"הבגינים" 1: המלחמה שהשמאל מחק מדפי ההיסטוריה

הפרסומאי והיועץ הפוליטי לשעבר גיל סמסונוב ישב עם אורנה ישר לשיחה הראשונה בסדרת מפגשים על ספרו החדש "הבגינים"

ד"ר גיל סמסונוב בשיחה עם אורנה ישר, צילום מסך מתוך יוטיוב

ד"ר גיל סמסונוב, מי שהיה בעבר יועצם של יצחק שמיר, משה ארנס ובנימין נתניהו, הגיע לפודקאסט "זווית ישרה" עם אורנה ישר כדי לשוחח על ספרו החדש "הבגינים".

בתחילת השיחה הסביר מדוע החליט לכתוב את הספר: "המשפט שהביא אותי לכתוב את הספר הוא משפט שאמר המשורר הגדול אורי צבי גרינברג לסבתי מלכה לבית אהרונסון בזיכרון יעקב. הוא ניסה לנחם אותה שלבסוף האמת ההיסטורית יוצאת לאור… הוא אמר: "מה שנכתב בדם וביזע לא ימחק על ידי עטים מכורים". הוא טעה. מה שנכתב בדם וביזע נמחק ועוות וגומד על ידי עטים מכורים".

ד"ר סמסונוב מסביר כיצד שוכתבה למעשה ההיסטוריה: "בן גוריון ומפא"י הם אלה שכתבו את ההיסטוריה. הם שלטו במדינה ללא מיצרים, הם שלטו על המשאבים, על המוסד, על השב"כ, על הצבא, על התרבות. שלטו בכל. הם לא רק כתבו את ההיסטוריה שלהם… הם מחקו, גימדו ועיוותו את ההיסטוריה של האצ"ל ושל הלח"י״.

בהמשך מספר סמסונוב על החלל העשרים במספר בפרשת אלטלנה שלא רבים יודעים על נסיבות הרצחו ומוסיף פרטים נוספים שהועלמו: "זאב ז'בוטינסקי הוא הראשון שהקים את הכוח הצבאי היהודי באודסה. הראשון שהקים עם טרומפלדור את הגדודים העבריים… הוא זה שהקים את "ההגנה" בירושלים ב-1920".

"אם נשאל אנשים לא יהיה אחד שיגיד לנו שהבריטים נכנעו לאצ"ל וללח"י", מספר סמסונוב על המלחמה שנמחקה ומציין כי גם הבריטים בעצמם אמרו זאת, כולל צ'רצ'יל.

הוא מתאר את הפרשות שהיוו את תחילתו של הקרע: רצח ארלוזרוב והסזון וממחיש גם באמצעות מערכת היחסים שהתנהלה בין דוד בן גוריון ומנחם בגין.

לסיום, מספר ד"ר גיל סמסונוב על פרק נוסף שנמחק מדפי ההסטוריה: "העלייה הראשונה היא ימנית… היו כאן דתיים, חרדים, יהודים מארצות ערב, הרבה ס"טים, תימנים… חצי מהרוגי המלכות היו מזרחים… אנשי המחתרת התחבאו במיוחד בשכונות חרדיות ובשכונות תימניות כי הם סמכו על כך ששם לא יסגירו אותם. בהיסטוריה אין לקבוצות האלה קרדיט".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *