״הקרב במטולה היה קשה יותר מאשר בעזה״

שיחה נוקבת עם רב צבאי, לוחם, מחנך, אב משפחה שנכנס לאפוקליפסה כהגדרתו בשבעה באוקטובר אך חווה קרבות קשים יותר דווקא בצפון הארץ.

הרב אליאב תורג'מן בשטח. צילום: דוד שליו

רס״ן במיל׳ הרב אליאב תורג׳מן הוא גם רב צבאי ומחנך וגם לוחם שמתמודד עם סוגיות מורכבות מאוד עליהן שוחח עם אורנה ישר בפודקאסט ״זווית ישרה״.

כשהתבקש לחזור אל השבעה באוקטובר שלו סיפר על הבוקר שהתחיל בדימונה בשבת שמחת תורה ועל ההבדלים מסיטואציות דומות שהיו בעבר: ״מתעוררים לאזעקות ומתחיל איזשהו רצף של אירועים שמטלטל אותנו לאורך הימים הבאים עד עכשיו… כשאני שומע את האזעקות אני מבין שקורה כאן משהו גדול… על פי ניסיוני, היה ניסיון פגיעה משמעותי באזור דימונה״.

כרב צבאי הוא פוגש לוחמים בסיטואציות שונות מאשר אלה של מפקדים אחרים וכן נדרש לעשיה שחלקים ממנה קשים מאוד: ״ירדנו לעזה לעסוק בפעולה קדושה של איסוף גופות, תוך כדי שהשטח עדיין לא מטוהר. במידה מסוימת זה הותיר בי רושם בצורה קשה וטראומטית… אני ברוך השם בסדר אבל זו הייתה ממש כניסה לאפוקליפסה״.

הפתיע לשמוע שדווקא הלחימה בצפון הארץ הייתה קשה הרבה יותר מאשר זו בעזה: ״במטולה היינו במין סוג של קרב הגנה… יותר עצים ויותר מבצעי מאשר בעזה. בעזה האויב הוא פחדן עד כדי לא קיים. הוא מתחבא כמו חולדות בתוך המחילות… בצפון אנחנו במו ידינו הכנסנו לעצמנו סוג של רצועת בטחון בתוך הארץ״.

במהלך המלחמה איבד הרב תורג׳מן את תלמידו האהוב אורי שני הי״ד שנפל בקרב הרואי של חטיבת גולני, הוא מספר על כאב גדול מאוד עד כדי הכחשה וגם על החלטה משמחת מאוד שקיבל.

הרב תורג׳מן מתייחס למשבר בחברה הישראלית שהתחיל עוד לפני המלחמה: ״צריך להתנהג בצורה מאוד חדה, להביע את האמת בלי משוא פנים, בלי פחד מהאליטה שפוחדת מחילופי האליטות״.

הרב מתייחס בהרחבה אל סוגיית מטה משפחות החטופים ואל ההחלטה שלו שלא להמשיך לסייע לו כשם שעשה בעבר: ״זה מין טנטרום של אנשים שלא מוכנים לקבל את המציאות… הם סוחבים איתם משפחות של חטופים… הם רוצים להפיל את הממשלה… אני לא אשתף פעולה עם אנשים שבאים להרע… אני לא אהיה אידיוט שימושי״.

לסיים, אומר הרב תורג׳מן שזו מלחמה שאסור לנו להפסיד בה. מלחמת קיום. הוא מתנגד לקיום עסקת החזרת חטופים, ״מופקרת״ לדבריו, שעלולה לשקם את יכולותיו של חמאס ולגרום לישראל להפסיד את המערכה.

הריאיון המלא נמצא בערוץ ״זווית ישרה״ ביוטיוב – מוזמנים להירשם חינם כעוקבים ולתמוך בפודקאסט שמבקש לתת במה אישית בדרך ייחודית ומרעננת בתקשורת הישראלית

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 תגובות למאמר

  1. לא צריך להגיב לא לחמס ולא לחיזבלה יש לפגוע בתשתיות אזרחיות
    לפנות תוך שעה את רובע דחיה, ואת צור
    ,ולא את קירית שמונה

    1. אנחנו לא חיות כמוהם.
      נשתדל במידת האפשר שלא לפגוע בילדים זקנים ונשים

    2. אם ראית את המטחים לגולן לגליל וכו . תחשוב מטחים כאלה לבתי זיקוק , לתחנות כח , מאגרי גז , מרכזי אוכלוסיה.
      יש מחיר להפגזת הדאחיה

  2. הבנתם כל מדפחות החטופים שהמפגינים משתמשים בכם ומעלים את הדרישות של החולדות שנמצאות בתוך המחילות. מבינים אתכם אבל היו שניצלו אתכם וזה מה שכואב.
    לגבי שינוי האליטות אכן אתה צודק. השמאל פוחד שהימין ישלוט לכן כאדר ראה דאחרי שנתיים של שלטון השמאל השלטון חזר לימין הם נבהלו והחלו להסיט לדבר בצורה מגעילה לכנות בשמות גנאי וללכלך על כל מי שלא מתיישר איתם.