בתודה, האייתוללה

מכתב ההוקרה של ח'אמנאי למפגינים במערב קושר סופית את המטרה המשותפת להם ולאיראנים: השמדת ישראל

המנהיג העליון חמינאי. צילום: Can Pac Swire, Khamenei.ir, Creative Commons Attribution-Share Alike 2.0 Generic license

למען הסר ספק: המקור העיקרי לחוסר היציבות במזרח התיכון נובע בימים אלו מאיראן.

איראן מילאה תפקיד מרכזי בטבח אותו ביצעו שליחיה החמאסניקים ב-7.10. "גורמי ביטחון איראניים סייעו לתוכנית מתקפת הפתע של חמאס נגד ישראל והעניקו אור ירוק לטבח", דווח למשל ב'וול-סטריט ג'ורנל'. איראן מימנה, תמכה וכיוונה את ההתקפות נגד יעדים ימיים מערביים שבוצעו בידי שליחיה האחרים, ארגון הטרור החות'י בתימן. איראן הכווינה את רשת המיליציות השיעיות הפועלות תחת חסותה בעיראק ובסוריה לבצע עוד מתקפות טילים וכטב"מים נגד כוחות אמריקנים באזור, שהובילו למותם של שלושה חיילים אמריקנים ופציעת רבים נוספים.

איראן היא הפושעת העיקרית, סוכנת הכאוס המאיימת על אינטרסים אמריקנים אסטרטגיים ושופכת דם אמריקני. כל מי שמכיר מעט את המזרח התיכון לפני ובמיוחד אחרי ה-7.10 מבין כי מערביים תמימים כמו המפגינים האנטי-ישראלים בקמפוסים, המשתלחים בישראל כאשר היא מנסה להגן על עצמה מפני טרור, מסייעים למעשה, במודע או בחוסר מודעות, לקמפיין המוות האיראני. ממש אתמול, עלי ח'אמנאי אמר זאת בעצמו.

"סטודנטים יקרים בארה"ב, המסר הזה הוא הבעת הערכה וסולידריות אתכם", התפייט המנהיג העליון במעין מכתב פתוח שחיבר לנוער האמריקני המרדני. "בעוד דפי ההיסטוריה מתחלפים, אתם עומדים בצד הנכון שלה".

חא'מנאי ביקש ליידע את אותם מפגינים על גיוסם הלא-רשמי כ"זרוע בחזית המהפכה", אשר משימתה היא ללחוץ על הממשל לנטוש סופית את האינטרסים שלו במזרח התיכון. הוא מתאר את מדינת ישראל כבניין מלאכותי המקושר ל"רשת קפיטליסטית-ציונית", אשר לדבריו "ייבאה" לאזור "כמה אלפי טרוריסטים" אשר "יצרו ממשלה בארץ הגנובה של פלסטין וקראו לה ישראל".

אך ראש המשטר האנטישמי ביותר בעולם לא הסתפק בכך, ונאמן לדרכו האנטישמית המשיך: "האליטה הציונית הגלובלית, השולטת במרבית תאגידי התקשורת בארה"ב ובאירופה או משפיעה עליהם באמצעות מימון ושוחד, תיארה את ההתנגדות האמיצה והאנושית שלנו כטרור".

וח'אמנאי לא שכח להכיר תודה לממורמרים נוספים. "התמיכה והסולידריות של המרצים שלכם היא התפתחות חשובה ומשמעותית" כתב לסטודנטים. בנקודה זו האייתוללה וחסידיו במערב בוודאי יסכימו כי "בכך יש מעט נחמה מול האכזריות המשטרתית מצד הממשלה שלכם, והלחצים שהיא ניסתה להפעיל עליכם".

המנהיג העליון סיכם וכתב: "עצתי לכם היא להכיר טוב יותר את הקוראן". האם זה איום או ניסיון שכנוע ידידותי? התשובה תלויה כנראה במידת אמונתך ברוחב השאיפות של משטר האייתוללות.

פרשנים שונים במערב מיהרו לטעון כי מכתבו של האייתוללה היה חלק מניסיון מתוחכם להשמיץ את המפגינים האנטי-ישראלים בקמפוסים. אחרי הכל, נראה שבכל הנוגע לשיטות פעולה כמו איום על יהודים, שיבוש טקסים וחגים וחסימת כבישים, אותם מפגינים מסתדרים היטב גם ללא סיוע איראני.

אך לפעמים הפתרון הפשוט הוא הוא גם הפתרון הנכון. המשטר בטהרן מעולם לא הסתירו את תמיכתם בטרור וחתרנות. הם גם לא טרחו במיוחד להסוות את מטרתם העליונה: חיסול "הישות הציונית", עקירתה ורצח אזרחיה, ובסופו של דבר גם "מוות לאמריקה". כעת נראה כי האייתוללות סבורים כי הסטודנטים המפגינים במערב חולקים עמם מטרות דומות. ובעצם, מדוע שלא יחשבו כך?

הטור התפרסם לראשונה באתר 'נשיונל רוויו'. אנו מודים על הרשות לפרסמו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 תגובות למאמר

  1. המשרתים הכי חשובים של ח'מינאי נמצאים בקפלן, הם – הקפלנוח'בות. הם הגייס ה-5 שתפקידו לערער את 'המשטר הציוני' מבפנים ולהסגיר את יהודי הארץ חסרי הגנה למשטר המרצחים האיסלאמי באיראן ולשלוחיו ברחבי המזה"ת.