סדר ליל ראש השנה של מידה

לכבוד השנה החדשה, התאמנו את מנהגי ישראל המסורתיים למציאות הישראלית עמוסת הרגולציה. תכלה שנה וסוציאל-דמוקרטייה, תחל שנה וברכותיה!

שירבו חוקינו והגבלותינו כרימון. צילום: Fir0002/Flagstaffotos

ההכנות לחג

יש לרכוש בגדי חג חדשים עבור בני המשפחה, אך ורק תוצרת 'אתא', ולבשל את סעודות החג רק ממאכלים שהשתבחה בהם ארץ-ישראל, ושעל-שמם קרויה מועצת לוביסטים עלומה. לפי חלק מהמנהגים, יש להקפיד על שימוש בכלי 'סולתם' כשרים למהדרין, ולכל הפחות בהשגחה המהודקת של מכון התקנים הישראלי. ואז, רגע לפני שמעמיסים הכל על הסוסיתא, חשוב לזכור לשלוח טלגרמה לקרובי המשפחה ולא לשכוח לקחת את הפנקס האדום, על כל צרה שלא תבוא.

הסעודה

לאחר שעורך הסדר רכש אך ורק מוצרים מוגנים במכסי מגן, יקריא בקול גדול מספר פסוקים מיצירות המופת של העם היהודי:

לא ייצר אדם מצרך ולא ימכרנו, ולא ייבאו ולא ייצאו, ולא ישתמש בו בכל עבודה שהיא, אלא אם התאימו לדרישות התקן הרשמי.
(חוק התקנים, סעיף 9)

לא ייצר ולא ישווק יצרן חלב אלא מתוצרתו ובכמות שלא תעלה על מכסת החלב או מכסת החלב החודשית שנקבעה לו.
(צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (ייצור חלב), סעיף 7)

מגדל לא ישווק ביצים, בשר עוף או חומר רביה אלא לקבלן מורשה שהוסמך לאותו מין של תוצרת הלול או באמצעותו.
(חוק מועצת ענף הלול, סעיף 46/א)

ויאמרו כל הנוכחים "אמן". מנהל הסדר יעביר בין המשתתפים עותק של דו"ח ועדת טרכטנברג. הדו"ח יוצפן בפינת סתר ובסיום הטקס ילדי הבית יעלו אותו באש.

לאחר שטעמו מעט מ"יין ניצחון", או כל משקה אחר העומד בתקן הצה"לי המחמיר, רשאים המשתתפים לעבור לטקס הסימנים.

דבש

יהי רצון מלפניך, פקחינו ומחרימנו, שתחדש עלינו תקנה צבאית מנדטורית מגבילה, שתייקר ברוב חסדך את מוצרינו, ושנהיה אנחנו וצאצאינו וצאצאי צאצאינו שומרי מצוות מועצת הדבש.

ביצים

יהי רצון מלפניך, שומרנו ומחלק מכסותינו, שתחדש עלינו משק סגור ליצרנים חדשים, שתשמר כוחם של בני מושבינו וקיבוצינו בשוק, ושזכות המועצה לענף הלול תעמוד לנו ולזרענו עד עולם.

חלב

יהי רצון מלפניך, מלך מלכי העטין, שתחדש עלינו איסור רפתות משפחתיות, שתקבע מחיר מטרה לטובה עלינו ועל כל עמו הרפתנים, שנאמר "והיה ביום ההוא והיוקר יאמיר".

ראש דג

יהי רצון מלפניך, אלוהי סנפיר וקשקשת, שנהיה לראש בטבלת מכסי-המגן, ולא לזנב. כמה שכתוב "ואעבור עלייך ואראך מתבוססת בדגייך, ואחוקק לך: בדגייך חיי".

רימון

יהי רצון מלפניך, אדוני כנסת ומחוקקיה, שיהיו תקנותינו, סעיפינו, חוקינו, הוראותינו, פסקינו, נהלינו, קריטריונינו, תבחינינו ו/או חוות-דעתינו רבים ומסועפים כרימון.

שנה טובה!

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *