רם שמואלי נפעם מהנוער

תא"ל רם שמואלי ישב לשיחה עם תמיר דורטל על השומר החדש והנוער הישראלי שהתייצב לכל משימה

שמואלי בראיון לתמיר דורטל. צילום מסך תמוך יוטיוב

רם שמואלי, מנהל תיכון ותת אלוף לשעבר בחיל האוויר, מתארח בפודקאסט "על המשמעות". ומשתף בחוויותיו המרתקות מניהול תיכון, מהעשייה ב"השומר החדש" ומההסתכלות שלו על עתיד עם ישראל. בעקבות אירועי המלחמה האחרונה, שמואלי משקף את החששות שלו לגבי היחסים בין אזרחי ישראל, ומציע פתרונות אפשריים ליצירת אחדות וחברה חזקה יותר.

"הדור הזה מחפש משמעות, ואם אתה פונה אליו במשמעות, הוא מפתיע בענק". (0:12:50) "צריך להקים פה מדינה חדשה, מלחמת עצמאות חדשה. כולם ראו מה קרה שם בעזה, זה רק מתחיל". (0:33:00) "הדבר המרכזי הוא אחדות, אבל לא רק אחדות, אלא אחדות סביב מטרות משותפות, סביב תרבות השיח, סביב ההבנה שאנחנו נמצאים בסכנה גדולה". (0:51:00)

שמואלי מאמין שהדור הצעיר בישראל מחפש משמעות, ולא רק אטרקציות ואווירה נעימה. במלחמה האחרונה, הוא ראה איך תלמידים עמדו בתור להתנדב לחקלאות בלי צורך בשכנוע. רם מדגיש ש"השומר החדש" פועל לשמור על אדמות המדינה במעשה ובלימוד, תוך כדי העמקת הזהות והערכים של הדור הצעיר. לדבריו, "השומר החדש" פועל לשמור על ביטחון המזון והאדמות, וליצור חיבור בין מגזרים ומתוך ההבנה ש"רק ביחד ננצח".

שמואלי מתריע שהחברה הישראלית נמצאת ב"מלחמת עצמאות חדשה" ומדבר על כך שקרן וקסנר עושה את הדבר שהכי חסר לנו היום במדינה, חיזוק השירות הציבורי. שמואלי טוען שהתשתית של השירות הציבורי בונה מדינה ומאמין שצריך לייצר חברה יותר מאוחדת. הוא מסביר כי "אחדות" היא המילה הכי חשובה להמשך הקיום של עם ישראל בארצו. הוא קורא לאזרחים להתאמץ לייצר תרבות שיח פורה ולהתמקד במטרות המשותפות שלהם. הוא אומר ש"הנס" של קיומנו כעם הוא לא מובן מאליו, וצריך לקחת אותו בהרבה כבוד וערבות הדדית.

עקבו אחרי הפודקאסט 'על המשמעות', בספוטיפייבאזזספראוטויוטיוב. תמכו בתמיר וקחו חלק בהצלחה של פודקאסט מעמיק ומרתק באמצעות מנוי באתר מידה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 תגובות למאמר

  1. הסוד הוא פשוט: הדור הצעיר עוד לא הספיק להתקלקל.
    השמאל-מרכז יוצר שני סוגי אליטות: אליטת הבכירים/מומחים ואליטת המסכנים.
    בשני המקרים מדובר על קבוצות שמקבלות חסינות לביקורת חיצונית, תעודת כשרות לעשות כל מה שבא להם וחסינות מפני הדרישה להתפשרות וויתורים למען האחר.
    כשבן-אדם מקבל יחס כזה הוא נהיה עם הזמן (וזה לא הרבה זמן) מפונק ורקוב(אותה מילה באנגלית ולא סתם) וגם מתנשא, חסר סובלנות ואנטי-דמוקרטי.