״ראיתי את זה כשאהוד ברק בא עם השטות הזו״

תא"ל בדימוס והשר לשעבר אפי איתם ישב לשיחה עם אורנה ישר על המלחמה, לבנון והמצב במדינה

איתם נואם. צילום מסך מתוך יוטיוב

תא״ל במיל׳, מי שהיה בעבר בין היתר מפקד עוצבת הגליל, התראיין לפודקאסט ״זווית ישרה״ של אורנה ישר והזכיר את הבריחה מלבנון ובכללה את הפניית העורף לבני בריתנו – צד״ל. הוא מציין כי התפיסה הייתה ש״איכשהו בלבנון יהיה שקט, איכשהו חיזבאללה יסתפק בהישג הזה ואם יתברר שטעינו – הרי תוך שניה אנחנו חוזרים וכובשים את רצועת הבטחון״.

בהמשך מתייחס איתם לקונספציה שכעת, לדבריו, מתבררים ממדיה: ״היא באה מבית מדרש מאוד ברור שאומר: אין מלחמות בכלל, מלחמות הן לא דבר לגיטימי, אין יותר פשעי מלחמה, יש פשע – המלחמה, כשאתה נלחם אתה פושע״.

איתן מציין את השפעת הפרוגרסיביות על הצבא, הוא מדבר על יסוד המחשבה הליברלית שהרס את הצבאות בעולם.

הפתרון שהוא מציג לגבי המצב מול לבנון אינו כולל לוח זמנים כזה או אחר אך דורש יוזמה והתקפיות שכן לדבריו ״הסדר מדיני הוא שקר גמור. לא יהיה שום הסדר. לבנון תצטרך לשאת במחיר הפיכתה לקו צפעונים… האמריקאים נמצאים בסוג של בלבול עמוק בגללנו״.

תא״ל במיל׳ אפי איתם אינו נבהל מהאיומים של ארצות הברית שלא לספק לנו נשק ותחמושת ומסביר כי דעת הקהל האמריקאית לא תאפשר זאת.

אשר ללחימה בדרום הוא אומר כי יש לו ביקורת על הדרך בה מתנהלת המערכה ומציין כי היא אינה עומדת להסתיים בקרוב. הוא אף מוסיף כי היה קורא לגיוס כללי של כל מי שבריאותו מאפשרת לו.

איתם נוקט במועד בו לדעתו על הרמטכ״ל הרצי הלוי לפרוש מתפקידו: ״בסיום הלחימה ברפיח הרמטכ״ל הרצי הלוי צריך ללכת הביתה. הוא צריך ללכת הביתה גם בגלל מה שקרה בשבעה באוקטובר, גם בגלל אופן ניהול המערכה עד כה וגם בגלל שאין לו כל דרך לחזור ולשקם את מנהיגותו״.

לסיום, מתייחס תא״ל במיל׳ לפציעה של בנו הלוחם איתמר: ״הלב מחסיר פעימה… אבל הצער הזה לא מפחיד אותנו… בוודאי דאגה, בוודאי כאב, בוודאי צער, בשום אופן לא פחד״.

הריאיון המלא נמצא בערוץ ״זווית ישרה״ ביוטיוב – מוזמנים להירשם חינם כעוקבים ולתמוך בפודקאסט שמבקש לתת במה אישית בדרך ייחודית ומרעננת בתקשורת הישראלית

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 תגובות למאמר

  1. תנו לנו מנוחה מטימטומם החובק כל
    היה נחמד מצידם אם היו מאיימים בעזיבת המדינה לטובת אי-שם המייחל לכישוריהם
    ובא לציון גואל

  2. לצערי הרב אפי איתם תמים וחי בעבר
    האנשים מהשמאל שאוחזים במוקדי הכוח ראו את הנולד וכבר חישבו כמה צעדים קדימה. הם הורו להרצי הלוי למנות בצבא את אלה שיחפו על התחת שלו. ויכינו גם את הדור הבא של השמאלנים הפרוגרסיביים בוקיר קרן וקסנר.
    ולכן כל המנויים החפוזים האלה בשעת מלחמה
    הרצי יילך הביתה
    אבל זה חסר משמעות
    השיבוטים הפוליטיים שלו כבר צומחים בערוגות הרעל של הצבא… לדור הבא…