יעקב אחימאיר: "מאז ה-7 באוקטובר התנפצו האשליות שהאמנתי בהן"

העיתונאי וחתן פרס ישראל יעקב אחימאיר ישב לראיון נוקב עם שניאור ובר ב'כור ההיתוך'

יעקב אחימאיר בראיון לשניאור ובר. צילום מסך מתוך יוטיוב

חתן פרס ישראל ואיש התקשורת הוותיק יעקב אחימאיר התארח לשיחה מרתקת ורווית גילויים עם שניאור ובר בפודקאסט 'כור ההיתוך' ושיתף בחוויות ותובנות אחרי עשרות שנים בתקשורת הישראלית, הרגעים המיוחדים עם מנהיגי המדינה, היחסים המורכבים עם מנחם בגין, השיחות עם בנימין נתניהו, ודעתו על המצב בישראל נוכח המלחמה המתמשכת והשסע החברתי.

אחימאיר משתף בפתח השיחה את תחושותיו בתקופה האחרונה מאז הטבח ב-7 באוקטובר ואומר: "אני מרגיש רע מאוד. לפי דעתי המדינה נמצאת במצב מאוד גרוע. לפעמים אני חרד לגורלה של המדינה. הרבה דברים אינם מובנים לי. הרבה אשליות שהאמנתי בהן נופצו. חשבתי שצה"ל הוא צבא יותר מסודר מכפי שהינו עכשיו. הדבר הזה מאוד מטריד".

במסגרת הפודקאסט, אחימאיר מגולל את סיפור חייו כבנו של אב"א אחימאיר, ממנהיגיה הרוחניים של התנועה הרוויזיוניסטית, ממקימי מחתרת "ברית הבריונים" וגם האיש שהצית את המרד בשלטון הבריטי אך הוקע על ידי שלטון מפא"י לאחר ששמו נקשר לרצח ארלוזורוב, עד שנוקה כליל מכל חשד.
אחימאיר מדגיש לאורך כל השיחה עד כמה החיים בצילו של אביו השפיעו עליו. יחד עם זה, הוא פרש כנפיים והפך לדמות חשובה בפני עצמה בציבוריות הישראלית. במובנים רבים אחימאיר היה החלוץ של העיתונאים הימנים בתקשורת המיינסטרים, שבאותם ימים התבטאה בערוץ טלוויזיה אחד ויחיד. אחימאיר, על אף הזיקה המשפחתית והפוליטית המאוד ברורה שלו, הפך להיות אחד הכתבים המרכזיים ברשות השידור.

אחימאיר מתאר בפודקאסט את סיפור הקריירה המפוארת שלו כעיתונאי בכיר ברשות השידור, השזורה ברגעים הגדולים של ההיסטוריה הישראלית, ויש בו גם הצצה אל אחורי הקלעים של עולם התקשורת ורגעים מביכים של ראשי הממשלה וכמה מאישי הציבור הבכירים שלנו לאורך השנים.

אחימאיר מציין בפודקאסט שהרגיש שבגין סלד ממנו אולי משום שציפה כי "בנו של" יציג לו שאלות נוחות. בדבריו הוא נזכר שפעם אחר פעם היחס של בגין כלפיו היה תובעני יותר מהיחס הלבבי שהפגין כלפי עיתונאים אחרים, והדגיש: "התעלמתי ממשאלתו של בגין ליחס מיוחד מצידי, והצגתי לו בנימוס כדרכי שאלות נוקבות".

בהתייחסו לראש הממשלה, אומר אחימאיר כי "נתניהו זו החמצה גדולה, והיא לגמרי שלו, משום שיש לו כל הכישורים המנהיגותיים להיות מנהיג חשוב ומשפיע, יש לו רטוריקה נפלאה, ניסיון עשיר, הוא משכיל, הוא היה שגריר באו"ם, הוא בא ממשפחה טובה כמו שאומרים, אבל הוא טועה".

עקבו אחרי הפודקאסט 'כור ההיתוך' בספוטיפיי ויוטיוב בואו להיות שותפים להצלחה, ועשו מנוי ל"כור ההיתוך", פודקאסט מרתק וייחודי בנוף הישראלי.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 תגובות למאמר

  1. לעניין נתניהו, אחימאיר טועה. נתניהו בכלל אינו החמצה. עשורים שמתעללים בו כולל חבריו לליכוד.
    כל עוד חרב הנבצרות על צווארו(יועמש) מצד אחד, הפיכה צבאית מצד שני(שבכ ממתין בפינה), יועמש ופרקליטות לעומתיים מצד שלישי(ייצוג משפטי בבגץ), לחץ של נשיא ארה"ב עויין מצד רביעי(איומים וסנקציות), ח"כים קטנים מהליכוד ששמים מקלות בגלגלים מצד חמישי(אדלשטיין, גלנט), ועוד.
    מפליא שעדיין מצליח לתמרן, ביחס לגילו מכניס את כולם בכיס הקטן.

    1. נכון מאד. כל הדרעק'ס רודפים אותו מבית ומחוץ. והוא "מסדר" את כולם.

    2. אדלשטיין וגלנט ח"כים קטנים. אז המאורות הגדולים שלך הם מאי גולן וטלי גוטליב?

    3. אריק היקר,
      פחות מחודש מכתיבת התגובות, שלך ושלי.
      והנה ההוכחה לטיעון שלי. ח"כים קטנים שלא רואים רחוק יותר מקצה האף, גלנט (עוקץ את ראש הממשלה בארצות הברית. הפעם הפוך. בחודש מרץ ראש הממשלה היה בלונדון, וגלנט נכנע לאספסוף.), אדלשטיין (מחזיק את הקואליציה במקום רגיש, מאיים עם הסכמה רחבה, דוחה החלטה בוועדה).

  2. אדון אחימאיר שלום,
    עד הטבח כשבמיקרה האזנתי לך כי הוזמנת לאולפן זה או אחר- חשבתי שאתה חי בישראל אחרת. מתברר שצדקתי. מה שמפחיד ביותר הוא שאחרי קריעת מסך העשן , המסך שטישטש צלילותם של הבוחרים- כמעט דבר לא השתנה וניפגעי הערים בדרום שפגשתי ימשיכו לבחור באנשי הימין הקיים. המדינה בסכנה

    1. המסך הוא זניחת הערכים הציוניים והיהודיים…ההתנשאות…העיוורון וההליכה אחרי רעיונות הפרוגרס המשחיתים כל חלקה טובה בישראל כמו בכל העולם…למשל האנטישמיות..סתימת הפיות הביריונות והאלימות- כולן פירות רעיונות פרוגרסיביים שהשתלטו על העולם…ואז פגשו את הקיצוניות והרוע של האיסלם ואז חגיגת רשע בכל העולם.

  3. גם לפיד לא הכין אותנו שהולך למסור שטחי גז ללבנון.
    הימין נבחר ובוחרי הימין רצו ורוצים עדיין רפורמה משמעותית במערכת המשפט. עילת הסבירות זה המעט שבמעט, איזו הכנה צריך בדיוק? צריך פשוט למשול! שרון נבחר כאיש ימין (דין נצרים כדין תא) והביא עלינו את אסון ההתנתקות, בנט נבחר כימין מביבי עם התחייבות לבוחר והלך לממשלת שמאל עם האחים המוסלמים ונהיה רוהמ עם שישה מנדטים, לפיד, רוהמ חלופי, זמני, מסר שטחים תוך שהוא שם פס על יועמש… רק הימין צריך להכין, לבקש את רשות אדוני הארץ… אז לא. מי שנבחר בבחירות דמוקרטיות נבחר להתוות מדיניות.

    1. נכון; לפיד מסתמן כאסון וגנץ כמגלגל עיניים דמגוג וציני; ושניהם בעיקר – בינוניים מאוד !

  4. השאלה החשובה היא האם בעקבות 7.10 והאירועים שלאחריו, הסמולן סופסוף התפכח מסמולנותו. או שזו מחלה ממארת.