אחים לנשק: לא נשכח

הופעתו של רון שרף בוועדת החוץ והביטחון צריכה להוות תזכורת למעשי הארגון ולתגובתה הסלחנית של המערכת

ראשי 'אחים לנשק' בראיון ל'שישים דקות' צילום מסך מתוך youtube

בחודש יולי 2023 נשא דברים במסיבת עיתונאים סגן אלוף במיל' רון שרף, לוחם ומפקד בסיירת מטכ"ל. הוא אמר כי הוא נאבק על מה שהכי יקר, נאבק כדי שהילדים שלנו יוכלו לחיות כאן. שלושה חודשים לפני הטבח הנורא שמעו גם האויבים שלנו את הדברים וצפו כיצד בצבא הכי במזרח התיכון ישנם אנשים שמתוך טעמים שאיני מוצאת להם שום הגדרה אחרת מלבד פוליטיים, מוכנים לסכן את המדינה, את עם ישראל, לקרוע את המרקם החברתי ולפגוע בכושר ההרתעה של צה"ל.

שרף הוא אחד מראשי "אחים לנשק", הארגון שלקח את הערך הקדוש והקונצנזואלי אולי יותר מכל בחברה הישראלית והוזיל אותו בפוליטיקה שנועדה, לדעתי, רק כדי להחליף את השלטון. הם עטפו את מטרתם האמיתית במעשים שהם אמנם למען החיילים תוך הסוואה שלא ניתן כמעט שלא למצוא בה ניצול של קשיים וצרכים של הלוחמים.

בהמשך דבריו הסביר כיצד הממשלה פועלת לכאורה בניגוד לערכי הדמוקרטיה ובניגוד לרוח צה"ל ואז מנה בזו אחר זו יחידה אחרי יחידה, מתהדר בכך שגרם, גם אם בעקיפין, לקצינים ולחיילים רבים כל כך להסכים לסרב לשרת. בעודו מקריא את היחידות הלך ונפרם כוח ההגנה של מדינת ישראל, עם כל שם שציין, האויב יכול היה להניח עד כמה אנחנו חלשים, עד כמה זו העת בה ניתן לטבוח בנו. הוא האשים את ראש הממשלה בהאשמה חמורה מאין כמוה כאשר טען שהוא מסכן את ביטחון אזרחי ישראל בשעה שהוא עצמו עושה כן.

האזהרות הדרמטיות הללו נאמרו כמין אקסיומות גורליות ללא שום הוכחה. "צה"ל נמצא במשבר עמוק אמיתי", הכריז שרף באחת הפעמים, משבר שהוא בין אלה שגרמו לו משום שכמה חודשים לפני כן היה זה הוא שאמר שהצבא מתפרק והצהיר שהוא וחבריו מתחילים להחתים את כל מתנדבי המילואים על מכתבים בהם הם "מפסיקים את התנדבות", כלומר מסרבים להתייצב לשירות צבאי. "הפסקת התנדבות" היא בריחה מהחובה שהיא גם הזכות הגדולה כל כך לשרת את העם ולהגן על המדינה. זוהי בעיניי רק מכבסת מילים למונח "סרבנות".

שרף היה גם בין אלה שהתראיינו לתוכנית "60 דקות" ב-CNN יחד עם הטייסת שירה אטינג כאשר סיפרה שטייסי חיל האוויר (אלה שמפנים חרטום חזרה גם לאחר ההמראה אם מסתבר שהם מסכנים חפים מפשע) מפציצים גם כאשר הם יודעים שהם עלולים להרוג ילדים. הוא נכח בראיון שהכתים את צה"ל ואת מדינת ישראל בחוסר מוסריות משווע, שהוציא את דיבתנו רעה מול כל העולם. הוא לא סתר את דבריה כנראה משום שאינו רוצה שבנימין נתניהו יהיה ראש הממשלה, משום המצאה דמיונית שרקם אודות דיקטטורה שעומדת לקום כאשר עילת הסבירות תצומצם.

באופן חסר אחריות ותלוש לחלוטין מהמציאות, סיפרו שרף וחבריו לאזרחי ישראל שהדמוקרטיה עומדת להסתיים, שהרפורמה המשפטית תמיט עליהם דיקטטורה, שלא תהיינה להם זכויות, שלא יוכלו להצביע בבחירות. אנשי המילואים שנבהלו חתמו, כאמור, על מכתבי הסרבנות בכללם גם טייסים ואנשי מודיעין, עד כי אי אפשר שלא להניח שכשירותו של צה"ל בכלל ושל חיל האוויר בפרט – נפגעה. בשל גחמות שאני מניחה שהן אך ורק פוליטיות סיכנו הסרבנים את הילדים שלהם ושלנו, בשם שאיפות ייתכן של שררה הוענקה לאויב שעת כושר לפרוץ את הגדר ולקיים בנו שואה שנייה.

השבוע ישב רון שרף בוועדה בכנסת והודיע שהוא עדיין משרת במילואים ואחראי על מיון לוחמים ליחידות נבחרות. הוא מהווה חלק מהאנשים שיקבעו כיצד יורכבו הסיירות של צה"ל. האיש שפעל בניגוד לערכי הצבא, שבמעשיו קרא לאחרים לנהוג כך, שאמר ש"אם יחוקקו החוקים אני ועוד עשרות אלפים נפסיק התנדבות" ממשיך לקבל את הזכות הבלתי נתפסת לעצב את המשכו של הצבא.

דובר צה"ל שניתן היה לצפות כי יכריז על הפסקת שירותו של שרף, יצא בהצהרה שהעניקה לו גיבוי מלא וסיפר על לוחם עתיר זכויות. החיילים בשדה תימן, אגב, שנעצרו באופן מחפיר ונלקחו לחקירה על ידי חוקרי מצ"ח רעולי פנים באקט פומבי מביש כאילו היו אחרוני העבריינים לא זכו לקבל גיבוי.

הקולות ברשתות החברתיות גברו ודובר צה"ל יצא בהצהרה נוספת. הפעם טען כי לא הכיר את התבטאויותיו של רון שרף. מעט מאוד אנשים במדינת ישראל לא מכירים את התבטאויותיו של רון שרף אבל דובר צה"ל הצליח להחמיץ אותן. ממש כשם שלא היה לו מודיעין לגבי הטבח במג'דל שמס ולא דמיין שארגון טרור יכול לירות לעבר מגרש כדורגל, כך דובר צה"ל לא דמיין שקצין בדרגת סא"ל בסיירת מטכ"ל יכול לנהוג כך. אולי זה המקום לתהות בו האם גם נשיא המדינה לא היה ער להתבטאויות של ״אחים לנשק״ עד כי העניק להם פרס.

רון שרף אף הגדיל לעשות וטען שלא היו דברים מעולם כאשר הופנתה אליו שאלה על ידי חברת הכנסת טלי גוטליב. האיש שעמד על במה וצעק: "מתנדבי המילואים לא ישרתו בדיקטטורה. הם ינטשו את המטוסים, יינטשו את הספינות, ינטשו את הצוללות, ינטשו את חדרי הפיקוד, ינטשו את שטחי האימונים, לא יהיה צבא העם ואנחנו נכריז על זה השבוע" העז לומר "לא קראתי לסרבנות".

השר עמיחי שיקלי פנה לשר גלנט, לרמטכ"ל וליו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ יולי אדלשטיין וביקש לפתוח בהליך משמעתי נגד שרף: "כולכם יודעים היטב שבחצי השנה שלפני המלחמה נחצו קווים שחורים בכל הנוגע לשימוש באיומי סרבנות קולקטיבית כמכשיר להשגת מטרות פוליטיות באופן בלתי נתפס. חלקם ממשיך בתפקידי ליבה, לרבות תפקידים המחייבים דוגמה ומופת כמו מיון ליחידות העילית של צה"ל", כתב השר שיקלי.

גם היום המשיך שרף, תוך כדי מלחמת קיום שהעיתוי שלה נגרם כפי הנראה, בין היתר, בשל גילויי הסרבנות שקשה שלא לראות כיצד העצימו את המוטיבציה הרצחנית של חמאס, לטעון שהממשלה פועלת בניגוד לטובת אזרחיה ושחבריה פועלים נגד שלטון החוק. האם ביקש להתסיס, לכוון מפגינים לרחוב קפלן, ליצור כאוס, להפיל את הממשלה?

שרף התחייב "להתגייס תמיד וללא מורא" אלא שדובר צה"ל הודיע כי סוגיית שירותו נבחנת מחדש ותקבע בהמשך.

אדם שהגיע לדרגת פיקוד גבוהה ביחידה מובחרת, שניתן בו אמון כה רב ואמר כי "אם תהיה מתקפה על ישראל חלק לא יתייצבו – גם אני לא אתייצב" אינו יכול ואינו ראוי להחליט מי מתאים להתגייס ומי לא. אדם כזה אף אינו ראוי ללבוש מדים, לעטות דרגות ולהמשיך לשרת בצה"ל. עמדות חמורות שכאלה שמביאות לכדי מעשים קיצוניים כל כך אשר מסכנים את חייהם של אזרחי ישראל חייבות להסתיים בהדחה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 תגובות למאמר

  1. הגיע הזמן להבין שמה שקרה לפני השביעי באוקטובר היה הפיכה צבאית. בלילה של השישי לאוקטובר ראשי מערכת הביטחון לא ראו לנכון לעדכן את ראש הממשלה על תנועת מחבלים לעבר הגבול ובכך הם נושאים באחריות המלאה לאסון הנורא ביותר שהתרחש על העם היהודי מאז השואה. כל הספינים שמתנהלים עכשיו על גבם של החטופים נועדו לדבר אחד, להשחיר את שמו של נתניהו ולהשכיח את הפשע הנורא שלהם.

  2. יתרה מכך,

    רון שרף ושירה אטינג הם טרוריסטים.

    אוכיח את טענתי.

    הוכחה: ראשית, חיפשתי ברשת הגדרה מדויקת למילה "טרור". אני יודע את ההגדרה, כמובן. כוונתי למצוא מקור / הגדרה ברשת, במקום בו (א) הגדרה מדויקת ומקובלת על רוב האנשים ביקום (מפאת נייטרליות המקור, קבילות אקדמית, שפה נייטרלית וכדומה) ו(ב) חוסר היתכנות לשינוי על ידי למשל, כך שלכאורה "יתאים" לדבריי.

    מילון ובסטר (Merriam-Webster's Dictionary בלעז), עומד מן הסתם בדרישות אלה. מקור זה מגדיר את המילה טרור, כך (מקור: https://www.merriam-webster.com/dictionary/terror):

    terror (שם עצם) הנו: violence or the threat of violence used as a weapon of intimidation or coercion

    הגדרה זו זהה כמובן, להגדרה שרשמתי באתר זה עשרות פעמים (מוזמנים לבדוק) אך יש חשיבות גם בציטוט ממקור נייטרלי. לאיזה חלק מהגדרה זו כוונתי, באישום למעלה? זה פשוט: איום בשימוש באלימות.

    עכשיו, אתם ודאי שואלים את עצמכם, האם "אחים לנשק" (רון שרף ושירה אטינג הם רק דוגמא) איימו באלימות? אבסס את המסגרת הנורמטיבית ב-2 צעדים:

    א) אדגים את כוונתי בסעיף זה באמצעות דוגמא: נניח שמישהו מאיים עליכם עם נשק (חם/קר, זה לא משנה) ורוצה לשדוד אתכם. לרגע קט, אתם מצליחים לברוח (הוא כמובן רודף אחריכם) ונתקלים בשוטר. האם במקרה ושוטר מתעלם מבקשתכם להציל אתכם, זו אלימות?

    התשובה היא כן.

    החוק והמוסר מכירים הן במעשה והן במחדל (חוסר מעשה), כמקורות עבירה. יתרה מכך, סירובו (זו החלטה אקטיבית של שוטר, הוא לא פשוט התאדה באוויר – אנחנו נזדקק ליסוד נפשי זה בעבירה, עוד מעט) של שוטר להגן עליכם – הינה גם עבירת סיוע!

    מהי עבירת סיוע בחוק/מוסר? האם מי שירה בקרבן, אשם ברצח? כן, בוודא! ומה חלקו של מי שעקב (למשל) אחרי הקורבן, של מי שסיפק רכב מילוט (למשל), של מי שהטעה את המשטרה (למשל) וחלקה של מי שסיפקה אליבי שקרי לרוצח? אז משפטית ובוודאי מוסרית, אשמתם ברצח אינה נמוכה מזה של מי שלחץ על ההדק. החוק ובוודאי המוסר, מרשיעים אותם באופן זהה ברצח – אפילו שהם עצמם, לא לחצו ישירות על ההדק. כך זה בכל קודקס פלילי עלי אדמות.

    אז הימנעות מודעת (הנה היסוד הנפשי בעבירה) מהגנה על אזרחי ישראל – הינה איום באלימות לכל דבר ועניין!

    איום עקיף, כי כמו השוטר בדוגמא למעלה, המאיימים אינם אלה הנוקטים אלימות ישירה ואיום, כיוון שהאלימות לא מיידית. דהיינו, אם לא תעשו כמו שאנחנו דורשים, *אז* נסיר את ההגנה וזה מה שיסכן אתכם.

    ב) האם התנדבות הינה פתאום חובה? לפני שאפרט, אדגיש שזהו השקר הכי גדול של המחבלים מ"אחים לנשק" וכל מי שנתן להם סיוע בתשקורת.

    מה שמדגיש אגב, כמה מאורגנת היית הסתרת האמת (מה שאני עומד לכתוב, זוהי לוגיקה אלמנטרית – ע"מ להסתיר אותה ולהמירה בפרופוגנדה לאזרחי ישראל, דרוש מאמץ מאורגן! אפרופו, מעורבות כל מיני אנשי "פרסום" בהפיכה הצבאית שחווינו).

    גם כאן, אדגים את כוונתי באמצעות דוגמא: נניח אתם מגיעים לתור לקופה בסופר. יש מגוון חוקים/נורמות חברתיות, לפיהם מסדרים את התור. מישהו שהגיע ראשון, עומד לפני מי שהגיע שני. בעלי תעודת נכה, יכולים לעקוף את התור ולהיות ראשונים וכדומה. הנקודה העיקרית בדוגמא שלי עד כה – יש בעצם הסכמה חברתית, כיצד לסדר את התור.

    עכשיו, נניח שתורכם מגיע אך במקום להוציא מוצרים מעגלה, אתם עומדים בקופה וממתינים עד שבן/בת הזוג שלכם תשלים את הסיבוב בסופר ותגיע לקופה עם העגלה! האם זהו שימוש נאות (בהיעדר הגדרה אחרת, נקרא לזה כך) בתור לקופה? האם זה לגיטימי לדרוש (דהיינו, האם זו נורמה חברתית/חוקית?) ממי שעומד אחריכם, להמתין מתי בן/בת הזוג שלכם, תגיע לקופה (נניח שזה יקח זמן לא ידוע כי רק התחלתם בקניות)?

    הנמשל בדוגמא לעיל, זוהי כמובן הנחת היסוד לכניסה לתור: בכוונתכם לשלם על המוצרים בעגלה שלכם ולא פשוט "לתקוע" את התור בהמתנה לעד. אני יכול לדמיין מצב בו "אישתי מגיעה עד 30 שניות, הנה היא עם העגלה) אך בלתי אפשרי "אני תופס מקום ועכשיו תמתינו, כמה זמן שזה יקח" (רק מפאת שזהו מקומי בתור ו"תור זה תור").

    עכשיו, לנוכל הסמולני לו/ה "לא יהיה ברור" למה כוונתי: צה"ל / כוחות הבטחון, אכן מגדירים חוקית חלק משמירה על כשירות כהתנדבות. זאת, מפאת העובדה החוקית היבשה כי חוק שירות המילואים, התשס"ח-2008 קובע מספר ימים מקסימלי לשירות מילואים.

    אך הגדרה חוקית לחוד ומשמעותה המבצעית לחוד! עפ"י הגדרת גורמי המקצוע, מס' ימים x נדרש לשמירה על כשירות בתפקיד y. זה ש-x גבוהה יותר ממספר הימים בחוק שירות המילואים, התשס"ח-2008 – לא משנה את העובדה, ש-x ימים נדרשים ע"מ להיות כשיר. זה משנה מה יכתוב עו"ד בצו הזימון אבל מי שמטיס את המטוס, זהו לא עו"ד. הניסיון לבלבל את הציבור בין ההגדרה החוקית לבין ההגדרה המקצועית לבין הגדרה שאכתוב בפסקה הבאה, ערמומי ומלוכלכך כ"כ – עד אשר לדעתי, נוצר כאמור בכוונה תחילה ע"י אנשי יח"צ של ה"מחאה".

    וכאן, אנו מגיעים לנקודה העיקרית של סעיף זה: התנדבות כאמור, אחת היא לפני השירות הצבאי ושנייה, אחריו!

    דהיינו, אם מי החליט/ה להתנדב לתפקיד משמעותי בצבא (סיירות, חובלים, טיס ובטח עוד עשרות תפקידים, שלא שמענו עליהם) *טרם* הגיוס – כל הכבוד לו/ה! כל הכבוד כמובן, גם לכל המשרתים בכוחות הבטחון/הצלה!

    אך מי שתפס את המקום ועכשיו *עושה שימוש פוליטי* בשמירה על הכשירות שלו – בושה בושה בושה!!!

    זהו האולטימטום, של רון שרף, שירה אטינג ושאר שותפיהם – אשר הופך אותם לטרוריסטים. הרי הדברים המדויקים שהם אומרים (היינו צריכים להגיע מתישהו לדברים שלהם עצמם) הם לא "אנחנו מפסיקים לשרת מטעמים אישיים (לדוגמא, פציפיזם – דהיינו אני לא מוכן/ה להתגייס יותר בכלל, לכל מטרה שהיא)".

    הדברים שהם אומרים, כוונתם – אם תעשו כמו שאנחנו דורשים, נתגייס אבל אם לא … (תשלימו לבד).

    זהו האולטימטום, אשר מהווה איום (זוהי אכן לשון איום כפשוטה, תעשה מה אני דורש אחרת …) וזהו תפקידם אשר חוסר מעש בו – מביא לאיום. שוב, נעזור לנוכל הסמולני ש"לא יבין את כוונתי" – דבריהם הם: תעשה מה אני דורש אחרת אפקיר אותך לגורלך.

    הנה, איחדנו בין 2 הסעיפים לעיל. לפי כל הגדרה, גם חוקית אך בעיקר ובעיקר מוסרית (לא כל נורמה חברתית, הופכת בהכרח לחוק) רון שרף, שירה אטינג ושאר שותפיהם הם טרוריסטים לכל דבר ועניין.

    מדוע זה חשוב? כיוון שאין מקום לטרוריסטים בשום תפקיד ציבורי. הפקדנו חלק משמירה על מדינת ישראל בידיהם של של רון שרף, שירה אטינג ושאר שותפיהם – לא (!!!!!!!!!) ע"מ שיוכלו לנצל זאת, לקידום דעתם הפוליטית. מוסרית, מעשיהם זהים לרופא שמפקיר אדם למותו, היות ואינו מטפל בו, בגלל דעתו הפוליטית (לא מעשיו, כמו השאלה המוסרית הקשה להכרעה, על מתן טיפול רפואי מרצחים ואנסים מתועבים – רק מעצם השוני בדעה).

    האם זו הגזמה? לא! אנחנו לא בשוויץ, אנחנו מוקפים בקניבלים צמאי דם וסירוב לאייש את תפקידך, תפקיד אליו הוכשרת (לא מעניינת אותי עכשיו, עלות ההכשרה – אני בכלל לא זקוק לטענה מסוג, "מכספי המיסים שלי, רכשת אחלה תפקיד לחיים" – אני לא קונה לוחמים, טייסים, חובלים ושאר התפקידים) – חמור כמו ההפקרה לעיל בידי רופא. בדוגמא של הרופא, זה פשוט ברור יותר לעין. זה הכל.

    אין מקום לטרוריסטים בכוחות הבטחון. רון שרף, שירה אטינג ושאר שותפיהם, צריכים להיות מגורשים בבושת פנים מארגון, אשר את תפקידם בו, הם ניסו לנצל על מנת לאיים על אזרחי ישראל, לשם השגת מטרה פוליטית = הגדרה של טרור.

    לסיכום, מה השארתי לשל רון שרף, שירה אטינג ושאר שותפיהם? למה חשוב לענות על שאלה זו? לא רק מכיוון שנוכל סמולני "לא יבין" מה כתבתי ו"ישאל" ווטאבטוטיזם בסגנון "אז מה הם יכולים לעשות?". זה חשוב מכיוון שלצד הענשה והצבעה על טעות, חשוב להצביע גם על הדרך התקינה. מה היה ניתן לבצע שונה? כיצד יש באופן כללי, לבצע דברים זהים בעתיד?

    אז התשובה כאן אלמנטרית ונחלקת ל-2 מרכיבים (אלה 2 צדדים של אותו מטבע, חילקתי ביניהם רק לשם בהירות):

    א) דיון ציבורי: הדרך להכריע שאלות ערכיות במשטר דמוקרטי, הינה באמצעות דיון ציבורי (גם לא הנחתה מכינוס מועצת החכמים של אייתולות בגלימות שחורות – אף פקיד, בכיר ככל שיהיה אינו (א) עליון על מוסר שאר "פשוטי העם" ו(ב)בתפקיד אל שנועד להכריע בשאלות מוסר).

    ובדיון ציבורי, אין מקום לאיומים וניצול תפקידך ע"מ לאלץ אחרים לחשוב כמוך (נכון גם לבעלי "ביג", "פוקס" ועוד כמה אוגרי שטרות, אשר בטוחים שחשבון הבנק שלהם, להבדיל מתפקיד בטחוני – נותן את הזכות ואת הכלי, לאלץ אזרחי אזרחי לחושב כמוהם. כן, הלוגיקה לעיל, נכונה גם לאוגרי השטרות).

    ב) ענווה.

    היכולת להכיר, שאתה טייס דגול, מציל האטמוספירה ומרפא הסרטן, יכול לטעות. דיון, זה רק כאשר אתה יכול לטעות (אם זה "אם אני לא צודק, אז אני מפסיק להגן עליך" – זהו לא דיון) וענווה, זו היכולת להכיר בכך ולפעול בהתאם. לא תמיד זה קל להודות בטעות בציבור, אך זהו כלל יסודי והכרחי בדיון ציבורי. ענווה לא מלמדים בקורס טיס ולא קונים בסיירת מטכ"ל.

    מאוד-מאוד ממכר להתמכר למחשבה "אני מוסרי ואתה פשוט לא מבין שאתה לא מוסרי, מסכן שלי". ממכר יותר מסמים. עמים שלמים, בערך שליש מאוכלוסיית כדה"א במאה הקודמת (מקור: https://www.quora.com/What-was-the-total-population-of-all-the-communist-countries-in-1989-before-the-fall-of-the-Eastern-bloc), נפלו למלכודת קומוניסטית זו. ההיסטוריה אף מספקת אינספור דוגמאות, באמצעותן כל אחד יכול לקבור את עצמו עוד יותר במלכודת זו (הגרמנים שמחו כפיים על כך שהפיסיקאי הדגול, אלברט איינשטיין עוזב את גרמניה – יש עוד). רופאים ופרופסורים בבריה"מ, הובילו מסעות רצח בלתי נתפסים. זו הסיבה שזו מלכודת – ככל שאתה משכיל יותר, כך דווקא גדול הסיכוי שתאמין ללא שום ביסוס, בליטופי אגו של העיתון החושב במקומך – על עליונותך המוסרית. גם לאנשים מן השורה, יש מלכודת בקומוניזם. זה מה שהכי אכזר בשיטה זו – כולם נופלים בה.

    וזו סיבה, מדוע ענווה כה חשובה. ללא המוכנות הנפשית להכיר בטעותך, לא תכיר בה – גם כאשר כל העובדות נגדיך. האגו יספר שאתה הרי, לוחם בסיירת מטכ"ל ואת טייסת. מה זה שייך לשאלה במרכז הדיון? לא שייך. אך ללא ענווה, אין מה שיוריד אותך מהמעמד, בו שמים אותך – לא, לא מצלמות הטמבלויזיה (גם ובמיוחד, כאשר כתוב עליהן CNN) ולא סיכות על המדים – אלא האגו שלך עצמך.

    זו היסבה, מדוע מבחן ההצלחה האישית, ידוע גם כמבחן הקשה ביותר לאישיות. ללא ענווה, דווקא אתה, למרות כל אמונותיך תהפוך ללא מסורי, כיוון ש(ובעיקר) לא תמצא את הדרך לרדת חזרה לקרקע.

  3. יש עוד נקודה שמפוספסת פה: כדי שמהלכי הסרבנות של אחים לנשק יגיעו לרמת הסחיטה אליה הם הגיעו היה עליהם למצוא רוב שמאלני גדול בקרב טייסי צה״ל. ואותו דבר ב8200 וביחידות אחרות.
    זה אומר שאחים לנשק ושותפיהם הם הוכחה להטיה קשה במיונים בצה״ל.
    ומכאן המסקנה שמי שאחראים על המיונים בצה״ל במספר יחידות הם אנשים לא ראויים שצריך לפטר ולא משנה אילו הישגים צבאיים יש ברזומה שלהם.
    כולל כאלה שלכאורה לא קראו לסרבנות.
    (בנוסף זה גם מעלה דרישה להטות למד השני את המיונים בשנים הקרובות על מנת לאזן את עתודות המילואים ואכמ״ל).
    חבל שאף אחד מנציגי הימין (עד כמה שידוע לי) לא העלה את התמיהות הללו בדיון עם שרף.

  4. זה לא אחים לנשק עם אחים כאלה מי צריך אויבים אחים למרד לסרבנות בושה ואלה עוד היו לוחמים ומפקדים בסמן מלחמה העם צריך להיות מאוחד ולא להפגין ולפגוע בציבור שלם שלא מסכים עם הדעות שלהם חצי מהעם אמר את דברו בקלפי אבל אלה אנשים חלשים שחושבים לקחת את החוק לידיים תתעוררו יש לנו מדינה אחת להתאחד

  5. נכון שהתנהגותו פגעה בצבא ובמדינה אישית עםמהיה חוזר בו ומקש סליחה מעם ישראל כולו הייתי מוחל לו על זה אך על ההתנשאות ואדנותיות שלו שהיא בעצם שגרמה להתנהלותו שכאילו מסעודה משדרות ג'קלין אור עקיבה וניסו מבית שאן מי הם בכלל שיקבעו את הממשלה כשאני ושכמותי לא מסכימים לה בכלל שימשיכוצלעבוד במפעלים לנקות את המשרדים ושלא יבלבלו את המוח עילית שלנו על זה אתקשה למחול

  6. לא יעשו להם כלום כי הם – כמו שהסביר הלפידיוט – 'אנשים אחרים' שהחוקים לא חלים עליהם. כמו הדגנרלים עם חמצוואר או סוחרי המניות בשעת קרב, כמו פרקליטים בכירים שמבצעים עבירות בנייה, כמו חוסמי כבישים ומבעירי מדורות עליהם. מלוא כל מערכת המשפח ועקיפת החוק ונוח'בות קפלן – 'אנשים אחרים'.

  7. שלום שלום ולא להתראות! לשרת בצהל זוהי זכות קדושה! לך לדרכך ושלא נראה את פרצופך יותר(קח איתך את שקמה הקוקו

  8. צריך לא לשכוח גם את המממנים.

    אנשים שעם הון ואגו מעוות גררו אותנו לטבח מטורף שלא היה כמותו מעל מאההשנה.

    לחשוף את המממנים, לעשות פוסטר 'לא נסלח ולא נשכח' והם יוקעו לנצח בתולדות ישראל (יגאל עמיר ימח"ש הרג אדם אחד, הם גרמו למות אלפים )