צמצום התלות הוא צו השעה

ההחלטה של ביידן לא להטיל וטו במועצת הביטחון מעלה את השאלה מה יהיה הצעד האנטי ישראלי הבא

הנשיא ביידן בפגישתו עם נתניהו באוקטובר. צילום: הבית הלבן

ימים ספורים לאחר פרוץ מלחמת ״חרבות ברזל״ הגיע לכאן נשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן. אין כמעט ישראלי שלא התרגש מהמחווה המהיר שכלל גם לוחמים אמריקאים ונושאות מטוסים. גם אלה שביקרו את ביידן עד אז הזילו דמעה כאשר הזהיר את אויבינו באומרו “Don’t”. הרגשנו מחובקים ואהובים, ידענו שתהיה לנו אספקת תחמושת סדירה ושיהיה מי שיטפל בחיזבאללה בעוד אנחנו נלחמים בדרום.

בימים הראשונה של המלחמה זכינו ללגיטימציה בינלאומית כאשר היה ברור לכל שאנחנו פועלים למוטט את שלטון חמאס ולהשיב את החטופים. אף אחד לא דרש מאיתנו להאט, להבטיח סיוע הומניטרי, סרט הזוועות מטבח שמחת תורה השתיק מיד את כל מי שהעלה על דעתו לומר דבר ביקורת כלשהו. לא דיברו איתנו על ״היום שאחרי״, לא על רשות פלסטינית ולא על כזו מחודשת.

היה ברור שאנו נלחמים מלחמה צודקת מאין כמותה, כזו שלא נשאלות בה בכלל שאלות, כשם שאף אחד לא שאל את ארצות הברית דבר כשיצאה ללכוד את ראשו של אוסמה בן לאדן, במסע שנמשך זמן רב מאוד וכלל אלפי הרוגים בתוכם חפים מפשע (״בלתי מעורבים״) רבים.

אבל אז החלו החריקות.

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן הגיע לביקורים תכופים בישראל אך דרש ואף הורשה בחלק מהמקרים להשתתף בדיוני הקבינט הבטחוני. צעד חסר תקדים שראש הממשלה נתניהו הבין מאוחר מדי כי היה שגוי. בלינקן נפגש גם עם אבו מאזן ומתוך הפגישות ניתן היה להסיק כי הוא מוטרד הרבה יותר משלומם של העזתים ומסוגיית ״מי ישלוט בעזה ביום שאחרי״ יותר מאשר משלומם של החטופים וממטרות המלחמה של ישראל.

במקביל לתדהמתו של הנשיא ביידן ממספר ההרוגים העזתים, הצהיר בלינקן כי הוא יזכור את ילדי עזה (לא אפגניסטאן או עיראק או וייטנאם או גרמניה) והאשים את ישראל בביצוע מעשים שהגדיר כדה-הומניזציה.

ערעור היחסים המסתמן בין ישראל לבין ארצות הברית הביא את השר בני גנץ להחליט כי הוא טס לארצות הברית על דעת עצמו, בין ההישגים שקצר היו הצהרותיה של סגנית הנשיא קמלה האריס כי יש לחתור להפסקת אש מיידית ולדאוג בעיקר לסיוע הומניטרי לעזתים שאגב אינם סובלים מחרפת רעב כמו שרבים מנסים לצייר.

האם יש מישהו שהעז להעלות על דעתו לדרוש בזמנו מארצות הברית לוותר על לכידתו של בן לאדן כשם שדורשים מישראל למעשה לוותר על חיסולו של יחיא סינוואר?

צריך לומר שהבנתה של ארצות הברית באשר לעולם הערבי בכלל ולמזרח התיכון בפרט לוקה בחסר אם קיימת בכלל. המקרה האבסורדי בו הסיוע ההומניטרי שהצניחה מעל עזה הביא להרג של עזתים יכול להעיד גם אם באופן מגוחך על בקיאותה בהתנהלות הנדרשת. די להביט ב״הצלחותיה״ בעיראק ובהתמודדות הכושלת עם האביב הערבי כדי להסיק כי ארצות הברית של אמריקה אינה יודעת כמעט דבר על התמודדות עם המזרח התיכון, ואף על פי כן היא מסבירה לישראל מה עליה לעשות.

הולכת ומתחוורת העובדה שהבחירות לנשיאות שיתקיימו בנובמבר בארצות הברית מתעלות מעל כל אינטרס אחר של הנשיא ביידן. ככל שנמשכת הלחימה עולה החשש כי אותו ״Don’t” כוון דווקא כלפי ישראל או לפחות לא רק כלפי אויבותיה. הדרישה להקים נמל בעזה שהגיעה מכיוון ממשל ביידן מעלה את החשד הסביר שהקמת הנמל נועדה להיות הנחת אבן יסוד להקמת מדינה פלסטינית לאחר המלחמה, צעד שישראל אינה יכולה להסכים לו משום שלתפישתה הרשות אינה שונה מזו של חמאס, שכן היא לא גינתה את הטבח, ומשלמת את משכורותיהם של מחבלים כולל מחבלי חמאס ומחנכת את ילדיה למאבק נגד ישראל. החזון האמריקאי על פיו רצועת עזה תהיה בשליטת רשות פלסטינית "מחודשת" ביום שאחרי המלחמה יבטיח כמעט בוודאות טבח נוסף בשנים שאחרי.

אחרי פעולות מוצלחות למדי בלחימה של צה״ל בצפון רצועת עזה ובמרכזה ניצבת סוגיית הפעולה ברפיח ובכללה פעולה בציר פילדלפי. אין שום אפשרות להכניע את חמאס ולהשיב את החטופים מבלי לפעול ברפיח, מבלי לחסל את כל המערך התת קרקעי שנמצא תחת ציר פילדלפי ומשמש להעברת נשק בלתי פוסקת ממצרים.

מצרים שסגנית הנשיא האריס החמיצה כנראה במפות כאשר הודיעה שלעזתים ״אין לאן ללכת״. האריס הזהירה שלפעולה ברפיח תהיינה השלכות אך לא היטיבה להבין כי למניעת פעולה ברפיח תהיינה השלכות קשות הרבה יותר.

שני נושאים עולים בכל פעם כאשר ישראלים משתעשעים ברעיון של צמצום התלות בארצות הברית: אספקת תחמושת וזכות הוטו במועצת הביטחון של האו״ם. קשה להמעיט בחשיבותה של אספקת התחמושת שמעניקה ארצות הברית לישראל אך יש לומר כי הפגזים והפצצות אינם ניתנים במתנה. ישנו מין הסדר כלכלי שניתן לדמות לנתינת קופונים בהם ישראל עושה שימוש כדי לרכוש תחמושת מארצות הברית. קשה גם להפריז בחשיבותה של הידידות האמיצה שנרקמה עם השנים בין ארצות הברית לבין ישראל שהביאה את הראשונה לעמוד לא פעם לצד ישראל נגד החברות האחרות במועצת הביטחון של האו״ם ולהשתמש בזכות הוטו שלה.

והנה מועצת הביטחון הצביעה בעד הפסקת אש מיידית בלחימה בעזה ולא עיגנה בה את החזרת החטופים. ״ידידתה הטובה ביותר של ישראל״ יכולה הייתה כמתבקש להטיל וטו אך נמנעה. זהו צעד דרמטי אשר מהווה שבר עמוק ביחסי ישראל – ארצות הברית, כזה שהביא את ראש הממשלה נתניהו לבטל את נסיעתה המתוכננת של משלחת ישראלית לידידתה. נתניהו שניצב בעקשנות מול הנשיא אובמה במשך שמונה שנים, ניצב עתה כשם שאף ראש ממשלה ישראלי לא ניצב בעבר מול ממשל אמריקני, שייתכן שהוא עוין יותר מאשר זה של אובמה.

ממשל ביידן מצהיר בקול על כוונותיו מול העולם כולו ומתוך כך ההתמודדות מולו קשה אף יותר. צריך לזכור כי הנשיא ביידן מעביר סכומי כסף עצומים לאיראן שממשיכה במרוץ הגרעין שלה ועתה למעשה, באי הטלת הוטו, אין אלא לומר כי ממשל ביידן תומך בארגון טרור רצחני שביצע שואה שניה בעם היהודי. חמאס מצדו בירך על הצעד החמור בו נקטה ארצות הברית, ברכה שהיא אינה פחות מחרפה לדמוקרטים שאינם מבינים כי היא מעידה על כך שהם אינם ניצבים בצד הנכון של ההיסטוריה. אפילו על פגיעה בחיילים אמריקנים מאז פרוץ המלחמה הם מסרבים להגיב, העיקר להיבחר.

מדינת ישראל ניצבת כרגע כמעט לבדה אל מול אויב רצחני מדרום בעזה, אויב רצחני מצפון בלבנון ואויב רצחני לא פחות ביהודה ושומרון. הפעולה ברפיח אינה יכולה להפוך לשאלה אלא חייבת להתקיים במלוא העוצמה גם חרף התנגדותה של ארצות הברית. לכן הצעד הדחוף ביותר שמתבקש אפילו בתוך המלחמה הקשה הוא הקמת קווי יצור של תחמושת בישראל כדי לצמצם כמה שיותר את התלות שלה בארצות הברית.

בהתאם לכך, הדשדוש שבו מציעים חלק מהאסטרטגים הישראליים לנקוט עד אשר תתקיימנה הבחירות בארצות הברית מתוך תקווה כי דונלד טראמפ ישוב אל הבית הלבן הוא אינו אחראי. יש זמן רב מדי עד נובמבר ואין שום ערובה שיעלה ממשל רפובליקני.

שר הבטחון יואב גלנט שנמצא כעת בביקור בארצות הברית אליו יצא טרם ההצבעה במועצת הבטחון צריך להבהיר באוזניהם של האמריקאים כי מדינת ישראל תפעל בנחישות הנדרשת בכל אזור כדי להבטיח את בטחונה וכדי להשיב את חטופיה. קראנו אך לפני מספר ימים במגילת אסתר: ״ומרדכי לא יכרע ולא ישתחווה״.

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

24 תגובות למאמר

  1. מי שהתרגש מהdon’t האמריקאי ומשאר המחוות החיצוניות לא מבין איך ההצגה השמאלנית עובדת. צר לי על ידידי התמימים מימין ומשמאל שכבר בתחילת המלחמה ניסיתי בעדינות להסביר להם שאין לממשל ביידן שום כוונה לתת לישראל לנצח.

  2. לא איראן היא אויבת מספר אחת של ישראל אלא ארה"ב תחת הדמוקרטים.
    היסטורית," הדמוקרטים" רוצים את ישראל קטנה וכנועה ובוודאי שלא עצמאית.
    ארה"ב מפחדת מישראל עצמאית מידי שכן היא תעלה עליה בעוצמותיה עם הזמן בעיקרנבשל איכות האנשים בה.
    אין ספק שעל ישראל לדאוג לייצור כל נשק אפשרי בעצמה… או כל רכיב שיש בכלי הנשק שהיא מחזיקה.

    על ישראל להדגיש שללא נשק מדויק היא תפגיז בנשק שאינו כזה ומספר הנפעים יעלה פי כמה…זה יצור דילמה ענקית לגויים שמוכרים לנו נשק…. מעניין מה יחליטו.

    במלחמה רב חזיתית שמטרתה השמדת ישראל ופגיעה מירבית בה יש לנפעיל נשק מתקדם ובוודאי שלא נקודתית. עם ישראל יתקשה לעמוד בנזקים חומריים של עשרות מליארדי דולרים וחמור מכך, נפגעים + נרצחים רבים מאוד ומורל לאומי בריצפה.

    חובה על המדינה להפעיל את הנשקים המתאימים המסוגלים לנצח את המלחמה מהר מאוד גם במחיר חרם עולמי (שלא יחזיק מעמד לנצח)…נחיה בצניעות לזמן מה אך המדינה תחשאר לנצח שלנו.

    1. בדיוק. הנה דווקא בזמן מלחמה קריטית עבורנו, ארה"ב הידידה הגדולה תוקעת לנו סכין בגב.
      למעט מטוסים שגם אותם אנחנו יכולים לייצר ולמכור לכל העולם אנחנו גם ככה מייצרים הכול.
      טנקים – יש, מרכבה
      תותחים – יש, סולתם
      פגזים – יש, סולתם
      פצצות – יש תע"א
      נק"ל וכו – יש בשפע
      אלקטרוניקה, ראדרים – יש גם
      כטב"במים – יש
      טילים – יש
      הגנ"א – יש
      פצצות חודרות בונקרים – נעשה
      האוקראינים מצליחים להתמודד עם צבא הרבה יותר חזק בפחות אמצעים מאיתנו.
      ולנו יש את המוח היהודי. היינו במצבים הרבה יתר קשים.
      ועכשו המלחמה הזאת היא קריאת השכמה שאסור להיות תלויים באף גוי לביטחוננו. היו לנו 2000 שנה ללמוד את זה, ועכשו קיבלנו כאפה נוספת לתזכורת.

      סך הכול עם כל העצב על המלחמה הזאת. היא כן מהווה זריקת מרץ למערכת החיסונית המתרופפת שלנו. היהודים ישרדו רק על חרבם, גם אם הם צריכים לייצר את החרב והנדן בעצמם!

    2. >ארה"ב מפחדת מישראל עצמאית מידי שכן היא תעלה עליה בעוצמותיה עם הזמן בעיקרנבשל איכות האנשים בה.

      ללא ספק. מתים מפחד מביבי, סמוטריץ', וה"איכות" של האברכים.

    3. ל-צצ, מאיפה משיגים את כל חומרי הגלם למוצרים שתיארת?
      מנין המנועים לטנקים, הרכבים שנוסעים את התותחים הכבדים? חלקי החילוף? רכיבים אלקטרוניים רגישים? מנועים לטילים וכו כו?

  3. למה לא עיגנו? כתוב בהחלטה שצריך לשחרר את כל החטופים.
    מגנץ ומגלנט אין מה לצפות: הם בובות נסחטות של השמאל, והדברים ידועים וברורים כשמש.

    1. לא מדויק.
      הם אמנם קוראים לשחרור את כל החטופים
      אבל *לא מתנים* את הפסקת האש בשחרור כזה

      (על הצעה כזו של ארה״ב הוטל וטו רוסי וסיני)

  4. לכ-250,000 ישראלים יש גם אזרחות אמריקאית. אם כולם יתארגנו להצביע בעיקר לטראמפ, זה יאזן במהירות את הדחף של ביידן לפייס את הבוחרים המוסלמים בארה"ב. אבל בניגוד לאימפריה האמריקנית שמתערבת בגלוי בבחירות בישראל, ההצעה לעיל לא צריכה היות קשורה אפילו מרחוק לממשלת ישראל.

    1. התכוונת: 250,000 יהודים ישראלים ועוד הרבה יותר יהודים תושבי ארה״ב.

  5. אני מאשים את בג"צ ואת שופטי העליון בכל הכאוס היום במדינת ישראל, בהשחתת מוסדות השלטון, ביצירת מפלצת רקובה הפרקליטות בנפוטיזם ,בגזענות , בהפליה, בטיוח פרשת רשות המיסים ופרשת רות דוד, פרקליטת מחוז ת"א בזמן רצח רבין. בבג"צ אוהבים לראות את ישראל כנועה על הברכיים. אהרון ברק: התפאר שבפסיקותיו הוא לא נותן לצה"ל לנצח. הסתערות היועמ"שית יחד עם הבג"ץ על ממשלת ישראל שהוגדרה על ידם כבלתי חוקית, בכדי לשתק את פעילותה, ליצור מצב שבו עלול להיווצר משבר חוקתי, להבאיש את ריחה בעיני הציבור, ולהצדיק את החלטת ראשי כוחות הביטחון להישמע ליועמ"שית ולנשיאת העליון ולא לדרג הממונה, במידה וייווצר משבר חוקתי. הסתערות זו כללה פיטורים תקדימיים של ממלא מקום ראש הממשלה אריה דרעי, ביטול תקדימי וחסר סמכות של חוקי יסוד תוך הפיכה ללא סמכות של מגילת העצמאות למעין חוקה שבדרך, ותוך השארה על כנו של איום הדחת ראש הממשלה על ידי הבג"ץ מסיבות משפטיות שיראו להם, ביטול גורף של החלטות מרכזיות ומינויים של בעלי תפקידים בכירים על ידי שרי ממשלת ישראל. התוצאה הייתה ערעור יציבות הקואליציה, שיתוק פעולות החקיקה ומהלכים ממשלתיים מרכזיים, מתן לגיטימציה חסרת תקדים ותדלוק המחאה וההמרדה של מפגיני קפלן ושל החונטה הצבאית-ביטחונית השלטת.

    1. וְעוֹד רָאִיתִי תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ מְקוֹם הַמִּשְׁפָּט שָׁמָּה הָרֶשַׁע וּמְקוֹם הַצֶּדֶק שָׁמָּה הָרָשַׁע. קהלת ג' ט"ז

  6. רק לצורך הבנה לגבי אלה שמתלוננים על זה שישראל צריכה 'עצמאות' בענייני יצור החימושים אצלנו – גם אם ישראל תייצר לעצמה את כל הטילים והפצצות שהיא צריכה, עדיין נהיה תלויים בארה"ב לגבי חיל-האוויר וחלקי החילוף למטוסים.
    אז, גם אם אנחנו יוצאים מהבעיה של אמברגו על חימושים – לא פתרנו את בעיית האמברגו על תפעול המטוסים…ולא פתרנו את התלות שלנו בארה"ב.

    1. מציאותי זה לא נכון ,ב67 ישראל הייתה תחת אמברגו נשק של ארה"ב במשך חודשיים שכן ניסו לכפות עלינו לא לצאת למלחמת 6 הימים רק בזמנו הבנו מיד את מה שלא מבינים עד עכשיו ,מלחמות ישראל הם תמיד על קיום כשאתה חי את זה אז גם ארה"ב לא מעניינת לך את הישבן אתה פשוט עושה את מה שאתה חייב לעשות ומהר.

    2. לא הבנתי למה אתה מניח שהתעשייה האווירית לא יכולה לפתח מפעלים לייצור מטוסים וחלקי חילוף בעצמה.
      אם אנחנו יכולים לייצר טילים, טנקים ולווינים, זה גם בהישג יד.

  7. השאלה החשובה והמטרידה יותר ויותר: האם ארה"ב מועילה או מזיקה למדינת ישראל? הגיב:

    השאלה החשובה והמטרידה יותר ויותר: האם ארה"ב מועילה או מזיקה למדינת ישראל?

    העובדה שהמצב שהתקבע בשנים האחרונות בו ארה"ב מתעלמת כליל מהיותה של ישראל מדינה דמוקרטית, ודורשת ממנה להישמע לפקודות אמריקניות בצורה הולכת וגוברת מדאיגה ביותר.

    דרישה אמריקנית זו מבטלת בעצם את הדמוקרטיה הישראלית, על פיה אמור העם היהודי בציון להחליט על גורלו, ולא מימשל כזה או אחר בארה"ב.

    אמנם יש לציין שארה"ב תומכת במדינת ישראל כלכלית, ומעניקה לה כל שנה מספר מיליארדי דולרים, אך ישראל אינה יחידה שזוכה לתמיכה כזו. מצרים מקבלת כסף אמריקני, וכך גם ירדן, ואיש לא שמע על הנחתת הוראות אמריקנית בסגנון שמתקיים מול ישראל.

    ומדוע אנחנו זקוקים לנדבה הזאת בכלל?

    הרי ידוע שבעל המאה הוא בעל הדעה. למה לנו להציב את עצמנו בעמדת מקבלי נדבות ותרומות מהדוד סם המרושש, כאשר מצבנו הכלכלי הנוכחי טוב משל ארה"ב?

    בזמן האחרון התפתח מצב שישראל מקבלת תכתיבים גסים ופומביים, ובכל זאת ממשיכים מנהיגיה של ישראל להעמיד פנים כאילו קיום של מצב כזה הוא תקין ונורמטיבי בין מדינות דמוקרטיות.

    יש צורך להבין האם מצב זה נוצר בעקבות התרפסות ופחדנות יהודית של נבחרי ישראל, או שמא זו גזירת גורל שאינה ניתנת לשינוי.

    ואם זו אכן גזירת גורל, מדוע ממשיכים להעמיד פנים שישראל היא דמוקרטיה עצמאית ולא גרורה ספחתית?

    האם הגודל של ארה"ב מקנה לה מבחינה מוסרית זכות להתייחס לישראל בביטול כאל וואסל חסר חשיבות?

    אם כך היכן הדמוקרטיות הנאורה עליה מדברים מנהיגי ארה"ב השכם והערב בעודם מטיפים למנהיגים דיקטטוריים בעולם ללכת בעקבותיהם ולהפוך למדינות חופשיות ודמוקרטיות?

    ההתנהלות האמריקנית מתמיהה ואינה עיקבית ואחידה מול מדינות העולם השונות.

    כנ"ל ניתן לומר על ההתנהלות הישראלית מול ההשפלה האמריקנית.

    היא מתמיהה ומעוררת אי שקט רב.

    אם כך, האם ארה"ב בעצם מועילה או מזיקה לישראל?

  8. יורם אטינגר – מומחה ליחסי ישראל ארה"ב – הראיון המלא

    5 דקות ראשונות

    ראיון עם יורם אטינגר, מומחה ליחסי ישראל ארה"ב שמזכיר לנו שאין
    שום ערך להבטחות של נשיא אמריקני מאחר וכל הבטחה תלויה בכך
    שתתאים לאינטרסים האמריקנים, לא רק ברגע ההבטחה, כי אם גם ברגע
    הפרעון.

    הרבה דוגמאות להפרת הבטחות אמריקניות, היו צריכות ללמד את ראש
    הממשלה שהבטחות של נשיא אמריקני – אינן שוות דבר.

    16.mp3

  9. ב-1973 ארה"ב גם שיקרה לנו שהיא לא רואה מלחמה באופק... הגיב:

    ב-1973 ארה"ב גם שיקרה לנו שהיא לא רואה מלחמה באופק…

    15.מאז פרסום הפרוטוקולים מיום כיפור נופל האסימון שהגורם שפוגע בנו – בצורה עקיפה – הרבה יותר מכל מדינות ערב והפלסטינים ביחד, מאז קום המדינה הוא… האמריקאים עצמם!!!

    16.הפתעה: כל בני האדם מבינים רק כוח. מוסריות היא סימפטום.

    17.מה שכן, במקום מדינה פלסטינית השמאל יקבל טרנספר.

    18.בהזדמנות הראשונה יש לבצע טרנספר לערביי יו"ש וישראל. מאחר והסכסוך הזה לא יסתיים לעולם ,עדיף לשפר עמדות. במקום לנהל את המלחמה בתוככי הבית היא תתנהל בירדן וסיני.

    19.אנו היחידים בעולם שיש להם יכולת גרעינית ומשקשקים מאוסף ברזלים. מישהו חולם לפלוש לאנגליה לרוסיה לצרפת להודו ולצפון קוריאה ?

    רק עלינו מתנפלים כאילו שמשהו מבטיח שלא נשתגע! יש להוריד אחת ולתמיד את החסינות הזו, ולהעלות דרגה את רמת העמימות, מנוסחה שלא נהיה הראשונים להכניס לאזור נשק לא קונבציונאלי, למסרים של דווקא- כפי שאומר השיר- אנו נהיה הראשונים…ואנו נחליט מתי ואיך להשתמש בכל יכולתנו. כל הסיוע הצבאי הופך למיותר אם הפרמטר המכריע הוא משחק הבוטנים והגרעינים.

    20.יצאנו מעזה עם גב אמריקני, תמיכה בינלאומית, וסכין של גולדסטון בגב. המאמר הנ"ל ונסיון של 17 שנים מאז אוסלו מוכיח שאין עם מי לדבר ועל מי לסמוך. כל עוד לא ישכנעו אותנו הפלסטינים שאין כל בעיה לישראלי לנסוע מירושלים לעפולה דרך רמאללה שכם וג'נין ללא חשש, לא יהיה כלום.

    ערפאת אמר שאוסלו הוא הסכם קורייש, כלומר רק שיפור עמדות להמשך המאבק,
    והפלסטינים דבקים בכך כל יום .לחצתם את נתניהו להצהיר על 2 מדינות …
    נראה את אבו מאזן מצהיר על 2 מדינות, פלסטינית ויהודית, כן יהודית ושאין אליה זכות שיבה, נראה את הפלסטינים דוגלים באמת ובתמים בשכנות טובה עם ישראל, ויפו חיפה עכו צפת ואשקלון הן ערים בשטח הריבוני של ישראל, ואין לפלסטינים כל טענה עליהן.לא תהיה הצהרה כזאת לכן אין עם מי לדבר.

    21.יהודה ושומרון הם הם ערש המולדת היהודית, ולא נוותר עליהם לעולם. ישראל היא המדינה היהודית היחידה בעולם, המקום היחיד בו יהודי חופשי לחיות כרצונו, שלא כמו במדינות אחרות. הערבים והמוסלמים מונים כמיליארד ושלוש מאות מיליון, החיים בכ-57 מדינות על פני הגלובוס, לו רצו בשלום אמת, יכולים היו לוותר על כבשת הרש… אך לא זו כוונתם, נותנים להם אצבע והם רוצים לטרוף הכל. ראינו כבר היטב מה קורה כאשר אנחנו נסוגים: לא רק שאנו מקבלים טרור ורצח, אלא שהתיאבון הערבי הולך וגובר ולחוצפתם אין גבול. דורשים שישראל תכיר ב"לא עם", אך הערבים אינם מוכנים להכיר בעם הנצח.

  10. באופן אירוני, יתכן שביידן הגיש לנו על מגש של כסף את ההזדמנות להוכיח שזכות הוטו של ארה״ב אינה חיונית להישרדות ישראל כמו שחשבנו.

  11. כצעד ראשון על ראש הממשלה להורות לשר דרמר להכין תוכנית לפירוק המשרד המיותר שלו(המשרד לעניינים אסטרטגים) ובנייתו מחדש כמשרד החימוש(הוא ורבים מאנשי המשרד הם אנשים המנוסים בתחום החוץ והבטחון).
    המשרד הזה צריך לכלול אגף לתמיכה התעשייה הצבאית המקומית, אגף רכש שיבדוק חלופות לארה״ב וישבור את המונופול שלה על אספקת נשק לישראל ומחלקה להשמשת שלל מלחמה.

  12. When she said consequences she was threatening Israel with them. You didn't understand. I live in the us

  13. פעם אחת עם אובמה, הנשיא הכי הרסני למזרח התיכון ולמעמדה של ארה"ב, היה מילא.

    אחרי פעם שניה צריך הערכות שונה.

    אמריקה נגועה בפרוגרסיביות שמסיטה אותה מערכים בסיסיים של אנושיות (מי היה מאמין שאפילו בשמץ הם יתמכו בטרוריסטים רוצחים ואנסים מול מלחמה שלנו נגדם, עם כל הקושי מול תקשורת שהיא סוכנת רשע למעשה).

    היא גם נוטשת את ידידותיה (לא רק אנחנו) – וזו מסקנה אסטרטגית חשובה. זה לא שהציר שאליו אנחנו שייכים איננו כזה יותר, אלא שמערך האינטרסים והאופציות שלנו צריך להתעדכן.

    1. נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש: העולם רוצה שישראל תנהל משא ומתן עם חמאס, אסור לישראל לנהל משא ומתן עם רוצחים. יש רק צד אחד אשם וזה לא ישראל