות בנושאים קרדינליים. המגמה החשובה היא העתקת מרכז הכוח השלטוני ויכולת ההכרעה המעשית בשאלות של מדיניות, מהדרג הפוליטי הנבחר לדרג הפקידותי הממונה”.
    בכל מדינה מתוקנת היא הייתה מפוטרת ביום שספרה יצא לאור.

  10. יתכן שתוכניות ההכשרה במוסדות האנטי ציונים פגעו בצה"ל, אבל הכתבה לא מביאה הוכחות חותכות.
    צריך לזכור שהחניכים בתוכנית לא היו נערים רכים, אלא בכירים שדעתם כבר אמורה הייתה להיות מגובשת ולא ניתנת לשינוי בקלות.
    יש מקום לכתבה יותר מעמיקה שכוללת ניתוח של החומר הנלמד, ניתוח של הקונספטים שאולי הטיפו להם ועדויות של בוגרי התוכנית, שיש להניח שחלקם נוטים להשקפות ימניות ויסכימו להתראיין.

    1. כן, יש מקום אפילו יותר מכתבה – אלא – וועדת חקירה איך זה שתכנית לא מאושרת רשמית בדרכים המקובלות (ועכשיו, הפרצוף האמיתי של מרכז התכנית הזו – אונ' הארווארד – התגלה) מצליחה להשתיל רמטכל"ים, עשרות אלופים ו/או קציני מטכ"ל, ראשי שב"כ, בכירי מערכות הבטחון, הבריאות, המשפט, האנרגיה ובכלל השרות הציבורי ולאנשים האלה יש מערכת קשר סגורה – אבל העיקר זה לראות האם, מכל נקודות המידע האלה (כל בוגר הוא נקודת מידע) יש איזה תבנית – האם למשל, רואים שיש 50% מהבוגרים הנוקטים בקו יותר פרוגרסיבי ו-50% בקו יותר ליברטריאני/שמרני?

      אבל האמת, מה כבר תמצא וועדת חקירה ממלכתית כשמי שייקבע את חברי הוועדה הוא בוגר המחזור הראשון?

  11. עיוורון, ללמוד לחיות עם 'פתיחות' מחשבתית מסוכנת, התעלמות מהאמת כמו שמטיפים בכתות.
    אם זה הולך כמו, נראה כמו, מגעגע כמו – זה ברווז.
    זוהי חד משמעית כת. כת ווקסנר.

  12. אפשר לדעת למה השתמשתם בשם הילדות של רונן בר? בחירה די מוזרה. אמור להיות איזה סבטקסט?

  13. תבדקו ש לימודים מגיעים עם מענק כספי גבוה וחונטה סגורה להתקדמות וקשרים

  14. למה סמוטריץ' לא תיקצב מסלול הכשרה חלופי?
    אמרנו כבר שהימין ישן על האף?

  15. לאשר פט,
    לשאלתך : ״מה היא האינדוקטרינציה ומה רצו להשיג בהשתלת אנשים במאות מוקדי כוח ציבוריים במדינה עם אידיאולוגיה שכזו ״ ?

    התשובה הפשוטה היא שזה הכל קשור לפורום הכלכלי העולמי בראשות קלאוס שוואב על שורשיו הנאצים ולתוכניתו "מנהיגות צעירה " שבאמצעותה הם משתלטים על ממשלות ומדינות , וקשור למאות ארגוני הגלובליסטים שרוצים להשתלט על העולם תוך כדי דילולו המאסיבי "ממילארדים שלא מועילים" .
    אני לא מצליח להבין אין אנשים אינטילגנטים שכותבים פה, לא רואים את הדברים הפשוטים האלה כשהם כתובים וצועקים לאורך ולרוחב במסמכי האו"ם והפורום הכלכלי העולמי ועוד ארגוני רשע מבית היוצר שלהם.
    ואידך זיל גמור.

  16. לשלוח את כולם לאיפה שסינואר למד – שנה שנתיים בכלא מגידו ושקמה עם אסירי חמס.
    אם לא בתור אסירים אז בתור סוהרים.

  17. מדוע לא מוציאים את הקרן הזו מחוץ לחוק ומכריזים עליה כארגון עוין ובוגד?!?? לא לתת לבוגריו לכהן במשרות בכירות ולסכן את מדינתנו ואזרחיה היהודים!!! בושה שהקרן הזו עדיין קיימת!!! 👎🏻😖😡🥶

  18. פשוט להלשין לאירגונים פרו פלסטינים על הימצאם של קציני צה״ל בפקולטות השונות בארה״ב והם יידאגו כבר לזה שאותם קצינים לא יעזו לדרוך בקמפוסים הללו. בעיה נפתרה.

  19. חובה עלינו להפסיק את ההתקשרות עם כל הקרנות הזרות שעושות שטיפת מוח אדירה עם חינוך אנטי יהודי פרוגרסיבי מטורלל. הסיטואציה מוכיחה כמה המדינה שלנו ישראל היא בסך הכל רפובליקת בננות נשלטת בידי גורמים זרים ועויינים ליהודים בארץ ישראל!

  20. אני מציע שבמקום לשלוח לתוכנית הפרוגרס ישלחו בכירי צהל ללמוד את ההיסטוריה של עם ישראל, בית ראשון שני גלות וכן קורס עמוק במזרחנות להבנת האסור בו אנו חיים.

  21. לאן רוצים להוביל את עם ישראל?
    לשיטתם, לאבדון!
    שטיפת מוח של ממש לשנאת העם היהודי וכל זה בשם " מנהיגות חדשה"
    אוי לנו מה קבוצת אנשים עם כסף עושה לאנשים מתוכנו.

  22. לו יצוייר ש-בתנאי לקידום בצה"ל היו צריכים ללמוד איזה שנה בישיבת מרכז הרב או ישיבת הר המור
    לא צריך להיות גאון או נביא איזה סערה ציבורית הייתה קמה !
    אז מדוע קרן וקסנר כן ? ועוד מכסף של אפשטיין הפידופיל וסוטה מין ! אבסורד !!
    וכן צריך לחסום את הקידום מי שלמד שם במערכות של המדינה
    כולנו זוכרים את דברי דינה זילבר בהיותה עובדת מדינה בכירה, בספרה "בירוקרטיה כפוליטיקה":

    "…חשוב שהדרג הפקידותי יכיר בכוחו לעצב מדיניות בנושאים קרדינליים. המגמה החשובה היא העתקת מרכז הכוח השלטוני ויכולת ההכרעה המעשית בשאלות של מדיניות, מהדרג הפוליטי הנבחר לדרג הפקידותי הממונה”.
    בכל מדינה מתוקנת היא הייתה מפוטרת ביום שספרה יצא לאור.
    או אם יועץ משפטי לחברה מחליט במקום המנכ"ל או היו"ר היה ממזמן מפוטר !!!!!!

  23. בכלל לא כל כך משנה מה הם לומדים. אולי לומדים שיטות צבאיות שטובות באפריקה או דרום אמריקה, אולם הואקסנרים האלו לא מבינים שישנה רק מדינה יהודית אחת ונראה שהלימודים שלהם הופכים אותם לבוגדי מדינת היהודים בעוד שהם מקבלים כסף לעשות זאת. כוכבי מקבל 1 מיליון שקל בשנה למכור את המדינה

  24. שוחד לכל דבר ועניין.
    לפי חוק, אסור לעובד ציבור לקבל טובת הנאה בגורם זר במסגרת תפקידו הציבורי, מה גם שבמקביל ממשיכים לקבל שכר ותנאים מאת משלם המיסים הישראלי.

    בזמנו נוגשה כתירה לבגצ, שפסל אותה. מדוע? משום שגם שופטי בגצ קיבלו שוחד מאת קרן וקסנר בשווי כמליון שח ללימודים בהרווארד.

  25. שוחד לכל דבר ועניין.
    לפי חוק, אסור לעובד ציבור לקבל טובת הנאה בגורם זר במסגרת תפקידו הציבורי, מה גם שבמקביל ממשיכים לקבל שכר ותנאים מאת משלם המיסים הישראלי.

    בזמנו נוגשה כתירה לבגצ, שפסל אותה. מדוע? משום שגם שופטי בגצ קיבלו שוחד מאת קרן וקסנר בשווי כמליון שח ללימודים במרכז הטרור בהרווארד.

  26. קרן וקסנר בארץ משנת 1989 אבל עד שלו פגשו את אהוד ברק ב 2004 הם היו כלום ושום דבר.
    אהוד ברק קיבל 2.3 מיליון דולר מענק חתימה לייסם את התוכנית השטנית שהוא הצליח לצערי לעשות.
    לייסם את האידאולוגיה של קרן וקסנר)משפחה יהודית רפורמית מארה"ב-בעלי חברת הביגוד התחתון ויקטוריה סירקס)
    1.להחזיר לערבים גבולות 67.
    2.לתת להם כסף ועבודה רוב המכרזים בארץ קבלנים ערבים מקבלים כולל מכרזים בצה"ל בשנים האחרונות.קופת חולים מאוחדת מתי שישראלי או רוסי עוזה או נעזב מהקופה הם מכניסים רק ערבים.תיבדקו מאוחדת שפרינצק תל אביב.
    3.להכניס את הדת הרפורמית במקום האורתודוקסית.
    אהוד ברק משנת 2006 שאהוד אולמרט סם אותו שר ביטחון במקום פרץ.
    הוא התחיל להכין את צמרת צה"ל העתידית וכן את המוסד והשבכ.
    לגביי מוסדותממשלתיים.
    הוא הכניסבמישרד ראש הממשלה חתיבת הדרכה לימודים של קרן וקסנר למצויינות שהבוגרים שלה ניכנסים רק למוסדות ממשלתיים במרוצת השנים הם שולטים בכסף של כל התקציבים במישרדי הממשלה והם מחליתים מי יקבל את המכרזים.
    מנכל מישרד הבריאות ומנכל משרד החינוך הם קרן וקסנר מוצהרים.

  27. אותה שיטת כיבוש מתבצעת דרך "הכשרת עובדי ציבור" באמצעות קרנות -במטרה לנהל את קרקעות המדינה
    ולגזול את כספי המדינה ולגזול את משאבי הטבע .

    קרנות בעלות תדמית של נדבנים אוהבי ישראל -מנוהלות על ידי
    נציגי פורומים בן לאומיים שמטרתם גזל וכיבוש והכחדת המדינה וביטול חוקיה וערכיה.
    הם המנחים את התוכניות להכשרת עובדי ציבור ומימון עמותות וארגונים שיקדמו את עיניינהם.
    הכיבוש נעשה באמצעות אמנה בנלאומית כאילו סביבתית
    המחליפה את החוק ואת ערכי המדינה.
    היועצת המישפטית לממשלה ומשרדה הם מכשירי הכיבוש הזה , משרתי הפורומים הבן לאומיים משרתי הקרנות.
    כיבוש ישראל מבפנים באמצעות האקדמיה והעמותות והפקידים במשרדי הממשלה והרשויות. כולם הוכשרו על ידי הפורומים הבנלאומיים.
    מושחתי ישראל והעבריינות האלימה חברו אליהם
    הם הנהנים הראשונים. והם הופכים למכחידי ישראל.
    זה גמור. ישראל נכבשה .
    וקיצוניים רדודים מימין- הם בעצמם משרתים את הכיבוש.

  28. צהריים טובים. האם קיימת גירסת אנגלית?
    בוריס ראוכברגר

  29. אני בוגר קרן וקסנר. מצביע ימין כל חיי. מעולם לא נשאלו שאלות פוליטיות במהלך המיון, ולא בוצעה שום שטיפת מוח.
    אם אתם חושבים שאנשים בכירים ברמה של תתי אלופים או סמנכלים של משרדי ממשלה מגיעים כמו ספוג להרווארד, כדי להיות מושפעים באופן רדיקלי מכל מיני קונספירציות, כאילו היו בגן חובה, זה ממש טיעון מוזר.
    בכל מקרה, התפיסה הבטחונית אכן כשלה, אך להאשים את הקרן זה טיפה מוגזם. הנכשל העיקרי, אגב, הוא נתניהו.

    1. אחרי שקראתי את כל הנאמר אולי עדיף שתהיה תוכי אילם

  30. ןןאן וואו זה מפחיד !!! זה מפחיד !!! קרן וקסנר חייבת לעלות על שולחן הניתוחים הציבורי !!! חובה לחשוף בפומבי את תוכנית הלימודים של מפקדי צהל ויתר זרועות הבטחון של ישראל. נחזה כאן נסיון לייצר שתי רשתות של קבוצות אוליגרכיות זהות ומשוכפלות. החשש הראשון במעלה הוא שארצות אוייב וארגוני טרור עתירי ממון שלחו אל הקרן מועמדים לכאורה לשם לימודים אך בפועל יתכן וביצעו ריגול אחרי מפקדי צהל והריגול נעשה בטווח אפס. כך הם יכלו ללמוד מקרוב את דפוסי המחשבה של מפקדי צהל המודיעין המשטרה. אין לי ספק שהם ערכו במקצועיות ובשקידה פרופילים של כל מפקדי צהל וראשי המודיעין שלנו. לא מתקבל על הדעת כלל וכלל שמה שהתרחש ב- 7.10.23 הוא תקלה מבצעית בחסות הפתעה של האוייב העזתי . לא מתקבל על הדעת. לא מתקבל על הדעת שבמסגרת הלימודים כמות שהם נקראים, לא ביצעו תרגילי התכנות אקדמאיים לכאורה לשם ניתוח דרכי החשיבה המניעם והפתרונות. שאלה שחובה לבדוק אותה על ידי דרג מודיעין גבוה בשבכ : האם קרן וקסנר היא חלק מכת הבונים החופשיים ?

  31. האם קרן וקסנר התערבה בבחירות לכנסת ה-25 המכהנת וסייעה בזיוף פתקי ההצבעה ל-3 מפלגות שגרפו את מירב הקולות והן : הליכוד, המחנה הממלכתי, יש עתיד ?

  32. האם עו"ד גלי בהרב מיארה בכפל תפקידיה יועמ"ש לממשלה והתובעת הכללית הראשית של מדינת ישראל היא בוגרת קרן וקסנר ועל כן אישרה את מינוי הרצי הלוי לרמטכל בתקופת ממשלת המעבר. האם לגלי בהרב מיארה זיקה קבוצתית לרשת המנהיגות הבכירה או לרשת העמיתים שקן וקסר יצרה כדי ליצור בישראל שתי קבוצות הומוגניות אוליגרכיות הדואגות זו לזו ומתאמות בין חבריהן עמדות גישות מדיניות פעולות בכל תחומי הממשל המרכזי של מדינת ישראל בעיתות שלום ובעת מלחמה? מה קורה כאן ? מה קורה כאן ? מה קורה כאן ? מדוע תוכניות הלימודים הכוללות לפרטי הפרטים אינן מתפרסמות כאן בינינו חרף העובדה שאנו ממנים את הקצינים המקבלים מהקופה הציבורית משכורת מלאה בתקופת השתלמותם בהרווארד בחסות קרן וקסנר?