חגי לובר בשיחה מהלב

חגי לובר התארח לפרק הראשון בפודקאסט החדש "זווית ישרה" לדבר על השכול, אחדות, והבן שנפל בעזה

חגי לובר. צילום מסך מתוך יוטיוב

בפרק הראשון של הפודקאסט החדש שלה "זווית ישרה", אורנה ישר מראיינת את חגי לובר, מייסד תיאטרון אספקלריא, ואביו של הלוחם אלישע-יהונתן לובר ז"ל שנפל בעזה.

בתוך השבר העמוק שנפער בחברה הישראלית טרם המלחמה ולמרבה האכזבה גם במהלכה, נדמה כי הכל הפך להיות פוליטי. גם סוגיות קונצנזוסיאליות כמו שכול או חטופים הפכו להיות תלויות מחנה פוליטי.

דווקא בזמן שכל הפרות הקדושות נשחטות, חגי לובר ניצב עם שלט בידו מול המוני מפגינים עליו התנוססה הבקשה, שלא לומר תחינה: ״די להפגנות ולשיח האלים״.

בשיחה מספר לובר על יהונתן:

״היה לו דו שיח רצוף עם הקב״ה. הוא מאוד מאוד אהב את הקב״ה. הוא מאוד אהב להתפלל… בשמחת תורה האחרון הוא השתנה לגמרי. הפך להיות חייל ולוחם ומדויק ומקפיד – את כל ההקפדה שלו במצוות הוא לקח לכיוון של חיילות״.

הוא מספר בשיחה גם על ההתמודדות הייחודית שלו עם השכול:

״בזמן שאנשים חיים צריך לשים פוקוס על החיים ולא רק על ההעדר ועל החסר… אני במשרד שלי לא תולה תמונה רק של יהונתן, יש לי תמונות שהוא יחד עם כל הילדים״.

בשיחה עלתה התיחסות לגיוסם של דתיים ושל חרדים:

״בציבוריות הישראלית התפיסה היא למרות שאתה בחור ישיבה – תתגייס, למרות שאתה דתי – תהיה בצה״ל, למרות שזו לא סביבה תורנית אלוקית סביבה של ישיבה – תתגבר ותלך לצה״ל ואצל יהונתן ואצל אנשי תורה, מותר לי להגיד, אמיתיים שמבינים תורה ולא רק לומדים תורה – בשבילם זו הסביבה הכי תורנית שיש, הכי אלוקית, הכי מחוברת, הכי קשורה״.

בשיחה עלו גם תגובות מפתיעות שקיבל מאנשים, חלקן הסבו פגיעה וכאב וחלקן העלו חיוך.

לובר דיבר על הראיה הפקוחה שלו גם לגבי אלה שאוחזים בדעות אחרות ובאמונות אחרות, כמו אנשי ״אחים לנשק״ שחלקם חצו לראשונה את הקו הירוק בבואם לנחם אותו ואת משפחתו בשבעה.

הראיון המלא נמצא בערוץ ״זווית ישרה״ ביוטיוב – מוזמנים להרשם חינם כעוקבים ולתמוך בפודקאסט שמבקש לתת במה אישית בדרך יחודית ומרעננת בתקשורת הישראלית

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 תגובות למאמר

  1. מצוין, כל הכבוד על הפודקאסט החדש ועל הזוית המיוחדת. אשמח לשמוע ולדעת על כל הרוגי המלכות שנפלו במלחמת חרבות ברזל ושבזכותם אנחנו כאן.
    כמו כן, בבקשה העלו את הפודקאסט גם לפלטפורמות המפורסמות לפודקאסטים (אפל מיוזיק וספוטיפיי), על מנת שיהיה יותר נוח להפיץ ולשמוע את התוכן.
    ישר כח.