אל״מ חזי נחמה: הפיקוד הבכיר מפריע לצה״ל לנצח

אל"מ במיל' חזי נחמה ישר לשיחה עם שניאור ובר, ובפיו אזהרה חמורה

אל"מ חזי נחמה בראיון עם שניאור ובר. צילום מסך מתוך יוטיוב

אל"מ חזי נחמה מתארח לשיחת עומק מטלטלת עם שניאור ובר בפודקאסט 'כור ההיתוך' ומתאר את התהליכים שמובילים לכישלון הצה"לי בשדה הקרב, ההחלטה להקים את פורום המפקדים והלוחמים במילואים, הפער בין הפיקוד הבכיר בצבא לדרגי השטח והמלחמה הצפויה בלבנון. אחרי למעלה משמונה חודשי לחימה בגזרות שונות וחקר מעמיק של התנהלות הצבא במלחמה, הוא פותח הכל בריאיון מיוחד ומקיף לשניאור ובר ומדבר בגלוי על הכשלים החמורים בניהול המערכה, הדשדוש המתמשך בעזה והבעיות הקשות שנוכח לראות מקרוב תפקוד המטה הכללי.

נחמה קובע בראיון כי "הכיוונים שבהם צה"ל הולך לא יביאו אותנו לניצחון. צה"ל מבצע התקפות ללא שמירה על רציפות, המשכיות וריכוז מאמץ. צה"ל לא מטהר את המרחב שבו הוא פועל ויוצא מהשטח די מהר, מה שמאפשר לאויב לחזור ליכולות לחימה שמאתגרות את צה"ל בפעם הבאה שהוא חוזר לאותן נקודות". בדבריו הוא מתייחס למבצע ברפיח ואומר כי "המצב של הלחימה ברפיח, שכלפי חוץ משווקת כהצלחה בלתי רגילה, משקף את הנתק בצה"ל בצורה הטובה ביותר. לקח לנו זמן רב מדי עד שהתקבלה פקודת ההתקפה, יצאנו לתקוף עם אוגדה אחת במקום עם שתי אוגדות כמו שתכננו, הכוחות בשטח מתלוננים על חוסרים באמצעים ובתחמושת, חוסר בהירות בהגדרת המשימות ועל כך שמרגע שהם נפרסו על ציר פילדלפי הם מבצעים על בסיסו הגנה מבלי לייצר התקפות לעבר מרכז רפיח".

אל"מ נחמה מעיד כי "הכוחות בשטח טוענים כי לא פעם קרה שהרמה הממונה עצרה אותם תוך כדי התקפה למספר שעות כאשר קיימת חוסר בהירות לגבי אופן ותזמון המשך הלחימה. הם טוענים שכך לא נוכל לפגוע באופן משמעותי בגדודי חמאס שנותרו ברפיח". נחמה משתף בהחלטה להקים את הפורום, כשלדבריו "מאות קצינים ששירתו ומשרתים בעזה במלחמה הזאת הרגישו ומרגישים בששת החודשים האחרונים שמשהו לא עובד כמו שצריך, יש דשדוש".

במהלך הפודקאסט, אל"מ נחמה מבקש להדגיש: "אנחנו מנצחים בכל מהלך טקטי שהכוחות מקבלים, אבל אין מי שסוכם את כל ההישגים האלה לכדי הישג אסטרטגי". לטענתו, יש להביא להכרעת חמאס: "הכרעה היא כשהאויב שלך כורע ברך ואומר 'אני הפסדתי'".

כדוגמה להכרעה מציין נחמה שתי דוגמאות מהעבר: גירוש אש"ף מלבנון ומבצע חומת מגן: "מיגרנו את הטרור הממוסד. אין פה ארגון עם יכולת וכוונות שאתה ישן איתו באותו הבית. זה מה שעשינו עם אש"ף בלבנון, וזה מה שעשינו במבצע חומת מגן, וזה מה שאנחנו צריכים לעשות בעזה, לא יכול להיות שיישארו יכולות חוצות גדר אחרי המלחמה".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 תגובות למאמר

  1. מנקודת מבטו של החשמלאי הזוטר – מהנדס החשמל האחראי על הרשת ופריסתה – הוא תמיד גורם מפריע…

  2. את התעצמות הטרור בג'נין ובכל יו"ש הובילו לפיד בנט וכוכבי. בחוסר אחריות מוחלט ובהפקרות מסמרת שיער הם החליטו להפסיק את 'כיסוח הדשא' בערים ובכפרים. מה שגרם למחבלים להרגיש מאוד בטוחים עד כדי כך שהם קימו ארגון עם מיתוג חדש " גוב האריות" למי שזוכר..

  3. דם יזע ודמעות, למה לא להקיז את דמם של אוייבנו?? למה לא לעשות דרזדן בדרום לבנון? למה לא?
    לא בא לנו שיקיזו לנו דם…
    כן ואם צריך נשתמש בנשק גרעיני בלבנון ואיראן!!!!!
    שיהיה ברור שלא נקבל טילים על ריכוזי אוכלוסיה, אין יותר 'הכלה' כזאת!!! לא עוד!!!!

    1. כי יש פה אנשים שמרחמים על האויב יותר משהם מרחמים על העם שלהם ראה ערך בגץ והשמאל המטורלל שגם אחרי שאנסו את הנשים שלהם וביתרו את הילדים שלהם הם מחפשים נקודות טובות אצל חלאות האדם הנקראים פלסטינים ראה ערך הכנסת חולים פלסטינים לטיפול רפואי בישראל או דרך אגב גם ביבי וכל הקבינט שלו נגוע במחלת ה תנו לי רק שקט .

  4. אולי התל אביבים יתגייסו גם הם במקום להפגין כל יום? שיהיה איזון בחיילים הנופלים, לא רק בחורי ישיבות ציוניים,בחורי ישיבות הסדר ומתנחלים!