מרתיח: אלה ההטבות לכפרו של המפגע מכרמיאל

סבסודי מס, הקצאות קרקע והרחבות בלי סוף: מדינת ישראל פינקה את כפר נחף, וקיבלה בתמורה פיגוע

רגע נטרול המחבל בכרמיאל. צילום מסך מתוך מצלמות האבטחה

המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני בכרמיאל הבוקר הוא ערבי ישראלי מהכפר נחף, הסמוך לכרמיאל. מדובר בכפר גדול הנמצא בתנופת פיתוח וצמיחה וזוכה להטבות ממשלתיות רבות על חשבון משלם המיסים, בהטבות מס, הקצאות קרקע, תכנון ועוד. סקירה של חבילת הפינוקים שזוכה להם נחף ויישובים ערביים אחרים באזור יכולה ללמד על מצב החירום הלאומי אליו נקלעה ישראל בגליל המרכזי, שאלימות איסלאמיסטית ותמיכה בטרור היא רק הביטוי הקיצוני שלו.

נפתח בהטבות המס, או ליתר דיוק: סבסודי מס. הכפר נחף, על אף שמתגוררות בו משפחות עשירות רבות, זכאי להטבת המס המקסימלית במסגרת הנחות לפריפריה, בגובה 12 אחוז מס שנתי, בתקרה של עד 206,000 ש"ח, או במילים אחרות: 24,000 ש"ח בשנה. 2,000 ש"ח בחודש.

זאת לעומת כרמיאל למשל, שיש בה הנחת מס של של 7 אחוזים בלבד, בתקרה של 141,000 שח בשנה – ומגיעה מקסימום ל-9,900 ש"ח בשנה.

הלאה, היישוב נחף – בניגוד ליישובים יהודיים באזור הצמאים להרחבות – נהנה ממלאי רחב של מגרשים ואף אושרו לו תוכניות עצומות להתרחבות בשנים האחרונות. עד לא מזמן תוכננו בכפר 7,470 יחידות דיור, כאשר רק כ-2,500 מהן היו בנויות. כלומר, היישוב ניצל רק כשליש מהמכסה המאושרת שלו. אבל זה לא הספיק, ובעקבות דרישות התושבים (שרצו מגרשים גם לנכדים ולנינים) המדינה אישרה הגדלה משמעותית של התכנון בכפר כך שיגיע ל-11,230 יחידות דיור. כאשר אפילו לפי המדינה בשנת אישור התכנית היישוב לא ימצה יותר מ-44 אחוז מהמגרשים המוצעים (4,960).

לא רק זה, בשינויי תוכניות הנידונים לאחרונה שטח השיפוט של היישוב יותר מיוכפל, והוא יגדל מ1,700 דונם ל-2,510 דונם, במטרה לאכלס אותו ב-22,000 תושבים. הגדרת היישוב שונתה מכפרי לעירוני, והוא מתוכנן לגדול באופן דרמטי.

מדינת ישראל משקיעה בעשורים האחרונים הון עתק ביישובים הערביים בגליל ובנגב, מתוך שילוב של תפיסות חברתיות פרוגרסיביות וקוצר רואי משווע. היישובים הערביים זוכים לסבסודי מס, השקעות בפיתוח ובתכנון ועוד בזמן שהיישובים היהודיים הסמוכים מופלים לרעה. הרחבות כמעט ואין, הגדלת שטחי שיפוט ותוכניות מתאר נדיר למצוא. המצב הסוציואקונומי ביישובים הערביים, שנפוצות בהן הכנסות לא מדווחות מסוגים שונים, הוא הרבה יותר טוב ממה שנדמה מטבלאות הלמ"ס, וכל מי שמסתובב בשטח רואה זאת בעיניים.

על רקע זה צעירים יהודים רבים עוזבים את הפריפריה ומהגרים אל המרכז, בזמן שהאוכלוסייה הערבית המקומית זוכה לשפע הטבות, סבסודים והקצאות, וגדלה בהתאם.

הפיגוע היום בכרמיאל ממחיש נקודה חשובה: השקעות ותקציבים לא ישנו את האמת המרה של העוינות והשנאה האנטישמית שרווחת בחלק מהאוכלוסיה הערבית-מוסלמית בארץ. האירוע הנוכחי הוא בהחלט לא יחידאי. בתחילת המלחמה נעצר תושב המקום שהביע הזדהות עם הטבח בעוטף עזה, ובכפר עין מאהל נחשפה תשתית טרור שפעלה בהכוונת חמאס במטרה לפגוע במפעלי תע"ש, ובסכנין נתפסה חוליית טרור שתכננה פיגועים בחיפה והסביבה.

במבט צופה פני עתיד המצב נעשה מטריד ומדאיג אף יותר. הערים היהודיות בצפון הופכות אט אט למעורבות, כאשר אוכלוסייה מוסלמית עוברת לתוכן בהדרגה, ובשילוב התעללות, אלימות ופיגועי טרור, בסופו של דבר עלולות להינטש. מדינת ישראל יוצרת גן עדן לערבים וגיהינום ליהודים. הדבר הזה חייב להיפסק.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 תגובות למאמר

  1. במקום שתטפחו את האוכלוסיה הערבית שיורקת לנו שוב ושוב בפנים את השטחים האילו תעניקו לחיילים משוחררים עם הטבות משמועתיות ותתחילו לבנות ישובים יהודים על הפנים שלהם מקומם בשטחים .. אין אמונה בגויים .מדינת חאלד.

    1. בהתחלה נהניתי מדבריך עד לחלק של ׳מיקומם בשטחים׳ שכנראה מתייחס ליו״ש.
      ראשית, אין הבדל מהותי בין לתת להם להשתלט על הרי הגליל להרי יו״ש חוץ מזה שמיו״ש קל יותר למי שרוצה לירות על מרכז הארץ.
      אז אתה עדין נותן פרס לטרור.
      שנית, בתמונת מראה לערביי ישראל, המתיישבים היהודים ביו״ש הם אנשים שמתעקשים להסתכן בשביל כולנו הן בצבא והן באזרחות(מקום מגורים מסוכן). אני לא אומר שאני מסכים עם כל מה שהם עושים אבל מגיע להם פרגון כלשהוא ולא לאבד שטחים ובטחון.
      ושלישית, מכיר את הטיעונים שאם רק ניתן מספיק לערבים הם יתמתנו ויהפכו לשכנים טובים? זה נכשל הרבה. אבל יש גם מד דני: הטיעון שאת הימין הקיצוני צריך לשבור בכח גם נכשלו. כנראה שאת מדיניות המיתון באמצעות מתנות צריך להפנות יותר לימין הקיצוני. לדעתי, בשני המקרים צריך שילוב של מקל וגזר.

  2. ״השקעות ותקציבים לא ישנו את האמת המרה של העוינות והשנאה האנטישמית״-
    הכותב תמים.
    האמת היא שזה לא רק לא ישנה את הרחוב הערבי אלא אף יוצר תמריץ שלילי לא להשתנות ולהמשיך באותה הדרך.

  3. צריך להחליף את כל הפקידונים במנהל מקרקעי ישראל ולבדוק חשדות לשוחד ומעטפות חומות בין הערבים לפקידונים המנוולים.

    1. ערבים עובדים בשוחד ואיומים זו דרכם .
      הם אלופים במשא ומתן ומתחילים בשוחד קטן השוחד גדל ומיד באים גם האיומים וההצעות שאי אפשר לסרב להן ואז הפקיד כבר לא יכול לצאת מן המעגל ועושה מה שהם רוצים .

  4. מדינה טרלללה על מלא ובדרך להתאבדות. לא ירחק היום בו צה"ל יאלץ לבצע תמרון קרקעי גם בנחף.
    נכבה 2.0, בדרך.

  5. הרצח מתועב. אבל הכפר נחף טאנשיו לא צריכים להענש. כפר לא צריך לשלם מחיר עבור פושע נתעב שחי בקרבו. נחף הוא כפר שנמצא 200 מטר מכרמיאל וכמו כפרים רבים אחרים בסביבה- ראמה, דיר אל אסד, מגדל כרום, עראבה, סחנין, מקיים את חיי הדו- קיום באופן שמשמש דוגמא לכל העולם. הוכחה שאנחנו יכולים לחיות יחד. ב 15 שנים האחרונות אני ומשפחתי גרים ביישוב בין הכפרים. זה לא מזרח ירושלים. זה לא השטחים. יש כאן משהו אחר. הסברת פנים, כבוד הדדי. קופות החולים בכפרים, הבנקים, המסעדות ושאר עסקים ושיתופי פעולה. אני עובד במרפאה שבה חצי מהעובדים ערבים מהכפרים וחצי יהודים מכרמיאל והסביבה. תקציבים מקדמים את איכות החיים הרווחה והאמון ההדדי. הענשת כפר יוצרת דה וולואציה לציבור שלם ומקדמת חשדנות ותוקפנות. עכשיו אחרי פיגוע לא ניתן תקצעב לכפר? לא נאמין באוכלוסיה שבמשך שנים רבות לא יצא מתוכה פיגוע? ילד דפוק בן 20 שהחליט שהוא שהיד או משהו כזה יפגע ביחסים סימביוטים של שנים? בכל מה שאנינו מנסים לייצב במשך חיים שלמים?

    1. אתה טועה ומטעה. באירועי הגליל כל הכפרים האלה נטלו חלק פעיל בסגירת צירי התנועה ובאבנים על הכביש המהיר. ראיתי בעיניים משאית ענקית באה ופורקת סלעים ואבנים כדי שיהיה לאספסוף מה לזרוק.
      ובתום ימי האירוע היישובים האלה סבלו לא-מספיק-זמן מהחרם הכלכלי שעשו עליהם השכנים היהודים. אפילו לחומוס לא נכנסנו.
      זה כמובן עבר ונשכח כי הזיכרון קצר. אבל אני הייתי שם ולא יכולתי לחזור הביתה מכרמיאל אחרי העבודה. בסוף יצאנו בלילה מכרמיאל, כמו גנבים, דרך משגב.

  6. מטומטמים מטומטמים מטומטמים
    שאין דוגמתם בעולם…
    לטפח ערבים מוסלמים חמאסניקים נאצים רוצחים אכזריים ע"ח היהודים וע"ח משלמי המסים היהודים
    נבלות נבלות

  7. חוסר מנהיגות וטמטום מתמשך הולך וגובר!!!!!!!!!!!!
    על התוכניות להעברת אוכלוסייה אמר ברל כצנלסון ז"ל מראשי תנועת העבודה בשנות השלושים של המאה הקודמת,המאה ה-20 למניינם:"טוב שכן רחוק מאויב קרוב".
    להזכיר לקרויים במפה הפוליטית"ימין"וליריביהם במפה הפוליטית הקרויים"שמאל":ארץ ישראל המערבית
    שבה קיימת מדינת ישראל,משתרעת על 23% משטחה הכולל של ארץ ישראל.אין מקום לאוכלוסייה עויינת,
    לא בחבלי יהודה ושומרון,לא ביישובים של הקרויים"ערביי ישראל",ולא ברצועת עזה האמורה להיות משוחררת מגורם זר עויין,המחונך שנים רבות לשנאת יהודים מרה.
    ארץ ישראל המערבית שנותרה לעם היהודי לאחר גזלת רובה בשנת 1922 ומסירתה לעבדאללה ההאשמי
    חייבת להיות יהודית בנוסף לעממים שקשרו גורלם עם גורל מדינת ישראל:נוצריפ,דרוזים,צ'רקסים ואחרים.

  8. למה שלא פינוק והשקעות בכפרים הדרוזים שנותנים דמם ונאמנים לאדמה ולמדינה שלהם .
    שיש בהם פצועים והרוגים במלחמות של המדינה למה למה???.
    מפה תפנימו שאנו הנאמנים מקבלים זרג
    והמחבלים שרוצחים מקבלים הכל!!!!!

  9. מתחלואי מדינת ישראל – לתת קרקע לאויבי ישראל ועוד בשעת מלחמה ועוד בממשלת ימין

    1. ערן אתה כנראה למכיר את המקום ולא מבין את הסיטואציה. זאת קודם כל מדינת היהודים. הערבים בכרמיאל והסביבה שונאים אותך בדם, תבוא לקניון הזה פעם ותראה, מדברים רק ערבית מאיימים, מחפשים מכות ויחס בכדי ליצור פרובוקציות, כל הזמן מזמינים להם משטרה. פשוט היהודים מרגישים שם חלשים ופחדנים בעיר שלהם ובמדינה שלהם. אסור לנו היהודים לחיות יותר בפחד. יש צורך בטיפול מסיבי בערבים כמו שאמר רפול. לעלות את כולם על אוטובוסים. אבל מה עם האנשים הטובים???? אז שישבו מקדימה.
      נתנו מספיק הזדמנויות במדינה.

  10. זה לא פרט המעיד על הכלל, אם יש כאלה קיצוניים שרוצים לפגע, יש שב"כ, יודע לטפל בהם היטב. לאורך שנות קיום המדינה,מאז שערביי ישראל הפכו להיות אזרחים כמוני וכמוך,99.9% מהם חיים את חייהם בשקט ובשלווה,(אני חי כאן מעל 40שנה,)
    לא נשכח לרגע, ישובי משגב וכרמיאל, התפתחו וקידמו את האזור מעל ומעבר לציפיות.
    אל לרוב הכותבים כאן להתלהם, ולהטיף להוקיע,לדחוק את ערביי ישראל לפינה ולהופכם לאוייבים של חוסר ברירה.
    תשנו בבקשה דיסקט, תחשבו כמו יהודים:"הווה מתלמידיו של אהרון, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הביריות ומקרבן לתורה".
    כל זאת, כשיד אחת מושטת לשלום, והשניה מחזיקה בחרב למקרה הצורך.

  11. לא כל האנשים אותו דבר, לא כל המשפחות אותו דבר, פה צריך לטפל בשכל בחשיבה לטווח ארוך בסכין מנתחים ופינצטה לא בפטיש 20 קילו.