ממשלת נורווגיה נותנת פרס לטרור

דאג יוליוסן, מנהל השגרירות הנוצרית הבינלאומית בנורווגיה, יוצא נגד ההכרה הנורווגית במדינה פלסטינית

דאג יוליוסן, מנהל השגרירות הנוצרית הבינלאומית בנורווגיה. צילום מסך מתוך יוטיוב

נורווגיה בחרה זה עתה להכיר במדינת פלסטין, מדינה שכלל לא קיימת. חמאס, ארגון הטרור העשיר והברוטלי ביותר בעולם, שיבח את נורווגיה על החלטתה. אך בשמם של נוצרים רבים בארצי, התומכים בישראל, מדובר בהחלטה שלא ניתן לתמוך בה, מסוכנת מאוד ולא תורמת לשלום.

על רקע הטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר, ומתקפת הטילים והכטב"מים שביצעה איראן על ישראל, החלטתה של נורווגיה להכיר ב"פלסטין" כמדינה היא טראגית. מדובר למעשה בפרס לטרור ולתוקפנות ברוטלית. ממשלת נורווגיה בחרה להביע זלזול בישראל כמדינה דמוקרטית הפועלת על בסיס שלטון החוק. בכך, התעלמה הממשלה מהסכמים משפטיים בינלאומיים מחייבים קודמים, לרבות הסכמי אוסלו עצמם.

נורווגיה מתרחקת מעקרון הליבה של כל ההסכמים הבינלאומיים הקודמים הקשורים לסכסוך הישראלי-פלסטיני, שלפיהם הכרה במדינה פלסטינית פוטנציאלית צריכה להיות תוצאה של משא ומתן ישיר בין הצדדים. במקום זאת, היא רוצה לכפות זאת באופן חד-צדדי על ישראל. הסכסוך במזרח התיכון מונע על ידי עוינות ונשאה כלפי עצם קיומה של ישראל, וכעת מדיניותה של נורווגיה כלפי האזור תומכת למעשה בכוחות הללו, ובכך היא מסלימה את הסכסוך, ורק גורמת לנזק. למרבה הצער, נורווגיה נתפסת כעת כמדינה הכי אנטי ישראלית בעולם המערבי.

יוליוסן בהפגנה. צילום: השגרירות הנוצרית הבין לאומית

ולא מדובר בהתפתחות מהתקופה האחרונה. כבר בשנת 2012, הארגון לביטחון ושיתוף פעולה באירופה (OSCE), פרסם דוח על נורווגיה, שבו נמתחה ביקורת נוקבת על העמדות האנטי ישראליות שהלכו והתגברו בחברה הנורווגית, והתריע כי הדבר עלול לעורר רמות בלתי נסבלות של אנטישמיות. סקרים מאותה התקופה הראו כי 38 אחוזים מהנורווגים מאמינים כי יחסה של ישראל לפלסטינים זהה ליחסם של הנאצים כלפי היהודים.

ה-OSCE אף קרא להנהגת נורווגיה, ובעיקר למשרד החוץ, לקדם דיון ציבורי על הסכסוך במזרח התיכון, ולהתריע בפני אלה שבמהלך ויכוחים, יעשו דמוניזציה של ישראל. ההמלצה מעולם לא כובדה על ידי פקידי הממשלה. חוסר האיזון הזה מוטמע גם באופן סיקורה של ישראל בתקשורת הנורווגית, ובעיקר בערוץ השידור הממשלתי, NRK. לא מפתיע, אפוא, שיומיים לאחר הטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר, ביקש משרד החוץ הנורווגי ממלכנו לא לשלוח את תנחומיו לישראל. הדבר היה כל כך אכזרי ולא אנושי, עד שלא ניתן לתפוס אותו.

צפינו בהתפתחויות הללו בחשש ובצער רב. לאחרונה ערכנו הפגנת מחאה מול הפרלמנט שלנו כדי להביע את דאגתנו מהעלייה ברמת האנטישמיות והאנטי-ישראליות בנורווגיה. אזרחי ישראל צריכים לדעת, עם זאת, כי יש עשרות אלפי נוצרים נורבגיים שעומדים בגלוי לצד אומתם ונחרדים מהמדיניות המסוכנת והמטורפת של ממשלתנו.

דאג יוליוסן הוא מנהל סניף השגרירות הנוצרית הבינלאומית בנורווגיה

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

14 תגובות למאמר

    1. כל מדינה שנותנת פרס לטרור אלוקים יעניש אותה ויהרוס אותה ע"י הטרור הרצחני . אמן ואמן.

  1. זה ממש הזוי לקרוא באתר יהודי ימני מאמר מאת נציג של ה'דת'* שעשתה לעם ישראל את הנזק הכי גדול ב2000 השנים האחרונות וחלק נכבד ממאמיניה עדיין מנסים לנזוק….

    די לקרתנות הגלותית והמאוסה מהשעטעל המזרח אירופי….
    הגיע הזמן לגאווה יהודית.

    ולא…
    אני לא מקבל את הטיעון שהעולם השתנה ואנחנו צריכים חברים.
    היהדות בנויה על היסטוריה קולקטיבית ואין לנו רשות לשכוח אותה!!!

    *הנצרות היא אוסף של סיפורי מעשיות שהתגבשו כ400 שנים לאחר קיומו של 'אותו האיש' לטובת השליטה הפוליטית של קונסטנטינוס.
    חלק נכבד ממנהגיה לקוח מהעולם הפגאני אותו היא ביקשה להחליף וזה נעשה לשם התאמת ה'דת החדשה' להמונים הנבערים.

    ממליץ בחום לבדוק איך הגיע לשם האשוח (מסורת נורדית להכרת תודה לעצים לפני החורף) או אפילו את מנהגי 'חג המולד' שהגיעו בכלל משיר ילדים לפני כ150 שנים😂😂😂

    1. הדת שעשתה הכי הרבה נזק ב2000 השנים האחרונות זה האיסלם.
      חוץ מזה, הנוצרים כבר מזמן נטשו את האינקיויזציה ושינו את דרכיהם, די לנפנף בעברם מולם.
      המיעוט הקטן שעדיין מזיק לנו בדר״כ לא עושה זאת מסיבות שקשורות להיותו נוצרי אלא מסיבות פוליטיות או כתוצאה מתקשורת וארגונים בינ״ל מוטים.

    2. צודק 100%!
      קונסטנטינוס דרש וכמובן קיבל: אכילת חזיר ושרצים, הפסקת המילה, יום מנוחה ביום ראשון
      ועוד כהנה וכהנה, בתמורה לכך שאימץ את דתו של יהושוע היהודי.
      לפני שעשה כן ולפני שהכת היהודית הזו נכנעה לקונסטנטינוס הם היו מאכל לאריות מאות בשנים.
      ובקשר לנורווגיה, היא בדרך הנכונה להיות נורווגיסטן כמו לונדוניסטן, פריזסטן, ברליסטן וכו'.
      האירופאים הרוויחו שקיעתם ביושר. שרפו 6 מיליון בני תרבות וקיבלו 60 מיליון ברברים.
      קארמה איז אה ביצ'.

    3. לימני…

      הנצרות והנוצרים עשו הרבה יותר נזק ליהודים וליהדות.
      לך תלמד היסטוריה.

      די לנפנף באמת ההיסטורית לטובת טמינת הראש בחול?
      אתה שמאלני עם גישה שמאלנית נפסדת.

      אפילו האוונגליסטים שתומכים בישראל ללא סייג עושים זאת מתוך האמונה הנוצרית שרק כאשר כלל היהודים יחיו בארץ ישראל ולבסוף יתנצרו…
      יחזור 'אותו האיש' במה שמכונה – 'השיבה מחדש'

      הודעתי המקורית נגעה בדיוק לאנשים כמותך שמתעלמים מההיסטוריה מתוך בורות…
      וכמו שאינך יודע:
      'מי שאיננו לומד מההיסטוריה –
      נדון לחיות אותה מחדש שוב ושוב'

    4. תתפלא אבל אני יודע היסטוריה היטב ואני מודה שלגבי כמות הנזק טעיתי אבל הנצרות כן עברה שינויים לאורך דנות קיומה.
      אבל אני בהחלט טוען שאנחנו זקוקים לחברים (טיעון שהזכרת ולא דחית) ולכן אנחנו חייבים לקחת את מי שאפשר.
      לא אמרתי שצריך לשכוח את עברנו חס ושלום אלא שצריך לנצל בזהירות את העזרה שאפשר. ואין לי אשליות לגבי המניעים, אבל ככה זה ביחסים בינ״ל-אין אלטרואיזם יש רק אינטרסים.

      זה בדיוק כמו שאני לא אוהב את חוסר הגיוס של החרדים יותר מיאיר לפיד אבל אם זה המחיר של ממשלת ימין אז שיהיה.

      ולפרוטוקול-אין קשר לימין או שמאל.

    5. אין שום גאווה יהודית בשנאה וזלזול. מישהו מביע בך תמיכה ואתה משמיץ אותו על מה שעשו אבותיו אז במה אתה שונה מהם? התרפסות זה לנסות לרצות את מי שדורש ממך להכנע. אין שום גלותיות בשיח עם אנשים שמכבדים אותך, את זכותך להלחם ולהגן על עצמך.

    6. דוגמה:
      אין לי בעיה עם צאצאי משפחתו של אדולף, אם הם יביעו בפומבי ובגאון תמיכה ואהדה ליהודים במדינת ישראל.
      למרות זאת, לא ארצה בקירבה כלשהי אליהם. לא משנה כמה הם יהיו טובים (חלקם גרים בארה"ב), אני מעדיף לשמור מרחק מהם. אם אתה לא מסוגל לשמור מרחק זה עניין שלך. אבל אל תצפה מיהודים אחרים (שחלקם עדיין חווים את השואה כדור שני ושלישי) שיקבלו את הנ"ל וינהלו שיחות איתם.
      יש פה לא מעט יהודים, כשרים הלכתית באופן מוחלט, שבדם שלהם מתרוצצים גנים של אוקראינים ופולנים עוד מתקופת פרעות ת"ח ות"ט (לפני כ-400 שנים). אסור לשכוח את מעשי האונס ההמוניים שהאוקראינים והפולנים ביצעו ביהודיות. אני מכיר כמה אוקראינים גויים שגרים בא"י, ומודה להם על התמיכה שלהם בעם ישראל. אבל מפה ועד התחברות איתם, תודה אבל לא תודה.
      כנ"ל ערבים מוסלמים.
      נקודה נוספת – כיהודים אנו מצווים (מצווים ממש, לא הנחיה/הוראה/בקשה/אזהרה) להשמיד את כל העמלקים בכל מקום שהם בעולם (תמחה את זכר עמלק מתחת השמיים לא תשכח). מכיון שאנחנו לא יודעים מיהם כיום, אנחנו לא יכולים (למעשה, בגלל שאנחנו לא יודעים מיהם כיום הרי שאסור לנו בתכלית האיסור) להרוג את מי שאנחנו חושבים שהוא זרע עמלק. המצוה הזו היא בגלל מה שעשו אבות אבותיהם של העמלקים "זכור את אשר עשה לך עמלק בדרך בצאתכם ממצרים". אז האם יש לך טענות כלפי ציווי מפורש וחד משמעי בתורה?

  2. ייתכן שבאמת עשרות אלפי נוצרים בנורווגיה עומדים לצד ישראל, אבל לעומתם יש מאות אלפים, אולי אפילו מיליונים של נורווגים אנטישמים וסמאלנים עד סמאל-נאצים. נזכיר שבשואה ירדה נורווגיה לשפל המדרגה של קולאבורציה עם הנאצים, ושלטה בה בחסות הכיבוש הגרמני ממשלה נאצית בראשות וידקון קוויזלינג שנהנתה מתמיכה רחבה, בייחוד בצבא, במשטרה ובממשל. השלטונות הנורווגיים של קוויזלינג סייעו לגרמנים בהשמדת היהודים, ומתוך היהודים שלא הצליחו לברוח – כמחצית מכלל יהודי נורווגיה – כמעט כולם נרצחו. אלפי נורווגים 'התנדבו' לשרת ביחידות ה-SS הגרמנו-נאצי, בייחוד בחזית המזרחית ברוסיה היכן שנרצחו המוני יהודים, וחלקם לחמו למען היטלר בברלין עד ליום האחרון של המלחמה.