דרשות יום השישי במסגדים כבר מזמן חרגו מדרשות דת ומשמשות כר פורה להסתה עבור חלק מהאמאמים. דרשת אמאם מסגד אלרמל בעכו, בשיא המהומות: "יש כאן מזימה משותפת עם המשטרה, יש מזימה, אסור לנו להסכים, אנחנו צריכים לשמור על ילדינו"
מדי יום שישי במסגדים ברחבי העולם מתבצעות דרשות יום השישי לפני תפילת צהרי יום שישי. זו הבמה עבור האִמאם או נושא הדרשה לקשר דרכה בין חיי הנביא מחמד ודת האסלאם בעבר ובהווה לאירועים האקטואליים, אירועי היומיום שמעסיקים, מטרידים ונוגעים לליבה של החברה הערבית הפוקדת את המסגד.
ברוב המכריע של מדינות העולם הערבי דרשות אלה מפוקחות, וזאת על מנת לוודא שהדרשה אינה מכילה תכנים נגד השלטון ואינה מסיתה את האנשים. לא מעט מדינות ערביות אף מגדילות ודורשות מהאמאם לשלוח את תוכן הדרשות מבעוד מועד, על מנת שיאושרו. הפיקוח הזה החל עוד מימים ימימה, לאחר הירצחו של הח'ליפה עלי בן אבי טאלב, בשנת 661, על ידי מתנגד מהח'וארג'.
דרשה זו נישאת לא רק בימי שישי אלא גם לפני התפילות של שני חגי האסלאם – עיד אלאדחא ועיד אלפטר. דרשה כזו שלפני עיד אלפטר האחרון, בסוף חודש הרמדאן, נשא אמאם מסגד אלרמל בעכו, מחמד מאדי (תעתיק מדויק: מאצ'י).
היה זה ביום חמישי ה-13.5, בשיא מבצע שומר החומות כשחמאס שיגרה 350 רקטות לעבר ישראל והערבים בעכו וברחבי הארץ ביצעו במקביל פוגרומים ביהודים. ביום רביעי, 12.5 ערבים בעכו ניסו לבצע לינץ' במור ג'אנאשוילי ובאלעד ברזילי – את הדרשה שלו נשא מאדי יום למחרת – ושודרה בפייסבוק בשידור חי.
עיקרי הדרשה
"אללה אכבר על כל מי שנהג בעריצות וביהירות, על כל עושק, על הפרעונים של העולם הזה, על מי שהרג וגירש, אללה אכבר על מי שהפציץ את אנשינו באמצעות הטילים שלו, אללה הוא הגדול מכולם.
אני אומר את זה באופן ברור, שזה יהיה מסר לכולנו, אנחנו חיים בנסיבות יוצאות דופן, מסגד אלאקצא המבורך נמצא תחת מצור ואנשינו בשיח' ג'ראח תחת מצור, ואנשינו בעזה מופצצים, מבוהלים, נהרגים, מתים על קידוש השם (הופכים לשהידים) למען אללה ולמען מסגד אלאקצא המבורך.
הימים האחרונים עוברים כך גם עלינו, אנחנו תחת מצור בעכו, בחיפה, בלוד וברמלה, במשולש, בנגב ובגליל, בבתים שלנו, עוצרים את מי שעוצרים, מפחידים ומטילים אימה על אנשים, והפחד פושה בקרב ילדינו נשינו וזקנינו. והצעירים שלנו שעמדו איתנים, שימשיכו להיות איתנים אם ירצה האל, כן, החג מגיע בנסיבות יוצאות דופן.
מסגד אלאקצא המבורך נמצא תחת מצור ואנשינו בשיח' ג'ראח תחת מצור, ואנשינו בעזה מופצצים, מבוהלים, נהרגים, מתים על קידוש השם
אנחנו בפרט אנשי ה"פנים" לא רגילים ולא חיינו בתנאים כאלה כפי שהתחלנו לחוש עכשיו, לא פחד ולא בהלה, אבל חלקנו או רובנו לא ציפה שיקרה מה שקורה בימים האלה, ולו היינו יודעים שעדת הכופרים היא אחת, לו היינו יודעים שיגיע היום, אני אומר את זה בכנות, כן, היום שבו נשלם את מחיר העמידה האיתנה ואת מחיר השמירה על הזהות ואת מחיר ההשתייכות לדת שלנו, ואת האהבה שלנו לאלאקצא, אהבתנו לאנשינו בעזה – נשלם את מחיר ההגנה על המקום המועד לסכנה [رباط] והגאווה בדת שלנו.
כן, מי שמתעלם מכך שידע שהימים מלאים (בקשיים) הימים (הקשים) באים, הו אנשי העמידה האיתנה, החל שלב חדש, ומי שחושב שאנחנו נחיה חיי שפע ורווחה ונאכל דבש לא, הו אנשים, היו מוכנים, לפחות מבחינה נפשית, היו מוכנים שיהיו לנו אותם הלחצים של אנשינו, ואנחנו חיים וחיינו את הלחץ הזה שחיו אנשינו בנגב, בכפרים הבלתי מוכרים, בתים נהרסו על ראשיהם, נהרסו והופקעו אדמות, זה חלק מהמחיר של העוצמה, והמחיר של העמידה האיתנה על הדת שלנו, מה שקרה בימים ההם, ובמיוחד בערי החוף, הבהיל את הממסד הישראלי, כי הוא חשב, על כל המיליונים שלו, המשת"פים שלו והבוגדים מאיתנו, שהוא קנה את חסותם ונתן להם משרות וכל מיני דברים.
הוא (הממסד הישראלי) חשב שהוא קנה וייהד בכך את השכל שלהם ושהוא קנה את הלבבות שלהם וקנה את חלקם, אתה יכול לקנות חלק ויכול להטיל אימה על חלק, ולזרוע פחד בליבותיהם של חלק, אבל אנחנו לא כולנו אותנו הדבר, ויש בנו אנשים שהם גברים (ציטוט מתוך סורה 33: פס' 23) אשר "התחייבו לאללה בשבועת אמת, כמה מהם קיימו את הנדר שלהם וכמה מהם עוד ממתינים ולא שינו דבר ממה שהתחייבו", כי האסלאם הוא דת ה"פִִטְרה" (כלומר, האמונה הדתית הטבעית), הצדק, הכבוד, העוצמה, ולכן אין מנוס מלעמוד איתנים.
(מאדי מזכיר שני סיפורים היסטוריים מימיו של הנביא מחמד: סיפור אלח'באב בן אלארת שהוכה בשוט ומחמד התפלל עבורו ואמר לו לא לפחד אלא מאללה; סיפור של סראקה בן מאלכ שמחמד הבטיח לו שינצח את המלך הסאסאני ח'וסרו, הבטחה שהתקיימה בעתיד).
אלאקצא – העושק לא יאריך בו ימים, מסגד אלאקצא הוא מקום המסע הלילי של שליח אללה.
(מאדי מזכיר את סיפור קרב השוחה שבו היו יותר מעשרת אלפים כופרים מול מעט מאוד מייחדים (מאמינים באל אחד) מוסלמים. מעט מאוד מוסלמים שפחדו, היו רעבים, היה להם קר, היו צמאים – אבל הנביא הרים את הגרזן ובכל פעם שהכה עם הגרזן ניבא את כיבושי האסלאם באלשאם, בפרס, בתימן ובצנעאא – נבואה שאכן התגשמה).
המסר השני לכוחות הבטחון והמשטרה – האירועים שקרו, האחראי הראשון והישיר והאחרון הוא אתם בלבד
מי שמאמין הוא מי שבטח באללה יתעלה, מי שמאמין הוא מי שבטח בשליח אללה.
אסיים את דבריי בכמה הערות מהירות, מסרים מהירים:
1. בתנאים האלה אני מקווה שתנקטו באמצעי זהירות, תזהירו ותדריכו.
שימו לב, למען ילדיכם, עכשיו זו השמחה של הילדים בחג, ומותר להם לשמוח, אבל מה שראינו דרך הטלוויזיה והרשתות החברתיות, יש קבוצות של קיצוניים, מאנשי הטרור, אתמול ראיתי במו עיניי בכמה מקומות קיצוניים זורעים הרס בעכו בלוויית המשטרה, נסגרו כל שערי עכו העתיקה בפני תושביה הערבים, במקביל, נתנו לקיצוניים להוציא את מה שהיה בחזה שלהם והם תקפו את אנשינו בשכונות של המפרץ (מפרץ עכו), יש כאן מזימה משותפת עם המשטרה, יש מזימה, אסור לנו להסכים, אנחנו צריכים לשמור על ילדינו, אסור לנו לתת להם ללכת איך שבא להם ושלא ילכו לבדם אלא בקבוצות ושלא יישארו עד מאוחר בלילה, חובה לנקוט אמצעי זהירות.
2. המסר השני לכוחות הבטחון והמשטרה – האירועים שקרו, האחראי הראשון והישיר והאחרון הוא אתם בלבד, ומי שזה לא יהיה לא ישכנע אותי אחרת שאלה היו נוער הגבעות (הפרחחים) שעשו את זה, ואם הם פרחחים – הרי שאתם הסיבה לכך."
(צולם עד כאן)
חופש הביטוי או חופש ההסתה
רבים מדגישים את אחריות ההנהגה הרוחנית והדתית להרגיע בזמני מתח את הרוחות, לעשות סדר ולקרוא להפסיק את האלימות. במקרה דנן ניכר בדיוק להיפך חלקו של האמאם מחמד מאדי. באמצע המהומות והפרעות של ערביי עכו ביהודים, האמאם מצא לנכון לצייר תמונת מצב שקרית כאילו דווקא הערבים בעכו ובכל הארץ הם שנמצאים במצוקה ותחת מצור, הכין את הקהל שלו להתמודד עם לחצים מול הממסד הישראלי, הבטיח שה"עושק" לא יאריך ימים באלאקצא, הנחה את האנשים להדריך את הצעירים ללכת בקבוצות, האשים את המשטרה בקנוניה יחד עם יהודים קיצוניים והטיל את מלוא האחריות על המשטרה.
נשאלת השאלה מתי מדינת ישראל תלמד משכנותיה המפקחות על תכני דרשות האמאמים במסגדים ותפריד בין דרשות דת לגיטימיות לבין דרשות התססה והסתה נגד המדינה.
עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:









תתכוננו לנכבה 3
הכתובת הייתה ועודנה על הקיר
וכתוב עליה בג"ץ בג"ץ ושוב בג"ץ.
היא השופטת, היא המחוקקת היא המבצעת, וכל השאר נתינים צמיתים וצייתנים.
"את הדרשה שלו נשא מאדי יום למחרת – ושודרה בפייסבוק בשידור חי". הצוקרברגים לא נוגעים בדפים של מסיתים כאלו , גם לא של אימאם לוד שנעצר, וגם לא של כל רשעי האנושות , הכל בשם סולם הזהויות ההזוי והגזעני ,בו יש קידוש של חופש האלימות וההסתה לקבוצות כביכול ילידיות ,כי אלו הכלים היחידים של "מוגבלים" אלו להתקומם אל מול העושק הקולוניאליסטי שנעשה בהם , ולכן לצד הקולוניאליסטי השמרני ימני לפי תפיסתם המעוותת של אנשי הפרוגרס יש כל הזמן להעמיד במקום על כל חריגה מהפוליטקלי קורקט המוכתב של השמאל , כך הם מרשים לעצמם בפייסבוק ונגזרותיו לחסום פוסט מחאה לגיטימי ולא מסית של ידידיה מאיר , ולחסל דפים של בן גביר וגופשטיין , טראמפ ולסתום את הפה לכל מי שלא מתיישר עם משטרת המחשבות.
כמה שתתנו למוסלמי תמיד הוא ירים ראש ויכיש , אין הערכה וכבוד לחופש שיש להם כאן .
זהוא חופש שגם ליהודים אין .
בחגי יהודים מצמצמים מקומות ובחגי איסלאם הכל פתוח .
גם בעכו כמו בכל מקום במדינה – אין ריבון , אין משילות איסלאם מרים ראש ומכיש (חיות אדם)ואדם נורמלי יתנהג כנורמלי .
איסלאם הנכחי הוא פנטזיות וסילוף. דת של שקרנים, והשקר עצמו
ובראשו מסגד האיסלאם הקיצוני.
השמאל החילוני רואה את אמת כשקר והשקר כאמת.