קיש נגד שקד: "אינה מחויבת לימין, ויתרה על כל העקרונות"

חבר הכנסת תקף בפוסט חריף את התנהלותה הפוליטית של השרה: "החשש שלי שמצביעי הימין יתפתו לשקרים. שקד הוכיחה מעל לכל ספק שהיא במחנה שקד בלבד"

ח"כ יואב קיש והשרה איילת שקד | דוברות הכנסת

הזירה הפוליטית מתחממת לקראת הבחירות. לאחר מספר ימים של חילופי האשמות וציוצים בין פוליטיקאים מהימין לבין איילת שקד, חבר הכנסת יואב קיש פרסם בשעות הצהריים היום (רביעי) פוסט חריף בחשבון הפייסבוק שלו, תחת הכותרת "כל האמת על איילת שקד", ובו מספר טענות קשות כלפי התנהלותה הפוליטית והאישית של השרה.

ח"כ קיש פותח בהתייחסות לדבריה האחרונים של שקד, אשר האשימה את מחנה הימין ב"הסתה", וכתב: "חשוב לי לציין כי כל מה שנכתב פה הוא מהיכרות אישית ישירה ולכן זו האמת הפשוטה". הוא ממשיך ומתאר מתאר כיצד ביום הקמת הממשלה הצליח ביחד עם ח"כ יריב לוין "לשכנע את ח"כ אורבך להתנגד להצבעה יחד עם ח"כ שיקלי, והאמנתי שבכך נמנע את הקמת הממשלה". אלא שלדבריו, "באותו ערב שאיילת שקד שמעה על כך היא קראה לאורבך לחדרה בכנסת ובצעקות ובלחץ מטורף שינתה את דעתו והוא חזר בו מהתנגדותו".

על פי קיש, "מפה התחילו "כאבי הבטן" המפורסמים של שקד. הכול היה הצגה. שקד הייתה הגורם המרכזי בהקמת ובתיחזוק הממשלה. כל מה שעניין את שקד זה הכיסא שלה והסיפור התקשורתי". לדברי קיש, "שקד הצליחה להתחבר למוקדי הכוח בתקשורת שעוטפים את ה"סיפור" שלה ומסתירים את הנזק הגדול שהיא עושה ועשתה לימין". כאשר בפועל, לדבריו, "היא ויתרה על כל העקרונות שלה ומכרה את ארץ ישראל ומדינת ישראל למפלגת רע"מ, האחים המוסלמים".

לדבריו, הוא נוכח בכך "מעבר לכל ספק" בסערה שהתרחשה סביב הליך חקיקת חוק האזרחות. על פי קיש, שקד השתמשה בנוסח החוק המעניק לשר הפנים סמכות לאשר במקרים חריגים אזרחות לפלסטינים, על מנת "לייצר ברית עם מרצ והאחים המוסלמים ולהשיג את תמיכתם בחוק". לטענת קיש, תמורת תמיכה זו התחייבה שקד "לאשר אזרחות לאלפי פלסטינאים".

קיש מסביר כי "מהלך זה של שקד משמעותו פיגוע ישיר בביטחון המדינה ובזהותה כמדינה יהודית ומצד שני שומר על הכיסא והמיתוג התקשורתי של שקד". לדבריו, רק לאחר שהחוק לא עבר ו"הקמפיין השקרי נגד הליכוד" לא צלח, נאלצה שקד "לסגת מהברית עם מרצ והאחים המוסלמים", והאופוזיציה הצליחה להעביר חוק מתוקן "שמנע משקד להכניס פלסטינאים לישראל".

בנוסף מספר ח"כ על ימיה של שקד בתפקיד שרת המשפטים, אז לדבריו כרתה ברית עם פרקליט המדינה שי ניצן, "ברית שהובילה לכך שלמענו היא ריסקה את הפיקוח והבקרה על הפרקליטות".

קיש מוסיף וכותב כי החליט לכתוב את הפוסט "בעקבות המהלך השקרי הנוכחי ששקד עשתה ליונתן פולארד", שהודיע אתמול על תמיכה בשקד ובהמשך חזר בו לאחר סערה תקשורתית. לדברי קיש, "אותו מהלך מופעל עכשיו כלפי המצביעים במערכת הבחירות שמטרתו לגרום לאנשי ימין לתמוך במפלגתה".

לגבי הבחירות הקרובות ודרכה הפוליטית של שקד במפלגתה החדשה, כתב קיש: "אין לי שום ספק ששקד, במידה ותעבור אחוז חסימה – תפעל אך ורק למען שקד. אפס חשיבות לדברים שהיא אומרת כרגע, אין לה מחויבות לא לדרך ולא לאנשים. שקד אינה מחויבת לימין ופולארד ברגע שנוכח בזאת ביטל את תמיכתו בה. החשש הגדול שלי שאחרים ממצביעי הימין יתפתו לשקרים שלה. שקד הוכיחה מעל לכל ספק שהיא תבחר בדרך שתתאים לה ללא שום אידאולוגיה. שקד היא במחנה שקד בלבד".

לדבריו, "האתגר בבחירות הקרובות הוא עצום ויכול לעצב את דרכה של מדינת ישראל בעשורים הבאים. בחירות אלו יקבעו האם ישראל תישאר מדינה יהודית דמוקרטית או שתהפוך למדינת כל אזרחיה ללא זהות יהודית. למחנה הימין אין קולות לבזבז, בטח לא על מפלגה ודרך שקרית כמו של איילת שקד".

פנינו לשרה שקד בבקשת תגובה והיא תובא מיד עם קבלתה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 תגובות למאמר

  1. כל כנסת הבאה, שקד צריכה לראות מבחוץ. זו ההבטחה הליבתית היחידה שתיתכן.

    אין מקום ברשות מחוקקת לשקרנים כמוהה.

    ולמען הסר ספק, עבור נוכלי הסמול הבטוחים שכולם משקרים (אכן, בסמול כולם משקרים – על כך אין שום מחלוקת): כל ההבטחות נחלקות ל-2 סוגים עקרוניים. סוג אחד, אלה הבטחות שביצוען תלוי באנשים נוספים. זו למעשה, טיבה של הפוליטיקה במשטר דמוקרטי – משא ומתן בין כל גורמי העניין, אשר קובע מה יבוצע, מתי וכיצד. ביצוע הבטחות מהסוג הזה, בהגדרה תלוי לא רק במבטיח. למעשה, אלה בדיוק המקרים בהם הרבה פעמים אומרים – תעשה את החלק שלך (בדיוק כי הבטחת) ולו רק כי הבטחת, גם אם אתה יודע שזה לא יוביל לתוצאה הרצויה (כי היא מלכתחילה ובהגדרה, לא תלויה רק בך). "לעשות את החלק שלך", לפעמים מכנים זאת.

    החלק השני של ההבטחות, הוא ההבטחות שביצוען תלוי אך ורק בך. לחלק הזה, שייכים הדברים העקרוניים ביותר. לכן, רבות מהבטחות מהסוג הזה, מכנות "עקרונות". תהי ההבטחה אשר תהי, ביצועה תלוי אך ורק בך. שקד בחרה להבטיח לא להקים ממשלה עם מפלגתו של יאיר לפיד (גם עם הבטחה זו, סמולנים לא יקרים, אין שום בעיה – לא כל מסגרת עקרונות מתיישבת עם כל מסגרת עקרונות אחרת. אם נוכלי הסמול בטוחים שייבוא כנופית מרצחים שכוחת אל מתוניס לישראל – זה שלום עם קורבנות, זה כמובן בכלל לא אומר, שכולם צריכים לחשוב כך) והיא זו שבחרה להפר את כל הבטחותיה.

    קיום הבטחה זו, היה תלו רק בה.

    אך היא בחרה לגנוב את הקולות שהצביעו לה. אין מקום במשטר דמוקרטי לגניבה כזו. זהו אחד מהפשעים (לא במשמעות חוק העונשין) החמורים, שנבחר ציבור יכול לבצע במשטר דמוקרטי. נבחרי ציבור, נבחרים ע"י ציבור הבוחרים בדיוק ע"ב העקרונות שהם מתווים – בדיוק כיוון שרוב עשייתם תהיה התמודדות עם סוגיות שעוד לא עלו אלא יעלו בעתיד ולכן, בהגדרה טרם ניתן לנהל דיון על מדיניות ברורה אודות בעיות אלה ו/או ע"ב המדיניות שהם מתווים, במקרה של בעיות ידועות טרם יום הבחירות.

    משטר דמוקרטי, לא יכול להתקיים בהגדרה – אם נשבר הקשר בין הבטחות הנבחר לבין ביצועיו בפועל. הדבר יכול להוביל או לדיקטטורה של מחנה רעיוני מסוים (אשר גונב קולות מהמחנה השני, בדיוק ע"י מה ששקד ובנט ביצעו בבחירות האחרונות). דיקטטורה כזו יכולה להתקיים, גם אם למראית עין, יש הליכים דמוקרטיים במדינה (דוגמא מצוינת: מערכת המשפט הישראלית). או לאנרכיה, בה בכל פעם מחנה רעיוני אחר, גונב את השלטון עם הבטחות שהוא לא מתכוון לקיים (דוגמא מצוינת: מקסיקו, עלית שלטון החוק כידוע).

    לפיכך, אין מקום לשקד ושאר מפלגתה, במשטר דמוקרטי.

    הימין יתאושש מהגניבה שביצעה – יש מספיק מנהיגים חדשים שכבר בבחירות הקרובות ניתן לבחור בהם ומנהיגים ותיקים, שניתן לבחור בהם. שקד הוכיחה את דבריי, הרבה יותר מפעם אחת. חלוקת ועדות הכנסת בכנסת היוצאת זו דוגמא מצוינת, להבין מה באמת רצו צמד הנוכלים כאשר היו באופוריה על גניבת הקולות שביצעו ובטוחים שכוחם ימשך לעד. ממש לא רק השוני בין מה שהבטיחו לבין מה שקיימו. כיצד התייחסו לשותפיהם לדרך, כאשר היו בטוחים שהציבור ישכח במהרה את גניבתם ו/או הסמול יקבל אותם למפלגותיו.

    אסור ששקרנים יבחרו בפוליטיקה ישראלית, אם אנחנו מעוניינים בהמשך קיומו של משטר דמוקרטי. זה נכון גם לבוחרי ימין וגם לבוחרי סמול. זו הסיבה מדוע כל כנסת הבאה, שקד צריכה לראות רק מבחוץ.

  2. חריף?
    לא מספיק חריף!
    השקרנית הנוכלת הזאת צריכה להיות מוקצית, מוקאת ומוקעת חריף יותר.
    לחשוב שכמעט השתכנעתי להצביע להם לנוכלים… אני מתבייש!

  3. מי שמצביע שקד הוא מלכתחילה לא ימני. אז היה מקרה חריג ביותר ומיוחד של פולארד שאפשר היה אולי להבין את התמימות שלו, אבל גם הוא מייד חזר בו. זהו. הפעם אין תרוצים בנוסח "אני ימני אבל לא ביביסט". אין כזה דבר להצביע שקד ולהישאר ימני אחרי שפעם אחת כבר שרפה לימין קולות ואחרי מעלליה מאז עליית ממשלת בנט-לפיד לשלטון.

  4. מי היא בכלל? אשה עילגת ובדיחה ממש. חצופה ואווילית בו זמנית הגיב:

    כל יציאה שלה היא בדיוק כמו עוד נפיחה.

    משאירה את השומע בהלם מהחוצפה והעיוורון שלה. ממש דפוקה כשהיא חושבת שהערמומיות הזולה שלה יכולה לשכנע מישהו נורמלי וציוני אוהב עמו וארצו להאמין לאוויר החם שיוצא לה.

    משקרת, טווה קורים של עכביש רעיל וממש היסטרית.

    לשלוח אותה הביתה את האפס הזאת.

    הנזקים שעשתה ועושה כל יום שקד לא ייספרו מרוב.

    סכנה לעתידנו כמו כל הממשלה שהיא הקימה ומתחזקת.

    אידיוטית שימושית של שי ניצן, מנדלבליט ושאר הירקות בבתי המשפט המחליאים במדינה.

    כל המטרה שלה היא לשרוף שני מנדטים לימין.

    שמשמים תקבל תשלום על כל מעשיה השפלים.

  5. רוצה להאמין כי ח"כ קיש יתעשט-מסתמך הרבה על ניחושים, כדאי ש קיש ישתמש בשפה עדינה- שותפות רע"מ היתה חוסר ברירה- גם פגישות מנהיגי ישראל עם עראפת היו כמו עם רע"מ- ישראל מכורה ל ארה"ב