הפרופגנדה הצפון קוריאנית של חיזבאללה – ד"ר אדי כהן

המזרחן ד"ר אדי כהן מתארח אצל אורנה ישר בפודקאסט "זווית ישרה" בשיחה על סרטון שהפיץ חיזבאללה בו נראית מנהרה מאיימת למדי שנחפרה לכאורה תחת ביירות

ד״ר אדי כהן מתארח בזווית ישרה. צילום מסך מתוך הסרטון

המזרחן ד"ר אדי כהן שהוא מומחה ללבנון התארח בפודקאסט "זווית ישרה" עם אורנה ישר והתייחס בראשית דבריו לסרטון שהפיץ חיזבאללה בו נראית מנהרה מאיימת למדי שנחפרה לכאורה תחת ביירות: "הסרטון יצר אפקט הפוך. ההשפעה שלו היא יותר בכיוון הלבנוני ולא אצלנו. האינדיקציות מצביעות על כך שזה לא צולם בלבנון, מדובר באיראן. חיזבאללה משקר, עושה תעמולה. חיזבאללה החשיך את הסרטון כדי לא לזהות את המקומות. זה סגנון פרופגנדה של צפון קוריאה".

ישראל עדיין מחכה לתגובת חיזבאללה על חיסול הרמטכ"ל של הארגון ועל זאת אומרת ד"ר אדי כהן: "אני מאמין שחיזבאללה מחפש מטרה איכותית. לא מחפש ירי לעבר תל אביב, הוא היה עושה את זה אם היה רוצה. הוא מחפש פגיעה של "אחד על אחד", קצין צה"ל, חבר כנסת, מישהו בכיר מקביל".

ד"ר כהן חושף כי יש יחידה סודית בחיזבאללה שמטרתה "להפחיד את הלבנונים, לפגוע בהם ולהכות בהם. זו יחידה שמתעסקת בפנים הלבנוני".

ד"ר אדי כהן מתייחס לצעד שלדעתו ישראל צריכה לנקוט בו מול חיזבאללה: "ראש הממשלה נתניהו צריך לקחת יוזמה. הכל צריך לחזור לשגרה. צריך לשלוח מסר מאיים. אסור להשלים עם המצב הקיים, צריך להעביר מסר "כדור אחד ואנחנו נבעיר לכם את שדות הנפט". מסרים מסוג זה מרתיעים אותם, במיוחד את האיראנים".

ד"ר כהן נשאל מהי המטרה הראשונה שהיה פועל נגדה בלבנון ומשיב: "ארמון הנשיאות בשל הסמליות. המשטר הלבנוני תומך בחיזבאללה, ראש הממשלה אמר את זה מספר פעמים. צריך להרחיב את המעגל, להרחיב את המלחמה. הרי הבניין הראשון שייפול בביירות – מיד יגיעו הצרפתים או האמריקאים וימצאו איזשהו פתרון. ארמון הנשיאות לא יעניין אף אחד".

ד"ר כהן מתייחס לסוגיית "הקו האדום": "נפלנו למלכודת, לכללי העימות שנסראללה הכתיב לנו. אנחנו פועלים באזור מסוים וזה לא טוב. הוא גם התוקפן וגם מכתיב לנו. מי מקבל תכתיבים מארגון טרור?"

הריאיון המלא נמצא בערוץ ״זווית ישרה״ ביוטיוב – מוזמנים לעקוב אחרי הערוץ וגם לתמוך בפודקאסט שמבקש שנותן במה ייחודית ומרעננת בתקשורת הישראלית

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *