הפרוגרסיבית הצבאית הראשית

האירועים היום בשדה תימן הם שיא בסדרת החלטות שערורייתיות של הפרקליטה הצבאית הראשית יפעת תומר-ירושלמי

הפרקליטות נגד החיילים. הפצ"רית יפעת תומר ירושלמי, צילום: דו"צ

מאז כניסתה לתפקיד הפרקליטה הצבאית הראשית יפעת תומר ירושלמי לא פספסה הזדמנות להוביל פוליטיזציה, קיטוב והקצנה של המערכת בראשה היא עומדת. תחת הנהגתה הפכה הפרקליטות הצבאית לסניף של האג, גוף עוין הפועל להחדיר בתוך הצבא אינטרסים זרים ולפגוע ברוח הלחימה.

האירוע היום בשדה תימן מספק את כל המידע שצריך לדעת על תפיסת ההפעלה של תומר ירושלמי. אין בפנינו את מלא העובדות, אבל נניח לצורך הדיון שכלפי הלוחמים שנעצרו עומדים חשדות חמורים דיים המצדיקים חקירה ומעצר. בניגוד לתעמולת השמאל שנשמעת היום, איש לא טוען שאין גבולות להפעלת כוח ושאין מצבים בהם גם לוחמים עוברים על החוק וצריכים להיענש. אבל גם אם נקבל את ההנחות הללו, שכאמור טרם הוכחו, התנהלותה של תומר ירושלמי מבזה וחסרת תקדים.

הנה מה שאנחנו יודעים: מדובר בלוחמי מילואים, המופקדים מזה חודשים ארוכים על משימה כפוית טובה של שמירה על השפלים שבמחבלים. אם גובשו חשדות נגד מי מהם, יש דרך להגיע לחקר האמת. פונים למפקד היחידה באופן דיסקרטי, מתאמים חקירה, ומבצעים את העבודה בצורה מכובדת וראויה. תחת זאת החליטו בפרקליטות הצבאית לבצע פשיטת בזק, משל המילואמיניקים הללו הם עבריינים בארגון פשע או מחבלים בעצמם. מדוע לנהוג כך? מה החשש? שיברחו למחתרת? שיצאו לחו"ל?

אבל ככה בדיוק רואה תומר ירושלמי את תפקידה של הפרקליטות הצבאית ביחס לצבא, ואת מקומה של מערכת המשפט ביחס לעם. אלו לא גופים משלימים. המערכת בראשה היא עומדת לא נועדה לשרת את הלוחמים, לפעול יחד איתם ולהגן עליהם מפני הליכים עוינים, אלא להיפך: היא עצמה ההליך העוין. הפרקליטות עוינת את הלוחמים, ורואה בהם אנשים מסוכנים שיש לפעול בנחרצות לרסן אותם שמא יבצעו פשעים.

כזה הוא מכתב האזהרה שהוציאה תומר ירושלמי בפברואר, מכתב שנשלח באופן פומבי המיועד אל מפקדי וחיילי צה"ל ומזהיר מפני ביצוע פשעי מלחמה:

נתקלנו גם במקרים פסולים של התנהלות החורגת מערכי צה"ל ומן הפקודות. בתוך כך, נכללות התבטאויות לא ראויות, המעודדות תופעות פסולות; הפעלת כוח בלתי מוצדקת מבצעית, לרבות כלפי עצורים; ביזה, הכוללת שימוש או הוצאת רכוש פרטי שלא לצורך מבצעי; והרס רכוש אזרחי בניגוד לפקודות. חלק מהאירועים חורגים מהתחום המשמעתי, וחוצים לרף הפלילי.

במידה ויש חשדות, היא צריכה לחקור, ובמידה ויש עבירות גם להעמיד לדין. על זה כאמור אין חולק. אבל מה תפקידה של "אזהרה" פומבית חסרת תקדים כזו? מה היא נועדה להשיג? האפקט שלה, מעבר להילה שתומר ירושלמי מנסה לייצר לעצמה, הוא אחד: הצבתה של הפרקליטות הצבאית כנגד הלוחמים. הפרקליטים ותומר ירושלמי מצד אחד, הלוחמים מהצד השני.

המכתב שלה, שמוען למפקדים, נועד לגייס אותם למערכה נגד חייליהם. "אבקש לשוב ולהדגיש את התפקיד החיוני השמור למפקדים ביחס לאירועים חריגים אלה", היא כותבת, ומדגישה את הצורך ב"דיווח על המקרים לגורמי האכיפה המוסמכים מייד עם התרחשות", "ההיוועצות טרם תחקור אירועים חריגים, על מנת שלא לשבש את החקירה הפלילית", ו"שיתוף פעולה עם גורמי מנגנון הבירור המטכ"לי".

לכך יש להוסיף גם את חקירתם של הלוחמים שנחשדו ברצח מחבלי נוחבה, שעוררה הדים לאחרונה ואף הובילה לדיון חירום בוועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת. על אף שמדובר בהחלטות של פרקליט המדינה ולא הפרקליטות הצבאית, רוח המערכת בנושאים האלו ברורה: הלוחמים חשודים עד שלא יוכח אחרת.

מדיניות החקירות הזו הובילה למכתב זועם ששלחו עשרות מג"דים בסוף חודש יוני לרמטכ"ל בו הם מלינים על פלישה של המשפטנים לתחום האחריות הפיקודי. לטענתם, למרות טיפול נחרץ בהפרת הפקודות, כולל "להדיח חיילים מלחימה ובמקרים חמורים יותר אף להכניסם לכלא", במקרים רבים החיילים "מזומנים לחקירות מצ"ח על אירועים שהאחריות לטיפול בהם שייכת למפקדי היחידות… ניטלת מאיתנו האחריות הפיקודית". על אף שלא מדובר באירועים פליליים, אלא במקרים "משמעתיים ומבצעיים" במהלך המלחמה. לטענתם, "המשך נטילת הסמכות מידי הפיקוד הבכיר בשטח והתערבות שאינה מידתית של מצ"ח והפרקליטות, מסיבים נזק רב למוטיבציה בקרב הלוחמים והחיילים ופוגעים ברוח הלחימה".

אין זה פלא שבראיון שהיא נתנה לאחרונה היא הצדיקה את עמדתה בכך שלמרות שחלק מהלוחמים ומאנשי המילואים לא מקבל את עמדותיה, יש לה שותפים בפורום מטכ"ל. "אם אני מסתכלת על הדעה השלטת בפורום מטכ"ל, ושל הרמטכ"ל בראשו, יש הבנה עמוקה של חשיבות השמירה על הדין". תומר-ירושלמי מבינה שהשותפים האמיתיים שלה לדרך נמצאים בפיקוד הבכיר והמנותק, ולא בדרגי השטח הלוחמים.

החלטה שערורייתית נוספת שראוי לזכור היא ההנחיה שלא לתקוף מחבלים, רוצחים, אנסים ובוזזים, שהשתתפו בטבח בעוטף שאין להם "שיוך ארגוני" לאחד מגופי הטרור המוכרים. משל מדובר בפרוצדורה של מס הכנסה, ולא במלחמה באכזריים שבמחבלים. תומר ירושלמי חיה בעולם מופשט ופרוגרסיבי, בוחנת את המציאות בקטגוריות משפטיות מדומיינות, ומופתעת שהלוחמים בשטח, אלו שמסכנים את חייהם בתנאי לחץ בלתי אפשריים לא מקבלים את התכתיבים שלה.

הדפוס הזה של תומר-ירושלמי לא התחיל כאן. כבר במאבק על הרפורמה המשפטית היא הובילה לפוליטיזציה של המערכת בראשה היא עומדת, כשהתבטאה בנוגע לרפורמה המשפטית וטענה שהיא עלולה "לסדוק את ההילה שמספקת מערכת המשפט לצבא". את ה"הילה" הזו ראינו היום בשדה תימן. פשיטות, מעצרים ועוינות כלפי המילואימניקים. עם "הילה" כזו מי צריך אויבים.

"אין עוד מדינה בעולם, שיכולה להתגאות במחויבותה לבחון את העמידה בשלטון החוק, בעיצומה של מלחמה קיומית" אמרה תומר ירושלמי בהרצאה שנשאה בכנס לשכת עורכי הדין באילת לאחרונה. והיא צודקת, מדינת ישראל תחת משטר הפרוגרסיבית הצבאית הראשית, פועלת בניגוד לנורמות הבילאומיות, חוצה את הקווים האדומים של כל אומה חפצת חיים, מתדלקת עלילות דם נגד הלוחמים ופוגעת ברוח הלחימה של טובי בניה.

את ההצדקה העיקרית למעשים התמוהים הללו מספקים המשפטנים שטוענים שבזכות העובדה שהם נוקטים ביד קשה כלפי חיילי צה"ל, העולם והדין הבינלאומי יהיו סלחניים כלפינו, לפי מה שמכונה "עקרון  המשלימות". בפועל, אנו רואים היטב כעת, זו פיקציה מוחלטת. לא רק שאין עקרון משלימות, תומר ירושלמי בעצם משחקת את התפקיד שמכתיבים לה הארגונים ובתי הדין הבינלאומיים, כתובעת הראשית מטעמם. כשהיא תוקפת, מבזה, מעלילה ופוגעת בחיילינו, היא לא המגן של ישראל, היא החרב של מכפישינו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

88 תגובות למאמר

  1. זה בדיוק מה שחשבתי כשקראתי על הפשיטה אבל מעבר לזה. למה הפומביות וההגזמה? התשובה היא ברורה. האנשים הללו לא עובדים עבור מדינת ישראל. הם פועלים עבור הקידום העתידי של עצמם במערכת שמנותקת לחלוטין ממדינת הלאום היהודית ומחוברת לעטיני הפרוגרס העולמי. לא מזמן שמעתי פודקסט שבו הוזכר שאהרון ברק כתב בזמנו מכתב לעמיתים שלו בפרינסטון שבו הוא הסביר את ההפסד של השמאל בעתירה על חוק איחוד משפחות. האיש הרגיש שהוא חייב דין וחשבון לגורמים מחוץ למדינת ישראל שבמקרה גם היו חלק ממנגנון שהעסיק אותו, שילם לו, העניק לו כבוד ומכר את ספריו. מה זה אם לא שחיתות שלטונית ממדרגה ראשונה כאשר המערכות שנגועות בה הן אלה שאמורות להיות אמונות על שמירת טוהר המידות ועל הקביעה מי יהיו האנשים שיאבדו את הונם וחירותם, למי יתפרו תיקים ולמי יתפרו תפקידים יוקרתיים (בספריה הציבורית, למשל?!)… והכי נורא, הם עברו לעשות את כל אלה מהמקפצה ישר על ראשם של אלה שמסכנים את גופם וחייהם בקו הראשון.

    1. הרצי וחליווה נרדמו בעמדה במקרה הטוב
      כנראה התפקיד שלה זה להגן עליהם.
      אם זה לא אשמתם באשמת מי זה? בואו נחפש אשמים.

  2. ובהזדמנות זו הגיעה העת להחזיר את הפרקליט הצבאי הראשי לדרגתו הטבעית – תת אלוף הכפוף פיקודית לאלוף העומד בראש אגף כוח האדם בצבא, בעל מעמד מקביל לזה של קצין חינוך ראשי או של הרב הצבאי הראשי. האבסורד שהמשפטן הראשי של הצבא מחזיק בדרגה גבוהה מזו של קצין שריון ראשי או קצין תותחנים ראשי מלמד הרבה על סדרי העדיפויות המעוותים שצה״ל אימץ לעצמו.

    1. למרות הסיבוב הגדול שהכותב עשה כאן, הסיפור הוא מאד פשוט:
      אם יש חשד שחיילים עשו מעשה סדום בשבוי – צריך לחקור את זה. איזה בלאגן עשיתם סביב זה, בניתם תיק שלם נגד הפרקליטה הצבאית הראשית שעכשיו מאיישת את תקן ה"פקיד" התורן שבו צריך להיכנס. אני מסכים שכנראה לא היה צריך לעצור את החשודים בכופן שבו עשו את זה, אבל מכאן ועד התיק שבניתם יש דרך ארוכה

    2. אני מבקשת מכל חייל לפני שהוא יורה על מחבל לעצור ולראיין אותו לאיזה ארגון הוא שייך . הזוי

    3. אני מבקשת מכל חייל לפני שהוא יורה על מחבל לעצור ולראיין אותו לאיזה ארגון הוא שייך . הזוי

    4. היא לקחה על עצמה את תפקיד צוררת היהודים

    5. זו אותה פרקליטה שאוספת "עדויות" משיחות טלפון לנאצים בעזה, מר "עמיר"?

      אתה רוצה להתחיל להוכיח שתשמע מהם תיאור אובייקטיבי של מציאות? במיוחד כאשר מדובר בחיילי צה"ל.

      לכן, היחיד שבנה כאן תיק כלשהו, זה אתה – בורר עובדות עם זכוכית מגדלת, כאשר סך כל העבודות (ולא מה שבררת ומה שהחלטת לא להזכיר) מצייר פקידה, שעל פי כלל מעשיה – ספק סביר מאוד, אם נצחון צה"ל על חמאס בעזה נמצא בין מטרותיה ולא מקסום רדיפה אחרי חיילי צה"ל, באמצעים משפטיים.

  3. כוחות הביטחון: חמאס מורתע מישראל
    חמאס: אזרחי ישראל מורתעים מכוחות הביטחון.
    מערכת המשפט: הרתעה היא עצם היסוד של הדמוקרטיה המהותית

    1. מה בדיוק היא תגידהמנוולת???? אפילו לועדה שהוזמנה היא לא הגיעה. אישה בזויה

  4. אין לי חיבה למערכת המשפט אבל זה לא בכל אופן אסור לפרוץ למתחם צבאי במיוחד לא כשהיו במקום חברי כנסת שהיו יכולים להתערב בדרכים יותר מדויקות.

    אסור לנו לשרוף את המדינה, אלוהים לשלטון בחרתנו על לבן וכחול -ואדום.

    1. המדינה נשרפת אם נרצה או לא… אנו חווים חבלי גאולה, היו חזקים.

    2. אני זוכר את הקפלניסטים שפרצו לתחנת המשטרה של גלילות כדי לשחרר פורעים שנעצרו על ידי שוטרים. הם הצליחו, בתקשורת שיבחו אותם, וגלי לא עשתה דבר.

  5. גייס חמישי : בזמן הזה שכל העולם מתקומם נגדינו הם עוד נותנים לשונינו חומר נגדינו כאשר עושים משפת שדה פומבי .

  6. שר הביטחון חייב לפטר את יפעת תומר ירושלמי מתפקידה את הרמטכל להחליף את צמרת הפיקוד ככה לא יבוא אנשים למילואים את תומר לשלוח יום אחד בעזה להיות בנחמדות שלה בן אנשי חמאס שהיא כלכך מאוהבת בהם.

  7. מקבלת השראה מבהרב מיארה
    רואה אך היועמשית מתנהלת כבורא עולם משתינה על הממשלה הפכה לראש ממשלת ישראל בחאווה
    אומרת לעצמה אם המפגרת הזו יכולה למה אני לא ההפוך …
    לרמטכל?

  8. חייבים לחקור מעשים פליליים ולא יהודיים שנעשו בצבא. היום זה נגד נוחבה מחר זה נגד "שמאלנים", "ערבים" …
    מיהו היהודי שעושה דברים כאלה ? מי האמא שלינכה אותו. תתביישו. רדו מהצבא שעד לאחרונה היה הצבא החזק והמוסרי בעולם.

    1. עדיין רק חשדות על בסיס דברי מחבל נוחבה שקרן
      לא ברור לכן מאיפה הגעת לכל שמדובר בעובדות

    2. מי אתה שתגן על פושעיעם מתעבים.צריך לקצוץ את בשרם יום יום

  9. זו התוצאה המיידית למתן דרגת אלוף לפרקליטה צבאית ראשית. יש לה כח רב מדי ביד והיא מיישמת את דיעותיה האישיות.

  10. חייבים לפטר אותה הרמטכל חייב לזוז בא לא לוקחים חיילים שמשרתים כרגע ועושים עבודת קודש לחקירות הכל יכול להסגר בתוך הצבא בלי תיזמורת מבחוץ כמו ערוצים אל גזירה חייב לפטר אותה עושה נזק

  11. מה שהיה בשדה תימן זה התחלת הגאולה ירית הפתיחה הם מתעורר ו

  12. הזבל הזאת עוד תגיע להיות יושבת ראש בית המשפט העליון, את אלה צריך להורי כשהם אד
    ין קטנים

    ואתם בטוח לא תציגו את התגובה הזאת

  13. בכל אשם ….אהרון ברק השופט…שחטף את
    מערכת .המשפט במדינת ישראל !!!! "הדם" על ידיו !!!
    לכאורה…

  14. שתלך לעזה אין מילים אחרות . נוחבה בריבוע . המטכ״ל מקולקל והפצ״רית היא היד הרקובה שלו שנוחתת על חיילינו. להעיף את גלנט הרצח וכל השאר כבר יסתדר
    לא יהיה גב לשמאלניות כמוה

  15. אחרי כל זה, למה שחרדים יתגייסו לצבא שצמרתו – אשר היא השולחת חיילם לשדה הקרב – רקובה כל כך?! מדובר הלוא בדיני נפשות!! אנשים ללא כל מוסר כמו דן חלוץ, אהוד ברק, אולמרט עבריין מורשע ועוד ועוד ועוד אייזנקוט ודומיו אבות הקונספציה שבינם לבין מוסר יהודי אמיתי אין ולא כלום שולחים חיילים אל מותם!!! הם ה"אורים והתומים" האם בהם מבטחנו?! צריכה לקום הנהגה צבאית אמונית חדשה שנותנת מקום של כבוד גם לדעת תורה ביחס למלחמות, לא כמו מה שקורה היום, שבו הרבנות הצבאית היא לא יותר מאשר ספקית שירותי דת, בדיוק כמו החשמלאי השרברב והטבח.
    לא כמו הפרקליטות שלא נותנת שירותי עריכת דין לחיילים אלא ההיפך – אוכלת את מוחם של החיילים הקדושים.

  16. אין לא ניראת משלנו נקודה.
    יש להדיח אותה מייד אחרת נראה סרבנות של שרות מילואים ואז הלך עלינו

  17. נקודה חשובה שלא בוטאה במפורש במאמר: הפצ"רית אמנם לא הצהירה זאת מפורשות (את זה היא תצהיר מן הסתם לאחר סיום תפקידה) אבל אין צל של ספק שהיא רואה את מעמדה כחברת כבוד במועדון "שומרי הסף". הרעיון המנחה הוא שהפצ"ר הוא מקבילו הצבאי של היועמ"ש – דהיינו לא הזרוע המשפטית של הצבא כלפי פנים וחוץ אלא זרועו הארוכה של "שלטון החוק" בתוך הצבא הכפופה למעשה לבג"צ בלבד.

    חוששני שלא נצטרך להמתין הרבה לפסק דין על פיו חוות דעת הפ"צר מחייבת את פיקוד הצבא.

  18. הפחליטה הצבאית הראשית,

    כמו כל חברה בכת רוצחי ישראלים עבור פרסים באוסלו, מאמינה בעליונותה המוסרית על פני עמך ישראל, ללא בסיס במציאות לעליונות זו.

    (חלקה בה אינו רצח ישיר למען הסר ספק, אלא להוביל מלחמה באמצעים משפטים, כפי שאוכיח בהמשך דבריי – וכמו בכל עבירת סיוע לרצח, חלקו של מי שעקב (למשל) אחרי הקורבן, של מי שסיפק רכב מילוט (למשל), של מי שהטעה את המשטרה (למשל) וחלקה של מי שסיפקה אליבי שקרי לרוצח – משפטית ובוודאי מוסרית, אינו נמוך מזה של מי שלחץ על ההדק. החוק ובוודאי המוסר, מרשיעים אותם באופן זהה ברצח – אפילו שהם עצמם, לא לחצו ישירות על ההדק)

    בדבריי אתייחס לכלל המאמץ של המערכת ה"משפטית" לפגוע בחיילי צה"ל ו/או ביכולתה של מדינת ישראל להגן על עצמה. חלק מהדברים שאציין מטה נעשה ע"י הפחליטות ה"כללית" (דהיינו, לא צבאית) והעומד בראשה וחלקם, ע"י המלכה המשפטית על נבחרי התת-ציבור האלה – אבל ברור מאליו שכל הדברים מטה נעשים בשיתוף פעולה (למשל, חלק מהחקירה הדרושה ע"מ להעמיד לדין חייל ע"י הפחליטות הכללית, דורשת איסוף ראיות ו/או חקירה, אשר בסמכותם של הפחליטות הצבאית ו/או מצ"ח. כך שגם אם כתב האישום מוגש לכאורה, ע"י שלוחיו של מר איסמן – במאמץ ה"מלחמתי" השתתפו לפיכך, כל הגורמים. גם אם מי מהם לא חתום *ישירות* על כתב אישום).

    1. חקירת והאשמת חיילי צה"ל (חלקם אזרחים – טרם גוייסו רשמית בעת המקרה) בסעיף ביזה (סעיף 74 לחוק השיפוט הצבאי או כנראה סעיף קרוב) על כך שב-7.10 לקחו נשקים ותחמושת מחיילים שנרצחו.

    קודם כל, סעיף 74 לחוק השיפוט הצבאי מעולם לא התכוון לכסות סיטואציה, בה לוחם צה"ל צריך למות כי באפוד שלו נגמרה התחמושת, כל חבריו מתים אך לפי סעיף 74 לחוק השיפוט הצבאי, אסור לו לקחת מחסניות מהאפודים שלהם.

    ניסיון להפוך את עבירת הביזה לתסריט לעיל, הנו עיוות מזוויע משפטי ומוסרי כאחד. זוהי דוגמא נפלאה לניצול הנוסח המילולי של החוק (והשפה האנושית כידוע, אינה מדויקת בהגדרה) ע"מ ללכת כנגד רוח החוק – כנגד מה שהחוק נועד לכסות באמת.

    העובדה כי חלק מהנאשמים בעבירה זו, סיכנו מרצונם !!! את חייהם בכך שירדו לדרום ב-7.10 מרצונם החופשי ע"מ להגן על אחיהם ואחיותיהם הישראלים – הופכת ניצול זה של חוק השיפוט הצבאי או חוק העונשין למזוויע במיוחד. לציני ולמוכיח ביותר בדבריי (לכן הוא במקום הראשון) של **כוונת** הפחליטים המאשימים. לא הסתתרות מאחורי לשון החוק – אלא הסגרת הכוונה, לשם מה הם מנסים לרתום את החוק. גם כאשר, כוונה זו (כמו כל יסוד נפשי בכל משפט), אינה נאמרת ישירות.

    ה"אנשים" (זה שהם הולכים על 2, ל הופך אותם לאנשים) שירדו לדרום ע"מ לבזוז את ציוד ההגברה מנרצחי נובה (תהי נשמתם ונשמתן, צרורה בצרור החיים) ראויים לכל חומרת הדין בעבירת ביזה. לוחמים שהגנו בגופם/ן על אזרחי ישראל ביום השחור ההוא – ראויים לפרס! האשמתם בכך שלקחו נשק ותחמושת (לא חפצי ערך, שימו לב) מחיילים או שוטרים נרצחים במטרה להמשיך להלחם, לסכן את חייהם, להציל חיי ישראלים ולהדוף את ההתקפה על ישראל – זהו עיוות מוסרי ומשפטי, המצביע על ניצול לשון החוק ע"מ לנהל מלחמה משפטית כנגד לוחמי צה"ל ולא בעדם. זה שכל נרקיסיסט מספר שפגיעתו/ה באחרים היא למטרה ראיה – זו בעיה של הנרקיסיסט, לא "אמת משמיים".

    2. חקירת והאשמת חיילי צה"ל ברצח הרוצחי והאנסים המתועבים של דאעש חמאס.

    ראשית, נתחיל מהמסגרת הנורמטיבית שהפחליטות מנסה לתפור על מאורע זה: במסגרת הדין הפלילי, בעת הסרת הסכנה (הברורה והמיידית, לאיש או לזולתו ועוד כמה אי אלו תנאים הרשומים בחוק ו/או פסיקה), לא עומדת לאדם הגנת ההגנה העצמית. דהיינו, אם לדוגמא, הניח השודד את הסכין על הקרקע והתרחק ממנה – אין ולא תהיה לי הגנה משפטית (וודאי לא הגנת הגנה עצמית) אם אחליט לירות בו מאקדח. מותר לעכב את השודד עד הגעת שוטר אך אין הרשאה מהחוקק (דהיינו, הנורמה החברתית) לירות בו.

    אך מדוע זה? מדוע קיים כלל זה בדין פלילי? כיוון שהנחת היסוד ***בסיטואציה עליה חל דין פלילי*** היא שכל החברה הינה נורמטיבית ומעשי אלימות בה, הינם החריג שבחריג. עם הנחת הסכין על הקרקע בדוגמא שלי, לא נשפקת עוד סכנה לי או לסובבים אותי. אין עוד נוחבות המבתובבים מסביב ויכולים לתקוף אותי בכל רגע ורגע.

    וכאן אנו מגיעים לליבו של סעיף זה – זהו השוני בין הנחות היסוד עליהן מושתת הדין הפלילי לבין הנחות היסוד, עליהם מושתת הדין הצבאי/חוקי מלחמה!!!!!!!

    בסיטואציה של מלחמה, ב-7.10.23, יום שיזכר לדיראון עולם, האלימות ממש לא הסתיימה עם שביאת 1,2 או 10 נוחבות! להיפך, הדרישה להסיט את הכוח הלוחם מעזרה לאישה הנאנסת בקצה הרחוב להפקרת חיי הלוחמים בדמות "שמירה" של הנוחבות ששבו (עכשיו הם הפכו למטרה סטטית לכל שאר הנוחבות במרחב) – הינה עיוות מוסרי כה גדול, עד כדי הסגרת כוונותיהם האמיתיות של הפחליטים והחוקרים של מקרים אלה, עוד יותר מהסעיף הקודם!

    נלך לשנייה עם ה"היגיון" המעוות של פחליטים אלה, ע"מ שניווכח כמה מעוותת דרישה זו: נניח שאתם לוחם צה"ל/שוטר, אשר שבה רוצח ואנס נוחבה מתועב. לפי מוחם המעוות של הפחליטים השוקלים כתבי אישום במקרים אלה, החוב המוסרי שלכם לשמור על חייו של הרוצח והאנס המתועב של חמאס דאעש, גבוהה יותר מהחוב המוסרי שלכם להציל את האישה הנאנסת בקצה הרחוב והזועקת לעזרה! מלהציל לוחם צה"ל אחר שהנוחבות סוגרים עליו ואתם יכולים להפתיע אותן מאחור! מלהמשיך לחימה ולצהיל חיי ישראלים נוספים!!! אתם מבינים עד מה מעוותת ואבסורדית חשיבה זו???

    ננסה להיות "פרקטיים", אומרים הפחליטים? תשאירו את השבוע אזוק לצינור ותמשיכו להלחמם? תוך 10 דקות מגיעים למקום עוד 19 נוחבות, חותכים את האזיקון שהשארתם וה"שבוי" שלכם אונס עוד 10 נשים ורוצח 30 לוחמי צה"ל / משטרה.

    יש סיבה, מדוע דיני מלחמה שונים מהדין הפלילי!!! הנחת היסוד על המציאות בשני המקרים שונה כמו שמיים וארץ! הניסיון להחיל דין פלילי, על סיטואציה בה בבירור חלים דיני מלחמה, מסגירים כאמור באופן הברור ביותר – את הניסיון לנהל לחימה *כנגד* לוחמי צה"ל, באמצעים משפטיים.

    הנחת היסוד בדין הפלילי, אכן מובילה באופן מוסכם – לאיסור פגיעה במפגע מנוטרל. זו הסיבה בגללה עם כל הכאב הציבורי, שפטנו והרשענו את אלאור אזריה. למרות, אי אילו המלצות של חוקרי מצ"ח למ"מ בזירה, לשנות את גרסתו. עם כל הכאב הציבורי, שפטנו והרשענו את אלאור אזריה. אך הסיטואציה במלחמה שונה מהותית מזו שביסוד הדין הפלילי!

    למעט החשש ממטען על גוף המחבל, שהיה ניתן לנטרלו ע"י סגירת זירה במרחק מתאים מהמחבל עד הגעת החבלן – לא נשקפה לאזריה ו/או לסובבים אותו, סכנה. אתם בטוחים שזו היית המציאות בדרום ב-7.10, פחליטים לא יקרים???

    3. הניסיון לשפוט את הרוצחים והאנסים המתועבים של חמאס דאעש (ימח שמם וזכרם) עפ"י הדין פלילי.

    זהו אולי, העיוות הגדול ביותר. כיוון שהחלטה זו, טומנת בחובה שחרור מרבית המותעבים האלה כזכאים בדין!

    כאן שוב, אנו מגיעים אל ההבדל בין הדין הפלילי לזה הצבאי ו/או חוקי מלחמה. הנחת היסוד אודות הסיטואציה בה חל הדין הפלילי (כל החברה הינה נורמטיבית ומעשי אלימות בה, הינם החריג שבחריג, כאמור) מובילה לכך ש(א) מז"פ יכלו בשקט ובנחת, להגיע לזירה, לאסוף ראיות ולחקור עדים וע" כך, לגבש תמונה מלאה ככל הניתן אודות מה שקרה (וזה בתורו, יוביל להרשעה) ו(ב) וזה העיקר – יהיו עדים, יהיה את מי לחקור.

    ניסיתם פעם לחקור תינוק שנשרף בתנור 🙁 מי שם אותו שם? את האישה אשר מתועבי חמאס דאעש … אני מעדיף לא לכתוב? """משום מה""", לא נשארו הרבה עדים לזוועות חמאס דאעש בעוטף. מפתיע, נכון, פחליטים לא יקרים?

    הניסיון לאלץ דין פלילי על מלחמה, מסגיר גם הוא את ניסיונם של המחבלים המשפטיים – למרק את מצפונם הנרקיסיטי של הפחליטים והחוקרים, על גבם של לוחמי צה"ל והמשטרה במקרה הטוב וניסיון מכוון להלחם בצה"ל מבפנים, במקרה הרע.

    עכשיו, אתם וודאי שואלים את עצמכם – אכן, 3 הנקודות מעלה מנומקות ואכן מובילות באופן לוגי קר, למסקה כי קיימת סבירות גבוהה מאוד, כי הפחליטים הצבאיים והכלליים, אכן מנצלים טריקים משפטיים (כמו ניצול לשון החוק במקום כוונת המחוקק, דהיינו מהות החוק), ע"מ לנהל מלחמה משפטית כנגד לוחמי צה"ל. לא בהכרח כולם, אך יש מספיק ע"מ לבצע את 3 הנוקודות לעיל. אך איך זה קשור למעצר השומרים בשדה תימן והאירועים שבאו בעקבותיו? הרי לכאורה, באירוע זה יש אכן חשד סביר להתעללות בעציר, זהו אינו מצב מלחמה (אחד היסודות המרכזיים התגובה שלי למעלה) ובאופן כללי, המעשה הנחשד מנוגד לחוק. אז גם אם אני צודק ב-100% בכל 3 הנקודות למעלה, האם אני בעצם בעד עבירה על החוק? האם למרות כללללל מה שכתבתי למעלה, במקרה המסוים הזה, הפצ"ר צודקת?

    אז התשובה אלמנטרית ביותר: משפט, להבדיל ממתמטיקה, נסמך על אמון!

    אמון כי השופטים והפרקליטים מהווים חתך מייצג של כלל חתכי האוכלוסיה (בדרום אפריקה אולי, לא בישראל). כי חשיבתם תואמת את רוב האוכלוסיה ולא שם קבוצה קטנה של עלווים השונאים את שאר העמך (בטהראן אולי, לא בישראל) ובעיקר, האמון בכך שהכוח המניע אנשים אלה – הנו הרצון לעזור לאזרחי ישראל ולא, לרוצחי ואנסי חמאס דאעש.

    הפחליטה הצבאית הראשית, מר איסמן וגם גב' בהרב מיארה – כבר איחרו את הרכבת בהיבט זה. כמו במקרה בו לא נאמין (כציבור) לאנס המתועב בני סלע, שברצונו עתה להגן על הנשים מפני אנסים – כך גם הנקודות למעלה, נועדו לבסס מדוע אנו לא מאמינים יותר (כציבור), שהפחליטים לעיל פועלים לטובת אזרחי ישראל ולא טובת חמאס.

    אמון לא קונים מסיקור אוהד בפמפלט של שוקן. מראיונות מלטפים וצווחות "האג האג האג האג האג האג האג האג". ICC כבר ביקש להוציא צווי מעצר כנגד ראשי ישראל. לפני חקירה. לפני דיון בראיות בתיק. איפה צו מעצר נגד רוצח ואנס מתועב מחמאס דאעש? ללא ספק שכפ"צ משפטי למדינת ישראל. אז ספרו את אגדות "האג האג האג" שלכם, למי שלא מכיר מציאות, נוכלי סמול לא יקרים.

    איזו אגב, עוד חקירה נוספת מתנהלת ב-ICC כנגד ישראל? זוכרים? בואו רק נציין כי המנדט של בית הדין לחקירת זו מתייחס לתקופה שמתחילה ב-13 ביוני 2014. זוכרים מה קרה ב-13 ביוני 2014?

    אז אולי יום לפני המנדט לעיל, ב-12 ביוני 2014? נכון, ב-12 ביוני 2014, נחטפו ונרצחו גיל-עד מיכאל שער בן 16, יעקב נפתלי פרנקל בן 16 ואיל יפרח בן 19. אבל מנדט ה-ICC מתחיל כאמור רק למחרת, ב-13 ביוני 2014. מנדט אובייקטיבי משפטי קוסמי שכזה.

    לא יכול להיות, ההאג שלנו? ICC קודש הקודשים?

    יוזם ומפקד החטיפה הוא אגב מחמוד קוואסמה, מחבל חבר חמאס ממשוחררי עסקת שליט, דרך אגב. תזכורת מעניינת לכל רוצחי ישראלים עבור פרסים מאוסלו, הקוראים היום לעסקה מופקרת.

    אך בחזרה לפצ"רית – ראיה המסכמת את דבריי, באופן החזותי ביותר שניתן, היא המחזה שראינו אתמול במחנה שדה תימן. אתם וודאי חושבים שכוונתי למחאה האלימה שפרצה לאחר המעצר והוספת שמן למדורה, ע"י *שני* צידי המפה הפוליטית והמשפטית.

    אז דווקא לא – כוונתי, היא לאופן בו בחרו בפחליטות הצבאית ובמצ"ח, לבצע את העיכוב/מעצר: על ידי עליהום על המחנה, עם פריסת מחסומים ובריונים במסכות סקי של המשטרה הצבאית, מתנפלים על חיילי צה"ל!

    אפשר היה לבצע את המעצר לא במחנה, בבית החיילים בעת חופשה או להפיג את הסיטואציה באמתלה כלשהי.

    אבל לא – השתן עלה לפחליטים ומצ"ח לראש והם בחרו לבצע את המעצר באופן מופגן וראוותני ביותר, שיתכן. לעיני כל החיילים בבסיס. כמעט כמו בסרטים הוליוודיים, עם כוחות SWAT של המשטרה הצבאית, כמעט צונחים על חיילי צה"ל ממסוקים. החלטה מט*מטת וכוחנית, אשר הובילה להרבה ממה שראינו אתמול. אשר גם כאן, יש יסוד להניח שמטרת המבצע אינה רק לעצור/לעכב לשם חקירה אלא ליצור מצג מאיים, גם כלפי שאר המושרים במחנה אשר לשם הדיוק המשפטי, אינם נאשמים/חשודים בכלום.

    הפחליטה הצבאית הראשית, תלמד מהר מאוד את מה שנוהגים לקרוא לו – מגבלות הכוח. כן, לכוח יש מגבלות. לכאורה אם אני "גדול וחמוש" (גם חוק יכול להיות נשק, אגב) מי "יעז עליי" אך כמו שלמדו כולם, החל מבריונים שכונתיים ועד לדיקטטורים האיומים ביותר – יש מגבלות לכוח.

    הט*פשות מובילה להצגה כוחנית וראוותנית. לא לחקר האמת או התאמת האמצעים למציאות. החוק והפסיקה אגב, מדברים הרבה מאוד על חובת השמירה על כבוד העצורים והמנעות ככל הניתן מפגיעה בשמם הטוב, טרם המשפט. כל זה חל כנראה, רק אם אינך חייל צה"ל או פחליט צבאי.

    ומה דעתי על המראות שראינו ביום האחרון, אתם שואלים? כאן אסתייע בהכרעה משפטית של גדולים יותר ממני: אין מחאה אפקטיבית ללא הפרעה לסדר הציבורי. תזכרו זאת, אם נוכל סמולני משקר שהוא קתולי יותר מהאפיפיור.

    https://www.maariv.co.il/news/israel/Article-995489

  19. למי להאמין. למשפחות הפשע שתפרו תיקים. לרקובים מהפרקליטות שהורו לחקור ולצותת ללא סמכות וללא אישור. למי להאמין כאשר מורדי קפלן פורצים למשטרה לשחרר שורפי כבישים ומתנקשים שנתפסו עם פחי נפט בדרך למעון ראש הממשלה שנבחר בבחירות דמקרטיות כחוק, הם מתירים. הכל בררני אצל הדיקטוור הנאור. אהרון ברק אמר שהוא נתן לצהל לנצח יותר מדי.הם מתכננים לשחרר את הנוחבה ולכן לא שופטים אף אחד מהם. נוחבה זה לא שבויי מלחמה. זה אנסים, כורתי איברים,שופרים יהודים בעודם החיים ואופים תינוקות. על זה משפחות הפשע מנסות להגן. החיילים הגיבורים חייבים לשחרר אותם ולהשליך את הפרקליטה לכלא.

  20. בס"ד
    מה אתם רוצים? הפרוגרסיבית הראשית הצבאית,תפקידה
    אך ורק לדאוג ל"זכויות המחבלים",ועל כך היא מקבלת
    משכורת.
    לא תעשה כך,לא תקבל משכורת.

  21. אני מציע לשלוח אותה לשמור על המחבלים ליום אחד
    ואולשלוח אותה ליום אחד לעזה

  22. לפצרית יש משטרה פרטית העומדת לשירותה, משטרה המכונה משטרה צבאית שאנשיה מגיעים לבצע מעצר כשהם עוטים מסכות וללא סימנים מזהים. בוודאי שאין להם תגי שמות כמו שוטרים רגילים.
    השיטה קיימת כבר מאה שנה עוד מימי ברייה וסטלין בבריה"מ, ואדגר גיי הובר בארצות הברית. שימוש בכוח השררה תוך הטלת אימה על האזרחים.
    אם הממשלה והכנסת לא יתעשתו מיד, אפשר לומר שלום ולהפרד ממה שפעם היה הדמוקרטיה הישראלית. היא כבר מזמן לא ממש קיימת,אבל שלטון הטרור הסטלינסטי של מערכת המשפט בשירות הפרוגרס ונגד המדינה הם בבחינת המסמר האחרון בארון…..

  23. אם חפש לעומק עודנגלה שגם היא הוכשרה בפורום הכלכלי העולמי/קרן ווקסנר שאר זרועות התמנון שמנסות לפרק אותנו מבפנים

  24. הם סיימו להתעלל בחברי הממשלה כשלא הצליחו להפיל את הממשלה שיצאה לפגרה עברו להתעלל באזרחים.
    אני כבר שומעת על כאלה שהצביעו לנתניהו וכועסים על תגובתו ותמיכתו במערכת הפרוגרסיבית המופרעת.

  25. מעבר לשאלה האם הליך החקירה נעשה כהלכה או לא, עומדת שאלה יסודית יותר: האם חייל במדי צה"ל יכול להתעלל ולאנוס איש נוחבה, רוצח ילדים אנס נשים, מאוס ככל שיהיה, על דעת עצמו במין מסע נקם פרטי של עין תחת עין?
    ושאלה נוספת: מי שנוהג כך, במה רמתו המוסרית גבוהה יותר מזו של אותה חלאת אדם?

  26. איזה סרחון – כישלון מכוער מכל כיוון

    חיילים ( ובעבר גם חיילות) ללא הכשרה מקצועית ונפשית שומרים על מפלצות אדם
    מקום ובסיס מסוייט – טעון רגשית
    מילואימניקים שלא עברו שום סינון מוצבים בשמירה
    שליחת משטרה צבאית ( ילדים עם שרוך במקרה הטוב) לביצוע משימת תחקור ומעצר בפומבי עם צקלקות בסיטואציה הכי נפיצה שיש

    מה חשבו ? שכולם יריעו וימחאו כפיים ?

    מי שניהל את מהלך החקירה הוא אדיוט ורשלן או פרובוקטור

    מי ששלח חיילים וחיילות למתקן המיותר הזה במקום להכניס כוח שב"ס מיומן למתקן הוא אדיוט שבעתיים

  27. במילה מגעילה בשני מילים לפטר דחוף ביבי תיתעורר בחרנו בך

    1. ואני שואלת אתכם חבריי מהשמאל,
      איפה אתם כשמדובר בהתעמרות בחיילי צה"ל?

  28. דוחה חסרת מוח מתנשאת ועבריינית בשם החוק, בלי להניד עפעף עוברת על שורה של עבירות שכוללות חריגה מסמכות הסתה סיוע לאויב בשעת מלחמה ועוד… עופר כסיף מחכה לך בכיליון עיניים טוסי אליו שנברך בהקלה ברוך שפטרנו כמה עזות מצח יש למיעוט קיצוני שלא מכיר בכוחו האמיתי בדמוקרטיה הכוח שלהם אפילו לא עובר את אחוז החסימה אז בדרכים מפוקפקות הם מנסים לפלס את דרכם ולהשפיע אבל העם והארץ חזקים מהם ומקיאים אותם

  29. המסקנה המתבקשת לא להתגייס לקרבי בשום אופן. שבני ובנות הנוחבות מקפלן והפרקליטות יתגייסו לקרבי במקום לשרת בקריה.

    1. בזמני סוהר נחשב גובניק בימינו כשהפוליטיקל קורקט השתלט על חיינו נסתפק בחייל המבצע את מלאכתו ודאי לא קרבי ובוודאי שבוודאי לא גיבור ישראל(בכלל הפכתם את המושג גיבורינו לזונת צמרת)

  30. חזקה שמי שחושד ויוצא למסע פישינג, הוא עצמו נגוע בחולאים עליו מצביע, ובלשון חז'ל "הפוסל- במומו פוסל"

  31. הסיבה לפעילות המעצר בהפתעה היא כדי למנוע תיאום עדויות.
    סתם אנשים מתלהבים, הפרקליטות הצבאית היא פרקליטות הטיוח, המריחה והרשלנות. הם עושים מה שצריך כדי להציג מצג של מערכת משפטית עובדת מחד ולאשרר מעבר על חוקי המלחמה ללא ענישה מאידך.

    1. טמטום.

      על מנת לעצור בהפתעה, אין שום ואף פעם לא היה ולא יהיה – צורך בהסתערות סיירות, מסוקים וספינות מלחמה, על מי רוצים לעצור.

      משטרה עושה זאת מדי שבוע לפנות בוקר בד"כ (אם כי יש עוד שיטות מוכרות בכל משטרה בעולם).

      אז או שהשוטרים בכל העולם, כולל משטרת ישראל כנגד עבריינים באמת מסוכנים (מעצרים של יאחב"ל) לא יודעים לעבוד או ששהשוטרים בכל העולם (כולל בלשי יאחב"ל) יודעים את העבודה ורק שלומי ניסה להמציא תירוצים (מה שאומר שנימוקים אמיתיים, חוקיים ו/או לוגיים לגחמה הסמולנית שברחה לפצ"ר ואכ"א – אין לו) ונאלץ למרק את מצפונו מהתנפלות על חיילי צה"ל – באמצעות ה"נימוק" הלא חכם ביותר שיתכן.

      מאידך, רואים את החכמה היתירה בדבריו גם בהיבט האישום וגם בהיבט גזר הדין: טרם הוגש כתב אישום, לפיכך טרם היה דיון כלשהו ולפיכך, טרם הוכרעה שאלת האשמה ולפיכך, טרם הוכרע העונש – אך שלומי כבר "יודע" מה יהיה האישום ומה יגזר כעונש. פשוט נבואה.

  32. שלושה עניינים שונים התגלגלו למאמר אחד. ביחס להרג מחבלים ללא שיוך אירגוני הפצ"רית פשוט הוסה. המחבלים לא מחזיקים כרטיס חבר מועדון. הם לא מציגים אותו לפני הלוחמים.
    ביחס לרפורמה, אכן לא ראוי להתבטא.
    ביחס למילואימניקים החשודים, כאן אני חולק על עקיבא ביגמן. הסיבה למעצרים היא מניעת שיבוש ראיות. אם תודיע לחיילים מראש שהולכים לחקור אותם, ככל אחד אחר, הם עשויים לתאם עדויות ולהשמיד ראיות.
    החשד באונס ורצח הוא נורא וחייל מילואים אינו זכאי לחסינות.
    אני מילואימניק באלכסנדרוני כבר שנים רבות ומתחילת המלחמה שבעה חודשים במילואים. אני כן חושב שמגיע לנו יותר, אפילו הרבה יותר, אבל לא חסינות מעבירות כאלה.

    1. לפי מדווח,ואף מאושר על ידי מצ"ח,החיילים נעצרו על סמך תלונות של המחבלים,ומצ"ח אף התקשרו למחבלים בעזה(!) על מנת לגבות עדויות..
      אז על איזה חסינות אתה מדבר?!
      זה קרקס שבו לחיילים אין שום סיכוי.

  33. הפצ"ר מגנה על ישראל וחיילי צה"ל מפני חרם משלוחי נשק ומעצרי חיילים בחו"ל. בן גביר, סמוטריץ' ושר משתמטים משירות מסיתים ומשתוללים כדי להחריב את הבית השלישי.

    1. שלא תגן ולא תעשה טובות!!! שמענו עליהם מגיני ישראל אלק. שתשתה קפה הפוך ברמת השרון עם הפנסיה של האלופה אלק שלה ותעזוב אותנו בשקט!!!!!

  34. כמה שאני יודע אפשר במקרים מסויימים במדינת ישראל לתבוע עונש מוות,
    גם אם לא לכולם בודאי שי מחבלים שיש להגיש לתבוע על פי החוק עונש מוות עבורם.
    למה הפרקליטות לא תבעה עד היום עונש מוות אפילו לבר מוות אחד עד היום?
    למה לא ממצים למקסימום את החוק נגד הרוצחים המתעללים והאנסים של האוייב?

  35. צריך להעיף אותה מהר משרות הצב"ה
    היא נגד חילה צהל היא מפחדת בת המשפט
    בהג אים אין לה יכולות להגן על החיילים
    שתפנה את המקום תלך הביתה

  36. הפצמרית היא חלק מהקונספציה צריך לשפוט אותה ולהכניס אותה לכלא יחד עם הרמטכל .שר הביטחון ועוד…….

  37. הפצרית יחד עם הרמטכל ושר הביטחון שלושתם צריכים ללכת הביתה.
    שלושתם נושאים במחדלים האיומים ב9 חודשים האחרונים .
    כולכם הביתה בושה ןחרפהההההה

  38. האם היא שירתה את כל שרותה בפרקליטות?
    כנראה לא יודעת מה זה לוחמים. אולי תעלי על מדי ב ולכי לראות מה לוחמים עושים .

  39. אתה בחרתנו מכל העמים להיות לך לעם סגולה
    בתוך המלחמה לרסק להשמיד ללא רחמים לאחר שהפכו שבוים
    אנחנו מתנהגים אחרת התקפי סדיסטים
    אסורים הם הופכים אותנו כשאר העמים סביבנו
    כמובן שזה חשדות אבל שיש אנשים שמסכימים למעשים סדיסטידים כמו הנוחבא
    לא מתאים לעם ישראל

  40. תדמיינו לעצמכם שבמלחמת העולם השניה בסיום המלחמה המערכת המשפטית של ארהב מתחילה להתקשר .. לעשות טלפונים לכל מיני נאצים בכל העולם ומבקשת לברר איתם האם הם עברו או קיבלו ייחס לא נאות בחקירות שהם עברו במאסר ומעודדת אותם להגיש תלונות נגד החוקרים שלהם.

    זה אשכרה וירוס שחדר למערכת וירוס השמאל שכולו מחלת נפש והוא משמיד את המערכת מבפנים.

    אני רואה כיצד ראש הממשלה מגנה את המפגינים נגד הטרלול ואת הנשיא של המדינה מגנים את ההפגנה
    ומתפלץ ! במקום לגבות את הלוחמים שלחמו למענינו בעזה המערכת כולה מלמטה ועד למעלה רודפת אותם. כל ההנהגה כאן נגועה בוירוס השמדה עצמית !!!
    אני את הבן שלי לא אשלח לצבא הדפוק הזה למערכת הבוגדנית הזאת שתוקעת סכין בגב לאנשים שהולכים לשרת … אני אעשה הכול כדי שיתחמק משירות צבאי, ושאף אחד לא יטיף לי מוסר. מערכת מטומטמת שמחסלת מבפנים את אלה שלחמו למענה – כל הורה בר דעת יעשה הכול שילדיו לא יגיעו לשם !
    תמשיכו ככה ותמצאו את עצמכם במלחמות הבאות עם ה*ין ביד. אף אחד לא ירצה להיות לוחם בתוך צבא ומערכת שמפקדיה תוקעת סכינים בגב לוחמיה !

  41. מנוולת, אישה בזויה. תתביישי לך! תתפטרי וצאי לנו מהחיים.

  42. אנחנו חוזרים לימים האפלים של השלטון הלניניסטי סטליניסטי של המשטר הסובייטי.
    בכל יחידה היה פוליטרוק, האחראי לניהול "נכון" של היחידה. הוא לא היה כפוף לשדרת הפיקוד והוראותיו גוברות על הוראות המפקד.
    המשפטנים שכבר השתלטו על כל המערכת האזרחית, פועלים עכשיו להשתלט על המערכת הצבאית. אם המדינה היתה מספיק גדולה היו מקימים כאן מחנות כפיה למי שאינם סרים לפקודת הפצ"רים.

  43. הפרקליטה מפליצה מנטרות "מוסריות", להסגיר אותה לחמאס האוהד אותה.

  44. עם משפטנים פלצנים כאלה. כל הכבוד לחרדים המסרבים להתגייס . הם היחידים המבינים בצח"ל .צבא חרא לישראל.

  45. אני אומרת. היא לא רצתה לחקור, הכוונה מהתחלה היתה להעליל. היא יודעת שהדבר לא קרה. היא בשינאתה את הימין את החיילים את הצבא, רצתה להפגין כח, וכוחניות. היא יודעת ומודעת לעלילה. היא רצתה מהתחלה לפגוע. שישמעו אותה, שיזכרו אותה, שתקבל תפקיד, עכשיו או באזרחות. היא לא יודעת שהיא שרפה טת עצמה.

  46. היא צריכה ללכת הביתה מזמן . הכי לא מקצועית ופוליטית שיש .

  47. האישה הזו היא חרפה ובושה לעם ישראל. חיילי צה"ל קדושים. לוחמי צה"ל קודש הקודשים. את לא מתקרבת לקרסוליים שלהם.

  48. יש מטרות 1 להיכנס כשופטת בעליון כמו סטרשנוב 2.לנסוע לאירופה בלי להעצר

  49. לאחר מה שקורה במדינה לפי דעתי צריך לעשות בדיקה יסודית בכל המדינה ולווכח שאין מושתלים זרים בנינו,כי במציאות רואים שקמים אנשים שלא מוקרים ומחליטים החלטות מוזרות שהם למעשה נגד המדינה

  50. מציאות בלתי נסבלת גם במישור הצבאי וגם במישור האזרחי. במקום לתת ייעוץ משפטי כדי לא להכשיל הפרקליטות כובלת ומסרסת את מקבלי ההחלטות. התרגלנו שכך הוא המצב במישור האזרחי. הכתבה מצביעה על תופעה מדאיגה שכך המצב הוא גם בצבא ואת זה אסור לקבל. מדובר בחיילינו שמוסרים את נפשם והם חייבים לדעת שהמערכת כולה תומכת בהם. אין בכך להצביע על היתר לבצע מעשים אסורים אך כל הנראות, ההתנהלות וההתבטאויות של גורמי האכיפה בצבא מעוררים הרבה דאגה ותסכול. שדה תימן היה סימפטום של תסכול רב ממה שקורה וכדאי שהרמטכל ושר הביטחון יפנימו זאת וישנו דסקט. אחרי שאמרתי זאת אין להצדיק פריצה לבסיסי צהל כמו גם שאין להסכים להעברת צמיגים באיילון.
    לסיכום צריכים אחדות והרבה עזרה ה משמיים.

  51. הפצ"רית/פצמ"רית –
    מעוותת את התמונה, ומשחקת לידי בית המשפט בהאג.
    מחפשת לעשות לעצמה מוניטין בינלאומי על חשבון חיי הלוחמים שלנו. במדינה מתוקנת כבר מזמן היתה עפה.
    אין חולק על העובדה שיש לבדוק מעשים פליליים בכל מצב ובכל דרג, אבל בשקט וללא הצגת קרקס דרמתית.
    נתפלל שלא תגיע לעמדת מפתח בפרקליטות האזרחית בבוא היום. עוכרת ישראל.

  52. צודק🙏יש לבטל לאלתר את ערוצי השמאל👍☝️

  53. כל מילה בסלע. שכחתם לציין הכשר שנתנה לחיילי צהל עד דרגת רב סרן. להשתתף בהךגנות האנרכיסטים בניגוד לפקודות הצבא