"המשחק האמיתי": פרופ' משה קופל חושף את שיטות הפעולה של 'האוליגרכיה' השולטת בישראל

עו"ד תמיר דורטל מארח את פרופ׳ משה קופל, יו"ר פורום קהלת בפודקאסט "על המשמעות" לשיחה נוקבת על יחסי הכוחות בישראל, גבולות הדמוקרטיה וסכנות האקטיביזם השיפוטי

פרופ' משה קופל מתארח בעל המשמעות. צילום מסך מתוך הסרטון

בפרק מרתק של הפודקאסט "על המשמעות" בהנחיית עו"ד תמיר דורטל, התארח פרופסור משה קופל, ראש פורום קהלת, לשיחה נוקבת על יחסי הכוחות בישראל, גבולות הדמוקרטיה וסכנות האקטיביזם השיפוטי. הריאיון, שנערך בצל הסערה הציבורית סביב הרפורמה המשפטית, חשף הצצה נדירה אל תפיסת עולמו של קופל, מי שנחשב לאחד האידיאולוגים הבולטים בימין הישראלי. בנוסף, דן פרופ' קופל באופן פעילותו הציבורית בפורום קהלת, בהשפעתו על קבלת ההחלטות בממשלה ובקמפיין גיוס התרומות האחרון.

לדידו, בנושא הרפורמה המשפטית, לא מדובר בוויכוח טכני על סעיפים וחוקים, אלא במאבק עמוק יותר על זהותה של ישראל – "אנחנו רוצים דמוקרטיה… הם רוצים שאוליגרכיה… תמשיך למשול".
אחת הדוגמאות הבולטות לשיטת הפעולה של אותה "אוליגרכיה", לפי קופל, היא פרשת אודליה מינס ומינויה למועצת הרשות השנייה. קופל מתאר כיצד היועץ המשפטי לממשלה, שלטענתו פועל כשלוחה של אותה אליטה, פוסל את המינוי בלי לנמק, בלי להסביר ובלי לאפשר דיון אמיתי. "זה פקיד שנותן… מוריד פקודה בפומבי…", קובע קופל, "אתה מבין את המשחק?"

אך מעבר לביקורת הנוקבת, קופל מציג גם חזון אופטימי לעתיד. חזון של מדינה יהודית, דמוקרטית וחופשית, המבוססת על ערכים של חירות הפרט, שלטון החוק ותחרות חופשית. קופל מדגיש את חשיבות חיזוק הזהות היהודית, אך בדרכי נועם וללא כפייה, תוך טיפוח שיח פתוח וסובלני.
"אנחנו רוצים חירות… שיחה פתוחה… איך היהדות… תבוא לידי ביטוי במדינת ישראל", מסכם קופל. האם יצליח חזונו להתממש? ימים יגידו. אך ברוח השיחה נאמר: זה תלוי לא מעט בנו.

עקבו אחרי הפודקאסט 'על המשמעות', בספוטיפיי, באזזספראוט, ויוטיוב. תמכו בתמיר וקחו חלק בהצלחה של פודקאסט מעמיק ומרתק באמצעות מנוי באתר מידה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 תגובות למאמר

  1. מתנגדי הרפורמה, האוליגרכיה ,האלפיון העליון , הערב רב , זה כולם אותם אנשים ולצערי חי בסרט הפרופסור שהיהדות תבוא בנועם מולם ,כל המטרה שלהם זה להעלים את היהדות מהעולם אז לא משנה מאיזה כיוון תבוא אליהם .
    השנאה ליהדות למה שהתורה מייצגת היא חוצת גבולות אצל האנשים האלה עד כדי כך שהם היו מוכנים לשרוף את המדינה בשביל שזה לא יקרה .
    רק משיח יציל אותנו .