אל"מ פרופ' גבי סיבוני: הפעולה הצבאית שתפגע קשות באיראן

אל"מ במיל' גבי סיבוני מתארח בכור ההיתוך עם שניאור ובר לשיחה על ההישגים בצפון, עומק הקונספציה, חוסר ההיערכות ביום הטבח, דחיקת הקצינים ההתקפיים והפעולה שתפגע בשלטון האיראני

פרופ' גדי סיבוני מתארח בכור ההיתוך עם שניאור ובר. צילום מסך מתוך הסרטון

אלוף-משנה במילואים, פרופ' גבי סיבוני מתארח לשיחת עומק מאלפת עם שניאור ובר באולפן 'כור ההיתוך' על החזית הלבנונית וההישגים מול חיזבאללה, עומק הקונספציה בצה"ל בשנים האחרונות, הכשלים העמוקים שהובילו לחוסר ההיערכות ביום הטבח, דחיקת הקצינים ההתקפיים מהמטכ"ל והפעולה הצבאית שתפגע עמוקות בשלטון האיראני.

פרופ' סיבוני אמר כי "לא ניתן לראות את המלחמה ברצועת עזה ובזירה הצפונית כאירועים העומדים בפני עצמם. אף שאיראן הופתעה מעיתוי המתקפה של חמאס, הרי שמתקפה זו השתלבה היטב באסטרטגיה האיראנית. זו שילבה בין שבע זירות לחימה במטרה להניע מלחמה אזורית נגד ישראל.

לדבריו, "בהקשר הרחב הזה ניתן להבין את השימוש שעשה ראש הממשלה במושג “הניצחון המוחלט”. המושג הוגחך על ידי יריבים פוליטיים שטענו שהאמירה ריקה מתוכן וכי לא ניתן להגיע “לניצחון המוחלט”. אולם, פעולות ישראל מראות את ההיגיון המארגן של האסטרטגיה הישראלית, אסטרטגיה שתכליתה החלשה של ציר ההתנגדות, בדגש על איראן עצמה. זאת גם כתשתית לעיצוב ארכיטקטורה אזורית חדשה, שתסיר או לכל הפחות תחליש במידה ניכרת את האיום האיראני ואת יכולתה של איראן לפגוע בישראל ולערער את הביטחון האזורי.

סיבוני סבור שהשלמת המהלך ברצף הצלחות של ישראל תהיה "לא פחות מ”ניצחון מוחלט”, שובר שוויון ו-Game Changer. השלמת הצלחה זו תפתח בפני ישראל והמרחב, כמו גם בפני ארה”ב ובעלי בריתה בעולם החופשי, את האפשרות לעיצובה של ארכיטקטורה אזורית חדשה. ארכיטקטורה המקדמת יציבות, ביטחון ושגשוג, תוך החלשה של איראן ושלוחיה כגורמים מערערי ביטחון ויציבות ומובילי טרור אסלאמי רדיקלי. תופעה שחלחלה גם לרחובות העולם החופשי, שטפה את הקמפוסים והייתה כשמן בעצמות אליטות אינטלקטואליות ותקשורתיות פרוגרסיביות, שהקפידו לזהות את ישראל כמקור הרוע וכפרי באושים של קולוניאליזם, אימפריאליזם ואפרטהייד דכאני".

באשר לסיכול הדרמטי ברפיח, אומר סיובני כי "חיסולו של סינואר עשוי להוביל לסיום המלחמה במתכונתה הנוכחית, מה שיכול לצמצם במידה רבה את היקף הנפגעים האזרחיים ברצועת עזה כמו גם את היקף הנפגעים בצד הישראלי. ברור לכול שחיסולו של סינואר מהווה הישג צבאי קריטי, והתועלת ממנו תהיה עצומה.

פודקאסט 'כור ההיתוך' בספוטיפיי ויוטיוב הפך לקול חשוב ומשמעותי בשיח הציבורי, הודות לתמיכה שלכם. בואו לקחת חלק והיו שותפים בפעילות של שניאור ובר באמצעות הלינק המצורף.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *