"העסקה היא הונאה וגזר דין מוות לחטופים"

אל"מ פרופ' גבי סיבוני שוחח עם אורנה ישר על הסכנה שבעסקת חטופים

אל"מ פרופ' גבי סיבוני בשיחה עם אורנה ישר. צילום מסך מתוך יוטיוב

אל"מ במיל' גבי סיבוני, ממכון משגב לביטחון לאומי וממכון ירושלים לאסטרטגיה ולביטחון, שוחח עם אורנה ישר בפודקאסט "זווית ישרה" על עסקת שחרור החטופים המסתמנת.

"אם מסתכלים על העסקה הזו ברור שרעיון הפעימות נולד כדי להונות את ישראל. כל מטרתו היא להשיג הפסקת אש בפעימה הראשונה, להסיג את כוחות צה"ל מהנכסים ולמשוך את הפעימות הנוספות לנצח".

כאשר נשאל פרופ' סיבוני אודות הסבל הנורא של החטופים הוא משיב: "אני אכן רואה את הסבל הזה אבל אני רואה גם סבל אחר. לחטופים יש פנים אבל יש מאות, אלפים ומאות אלפים שאין להם פנים ועתידים להיפגע קשה. ראינו מה קרה בעסקת שליט… כשאנחנו מדברים על מאזן סבל טוב שנזכור שיש עוד אנשים שישלמו מחיר כבד".

סיבוני מתייחס לשלושת הנכסים המוזכרים בדרישות חמאס לגבי העסקה: "לצה"ל יש שלושה נכסים עיקריים במלחמה הזו. מרחב פילדלפי – מרחב ההברחות, כולל מעבר רפיח, שתחתיו אוטוסטרדה הייתה ועדיין קיימת כי אנחנו לא מצליחים להגיע לכל המנהרות – זה ייקח חודשים ארוכים. צפון הרצועה – מתוחם על ידי ציר נצרים. נותרו שם כ-200,000 איש, מתוכם לא מעט מחבלים, האזור רווי בנשק. מרחב החיץ – הפרימטר. נבנה עכשיו פרימטר בטחוני והוא מרכיב יסודי בתוכנית ההגנה על ישוביי העוטף. משלושת הנכסים האלה חמאס מבקש לפרק אותנו".

אל"מ במיל' גבי סיבוני מתייחס אל סוגיית ההתבטאויות המדיניות של אנשי צבא שונים: "אני לא מבין מה לצבא ולעסקת החטופים… צה"ל עוסק במיליון דברים וכתוצאה מזה כמעט שלא עוסק בהפעלת כוח. אני מדבר על הפיקוד הבכיר של הצבא, בעיקר במטה הכללי. שמענו את הפצ"רית מדברת על הרפורמה המשפטית, ראינו את ההתנהלות של הרמטכ"ל ושל מח"א וראינו במלחמה הזו כיצד גורמים במטכ"ל עוסקים ביחסים עם ארה"ב. מה זה עניינם?"

לגבי אמירתו של דובר צה"ל כי "חמאס זה רעיון", אומר סיבוני: "זה כמו לומר במלה"ע השנייה "אנחנו נתעסק עם הנאצים עוד הרבה שנים"… כל מי שנוקט עמדה של נאצי, פועל על פיה – אנחנו עוצרים אותו והורגים אותו. אותו דבר עם חמאס. כל המלחמות בעולם היו על רעיונות. רעיונות מנצחים באמצעות מלחמות".

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 תגובות למאמר

  1. א.במדינה בה ראש המוסד מתעסק בשחרור חטופים, אין מה להתפלא שגם הצבא עושה את זה.
    ב.רעיונות לא מנצחים בשדה הקרב. הרעיון הנאצי לא חוסל במלחמה אלא בכמה שנות שלטון זר בגרמניה כולל בתקשורת, בתרבות ובמערכת החינוך. הבעיה שאצלנו מי שעובדים בתחומים הללו (ובחזית המשפטית) לא נמצאים בתודעת מלחמה כמו חיילים בחזיתות אחרות.