חזון ופגיון 8: "החלום לחזור לשישה באוקטובר הוא מטורף"

החלק השמיני בסדרת השיחות של אורנה ישר עם ד"ר מיכאל בן ארי על ספרו "חזון ופגיון"

ד"ר מיכאל בן ארי. צילום מסך מתוך יוטיוב

בפרק השמיני בסדרת "חזון ופגיון" עוסק ד"ר מיכאל בן ארי שמתארח בפודקאסט "זווית ישרה" עם אורנה ישר בחמאס.

"לנו נדמה שהחמאס קם ביום אחד, הוא קם בשבעה באוקטובר, זאת טעות של המנהיגים שלנו, של אנשי המודיעין שלנו שהם תמיד מנתחים מסמכים כאילו שהם שייכים רק ל"כאן" ול"עכשיו" בלי להבין את התהליך. הם עסוקים בניתוחים אבל לא מבינים את השורשים, מי שלא מבין את השורשים גם לא מבין את הענפים ואת הפירות".

אחמד יאסין עבד על פי הקוד התפעולי של האחים המוסלמים. אסף כספים, יצר קהילה, הציב את המסגד במרכז ולימד את האנשים שמסביבו שהצרכים הקיומיים שלהם נועדו לשרת את האסלאם עד כדי שהיו מוכנים להקריב את עצמם. בהמשך הוא השתלט על האוניברסיטה בעזה, אחד הצעדים החשובים שעשה, והציב את אנשיו המשכילים בכל מיני ארגונים בינלאומיים.

לאחר שאחמד יאסין נאסר, הוא שוחרר בעסקת ג'יבריל ב-1985: "אבי אבות האסונות שלנו היא עסקת ג'יבריל. מדינת ישראל, לא לראשונה, לימדה את האויבים שלה – תחטפו חיילים ואזרחים ולא תצטרכו פצצה גרעינית או מטוסים".

אחד הדברים שאחמד יאסין השקיע בו מאוד הוא המידור אשר יש בו שני אלמנטים: האחד, איום נורא על מי שילשין, ירגל או ישתף פעולה, כך יחיא סינוואר עשה את הקריירה שלו באכזריות, גילגלו אנשים ברחובות, תלו אותם על עמודי חשמל… השני, פיתוח של אופן העברת מידע בצורה מתוחכמת מאוד שלהערכתו של בן ארי משתמשים בה עד היום. "העברת המידע מיחיא סינוואר, היום, אל מישהו אחר פועלת דרך כמה אנשים שלא מכירים זה את זה ולא פוגשים זה את זה".

"אם לא נעקור את החמאס עכשיו", מזהיר ד"ר בן ארי, "הוא יבוא בפעם הבאה מתוחכם יותר, נחוש יותר, מצויד יותר עם מטריה עולמית חזקה יותר".

בן ארי מזכיר את יצחק רבין שהיה ראש ממשלה בימי אוסלו בהם "תפסו 400 איש מהנהגת חמאס ורצו לגרש אותם בן לילה אך ארגוני זכויות אדם רצו לבית המשפט. השופט התורן היה אהרון ברק, הוא הוציא צו עיכוב. פרקליטת המדינה הייתה דורית בייניש שסירבה לייצג את המדינה. מדינת ישראל צריכה הייתה לגייס עורך דין אחר שייצג אותה. הם היו במחנה מגורשים שהפך לחממת הסברה ולאחר מכן החזירו אותם".

הריאיון המלא נמצא בערוץ ״זווית ישרה״ ביוטיוב – מוזמנים להירשם חינם כעוקבים ולתמוך בפודקאסט שמבקש לתת במה אישית בדרך ייחודית ומרעננת בתקשורת הישראלית

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *