תגובת דובר הכנסת לתחקיר על גלעד נתן

תגובת הכנסת לשני התחקירים של 'מידה' הקשורים לד"ר גלעד נתן

אנו מפרסמים בשמחה ובמלואה את תגובת הכנסת לשני התחקירים של 'מידה' הקשורים לד"ר גלעד נתן: 'נתן בראש' בנושא פשיעת מסתננים, ו'רדיקל בשירות הכנסת' על דעותיו הפומביות של ד"ר גלעד נתן:

מדהים ועצוב היה לקרוא – מבלי שבכנסת התקבלה כל פנייה לתגובה או התייחסות –  אוסף של קביעות נחרצות נגד מרכז המחקר והמידע בכנסת ואחד מחוקריו.

מחקרי מרכז המחקר והמידע בכנסת (הממ"מ) הם מחקרים המבוססים על עובדות – מבוצעים על ידי חוקרים מיומנים – ועוברים תהליך בדיקה כפול על ידי שתי אינסטנציות לפני העברתם לחברי הכנסת שהזמינו אותם. בתריסר שנות קיומו צבר לעצמו הממ"מ – מוניטין מעולה כגוף שמעשיר בעובדות ובנתונים את החקיקה בכנסת, גוף מקצועי בלתי תלוי, מחקרי באופיו, בוודאי לא גוף פוליטי.

ד"ר גלעד נתן נשוא "התחקיר" של אתר האינטרנט – הוא חוקר מנוסה ואיכותי שמחקריו בתחום המסתננים זכו לשבחים רבים, גם מהדרג המקצועי וגם מחברי כנסת מכל קצווי הקשת הפוליטית. בכל מקרה, המבחן היחיד לכתיבתו ועבודתו, הוא מבחן המקצועיות והמהימנות של מחקריו בכנסת, במבחן זה, עד היום, עמד ד"ר נתן ללא דופי. כל הטענות באתר "מידה" על מחקרי ד"ר גלעד נתן – טענות מתודולוגיות, על נתונים וכד' – היו נענות אחת לאחת אילו רק טרחו לפנות אלינו. באף אחת מהטענות אין כל ממש.

יחד עם זאת, ראוי להוסיף ולהדגיש: עובדי הכנסת נדרשים להקפדה יתרה על הימנעות מהזדהות פוליטית פומבית כדי למנוע פגיעה באמון חברי הכנסת בהם (בעובדי הכנסת) כמי שמשרתים את כל סיעות הבית במקצועיות וממלכתיות. ההקפדה על כך בכנסת היא רבה, ואכן משנודע לכנסת על מאמרים שכתב גלעד נתן בעלי הקשרים פוליטיים, העירו לו לו על כך והוא חדל מכתיבה זו כבר לפני מספר שנים. תמיד, לא רק בתקופת בחירות, על עובדי כנסת להימנע מכל צורה של הזדהות פוליטית פומבית . רק בשבוע שעבר קיבלו כל עובדי הכנסת ריענון הנחיות ברוח זו ממנכ"ל הכנסת.

בכל מקרה, את החדשות המרעישות על היותו "פעיל שמאל רדיקלי" שמע ד"ר נתן בעת שרות מילואים ביחידת חי"ר מובחרת אליה הוא מתנדב למרות שהוא פטור בגלל סיבות בריאותיות. ייתכן ומגיעה לו התנצלות.

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 תגובות למאמר

  1. אז אנחנו מאמינים לכם או לדוברות הכנסת?
    איך נאמין לדוברות הכנסת אחרי שאנחנו יודעים כל כך הרבה עובדות שסותרות את התגובה הזו?
    אולי צילומסך מהפייסבוק של נתן יועיל בעניין, ואולי כדאי שינסו באמת להפריך את הטענות שעלו פה אחת לאחת. לומר שבטענות אין ממש זו דמגוגיה, כל עוד לא מוכיחים את זה.

  2. ייתכן ומגיעה לו התנצלות? כדאי להחליט – מגיעה או לא. אם כן – מן הראוי להתנצל בפה מלא ולא להתחמק. אם לא – אל תתנצלו.

    1. קראת את התחקירים? נראה לי שגלעד צריך להתנצל בפני עם ישראל והכנסת.
      התגובה של הכנסת לא עניינית. הם צריכים להתנצל על שלא ענו לטענות ולקחו את הזמן להגיב בכלל.

    2. האמירה שאולי מגיעה לו התנצלות היתה חלק מהתגובה של דוברות הכנסת ולא של מערכת מידה, אם אני מבין נכון

  3. יש כאן שני עניינים- האחד התגובה היא מחזור כמעט אחד לאחד של התגובה לגלי צה"ל כולל הרבה אי דיוקים. השני הוא הקישור האוטומטי לשירות מילואים, וכמובן ביחידה "מובחרת" כאיזו סוג של תעודת ביטוח מאולצת לכל דבר ובעיקר לפטריוטיות הבלתי ניתנת לערעור של האזרח. מה הקשר בעצם?