הגיע הזמן לדבר על אחריות השמאל לאנטישמיות בחו"ל

בפרק חדש של 'אידיוטים שימושיים' עקיבא ביגמן בוחן את האנטישמיות משמאל שהתפרצה בקמפוסים מפרוץ המלחמה

ביגמן. צילום מסך

בשמאל כמו בשמאל לא מקדישים דקה אחת לחשבון נפש וביקורת עצמית. תחשבו רגע. מאיפה מקבלים בחו"ל מידע על הנעשה בישראל? מאיפה אתם לצורך העניין מקבלים מידע על הנעשה במדינה אחרת – נניח צרפת, למשל. אם אתם אינטלקטואלים אתם תחפשו ספרים באנגלית על ההיסטוריה, הפוליטיקה והחברה שלה; אם אתם אנשי תרבות תלכו להאזין למוזיקה, לקרוא רומנים ולצפות בסרטים, ואם אתם חובבי אקטואליה תעיינו בעיתונים שלה – בעיקר כאלו המופצים באנגלית.

קחו את כל הקורפוס הזה, שמופנה על ידי חברה מסוימת כלפי חוץ, ותחשבו מה יש לישראל להציע. האקדמיה שלנו מוצפת בגל פרוגרסיבי פוסט ציוני ואנטי ציוני עוד מאז שנות ה-90; הקולנוע שלנו הפך לחלוטין לזרוע תעמולה פלסטינית; והעיתונות האנגלית שלנו, בעיקר עיתון הארץ, על זה כבר אין מה להגיד. עיתונות ישראלית זה לא.

כל המכלול הזה, שחלקו הגדול גם נעשה מכספי משלם המיסים הישראלי, אחראי על עיצוב התודעה העולמית ביחס לישראל. זו התשתית שעליה מתלבשת שנאת ישראל והאנטישמיות הקלאסית והאסלאמיסטית במערב.

שימו את עצמכם בנעליים של סטודנט צעיר באחת מהאוניברסיטאות האמריקניות. אדם ללא ידע או רקע קודם. לא יהודי, לא אוונגליסטי, בשביל להקל על הסימולציה – הוא ממוצא אסייתי בכלל. והוא מתעניין קצת בישראל. לוקח קורס על המזרח התיכון, מוציא ספרים מהספרייה. במה אתם חושבים שהוא ייתקל?

עשיתי בשבילכם סקירה קצרה. בואו איתי למסע בנעליו של הסטודנט שלנו, כשנראה מה הוא ילמד על ישראל מצריכה מושכלת של הספרות, התרבות והעיתונות שהיא מוציאה לעולם, לא נתפלא שהוא מצטרף להפגנות של תומכי חמאס בקמפוס.

 

את הפרק המלא ניתן למצוא בערוץ היוטיוב של 'אידיוטים שימושיים', בספוטיפיי ובאפל פודקאסט.

הפרק הזה לא היה מתקיים ללא התמיכה הנדיבה של מנויי הערוץ, הצטרפו עוד היום וקבלו גישה לתכני פרימיום מיוחדים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

19 תגובות למאמר

  1. השמאל הישראלי מפיץ את הרעל בעולם כולו וגורם לעליה באנטישמיות הציבור מסתבר לא שם לב לזה בבחירות הבאות יש להעלים את מפלגות השמאל ושותפיו מהגעה לכנסת

  2. אין יותר בזוי ואומלל גולן ושכמותו גם עופר כסיף וחבר מרעיו שגורמים נזקים עצומים למדינה עוכרי ישראל.
    מלבים את שנאת הגויים כנגד מדינת ישראל אין נאמנות אין זכויות את עופר כסיף צריך לשלול את אזרחותו הישראלית ולזרוק אותו לעזה את גולן צריך לשלול את הפנסיה הצבאית ולשלול את דרגות הקצונה שלו

  3. עצוב. יהודים מנוכרים. העיוורון שלהם מאיר אנטישמיות בעולם.

  4. הגיע הזמן לעשות דין וחשבון עם השמלאנים הבוגדים בעם ובמדינה שלנו.אין לתת להם לנהל לנו את מערכת הביטחון הכלכלה ולא את בתי המישפט ולא את התיקשורת.הם הורסים בכוונה זדונית את כוחה של. דינתנו והם הורסים את ביטחון חוסן עמנו.והם נעשים מאוד מטרידים בעייני הציבור כולו.ויש מה לחשוש מהם.והם מאוד הרסניים למדינתנו.

  5. הבעיה לא במה שהימין עושה רק באיך שהשמול מיחצן את זה. באמת!?

    1. מי אשם, זה שלכלך בגדים במהלך שיפוצים או זה שהוציא את הכביסה המלוכלכת החוצה?

  6. שנים רבות שאנו מכירים את התופעה האיומה הזו ולמרות הכעס הנורא על תהליך הפרוגרס המשתלט עלינו ידינו כבולו ופינו נאלם. אנו זקוקים לבעלי לשון חדה לאנשים כמוך שיוציאו את התסכול שלנו החוצה בתוך ומיחוץ לגבולות המדינה יישר כח.

  7. מסתבר שלימין
    אין פרסומים.
    אין סרטים.
    אין אנשי אקדמיה שמפרסמים.
    האמת…..
    זה תמיד היה ככה

  8. עופר כסיף – אינו שמאל. עופר כסיף אידיוט בוגד וצריך להיות מגורש לעזה.
    אני שמאל: אני חושבת שצריך לשחרר את כל החטופים, בכל מחיר שהם ינקבו. להפר את ההסכם – ולשרוף את עזה על יושביה. לקחת פצצות לרוחב מתחת לאדמה ולא לעומק. למחוק אותה ואת הערים הפלסטיניות.

    אני שמאל – כי אני בעד שהממשלה הזו תעוף, אני בעד זכויות לאזרחים, אני נגד חלוקת התקציבים הגסה שנעשתה וגניבת הציבור החילוני, אני נגד בטלנות וקצבאות אברכים, אני בעד תחבורה ציבורית בשבת. אני בעד שתוכלו להתפלל במרחב הציבורי. אני נגד הדרת נשים.

    האם באמת זה השמן לשיסוי בשמאל שחושב כמוני? במה אתה יותר טוב – שמגיע לך תקציבים יותר גבוהים? במה? לא מי שכתב – אבל חרדים שיושבים וכאילו לומדים תורה – למה הם לא מתגייסים, למה הם לא עובדים אלא חיים על חשבוני? מדוע? נסעתי וראיתי בצומת שני חרדים בני 22 שמבקשים תרומות לחתן. צאו לעבוד – תתגייסו, תפסיקו לשנורר מאיתנו. בשביל זה מותר ביטול תורה, אבל לעזור בהגנה על הארץ- לא. איך ייתכן איך?

  9. נראה שלא תהיה ברירה אלא להתחיל לפעול באותם כלים מלוכלכים שלהם. למשל, להסביר לאירופאים שהממשלות שלהם מזרימות כספים לבעלי דעות בולשביקיות (שזה לא כזה שקר…) וכך אולי להפעיל לחץ נגד ממשלות אירופאיות להפסיק עם הקרנות שלהן. גם להסביר לעולם, למשל, (שזה גם נכון מאד) שלא כל היהודים היו שותפים למעשי הבולשביקים אלא רק אותם שמאלנים דאז – אלו שרוב העולם תומך בהם היום. על ידי כך נציל לטובת ישראל והיהודים איזה 5-10% "קולות צפים" בדעת הקהל העולמית שיתחילו להיות לטובתנו ויפסיקו להיות אנטישמיים. בתוך כך, השמאלנים יתחילו להסתכסך עם הקהיליה הבינלאומית ויפסיקו להרים כאן ראש. אין דרך אחרת.

  10. היש בעמים אשר מבניו הגיעו לידי סילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל יסוריו הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אויב־עמם, כל שוד וכל רצח וכל אונס ממלא את לבם רגש הערצה והתמכרות?
    1936
    ברל כצנלסון

  11. כשהייתי מנוייה על אייקס (אתר הקלטת ספרים ), הייתי נדהמת ממסות השמאלנים שהוקלטו , מאות שעות של עמוס עוז ,יום קניוק , וכל שעמום של ירון לונדון שמחזק את התיזה שלא לנו ישראל !! הכול תורגם והוקלט גם באנגלית . פניתי לאחראים באייקס ,ואמרתי שעדיף שישקיעו בהקלטה של ספרים של פתגמים ונתתי שמות של כמה , והם טענו שאלו לא עוכרי ישראל ולא הקליטו את ספרי הפתגמים שהעליתי .. וכיום אייקסט נמכרה בכמה מיליונים לסטוריטל , ( אתר בין לאומי ) וכל החנטריש האנטישמי מופץ בכל השפות ..

  12. כל כך נכון קולע ועצוב…….
    הרי אף אחד בעולם לא חושב ואו אומר….
    אלה שמאל…..אלא אפילו הם מודים!!!
    בפשעים בהרג ברצח עם…..
    פשוט טראגי

  13. בואו נחשוב מהיכן המידע על מה שקורה בשטחי יהודה ושומרון. אולי קודם כל ממה שמפרסמים הפלסטינים? ואחר כך מדוברי הימין והתוכניות שלהם לגבי עתיד השטחים והאוכלוסייה הערבית שגרה בהם?

  14. על פי הכתבה נראה לי כי הכותב תמים או נאיבי. ממתי עובר הציבור הרחב, זה שאינו חוקר מצב או התרחשות ומנתח את ה"עובדות" ו"עובדות" הנגד וחוקר ומפתח עמדה או התיחסות שקולה וענינית.
    מסקנות וגיבוש דעה נעשית ברוב המקרים על סמך תובנה מוקדמת הנסמכת על דעות קדומות, על ידע שנרכש ממקורות שונים, לאו דווקא מדעיים ומאישיות הכותב.