תמיכה איתנה: הקהילה הנוצרית לצד ישראל בעת משבר

גם במלחמה, נוצרים תומכי ישראל מגיעים לירושלים: כנס הסוכות השנתי מושך מאות משתתפים מ-50 מדינות

עצרת תמיכה של השגרירות הנוצרית הבינלאומית בחג הסוכות בירושלים. צילום: ICEJ

השבוע צפויים להגיע לישראל מאות נוצרים מרחבי העולם. מטרתם: להשתתף בכנס המביע תמיכה בישראל ובעם היהודי. למרות המלחמה בעזה ובלבנון והמציאות הביטחונית הקשה, יגיעו עשרות משלחות של נוצרים אוונגליסטים מ-50 מדינות לכנס סוכות של השגרירות הנוצרית הבינלאומית שיתקיים בירושלים, בירתה הנצחית של ישראל, כדי לומר לציבור היהודי דבר אחד פשוט: אתם לא לבד. מיליוני נוצרים ציונים עומדים לצדכם. הכנס צפוי להיות אירוע התמיכה הנוצרית הגדול ביותר שמתקיים בישראל מאז 7.10 ופרוץ מלחמת חרבות ברזל. הכנס השנה יערך בין ה16 ל23 באוקטובר.

הכנס השנתי של השגרירות הנוצרית הבינלאומית בחג הסוכות בירושלים. צילום: ICEJ

קרוב ל-45 שנה מארגנת השגרירות הנוצרית הבינלאומית את הכנס השנתי שלה בירושלים בחג הסוכות. כנס זה הפך ליום חגה של הציונות הנוצרית. מדי שנה הגיעו אלפי נוצרים מעשרות מדינות, כולל כאלה שאינן מקיימות קשרים רשמיים עם ישראל, על מנת להביע תמיכה בישראל וביהודים. הכנס התקיים בקביעות, וימשיך להתקיים גם בשנה זו – השנה הקשה ביותר שידעו מדינת ישראל והעם היהודי מאז הקמת המדינה, שנה שהחלה בשבת השחורה של 7.10.

התכנסות נוצרית בעוטף עזה ב-5.10.23. צילום: ICEJ

יומיים לפני היום הארור ההוא השתתפנו, יחד עם רבים ממשתתפי הכנס של השנה שעברה, באירוע תמיכה ביישובי הדרום שנערך ביער בארי, שסייענו בשיקומו. ידידנו אופיר ליבשטיין, ראש מועצת שער הנגב, קיבל את פנינו. באווירה החגיגית של אותו יום, לא יכולנו לדעת שזו תהיה פגישתנו האחרונה עם אופיר. הוא נפל בהגנה על תושביו, ורבים מתושבי המקום היפה הזה נפלו קרבן לברבריות של הטרור החמאסי. רבים ממשתתפי הכנס היו בישראל ביום הנורא ההוא, ותמיכתם במדינה ובעם היהודי רק התחזקה בעקבות אותם אירועים.

למרות המציאות הביטחונית המורכבת, לא היה לנו ספק שנקיים את הטקס השנה. עם זאת, הוא יתקיים במתכונת מצומצמת יותר, עם כ-400 משתתפים, ויסכם למעשה שנה של פעילות אינטנסיבית שבה הציבור האוונגליסטי היה בין היחידים שעמד לצד ישראל מול האלימות הפרו-פלסטינית והאדישות של רוב העולם. נוצרים אוהבי ישראל ערכו הפגנות תמיכה, ערכו פעילויות שבהן קראו לשחרור החטופים, קיימו פעילות דיפלומטית ופוליטית למען ישראל, גייסו תרומות למען תושבי קו העימות ורכשו ציוד חירום למען היישובים שנזקקו לכך.

העמידה לצד ישראל גבתה מחיר לא קל מהציבור הנוצרי – ומתומכי ישראל בכלל. בדרום אפריקה הותקף אחד מחברנו על ידי מפגין פרו-פלסטיני ונזקק לטיפול רפואי, במקומות אחרים נשמעו כלפי תומכי ישראל קריאות נאצה לצד לא מעט איומי אלימות. אבל זה לא שבר את רוחנו. מנגד, היו לא מעט בשמאל בישראל שגינו אותנו, ניסו להציג אותנו כמי שמבקשים להביא את יום הדין. וזה, כמובן, אווילות מוחלטת.

התמיכה שלנו בישראל ובציונות נובעת מההכרה בזכותו של העם היהודי למולדת בארץ ישראל, ומכך בלבד. ימיה של הציונות הנוצרית הם כימיה של התנועה הציונית, וכבר בקונגרס הציוני הראשון השתתפו מנהיגים נוצרים שצעדו לצדו של הרצל. ובנוסף, כנוצרים אנחנו מודעים לכך שיש בעולם טוב ורע, ואסור לטשטש את הקו ביניהם. ישראל היא בצד הטוב של ההיסטוריה וחמאס וחיזבאללה הם בצד המרושע והאלים. את המציאות הזאת אף אחד לא יוכל לשנות, גם לא ההסתות ושטיפת המוח. נכון, יש קרבנות אזרחיים בצד הערבי — בעזה ובלבנון — אבל אנחנו מודעים היטב לכך שישראל עושה הכל כדי להימנע מפגיעה בהם, ואשמת הפגיעה באזרחים היא על ארגוני הטרור בלבד. ואת המציאות הזאת אנחנו מעבירים לתומכינו ברחבי העולם.

ולכם, לציבור בישראל, אנו, יחד עם מיליוני נוצרים בעולם, מאחלים שנה טובה, שבה תזכו לביטחון, לשלום ולשלווה. אנו מקווים שנזכה כולנו לראות את החטופים חוזרים לבתיהם, ולניצחון על האויב.

הכותב הוא סגן נשיא השגרירות הנוצרית הבינלאומית.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *