העסקה עם חמאס היא כניעה, אסור להסכים לה

הפרטים ההולכים ומתגלים לא משאירים מקום לספק: העסקה המתקרבת עם החמאס תהיה אסון לאומי ובכייה לדורות

סינוואר והנייה בעזה. צילום מסך מתוך youtube

אנו נמצאים בשעה קריטית לעתידה של מדינת ישראל ואני רואה לעצמי חובה לומר לציבור את האמת כפי שהיא ללא כחל ושרק. הבוקר פרסם הפרשן הבכיר דיוויד איגנטיוס בוושינגטון פוסט את עיקרי ההתקדמות במשא ומתן בין ישראל לחמאס. מה שבולט בפרסום הוא לא מה שיש בו, אלא מה שאין בו: אין בו שליטה ישראלית על ציר פילדלפי ומסדרון נצרים, אין בו השארת כוחות צה"ל ברצועה.

מי שקרא את עקרונות רה"מ שפורסמו בימים האחרונים מבין כי ישראל נכנעה לדרישתה ומוכנה לכל מיני הסדרים של חיילים מצרים או כוחות או"ם שישמרו על ציר פילדלפי. יש לומר בצורה ברורה: מדובר בכניעה מסוכנת שתעמיד את מדינת ישראל בסכנה קיומית. ציר פילדלפי הוא ציר החימוש של חמאס. גם כיום, צה"ל לא קרוב לשליטה מלאה במנהרות החמאס באזור. ברגע שהצבא יוצא משם, יחזרו הטילים על הדרום למציאות שהייתה בשישי לאוקטובר, יוברחו שאר החטופים במנהרות למקומות מסתור נוספים, וייתכן שהחמאס יוכל לבצע פיגועי פלישה לשטחנו. הדבר משול לנסיגת כוחות בעלות הברית מגרמניה באמצע המלחמה, והסרת המצור הימי, כך שהיטלר יוכל להמשיך ולחמש את כוחותיו.

עוד כניעה מסוכנת היא בנושא סיום הלחימה. בעבר ישראל עמדה על כך שתהיה הפסקת אש אך לא הפסקת לחימה. בניגוד למה שרוב כלי התקשורת מדווחים, באותיות הקטנות של ההסכם המתגבש מוצע כי ישראל וחמאס יאמצו את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם, המציעה כי השקט יישמר כל עוד השיחות מתקיימות. בפועל – מדובר בהפסקת המלחמה דה פקטו.

ב7 לאוקטובר הופקרו מאות אזרחים לגורל אכזר בידי הדרג הבטחוני והמדיני. הם אלו שאחראים לעשות הכל ולהפוך כל אבן כדי להשיבם. השבת החטופים לישראל היא קונצנזוס והיא חלק בלתי נפרד מיעדי המלחמה.

עד כה, השינויים בעמדת חמאס נבעו כתוצאה מהלחץ הצבאי, אותו ישראל הפסיקה משום מה להפעיל. כלל הדיווחים הזורמים מהכוחות בשטח מצביעים על סטטוס קוו, כאשר חיילים רבים עומדים במקום ולא מקבלים את הפקודות לסיים את כיבוש הרצועה.

כניעה בתנאים המוצעים, תחזיר אותנו באופן מיידי לשישי לאוקטובר. היא מסוכנת באופן קיומי לישראל מול אויבותיה במזרח התיכון. אסור לקבל את הכניעה הזו. אסור לאף שר וחבר קבינט להיות חלק מכניעה כזו. מול הלחץ הציבורי הכבד, נציגי הציבור חייבים לגלות אחריות.

אם סינוואר יסיים את המלחמה עם נציגי רש"פ (אותם יחסל ללא כל בעיה) השולטים אזרחית בעזה, וללא כוחות ישראליים ברצועה, כל אויבינו במזרח התיכון ילמדו שהטרור משתלם, ויתכננו את הטבח הבא. אסור לתת לזה לקרות.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *