הרב יגאל לוינשטיין: העולם המערבי קרס מוסרית

הרב יגאל לוינשטיין, ראש המכינה הקדם-צבאית בעלי, ישב לשיחה עם שניאור ובר על מצב המערב וגיוס החרדים

הרב לוינשטיין בשיחה עם שניאור ובר. צילום מסך מתוך יוטיוב

הרב יגאל לוינשטיין, ראש המכינה הקדם-צבאית בני דוד בעלי, מתארח לשיחת עומק מקיפה עם שניאור ובר באולפן 'כור ההיתוך' על המצב בחברה הישראלית, גבורת בוגרי המכינה במלחמה, הקריאות לסגירת המכינה, ההכפשות כלפיו בכלי התקשורת, עמדתו בנוגע לגיוס חרדים לצה"ל והמאבק נגד הפרוגרסיביות.

הרב לוינשטיין אמר כי "המרכז הולך שמאלה אל הפרוגרס ורואה בזהות יהודית משיחיות, וכל מה שנראה יהודי מקבל פנים דמוניות. הם לא רוצים לתת אפשרות לשותפות, והימין צריך להבין זאת. לא מדובר בדו שיח בין שני צדדים שמבינים שיש ביניהם פערים ומחפשים דרך של פשרות. בעולם פרוגרסיבי זה שחור ולבן, אנחנו הרעים והם הטובים, למרות שאין לזה שום קשר למציאות".

לדבריו, "עופר וינטר זו דוגמה להתנגשות הגדולה שיש פה במדינה. וינטר, בניגוד לקצינים אחרים, הביא רוח יהודית לצבא. העמדה של הכרעה ולא של הכלה היא עמדה יהודית פר-אקסלנס, והיא מתנגשת עם תפיסת עולם אחרת".

בהתייחסו לסוגיית גיוס חרדים לצה"ל, קובע הרב לוינשטיין כי "יש שני תנאים שיאפשרו את הגיוס. האחד הוא כנות אמיתית של הצבא והמערכת האזרחית שיאמרו לחרדים שרוצים לתת להם את התנאים שיאפשרו להם לחיות כחרדים בלי שיצטרכו לשנות את אורחות חייהם. אני לא בטוח שהחברה החליטה כך. אם בני דוד לא ראויה וצריך לסגור אותה היום, אז את החרדים צריך לסגור אתמול. אצל החרדים לא תהיינה בנות ביחידות כפי שהיה בחיל האוויר, כשלא היו בנות הכניסו אותם וכשהבנות נכנסו הם עזבו. החברה החילונית צריכה לקבל החלטה עמוקה בתוכה שאנחנו רוצים לקבל אותם עם השקפת העולם שלהם שעומדת לשנות את הצביון של צה"ל כי מדובר בעשרות אלפים ולא בבודדים. כל זמן שלא יהיה שינוי בחברה החילונית חרדים לא יתגייסו".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 תגובות למאמר

  1. חייבים להקים חיל טילים תוקפים מכל הסוגים לכל מטרה, לכל טווח,לחימושים שונים ובכמויות, זה יחסוך בחיל האויר בתחזוקה ובטייסים. די כבר עם היריחו תמוז תפוז ודומייהם. לצייד חיילים בכמויות של נ.ט.

  2. זה שאלה של ביצה ותרנגולת. והרב לוינשטיין בוחר להתעלם מהתרנגולת (החרדים), שלא מבינים למה דורשים מהם להקריב את חייהם עבור משהו שהם לא רואים בה ערך, ובוודאי לא מזדהים איתה

  3. בנוגע לפשיטת הרגל של העולם המערבי. קצת צניעות לא תזיק. הציבור החרדלי בוחר להתעלם ולבטל באופן כזה או אחר את ערך השוויון. שהינו אבן יסוד בדמוקרטיות המערביות. ואחרי זה החרדלים מתפלאים למה הציבור הדמוקרטי ליברלי יוצא נגדם. ומעלים את כל הטענות חסרות הבסיס שמועלות על ידי הרב לווינשטין וחבריו

  4. כבוד הרב לוינשטיין , עבורי אתה גיבור ישראל .
    מחנך .מנהיג .ומוביל .
    הלוואי היתה לי הזכות ללמוד במכינת עלי .
    ודורות של,גיבורים מראים זאת יום יום שעה שעה .

  5. להגיד שבמרכז הוא פרוגרסיבי שרואה רק שחור ולבן ולא מוכן לפשרה זה בדיוק להיות אותו דבר מהצד השני ולהסביר למה אתה לא מוכן לפשרה

    להגיד שגישה התקפית היא הגישה היהודית פר אקסלנס כאילו גישה יהודים לא חותרת גם לשלום קבלה והבנה זה גם לא דבר שמקדם שיח והבנה אלה אומר יש גישה יהודית למלחמה וזה מה שהיא אומרת

  6. להגיד שבמרכז הוא פרוגרסיבי רואה רק שחור ולבן ולא מוכן ורוצה כל יהדות כמשיחית זה ממש מכיוון השני להגיד שכל החילוניות היא פרוגרסיבית. בן אדם שרוצה שיח לא מסביר למה אי אפשר לדבר עם הצד השני ובטח לא מכליל אותו בכזו החלטיות.

    גם להגיד שהגישה ההתקפית היא גישה יהודית פר אקסלנס לא מעורר שיח או קבלה ובגדול מבטל את היהדות כמקום של שיח המחלוקות

    יש כאן המון ניכוס של מהיא יהדות והמון ניכור למה שהוא לא במסווה של מי שבא לנהל דו שיח

  7. הלוואי ובווגרי עלי יגיעו למדרגות הכי גבוהות בצבא ובעיקר במטכ"ל המנהל את הצבא.
    אולי הצבא יתחיל לנצח.