המזרחן ד"ר יחיאל שבי: כך נוכל להכריע את המלחמה בעזה

המזרחן ד"ר יחיאל שבי מתארח באולפן 'כור ההיתוך' עם שניאור ובר לשיחה על ההישגים בלבנון, האסטרטגיה של איראן להשתלט על העולם המוסלמי, תכנית סינוואר בבוקר הטבח והסכנה ביו"ש

המזרחן ד"ר יחיאל שבי מתארח בכור ההיתוך עם שניאור ובר. צילום מסך מתוך הסרטון

המזרחן ד"ר יחיאל שבי מתארח לשיחת עומק מקיפה עם שניאור ובר באולפן 'כור ההיתוך' על הישגי המלחמה בלבנון, האסטרטגיה הגדולה של איראן ומאמציה להשתלט על העולם המוסלמי, התכנית הגדולה של סינוואר בבוקר ה-7 באוקטובר והסכנה הגדולה ביהודה ושומרון.

בהתייחסו למצב בעזה אחרי שנה במלחמה, אומר ד"ר שבי כי "ישראל צריכה לפעול להקמת מנגנון לעידוד התיישבות מחדש של העזתים בעולם. לא ייתכן שתושבים אשר מבקשים להגר מן הרצועה לא יוכלו לעשות זאת מכיוון שהם משמשים כלי שרת בידי גורמים המעוניינים להנציח את מצב הלוחמה בין ישראל לשכנותיה".

לדברי שבי, "הפליטים הערבים, לא נטמעו ולא התאזרחו במקומות מגוריהם החדשים, ולמעט ירדן, אף מדינה לא הפכה אותם לאזרחיה. אגב, למרות אזרחותם הירדנית, הם לא איבדו את מעמד הפליט, העובר בקרבם בתורשה מדור לדור, וזאת בניגוד גמור למעמדם של פליטים מאזורי סכסוך אחרים בעולם. בצורה זאת, תפח מספרם של הפליטים הפלסטינים, עד שכיום, מספר הפליטים וצאצאיהם מוערך בכחמישה מיליון בקירוב.

"הפליטים וצאצאיהם דרים במחנות פליטים צפופים, בתנאים לא תנאים. הם מהווים אנדרטה אילמת המצביעה על נצחיות הסכסוך הישראלי ערבי, ועל היותם של הפליטים וצאצאיהם בני ערובה וכלי שרת המשאיר את גחלת הסכסוך בוערה ולוחשת. בניגוד אליהם, הפליטים היהודיים נקלטו בארץ, אוזרחו, ולאחר מספר שנים אף עזבו את מחנות הפליטים והעולים אשר כונו "מעברות", ויושבו ביישובי קבע.

ד"ר שבי סבור כי "ישראל צריכה לקרוא לעולם, לאפשר לפליטי המלחמה הללו להתפנות בשלום מן הרצועה אל מקום מקלט בטוח, באותו האופן שבו ניתן לפליטי מלחמת נגורנו קרבאך, שנערכה בין ארמניה לאזרבייג'אן, להתפנות מביתם בתחילת אוקטובר 2023, כצעד לקראת שלום בין ישראל לעזתים. ישראל צריכה לפעול להקמת מנגנון לעידוד התיישבות מחדש של העזתים בעולם. על מצרים לאפשר לעזתים המעוניינים בכך לעבור בשטחה, ואם היא לא תאפשר זאת, על ישראל לאפשר להם לצאת מנמל התעופה בן גוריון.

"אסור לישראל לסיים את המלחמה מבלי שהביאה למחיית כל המבנים הריקים העלולים לסכן את חיילינו, לצד השמדת האיום התת קרקעי באמצעות פיצוץ והשמדת הנכסים התת קרקעיים. בשעה שישראל תמחה את מבני המגורים בעזה ולא תאפשר חזרת תושבים עזתיים ליישובים שיוגדרו כשטח צבאי סגור, תישאר בידי העזתים הברירה להישאר ולהתגורר באיזור רפיח או להגר לעולם".

פודקאסט 'כור ההיתוך' בספוטיפיי ויוטיוב הפך לקול חשוב ומשמעותי בשיח הציבורי, הודות לתמיכה שלכם. בואו לקחת חלק והיו שותפים בפעילות של שניאור ובר באמצעות הלינק המצורף.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *