מיכאל בן-ארי: אנחנו מזלזלים באויב נחוש

החלק השני בסדרת הראיונות של אורנה ישר עם ח"כ לשעבר ד"ר מיכאל בן ארי על ספרו "חזון ופגיון", ועל מקורות השנאה המוסלמית ליהודים

ד"ר מיכאל בן ארי. צילום מסך מתוך יוטיוב

הפרק השני בסדרת "חזון ופגיון" עם ד"ר מיכאל בן ארי בפודקאסט "זווית ישרה" עם אורנה ישר מתייחס למושגי יסוד בהבנת האסלאם כבר מראשית דרכו, לתחילת דרכו של מוחמד כאשר עדיין עשה שימוש בהלכות מעולם היהדות  והמהפך שאירע במעבר מתקופת מכה לתקופת אל מדינה וכן לתפיסות שמתקשרות ל"קונספציה" שהחלה כבר לפני שנים.

אומר ד"ר בן ארי: "הרבה לפני פלסטין, "הכיבוש" ואל-אקצא – מה הייתה מערכת היחסים בין מוחמד והיהודים?… שורשי העוינות שבין האסלאם ליהדות נעוצים אי שם. אם אנחנו לא נבין מאיפה זה בא אז נמצא כל מיני פתרונות סרק לבעיה הרבה יותר שורשית".

ד"ר בן ארי מבהיר שהרדיפה של האסלאם היא לא רק נגד יהודים אלא נגד כל אלה שמוגדרים בעיניו כ"כופרים": "זה הרבה יותר רחב. אם הנוצרים חושבים שהם יצאו נקיים מהמלחמה הזו אז צריך להזכיר להם את השמדת העם הארמני בסוף המאה ה-19 ובראשית המאה ה-20. טבח אכזרי, מתועב, מבחינות מסוימות הרבה יותר קיצוני ואכזרי מאשר בשואה".

לסיום, אומר ד"ר מיכאל בן ארי אמירה שעשויה להפתיע לאור ההנחה הרווחת באשר לדרכו של האסלאם: "האסלאם הוא תבניתי, האסלאם חי על זיכרונות היסטוריים, הוא מתלבש עליהם ומחקה אותם… ישנן גם תבניות הלכתיות, התנהגותיות, יש פרדיגמות מאוד סדורות. הם לא עובדים מהבטן, היחידים שעובדים מהבטן הם אנחנו. אנחנו מזלזלים באויב נחוש, מתוכנן ומחושב – בכלים לא נכונים".

הריאיון המלא נמצא בערוץ ״זווית ישרה״ ביוטיוב – מוזמנים להירשם חינם כעוקבים ולתמוך בפודקאסט שמבקש לתת במה אישית בדרך ייחודית ומרעננת בתקשורת הישראלית

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 תגובות למאמר

  1. אני מאד מעוניין לקרוא או לשמוע את דעתו של מיכאל בן ארי לגבי האפשרות שהמצרים המוסלמים יגרשו ממצרים את הנוצרים הקופטים, לכיוון סיני (כלומר לעבר ישראל).
    איך לדעתו זה ייתפס בעולם המוסלמי, בעולם הנוצרי, ובמדינת ישראל?
    האם לדעתו יש מישהו שמסוגל לחשוב על תסריט כזה ולהתכונן אליו (אני בטוח שבצה"ל אין מישהו כזה. לא מקבלים פנסיות עם הגדלת רמטכ"ל על חשיבה מחוץ לקופסה על ארועים שלא נתפסים בדעת, כמו תאי גזים או טבח המוני בתושבי ישראל ע"י מחבלי החמאס)?