סקר מאגר מוחות: נתניהו בפער גדול

סקר שנערך עבור מידה מעלה שנתניהו מוביל על מתחריו בפער גדול בהתאמה לראשות הממשלה ולהתמודדות עם הגרעין האיראני

קצת יותר מחודשיים לפני הבחירות יכול ראש הממשלה בנימין נתניהו לשאוב סיפוק רב מתוצאות הסקר שערך מכון 'מאגר מוחות' עבור אתר 'מידה' בימים רביעי-חמישי. על-פי הסקר, שנערך בקרב 508 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הישראלית מעל גיל 18, בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה מביס נתניהו ללא-עוררין את שלושת מועמדי גוש השמאל בבחירות הקרובות. כמו כן נהנה נתניהו מרוב גדול מול אהוד אולמרט בשאלת ההתאמה להתמודדות עם פרויקט הגרעין האיראני.

נתניהו מתאים מאולמרט לכהן כראש הממשלה

בהתמודדות שבין נתניהו לאהוד אולמרט בשאלה "מיהו לדעתך המתאים ביותר כיום לכהן כראש הממשלה: בנימין נתניהו או אהוד אולמרט?", הצהירו 53% כי נתניהו הוא המועמד המתאים יותר, לעומת 12% בלבד שהצהירו כי אולמרט הינו המועמד המתאים (35% נמנעו מהחלטה). אם מציגים רק את העדפותיהם של בעלי הדעה הרי שנתניהו זוכה ל-82% לעומת 18% לאולמרט. לנוכח הפרסומים בתקשורת, לפיהם צפוי אולמרט להכריע השבוע האם להתמודד בבחירות, הממצא מקבל משנה חשיבות, שכן הוא מציב את סיכוייו להתמודד על ראשות הממשלה כקלושים למדי.

אולמרט

נתניהו מתאים מלבני לכהן כראש הממשלה

תוצאות הסקר ביחס להתמודדות שבין נתניהו לציפי לבני כמעט זהות. 55% מהציבור סבור שנתניהו מתאים יותר לתפקיד ראש הממשלה, לעומת 13% בלבד הרואים בציפי לבני מועמדת מתאימה יותר. גם כאן נהנה נתניהו מרוב עצום של 81% מקרב בעלי הדעה התומכים במועמדותו לעומת 19% בלבד המעדיפים את לבני.

לבני

מצביעי העבודה ב-2009 לא סבורים שיחימוביץ' מתאימה לכהן כראש-ממשלה

הסקר אינו מאיר פנים גם מבחינת יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ, שהצהירה לפני כעשרה ימים בועידת מפלגת העבודה כי היא מתמודדות על ראשות הממשלה. נראה כי הציבור אינו מתייחס ברצינות להצהרה, והיא זוכה ל-7% תמיכה בלבד בשאלת ההתאמה לתפקיד, לעומת 54% לנתניהו. בקרב בעלי הדעה הופך הרוב של נתניהו למוחלט עוד יותר, 88% לעומת 12%. נראה כי חוסר ניסיונה של יחימוביץ בתפקידים ביצועיים מעמיד אותה כמועמדת המתאימה לתפקיד עוד פחות מאולמרט ולבני.

שלי

הדבר מוכח גם מן הנתון המפתיע הבא: פילוח הנתונים לפי ההצבעה לבחירות ב-2009 מראה כי רק 39% ממצביעי מפלגת העבודה תמכו בסקר ביחימוביץ' כמתאימה לתפקיד ראש הממשלה. זאת לעומת 96% ממצביעי הליכוד שתמכו בנתניהו, ו-72% ממצביעי קדימה שתמכו בלבני או אולמרט.

מסקנה כללית מעניינת העולה מהסקר היא שאיש משלושת המועמדים האפשריים של השמאל לראשות הממשלה איננו מצליח למצות או אפילו להתקרב לפוטנציאל התמיכה מצד גוש השמאל-ערבים, שעל פי הסקרים מונה 50-56 מנדטים.

נתניהו יתמודד עם הגרעין טוב מאולמרט

סקר מכון 'מאגר מוחות' נערך עבור אתר 'מידה' ימים ספורים לאחר תחקיר 'עובדה' בו התנצחו אולמרט, ברק ונתניהו בנושא ההתמודדות עם פרוייקט הגרעין האיראני. בסקר ביקשנו לבדוק גם מיהו המועמד המתאים יותר בעיני הציבור בהתמודדות זו.

בשאלה "מי לדעתך יתמודד טוב יותר עם האיום הגרעיני האיראני, בנימין נתניהו או אהוד אולמרט?", התקבלו תוצאות חד משמעיות: 49% סבורים שנתניהו מתאים יותר לעומת 21% לאולמרט. בקרב בעלי הדעה 70% סבורים שנתניהו מתאים יותר, לעומת 30% שמעדיפים את אולמרט. יתכן כי התוצאה העגומה מבחינת אולמרט קשורה לפטפטת המיותרת מצידו בתכנית 'עובדה' ששודרה בראשית השבוע שעבר.

אולמרט גרעין

נתון מעניין נוסף מתקבל כשמפלחים את הסקר לפי הצבעה ב-2009: גם בקרב מצביעי קדימה בלבד אין רוב לתמיכה ביכולתו של אולמרט להתמודד עם איראן; רק 48% סברו שהוא מתאים לכך.

חדשות רעות למנהיגי קדימה בעבר

בכל הנוגע להתמודדות על ראשות הממשלה יש לציבור הישראלי מועמד אחד בלבד שנתפס כמתאים לתפקיד. הן אהוד אולמרט וציפי לבני – בעלי הניסיון – שהנהיגו את הממשלה הקודמת, והן שלי יחימוביץ, שמבקשת להנהיג את גוש השמאל, נתפסים בציבור כלא-מתאימים לראשות הממשלה. נתניהו נראה כרגע כמי שאינו משחק באותה ליגה עם יתר המועמדים.

חדשות רעות למנהיגי קדימה בהווה

תוצאות הסקר מעלות תמיהה בנוגע לשיקול דעתם של קברניטי ויועצי מפלגת 'קדימה' בהווה על השקת קמפיין ציבורי שביקש, לדבריהם, "לזעזע את המדינה" בסוגיית הגרעין האיראני. בעוד מאות שלטי החוצות שקנתה 'קדימה' מזהירים את הציבור כי "ביבי יסבך אותנו" על רקע פטרייה גרעינית, מסתבר כי רוב מכריע בציבור סבור כי נתניהו הינו המנהיג המתאים ביותר להתמודדות עם איראן, והוא מביס בסוגיה זו גם את אהוד אולמרט שנהנה מיוקרתו של מי שהורה על תקיפת הכור בסוריה.

קשה אמנם להאמין שאנשי קדימה ומשרדו של מוטי מורל לא ערכו סקר דומה לזה שמוצג כאן טרם השיקו את קמפיין הפטרייה והזעזוע, אך גם קשה להאמין כי היו משיקים את הקמפיין לו היו נחשפים לנתונים המוצגים כאן. כך או אחרת, נראה כי 'קדימה' שרפה בשבועיים האחרונים מיליוני שקלים על קמפיין חסר סיכויים להשפעה אמיתית לאור עמדות הציבור.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 תגובות למאמר

  1. רשימת המומלצים לפרימריז בליכוד
    שמות הבוגדים בבוחר
    בני בגין-התומך הכי גדול בבג"ץ השמאלני
    גדעון סער-שמאלני שהנציח את שליטת השמאל באקדמיה
    מיקי איתן-שמאלני בגלוי
    דן מרידור-שמאלני בגלוי
    ריבלין-מתרפס ומלקק לאחמד טיבי והערבים,בושה לליכוד
    ליבנת-תומכת בבג"ץ השמאלני והזרימה כספים לשמאלנים בהבימה
    אילו הם שמות הנאמנים לבוחר ולימין
    יש לבחור בהם שוב
    זאב אלקין
    דני דנון
    ציפי חוטובלי
    יריב לוין
    איוב קרא
    מירי רגב
    משה פייגלין

    1. חמור מתלהם, בני בגין, גדעון סער ומיקי איתן הם לא שמאלנים!!! הם ימניים דמוקרטים ליברלים. בניגוד לדני דנון ומירי רגב המתלהמים שרק צועקים וצועקים!

      לידיעתך הליכוד היא מפלגה לאומית ליברלית.

      חשוב שיהיה בליכוד את מיקי איתן ובני בגין בדיוק כמו שחשוב שיריב לוין וציפי חוטובלי יהיו בליכוד.

      הליכוד היא לא מפלגה של נעליים מתלהמים דוגמת דנון ומירי רגב.

      ואגב – איפה שכחת את בוגי יעלון? הוא סופר חשוב למדינה, לימין ובכלל, ואיפה לאה נס? גם היא הייתה תמיד נאמנה לימין..