חברי קונגרס לרשות המס האמריקנית: חיקרו את ארגון קול אחד

החשד: מימון עמותת V15 הפועלת להפלת נתניהו מהווה הפרה של החוק האמריקני, אשר מקנה לארגון 'קול אחד' פטור ממס בארה"ב.

דורש תשובות; סנטור טד קרוז. צילום: Gage Skidmore CC BY-SA 2.0 VIA FLICKR

בעוד שבישראל יש מי שמעדיף לטאטא את פרשיית V15 והמענקים האמריקנים מתחת לשטיח, בארה"ב הנושא אינו יורד מסדר היום.

ביום שלישי האחרון (3.3) שלחו חברי הקונגרס הרפובליקנים הסנטור טד קרוז וחבר בית הנבחרים מטעם ניו יורק לי זלדין פניה רשמית לנציב רשות המס האמריקנית ג'ון א. קוסקינן. השניים דרשו לפתוח בחקירה נגד 'קול אחד' בשל הפרת התקנון המקנה לארגון פטור ממס. במכתב הסבירו חברי הקונגרס כי בסיסו של 'קול אחד' ממוקם בארה"ב תחת ארגון ללא מטרת רווח בשם Peace Network Foundation אשר פועל תחת שמות שונים, כמו 'קול אחד – ישראל' ו'קול אחד – פלסטין'. על-פי דיווחים בתקשורת, אותם העמותות לא מכחישות, 'קול אחד' התאחד למעשה עם עמותת V15 הפועלת "להחלפת השלטון בישראל", ומהווה את צינור המימון שלו.

"ודאי שאזרחים אמריקנים פרטיים רשאים לעסוק בפעילות פוליטית בהתאם לנטייתם", כתבו קרוז וזלדין. "אך במקרה הזה לא רק ש'קול אחד' קיבלו מענקי מימון עבור פעילותם ממחלקת המדינה האמריקנית, אלא שהם גם עלול להשפיע באמצעותם על בחירות זרות באופן ישיר. פעילות זו מהווה למעשה הפרה של המעמד שלהם ברשות המס האמריקנית". נזכיר כי ארגון 'קול אחד' לא הכחיש את העובדה שזכה בעבר לשני מענקים ממחלקת המדינה. הסנטור קרוז כבר שלח למזכיר המדינה קרי שורה של שאלות לבירור הנושא אך עד כה לא זכה לתשובה, כך על-פי דברי המכתב.

כפי שהוסבר בהרחבה ב'מידה', הארגון מוגדר כ"ארגון בינלאומי" שמטרתו "פתרון הסכסוך" הישראלי-פלסטיני. חברי הקונגרס המשיכו וציינו כי Peace Network Foundation זוכה לפטור ממס באמצעות סעיף c)(3) 501) לתקנון המס האמריקני. סעיף זה מציין בבירור כי הארגון "לא ישתתף או יתערב (כולל פרסום או הפצת מידע) בכל קמפיין פוליטי בעבור (או כנגד) מועמד כלשהו למשרה ציבורית". השניים הדגישו את העובדה שהגבלה זו לא חלה רק על פעילות בגבולות ארה"ב, אלא גם מחוצה לה: "זהו איסור מוחלט, ומעמד פטור ממס של כל ארגון המפר אותו נתון לביטול".

במכתב מפורטים שורה של צעדים שדורשים קרוז וזלדין מרשות המס, כגון תפיסת וחשיפת כל הרשומות, הדואר האלקטרוני, תיעוד פגישות ומסמכים של Peace Network Foundation מיום הקמתו, ועוד. "בהתבסס ולו על מידע פומבי, נראה כי אופי הפעילות של 'קול אחד' בישראל פוליטי באופן מובהק, ומעורבותו וקשריו עם V15 מעלים שורה של שאלות נוספות בנוגע לתקניותו וחוקיותו".

לקריאת המכתב המלא לחצו כאן

תגובת ארגון 'קול אחד' תפורסם לכשתתקבל

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 תגובות למאמר

  1. ועוד משהו באותו עניין: לפני כשבוע בשבת ראיתי פעילי ווי-15 והמחנה המתיימר להיות ציוני משתפים פעולה ובעצם תולים יחד כרזות של שני הגופים, לסרוגין. לתשומת ליבו של אדון חליל ג'ובראן

  2. סקרנות: מה עם המימון השוטף של אזרח אמריקאי מודאג בשם שלדון אדלסון לחינמון ישראלי שמשמש ללא שום ויכוח כלי תעמולה מגוייס לימין בישראל

    1. ישראל היום מגויס לטובת נתניהו ולא לטובת הימין. העיתון תמך בשחרור מחבלים ובכניעה לחמאס והתנגד לרפורמה בערכת המשפט.

      בלי שום קשר לזה, אדלסון הוא אזרח פרטי ולא מייצג ממשלה זרה והתנהלותו לא יותר בעיתית מזאת של מוזס או שאר גופי התקשורת בישראל שמגוייסים לא פחות.