"אין בהיסטוריה מרחב שהוכן ללחימה כמו עזה" – סא"ל במיל' איתמר איתם

אורנה ישר שוחחה עם סא"ל במיל' איתמר איתם בפודקאסט "זווית ישרה" על מה שהפתיע אותו בלחימה, על התדהמה מראשי מערכת הביטחון וגם על רגעי הפחד, על הפציעה ועל הניסים הגדולים שקרו

סא״ל במיל׳ איתמר איתם מתארח בזווית ישרה. צילום מסך מתוך הסרטון

"עזה היא שטח ענק במובנים של מרחב לחימה", אומר סא"ל במיל' איתמר איתם שחזר מהקרבות בעזה, "מאוד מאוד צפוף, מערכת הביצורים שחמאס בנה לאורך השנים היא אדירה. אני לא חושב שיש בהיסטוריה של הצבאות מרחב שהוא מוכן ללחימה ולשהייה של כוחות באופן כל כך אינטנסיבי".

באשר לסרטונים בהם נראים תושבי עזה שמתפנים מבתיהם אומר איתם: "במרחבים שבהם צריך להילחם צריך לפנות את האוכלוסייה, הדבר הזה נעשה לטובת האוכלוסייה כדי שלא תיקלע לאזור לחימה ולאזור שאנחנו רוצים להפעיל בו עוצמה גדולה. זה הדבר המוסרי לעשות וזה הדבר הנכון גם מקצועית ומבצעית".

איתם מתייחס למוטיבציה של חמאס להילחם נגד ישראל: "אצלם העניין הוא ירושלים כשם קוד. זה נמצא אצלם בסמל, על הקיר של כל בית, בכל מקום. לא אל-אקצא שהוא המקום הקדוש לאסלאם אלא כיפת הסלע משום מה, מקום המקדש… יש פה יסוד אידאולוגי, דתי, זהותי".

"אסור שהמלחמה הזאת תגמר במצב שבו חמאס עדיין בשלטון, שבו סינואר חי, שבו אלפי מחבלים משוחררים אל תוך עזה בצהלות ניצחון אדירות", אומר איתם.

באשר להשגת מטרות המלחמה, אומר סא"ל במיל' איתם: "מיטוט שלטון החמאס הוא בהחלט אפשרי, שימור חופש הפעולה של צה"ל, החזקת ציר פילדלפי באופן כזה או אחר היא מחויבת המציאות אחרת חמאס יוכל להשתקם. כשאנחנו נמצאים בנצרים זה אומר שיש לנו גישה לעיר עזה ודרומה למחנות. אנחנו חייבים להחזיק בכל מרחב החיץ לאורך כל הגדר, לפעול בו כל הזמן".

"אני מסתכל בתדהמה על חלק מבכירי מערכת הביטחון", אומר איתם, "שבזמן מלחמה שכחו לחלוטין את ערך הניצחון והם פשוט קוראים לכניעה. זה דבר נורא ואיום, בוודאי שזה משפיע על הלוחמים".

בניגוד לרוח ששוררת ברשתות החברתיות, אומר איתם: "האחווה שלנו היא דבר אמיתי. צריך להיזהר שלא להיסחף אחרי המיואשים ואנשי המשטמה שפיתחו איזשהו פחד וייאוש מברי הפלוגתא שלהם. הגדוד הוא לא שלי – הגדוד הוא של מדינת ישראל, זה גדוד של עם ישראל, הצבא הוא של עם ישראל, אנחנו שליחי עם ישראל, יש בינינו ברית".

הריאיון המלא נמצא בערוץ ״זווית ישרה״ ביוטיוב – מוזמנים לעקוב אחרי הערוץ וגם לתמוך בפודקאסט שמבקש שנותן במה ייחודית ומרעננת בתקשורת הישראלית

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 תגובות למאמר

  1. אשת הרמטכ"ל שהלך לישון וטעה טעות כה חמורה בהרבה יותר מרשלנות וגזר את דינם של חיילים ואזרחים רבים למוות אכזרי שולח את אשתו, ללא סמכות, עם נהג ורב סרן מלווה להיפגש עם משפחות שכולות. היא מספרת שבעלה לא אשם ומן הסתם מנסה לגלגל את האשמה לראש הממשלה. היא לא מפרטת האם בעלה התקשר לפני השינה אל אהוד ברק, אל בני גנץ, יואב גאלנט. לנתניהו כמובן הוא לא התקשר בליל הטבח. היא לא מתייחסת לאי טיפול בסרבנות. היא לא מפראת למה הרמטכ"ל לא מתפטר ולמה הוא רוצה לסגת מציר פילדלפי בניגוד להחלטת הקבינט. העל ללא רשות וללא סמכות ועל חשבון הצבא.