כשמחאה יותר חשובה ממלחמה

נדב ארגמן חשף שוב את הכשל הדמוקרטי הנטוע בקרב הלשעברים שלנו

ארגמן בראיון ל'עובדה'. צילום מסך

עוד שבוע חלף, עוד בכיר בדימוס "שבר שתיקה". הפעם הגיע שוב תורו של ראש השב"כ לשעבר נדב ארגמן במה שהובטח להיות "ראיון בלעדי ומטלטל" בתוכנית 'עובדה' (כלומר, בלעדי מאז הפעם הקודמת בה התראיין באותה תוכנית ממש לפני כשנה ומאז לא להפסיק ללהג מול כל מיקרופון מזדמן), אך כרגיל הותיר את הצופים מטולטלים בעיקר מן העובדה שאדם כזה עמד בראש מערכת חיונית לביטחון ישראל.

משתמשים זריזים ברשת כבר הספיקו להפריך את מרבית הטענות אותן השמיע ארגמן, למשל על כך שהוא והארגון בראשו עמד סברו כל העת כי חמאס אינו מורתע, החזרה המוזרה על הקונספציה לפיה יש להעניק לרש"פ את השלטון בעזה ביום שאחרי, או המבט הנבוך הצדה כאשר מומחה המודיעין ניסה להסביר כי אינו יודע מה הוביל לכשל המודיעיני הנורא של ה-7.10. גם הסיסמאות הפוליטיות הצפויות סיפקו כמה כותרות צפויות ולא מעבר לכך, ונבואות הזעם המעושות על המשך המלחמה כמעט ולא שוות תגובה.

מעבר לשלל הקלישאות, ההטעיות וההתחמקויות מפי אחד השותפים הבכירים למחדל ואחד מבכירי מעודדי הסרבנות, דיין בכל זאת הצליחה להוציא משותפה לשיחה אמירה מעניינת כאשר חשפה שוב את הכשל הדמוקרטי החמור הנטוע בקרב הלשעברים שלנו.

לאחר שארגמן הצהיר כי "מה שיפיל את הממשלה הזו זה העם", דיין הבינה מיד כי במיטב מסורת השמאל המקומית הוא ודאי לא מתכוון לדרך המקובלת להחלפת ממשלות דרך בחירות, וחידדה – "אתה אומר שהמחאה כרגע חשובה מאחדות". ארגמן השיב מיד – "בוודאי".

וגם לנו ברור שכאשר ארגמן אומר "העם" הוא מתכוון למשהו אחר לגמרי. הרי העם יצא לבחירות ובחר ממשלה. אלא שהממשלה הנבחרת פשוט פחות מוצאת חן בעיני ארגמן ושות', חלקם בשל טינות פרסונליות ידועות. לכן כל אמצעי כשר להפלת הממשלה הנבחרת, גם המשך "מחאה" חסרת אחריות ומפלגת בזמן חירום. באותה נשימה אגב ארגמן לא מתבייש לתקוף ולהאשים אחרים בפילוג.

כל זה התרחש בשבוע בו נחשפו עוד כמה פנים מכוערות בקרב "המחאה". אחד מראשי הפגנות השמאל, רוי גורדון, נעצר (ושוחרר במהירות למעצר בית) בחשד להשלכת לפידים לעבר פרשי משטרה בהפגנה פרועה סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים. בהארכת מעצרו אמר השופט כי "סיכון חיי אדם ובעלי חיים אין בהם דמוקרטיה ועלולים להביא לאנרכיה". בתחקיר שפורסם בחדשות 12 נחשף כי בכיר "מחאה" אחר, משה רדמן, העביר לכאורה לחברה בבעלותו כספים שנאספו כתרומות למפגינה שנפצעה.

במסגרת מסע הפילוג הבלתי-נלאה הזה, גם סוגיית החטופים שהייתה אמורה להיות עוד קונצנזוס לאומי מאחד הפכה להיות קרדום פוליטי בידי אנשי "מחאה" שהצליחו להפוך אותה לסוגיה מקטבת תוך התעלמות מן ההשלכות כבדות המשקל של המהלך.

המלחמה איחדה את העם ולחרדתו של ארגמן אחדות משמעותה המשך כהונת הממשלה, ואולי חלילה ניצחון במלחמה. הצד השני במשוואה הזו כבר פשוט למדי – פילוג וחתרנות משמעותם סיכוי להפלת הממשלה, משימה שהפכה להיות מהות חייה של קבוצה קטנה אך רעשנית, גם במחיר הפסד במלחמה. אין תוכן, אין רעיונות, בטח שאין ניסיון לדבר או לאחד. רק "המחאה" זה מה שחשוב.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

  1. הארגמן הזה נשמע כמו מחתרת הקטיפה
    הדיפ סטייט הישראלי
    באמת מאד צבוע לשמוע הות לדמוקרטיה ממי שהיה ראש שירותי הביון החשאי – יש לו הרבה ידע והבנה בדמוקרטיה שהרי זה מה שלמדו בתוכניות וקסנר

  2. הבעיה נמצאת במקום אחר
    אנשים נבחרים לתפקיד מסוים וגם נשארים הרבה זמן באותו מקום בגלל שמי שעומד בראש רוצה אותם כי בעצם הם עוזרים לו ומוכנים להמשיך את דרכו ובעצם לא יעמדו בדרכו או יסתרו דעותיו אפילו אם הם חושבים שאינם נכונות. הדבר נכון בכל מקום אם בעבודה או בצבא או באקדמיה או במפלגה או בכל איגוד של בני אנוש. לכן אנשים כמו הבכירים התחילו את דרכם מבלי להוות סכנה לממונים עליהם ולכן התקדמו תוך קבלת המלצות מהממונים. תוך כדי הקידום הנ"ל אותו מקודם יוצר לעצמו קבוצה שאותה הוא מקדם ואינה עומדת בדרכו כי כל מי שהיה חשוד פשוט סיים את תפקידו ולא קודם. אחר כך כשאותם בכירים גמרו את תפקידם ויצאו לפנסיה הם עדיין חלק מאותה קבוצה כי הם חייבים את קידומם ותפקידם לבכירים מעליהם ולכן יעזרו לקדם כל מיני רעיונות אידיוטיים. לכן אל לנו להתפלא בשומעינו כל מיני רעיות אדיוטיים מפי בכירים לשעבר אלא צריך לבדוק לאיזו קבוצה הוא שייך ומה בדיוק אותה קבוצה מנסה לקדם.

    1. אתה מדבר על העקרון הפיטרי אבל כאשר נכנסים לתמונה מינויים פוליטיים של אנשים בינויים ומושחתים זה אותו עיקרון אבל על סטרואידים וכך נופלות אימפריות.

    2. נכון.
      אבל יותר חשוב מלבדוק קליקות זה לדאוג לשבור את מעגל הקסמים של חבר מביא חבר.
      בשביל זה חייבים לוודא שתהיה אפשרות להנחית בכירים מבחוץ.
      במקרה שלנו, מערכת הבטחון מקדמת אנשים על פי רצון בכיריה והאיש העומד בראשה-השר-הוא בדרך כלל מישהו שעבר את הקידומים המסננים הנ״ל ולכן שייך לאותה חונטה.
      המסקנה היא שהעם חייב לדרוש שכל שרי הבטחון הבאים וסגניהם לא יהיה אנשים שכיהנו בעברם כקצינים בכירים (או דרגות מקבילות בשב״כ/מוסד). כך נקבל מישהו שיאתגר את המערכת וידאג לקידומים מכיוונים אחרים.

  3. סוגיית החטופים שאכן איחדה את העם בתחילה , הובילה לקיטוב גם בין המשפחות בעיקר בגלל "הנחיית ברק את פורום 555"! מדצמבר 23 ובו קרא להם לשנות תדמית- לפשוט את חולצות האחים לנשק- להעלים את שקמה – "לחבק" את משפחות החטופים "ולגרור אותם למחאה להורדת נתניהו"!! אכן הוא הצליח, המחאה נגד הממשלה מרימה ראש אך ,,,,, לא עוזרת לחטופים! למרות שעד עתה לא הייתה עסקה ממשית על השולחן!!!

    1. המחאה לא רק שלא עוזרת לחטופים אלא אף מזיקה להם ע״י עידוד הצד שכנגד.
      וזה לא למרות שלא היתה עסקה ממשית אלא בגלל המחאה (בין השאר) אין עסקה ממשית.

  4. הגיע הזמן לשאול האם ה״כשלים״ של המערכות (כן ברבים) הם בגלל שלומיאליות והציפייה לצאת לפנסיה דשנה או בגלל מניעים אידיאולוגיים.
    כנראה שבגידה במובן של העברת נ״צדיקים לחיזבאללה או תכניות מבצעיות לחמאס לא קיימת אבל בהחלט ייתכן בגידה רעיונית שמתבטאת ב״שביתה איטלקית״ או חבלה רכה, גרירת רגליים ובחירת חלופות שמחלישות את יכולת ההישרדות של המדינה (למשל, הצרת הוראות פתיחה באש, קיצוץ עצום במספר הטנקים, קיצור השרות וכו).
    אי אפשר לתלות את הכל על טיפשות.

  5. אם איני טועה. יהודי גיטו וורשא גוועו ברעב , הרעב היה נורא. ילדים יהודיים יום יום מתו לאלפיהם ברעב הנורא. הג'וינט הציע להצניח להם מזון, על חשבונו. אבל האמריקאים התנגדו, כי זה עלול ליפול לידי הגרמנים.

    וכך המשיכו למות יום יום מהרעב הנורא אלפי ילדים וקשישים. את האמריקאים זה לא עניין, כי זה ילד יהודי ולא ערבי.

  6. נדב ארגמן הוא ראש ארגון שכשל כשלון מחפיר בשומר חומות 5/2021
    הכשלון המודיעיני של שב״כ בזיהוי החיבור בין חמאס לעזה לירי הטילים על ירושלים במצעד הדגלים לפרעות תשפ״א שומר חומות בקרב ערביי ישראל, היה קדימון ל 7/10
    אגב הכשלון הזה לא תוחקר לא נבדק, לא הוסקו מסקנות אישיות בשב״כ כי ב 5/2021 כבר עלתה כאן ממשלת לפיד&בנט שמינתה את
    ראש השב״כ הנוכחי, ולממשלה הזו לא היה שום עניין להקים וועדת חקירה על פרעות שומר חומות כי וועדה כזו הייתה חושפת מן הסתם, את הקשרים הכלכליים בין חמאס עזה לתנועת האחים המוסלמים- השותפים לקואליציה של ממשלת ״ השינוי״
    מה שבפועל קורה כעת עם הרמת המסך מעל 2 עמותות איסלמיות ששייכות לתנועת האחים המוסלמים הפלג הדרומי ״ המתון״ עלאק.
    לצערנו גם ממשלת הימין לא פעלה לבדוק את כשלי השירות בשומר חומות, אז מה הפלא שהתקרה נפלה על ראשנו ב 7.10?
    מה שעושה נדב ארגמן בראיון ההזוי הזה אצל אילנה דיין, זה פשוט למרק את מצפונו על חשבון הלכידות החברתית וממשלה נבחרת.
    והוא יודע היטב שהוא כשל כראש שב״כ והכשל הזה עבר בירושה לרונן בר שכם הוא חי תחת הקונספציה שהתפוצצה ב 7.10

  7. אנשים כמו נדב ארגמן ודומיו בשמאל הישראלי לא מכירים בכללי המשחק הדמוקרטי … הכללים והחוקים של המדינה לא חלים עליהם כל עוד הם לא בשלטון …