האמת על הפלות בארה״ב גרועה משחשבתם

הקצנת השמאל בנושא הפלות הפכה את טראמפ לקול המתון במערכת הבחירות

ראלף נורת'אם בראיון על הפלות. צילום מסך מתוך הסרטון

הבוקר קמתי וכפי שאני עושה מדי יום בדקתי מה פרסם עמית סגל מאז שהלכתי לישון לילה קודם, שכן הוא אמר שישתדל ללוות את הדיבייט בפרשנות שלו בזמן אמת. בשונה מכל מיני נדב איילים למיניהם שמהדהדים בעברית את המסרים שקראו בניו יורק טיימס וראו בסיאןאן, עמית סגל מתיימר להיות יותר טוב ממקביליו בתקשורת הישראלית בכל הנוגע להבנת מה שקורה בארצות הברית.

הסיקור בישראל של הפוליטיקה האמריקנית אינו הוגן כלפי דונאלד טראמפ, וזה אינו דבר חדש. התופעה הזו לא פסחה כמובן גם על העימות הנשיאותי אמש, אלא שהפעם הופתעתי לרעה דווקא מעמית סגל, מי שבדרך כלל משתדל לספק עיתונות שונה.

ביחס להפלות, סגל ביצע בדיקת עובדות שגויה וחשוב להעמיד את הדברים על דיוקם. כך כתב סגל:

טראמפ טען בלי ביסוס שיש מדינות בארה״ב שאפשר להרוג בהן תינוקות אחרי שנולדו.

זו הצגה לא נכונה ומאוד לא מדויקת של העובדות.

מבלי להיכנס יותר מדי לוויכוח האמריקאי (המוגזם בעיניי) בנושא ההפלות רציתי להעמיד דברים על דיוקם עבור הציבור הישראלי. בניגוד לנטען בדרך כלל, רוב האמריקאים (גם מימין) לא תומכים באיסור גורף על הפלות ומוכנים לאפשר אותן בתחילת ההריון. באותה מידה, רוב האמריקאים מאמינים שלבצע הפלה בחודש השמיני והלאה זה דבר מחריד שכן התינוק כבר יכול להסתדר מחוץ לרחם גם אם יוולד כפג. כלומר, רוב מוחלט של הציבור האמריקאי נמצאים איפשהו באמצע.

עם ביטול פסק דין רו נגד ווייד הוחלט להחזיר את ההחלטות בנושאי הפלות למדינות  שיחליטו בעצמן. טראמפ וסגנו המיועד אמרו מספר רב של פעמים שמעבר לתמיכתם בהשארת הנושא להחלטת המדינות, הם תומכים בשלושת ההיתרים של רונלד רייגן, הפלה לאחר אונס, גילוי עריות וסכנת חיים לאם. חשוב לציין כי מדובר באחוז קטנטן מן ההפלות המבוצעות מדי שנה בארה״ב.

לעומת זאת, המפלגה הדמוקרטית והנהגתה כבר מזמן הקצינו שמאלה וחרגו הרחק מעבר למדיניות של ממשל קלינטון בסוגיית שקבע שהן צריכות להיות בטוחות, חוקיום ונדירות. הדמוקרטים כיום עברו לתודעה של ״לצעוק את ההפלה שלך״. הפלות, לשיטתם, הן דבר טוב שיש לשמוח בו ואין איש בהנהגת המפלגה שמוכן להציב גבול בפני ״הזכות״ להפיל. כך הגענו למצב שבו מעל לעשרת אלפים הפלות מתקיימות מדי שנה גם בחודשים המאוחרים של ההיריון.

אך זה לא מספיק לקנאי ההפלות.

וכאן אנחנו מגיעים לטעות של סגל. לפני כמה שנים מושל וירג׳יניה ראלף נורת׳אם סיפר בראיון על מצב בו תינוק שרד הפלה לקראת סוף ההריון והוא אומר שלא צריך לטפל בו עד שהאמא תחליט מה היא רוצה לעשות.

כאשר אישה נמצאת בחדר הלידה, אני יכול לומר לך בדיוק מה יקרה. התינוק ייוולד. התינוק יישמר בנוחות בצד. התינוק יונשם מחדש אם זה מה שהאם והמשפחה ירצו.

אז אמנם סגל צודק טכנית שלא הורגים את התינוק אקטיבית, אך בכל מקרה אחר היינו רואים בזה הריגה.

בנוסף, סגן הנשיא המיועד של האריס, טים וולץ, החליט כמושל מינסוטה לחתום על צו שבין השאר מסיר את חובת הדיווח על מקרים זהים למה שתיאר נורת׳אם כמה שנים קודם לכן.

מקרי קיצון אלו נשמעים מופרכים עד כדי כך שאפילו עיתונאים הגונים כמו עמית סגל, לא מאמינים שהם ייתכנו, אבל זו האמת, וטראמפ צודק לחלוטין בביקורת שלו: ההקצנה של הדמוקרטים בתחום ההפלות הפכה למעשה את טראמפ למייצג בפועל של עמדת המרכז המתונה בעניין הזה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *