"רציתי שיפרקו את כל ההתנחלויות" – אבישי מתיה

איש התקשורת אבישי מתיה התארח בפודקאסט "זווית ישרה" לשיחה עם אורנה ישר על הדרך שעשה מאז שעזב את מחוזות השמאל הקיצוני

אבישי מתיה בשיחה עם אורנה ישר. צילום מסך מתוך הסרטון

איש התקשורת אבישי מתיה שוחח עם אורנה ישר בפודקאסט "זווית ישרה" על הדרך שעשה מאז שעזב את מחוזות השמאל הקיצוני.

"זה לא עניין של ימין ושמאל", אומר אבישי מתיה, "אני קורא לזה אנשים שהם מציאותיים וחיים בהווה, זה גם בא מהאינסטנציה שלי כמאמן, לבין אנשים שחיים בעבר. אני משתדל להסתכל על המציאות בצורה מפוכחת".

כאשר הוא מתבקש להסביר עד כמה היה נטוע בשמאל בעבר, משיב מתיה: "הייתי בהפגנות של "שלום עכשיו", הייתי אפילו בהפגנה של "יש גבול" היינו 13 איש מול משרד הביטחון. היה ברור מיהם הטובים ומיהם הרעים. הטובים – רוצים שלום, הרעים – לא רוצים שלום. רציתי מאוד הסכם שלום, אני חשבתי שצריך לפרק את כל ההתנחלויות ולהחזיר את כולם מעבר לקו הירוק, כולל אריאל".

בציוץ שכתב לאחרונה התייחס מתיה למתרחש ביהודה ושומרון, על כך אמר: "יש כאן אנשים שנמצאים בעיוורון מוחלט. אני מסתכל על המציאות: טול כרם, ג'נין, שכם, קלקיליה – זה פה. אני אומר היום שמזל שהייתה מלחמת ששת הימים, מזל שכבשנו את יהודה ושומרון. אם לא היינו שם, אני לא רוצה לחשוב באיזו סיטואציה היינו נמצאים היום".

בנסיון להגדיר את מיקומו הנוכחי על המפה הפוליטית, אומר אבישי מתיה: "כיום אני נוטה הרבה יותר אל הימין מאשר לשמאל. אני כבר לא יודע מה נשאר מהשמאל, בעשרים השנים האחרונות איבד השמאל את האחיזה במציאות. אני גדלתי עם תמונה של בן גוריון בחדר שלי, היום הוא היה נחשב פאשיסט. הוא כבש שטחים ולא חשב להחזיר אותם. בעיניי הוא מנהיג שהחליט החלטה מכרעת אולי כנגד כל הסיכויים – להקים מדינה, להלחם נגד מדינות ערב. לא היו לו פצ"רית ויועצת משפטית".

מתיה מציין כי אחת הבעיות של השמאל אם לא הגדולה שבהן היא ניתוק מהשורשים היהודיים: "אני חש אותו בעוצמה לאחר שבעה באוקטובר. במפלגת העבודה היו תמיד אנשים חובשי כיפה ומסורתיים… כל זה נעלם… שיחות על מגדר ועל woke הן סוג של עיוות של המציאות. בסוף אנחנו צריכים להבין למה אנחנו דווקא פה, אתה חייב להבין את השורשים שלך".

על השאלה "מה גילית לגבי ימנים, מתנחלים, דתיים, הוא משיב: "גיליתי שיש כמיהה לשיח, לאחדות, יש חום, יש כבוד לאחר וערכים שאני מזדהה איתם בלי קשר לימין או לשמאל".

הריאיון המלא נמצא בערוץ ״זווית ישרה״ ביוטיוב – מוזמנים לעקוב אחרי הערוץ וגם לתמוך בפודקאסט שמבקש שנותן במה ייחודית ומרעננת בתקשורת הישראלית

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *