תפילות ותמיכה למען טראמפ אחרי ניסיון ההתנקשות

ניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר טראמפ גרר שורה של תגובות משורה ארוכה של אישים בארצות הברית ובעולם. ריכזנו כמה מהן

הנשיא טראמפ באירוע באריזונה. צילום: Gage Skidmore, Creative Commons Attribution-Share Alike 2.0

ניסיון ההתנקשות הכושל בנשיא לשעבר טראמפ גרר תגובות מקיר לקיר לטובת הנשיא לשעבר. במסגרת האירוע, צלף פתח באש לעבר טראמפ במהלך עצרת שקיים בפנסילבניה, והחטיא את ראשו של הנשיא ה-45 במילימטרים בודדים, מה שהוביל לפציעה קלה באוזנו בלבד. היורה חוסל.

במפלגה הרפובליקנית בפרט ובימין האמריקני בכלל, נרשמה אהדה ברורה וחד משמעית לנשיא, וגינוי ברור וחד משמעי למתנקש. שורה של אישים בכירים בהם הסנאטור טום קוטון, הסנאטור טד קרוז, הסנאטור ג'וש האוולי, הסנאטור ג'יי די ואנס, המוזכר כמועמד מרכזי לתפקיד סגנו של טראמפ יחד עם הסנאטור מרקו רוביו וסנאטורים נוספים כמו מיט רומני, ששמח לשמוע שהנשיא במצב טוב, ריק סקוט, הודיעו כי הם מתפללים או שקראו להתפלל לרפואת הנשיא ורעייתו מלניה.

בקונגרס, חברי הקונגרס ג'ים ג'ורדן, דן קרנשו, סטיב סקאליס, רוני ג'קסון, תומאס מייסי, בריאן מאסט, לורן בוברט, בורג'ס אוונס, מאט גטס יו"ר בית הנבחרים לשעבר קווין מקארת'י, יו"ר בית הנבחרים המכהן מייק ג'ונסון, שהודיע על פתיחת חקירה מיוחדת מטעם בית הנבחרים, ואליס סטפניק, שהוזכרה גם היא כמועמדת לתפקיד סגניתו של טראמפ, הצטרפו גם הם לגינויים ולקריאות לתפילה לבריאותו של טראמפ. חברת הקונגרס הדמוקרטית לשעבר טולסי גאברד, שהתמודדה לנשיאות בשנת 2020 מטעם הדמוקרטים וכיום מוזכרת כסגנית אפשרית של טראמפ, הודיעה כי היא מתפללת לרפואת הנשיא

מושל דקוטה הצפונית דאג בורגאם שמוזכר גם הוא כפייבוריט לתפקיד סגנו של טראמפ קרא גם הוא להצטרף לתפילות, מושלת ארקנסו שרה האקבי סנדרס ומושל וירג'יניה גלן יאנגקין, והמושלת והמועמדת לתפקיד סגנית הנשיא שרה פיילין הצטרפו לגינויים ולאיחולים להחלמת הנשיא.

קריאה דומה נשמעה גם מדמויות בינלאומיות כמו ראש ממשלת בריטניה לשעבר ליז טראס, מנהיג מפלגת הרפורמה הבריטית נייג'ל פראג', שרת הפנים לשעבר סואלה ברוורמן, מנהיג השמרנים הקנדיים פייר פוליברה, מנהיג מפלגת החירות ההולנדית חירט וילדרס, מנהיג מפלגת "ליגה" האיטלקית מתאו סלביני, ראש מפלגת 'צ'גה!' הפורטוגלית ריקארדו רייס ומנהיגת החזית הלאומית הצרפתית מארין לה-פן הצטרפו גם הם לגינויים או שקראו להתפלל למען הנשיא. נשיא אל סלבדור בוקלה, ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, וראש ממשלת הודו נרנדרה מודי הצטרפו גם הם לגינויים, וכמוהם גם ראשי ממשלת הולנד, בריטניה, אוסטרליה, נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי, השאה של איראן רזא פהלוואי וקאנצלר גרמניה אולאף שולץ.

אשת התקשורת קרוליין גליק, מגיש פוקס ניוז פיט הגסת', איש התקשורת והפרשן בן שפירו, המתמודדת לשעבר לסנאט והמגישה קארי לייק, המגישה טומי להארן, הפרשן והאקטיביסט צ'ארלי קירק, שדרנית הרדיו דנה לואץ', הפרשן הבכיר מארק לוין, המגישה מייגן קלי, והפרשנית אן קוטלר השתתפו גם הם בגינויים.

המתמודדים לנשיאות לשעבר, סגן הנשיא לשעבר מייק פנס, הסנאטור טים סקוט, המושל רון דהסנטיס, היזם וויווק ראמאסוואמי, והשגרירה והמושלת לשעבר ניקי היילי. בנוסף הודיעו מזכירי המדינה לשעבר קונדוליסה רייס ומייק פומפאו על תמיכתם בנשיא, מזכיר השיכון לשעבר בן קרסון הצטרף גם הוא לקריאות.

מספר ידוענים ואישים אחרים גם הגיבו לניסיון ההתנקשות. מנכ"ל אפל טים קוק התפלל לרפואת טראמפ, היזם ובעלי טוויטר אילון מאסק הצהיר רשמית על תמיכתו בנשיא ה-45, השחקן ג'יימס וודס, השחיינית והפעילה ריילי גיינס, השחקנית קריס ויליאמס, והקומיקאי רוב שניידר, וכן ראסל בראנד, כולם גינו את האירוע. ויליאמס אף הצהירה בגלוי כי תתמוך בטראמפ במילים "אפס בושה".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 תגובות למאמר

  1. מצטרף לתמיכה.

    כמה זמן אתם משערים יעבור, עד אשר הרגרסיבים בארה"ב יעלו בתשקורת הכללית את הקונספירציות הבאות:

    1. המתנקש הוא ימין קיצוני.
    2. המתנקש מצביע טראמפ (לא רישום בוחרים, רישופ זה כמעט לא שווא את הדף עליו רשום).
    3. טראמפ אירגן את ההתנקשות בעצמו.
    4. המתנקש הוא סוכן רוסי שפעל להבטיח את בחירתו של טראמפ (ימצאו עוד 51 סוכני CIA "להוכיח" זאת).
    4. ו… איך אפשר בלי, הישראלים אשמים.

    מדוע אני ציני? כיוון שחלק מ"עיתונאי" הסמול בארה"ב, התקשו אפילו לקרוא למה שאירע, התנקשות. אלה היו "יריות" ועבור CNN, מהות האירוע היא בכלל "השירות החשאי מיהר להוציא את טראמפ מהבמה לאחר שהוא נפל בעצרת" (הם כבר שינו את הכותרת מאז).

    למה זה חשוב? כיוון שזה מוכיח, בדגש על המילה מוכיח, שהכותבים והעורכים בגופי תשקורת אלה אינם אובייקטיביים, אינם נייטרליים ופועלים באופן מודע ע"מ להנדס תודעה – ואת זה חשוב להבין ולהכיר בעובדות שמוכיחות זאת.

    כיוון שברגע בו מאבדים את היכולת לחשוב בצורה אובייקטיבית ונייטרלית, מעבר לפגיעה ב"מקצועיות" הפמפלט, הופכים דומים יותר לויליאם ג'ויס – הידוע גם בכינוייו ממלחה"ע ה-2, "לורד האו האו" – מאשר לאנשים בוגרים. אשר חושבים בצורה בוגרת, אובייקטיבית ונייטרלית ומסוגלים לנהל דיון ענייני ולשנות את דעתם, על פי עובדות שמתבררות בדיון זה.

    ג'ויס המשיך לחשוב כמו נאצי, גם עד רגעיו האחרונים. אפילו לפני הוצאתו להורג לא הביע חרטה על מעשיו ומעשיה השפלים של הגרמניה הנאצית, לבנייתה הוא היה שותף. דבריו האחרונים היו: "במותי כמו בחיי אני בז ליהודים שגרמו למלחמה הנוכחית ואני בז לכוחות האופל אותם הם מייצגים. אני מזהיר את העם הבריטי מהאימפריאליזם הדורסני של ברית המועצות. אני תקווה שבריטניה תחזור לגדולתה … אני גאה למות עבור האידיאלים שלי ומצר על כל בניה של בריטניה שמתו בלא לדעת בעבור מה."

    גם הנאצים שברחו לארגנטינה, המשיכו עד סוף ימיהם לצעוק "הייל ה*טלר" ולנהל אורך חיים נאצי. זה מה שקורה, כאשר (א) מאבדים את היכולת לחשוב בצורה אובייקטיבית (ב) בטוחים שכל הטוב בעולם, מסור רק לך לפיכך, רק אתה מחלק עתה אישורים, מי טוב ומי לא.

    מי שחלה בשנאה תהומית כזו, לא יבריא גם אם טראמפ ירצח. אין תרופה לנרקיסיזם שבבסיס המחלה הזו.

  2. עניין של שבריר מילימטר הפריד בין הרצח להחטאה. ללא ספק טראמפ הוא האישיות החשובה ביותר במאה העשרים ואחת. הוא המדינאי שיש לו אולי עוד סיכוי להציל את אמריקה והעולם מתהום הפרוגרסיביזם והאיסלאמיזם שחברו יחדיו להמיט שואה על העולם. ואילו כאן בישראל מושלת החונטה המשפטנית, האנטי ציונית שביודעין חותרת לחסל את מדינת הלאום היהודי וכבר הצליחה הרבה מאוד במשימתה. האם גם לישראל יקום מנהיג כטראמפ שיושיענו ממלכודת הפרוגרסיביזם האובדני שהשתלטה על המדינה ומובילה אותה במהירות לתהום? נתפלל שאומנם כך יקרה.