מר בלינקן, מספיק עם הפסקות האש

ככל שארה"ב תעמוד לצד ישראל, כך ישראל תשיג מהר יותר את יעדיה

מזכיר המדינה בלינקן בתדרוך לכתבים. צילום: מחלקת המדינה

מסעו השמיני של מזכיר המדינה בלינקן למזרח התיכון מאז טבח ה-7.10 הסתיים באופן דומה לשבעת הביקורים הקודמים, כלומר: לא טוב בכלל.

בלינקן הגיע לאזור במטרה ללחוץ על ישראל וחמאס לקבל את הצעתו האחרונה של הנשיא ביידן להפסקת אש בעזה. התוכנית פורסמה לראשונה ב-31 במאי ואמורה להיערך בשלושה שלבים.

ראשית, שישה שבועות של הפסקת אש במהלכם חמאס אמור לשחרר חלק מהחטופים בתמורה למחבלים הכלואים בישראל, צה"ל נסוג ממרכזי האוכלוסייה בעזה והאמריקנים מספקים סיוע הומניטרי נוסף לפלסטינים.

השלב השני אמור לכלול משא ומתן לגבי נסיגה ישראלית מלאה מעזה ושחרור החטופים הנותרים. בשלב השלישי, "הקהילה הבינלאומית" אמורה לבנות מחדש את עזה, בה תקום ממשלה חדשה שאינה משויכת לחמאס, הסכם שלום אמור להיחתם בין סעודיה וישראל, ומי האוקיינוסים יהפכו ללימונדה ורודה.

אני צוחק לגבי הלימונדה אך עדיין קיים אבסורד גדול בהצעת ביידן. היא מתבססת על הנחה לפיה חמאס הוא שותף לגיטימי למשא ומתן ובעל אינטרס לסיום המלחמה. זהו טירוף, וביידן מודע לכך היטב.

חמאס אינו מדינה שצריך להכיר בה. זהו ארגון טרור השולט באוכלוסייה באמצעות פחד, טרור וקנאות. זו הסיבה שהאמריקנים אינם מתנהלים ישירות מול חמאס אלא דרך מתווכים כמו מצרים וקטאר. גם בבית הלבן נותרו כנראה כמה שרידי מצפון. אך אם ארגון טרור אינו ראוי לקשר ישיר, הוא גם לא ראוי להצלה.

חמאס מצדו אינו מעוניין להביא לסיום המלחמה בעזה. בזמן שמזכיר המדינה היה בדרכו לאזור לעוד שליחות מנותקת וחסרת תוחלת, ב'וול-סטריט ג'ורנל' התפרסם סיפור מדהים שאישר את מה שחלקנו ידע מזמן: המנהיג הפסיכופת של חמאס, יחיא סינוואר, הולך גם הוא בעקבות ציוויו של לנין: "ככל שיהיה יותר גרוע, כך יהיה יותר טוב". ככל שמספרי ההרוגים הפלסטינים עולים, ככל שרב יותר הרס התשתיות ברצועה – כך ישראל הופכת מבודדת יותר והאנטישמיות העולמית גוברת.

מרבית האנשים מזועזעים מהיקף הטרור והרצח אותו חמאס ביצע ב-7.10. יחיא סינוואר אינו ביניהם. הוא משוכנע שהוא מנצח. אין זה מפתיע אם כן שחמאס הגיב להצעת הפסקת האש של ביידן במה שבלינקן תיאר כ"אינספור שינויים", תיקונים שהיו יותר מדי גם עבור מזכיר המדינה. גם הפעם חמאס מאותת על דחייתו לתוכנית הפסקת האש, בדיוק כפי שדחה את כל התוכניות הקודמות שעלו לשולחן מאז נובמבר אשתקד.

ובכל זאת, ממשל ביידן ממשיך להתנהל כאילו רב המרצחים העומד בראש חמאס מחזיק במצפון כלשהו. בראיון שהעניק ב-13 ביוני לרשת NBC, בלינקן סיפר כי בזמן שסינוואר מסתתר במעמקי האדמה, "האנשים אותם הוא מתיימר לייצג סובלים מדי יום". לפי מזכיר המדינה, אם סינוואר באמת היה רוצה לקדם את האינטרסים של הפלסטינים "עליו להגיע למסקנה שיש לסיים את הסיפור הזה".

מייצג? אנחנו לא מדברים כאן על מועצת העיר. זהו חמאס, וסינוואר הוא לא ממש ג'יימס מדיסון. הוא יותר קרוב להיטלר קטן וממש לא אכפת מסבל של אחרים, או מ"אינטרסים" של בני עמו. הוא רוצח אכזרי וחסר לב. כיצד בלינקן יכול בכלל להגיד דברים כאלו בפרצוף רציני?

משהו השתבש לחלוטין כאשר בכיר אמריקני מתעקש לדבוק באשליה לפיה ארגון טרור חולק עמו אותם ערכים, מוסר ותחושת אחריות. משהו השתבש כאשר ממשל אמריקני שהגיב תחילה בנחרצות לפשע החמור ביותר שנעשה נגד יהודים מאז השואה, כעת מנסה לקשור את ידי ישראל, להאט את התקדמותה, לחתור תחת ממשלתה הנבחרת ולהקפיא את המלחמה הרב-חזיתית המתנהלת נגדה במאמץ שגוי להרגיע את הפלג הפרו-חמאסי ואנטישמי במפלגה הדמוקרטית.

ומשהו השתבש, השתבש מאוד, כאשר תגובת הממשל לפעולת החילוץ ההרואית של ארבעה חטופים מידי חמאס ושותפיו האזרחים היא לדחוף חזק יותר תוכנית הפסקת אש שרק מחזקת את המנופים שבידי סינוואר.

"אני לא סבור שהעסקה אבודה", אמר בלינקן באותו ראיון. "אני חושב שהיא עדיין אפשרית. אבל בסופו של יום, ישנה נקודה בה מגיעים לצומת של כן או לא". הנקודה הזו הגיעה מזמן, אדוני מזכיר המדינה, למעשה כבר בשבעה באוקטובר.

המלחמה בעזה לא תסתיים עם עוד מתווה בסגנון הפסקת אש תמורת מזח הומניטרי. המלחמה תסתיים באמת רק כאשר ישראל תשלים את מטרותיה בהרס חמאס ככוח צבאי ותחלץ את החטופים השורדים (כולל חמישה אמריקנים) שנלקחו מבתיהם והובהלו למקומות מסתור ברצועה.

התפקיד האמריקני במשימה הזו הוא לעזור לבת-הברית ישראל באמצעות סיוע צבאי, הענקת גיבוי מדיני בעולם בו אוהדי חמאס השתלטו על מרבית המוסדות הבינלאומיים, ואכיפת החוק נגד אותם אוהדים באוניברסיטאות וברחובות. ככל שארה"ב תעמוד לצד ישראל, ככל שתמיכתה תהיה חזקה יותר, ככל שתדגיש את זכותה של ישראל להתקיים ולהגן על עצמה, כך ישראל תשיג מהר יותר את יעדיה הצבאיים.

מספיק עם הפסקות האש. הנח את התוכנית הזו בחזרה בתיק המסמכים, מר בלינקן. תן לישראל לנצח.

הטור התפרסם לראשונה באתר נשיונל רוויו. אנו מודים על הרשות לתרגמו

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 תגובות למאמר

  1. תיקון: החמאס נבחר על ידי תושבי רצועת עזה באופן דמוקרטי ולכן סינואר אכן מייצג אותם.
    הבעיה היא שבלינקן מתעקש להניח שתושבי הרצועה הם שותפים ולהסיק מזה על מי שמייצג אותם. למרות אינספור ראיות לאנטישמיות והתמיכה בטרור של האוכלוסייה האזרחית שם ולמרות שברור שנציגי הציבור הזה הם מפלצות המוכנים להקריב את עמם שלהם למען פגיעה בשכניהם-וניתן רק לשער מה זה אומר על מי שהחמאס מייצגים.

  2. "הדמוקרטים" בארה"ב מתעבים את ישראל אך בשל הדיפלומטיה והאינטרסים הבין מדינתיים, כמעט ואינם פועלים בגלוי נגד ישראל….לצערם, "הפור" נפל והקב"ה גזר עליהם "מיתה משונה" והם ירדו מגדולתם ויהפכו למדינת עולם שלישית!
    ישראל להבדיל, תעלה בגדולה ותהיה אור לגויים!!

    אין ישות / מדינה אחת בעולם שלא תענש על פגיעה בישראל.

    לבנון – קרסה
    ירדן – לא ממש מתפקדת.
    טורקיה – בצרות עלכליות איומות
    לוב – תוהו ובוהו
    מצרים – עניה מרודה
    סוריה – לא מתפקדת
    אירופה – נכבשת עי המוסלמים
    סקנדינביה – כנל
    עירק – תוהו ובוהו
    איראן – בדרך
    ארה"ב – כאמור איבדה את עצמה והחרבה תתעצם עם השנים.

    1. רק לא הבנתי למה הפרדת את סקנדינביה? היא לא באירופה?

    2. סקנדינבים הם פשוט נאצים עם מבטא מצחיק. בלינקן הוא יהודי עם שם משפחה מומצא, כמו טורקוומדה בספרד. חייב להתעלל בבני עמו כדי להתקבל בחוגי הפרוגרס האמריקאים.
      סבתי העיראקית עליה השלום היתה אומרת ״ טפנו ורמאד עלא ראסו״ והמבין יבין

  3. לא לשכוח שבלינקן מוצאו ושונאי ישראל הגדולים ביותר היו ממוצא יהודי